כלבה מפחדת ממכונת הכביסה...

togi12

New member
כלבה מפחדת ממכונת הכביסה...

שלום!
פיבי שלי בת 3 מפחדת ממש ממכונת הכביסה.
אנחנו מקפידים להפעיל אותה רק כשאנחנו נמצאים בבית כדי שהיא לא תרגיש לבד, אבל עדיין, היא מפחדת, מתחבאת בפינה, מייללת יללות קורעות לב, רועדת ואישוניה מורחבים.

איך אוכל לעזור לה? ניסיתי פעם התניה עם חטיף ליד מכונת הכביסה הפועלת- היא הסכימה לקחת את החטיף אבל לא נשארה, וזה לא הועיל לכביסות הבאות.

 

dani666

New member
או להוציא את מכונת הכביסה מהסלון או את הכלבה מחדר הכביסה

 

togi12

New member
זו דירת חדר...

חוץ מהשירותים אין לה כ"כ לאן ללכת...
 

עומר TT

New member
הרגלה זה דבר שלוקח זמן

מתחילים עם יותר מחטיף אחד, כשהמכונה כבויה (גם אם כבר היום היא לא מפחדת ממנה כשהיא כבויה), חוזרים על התרגול הזה לאורך פרק זמן, ורק אחר כך, כשהכלבה שמחה לגשת למכונת הכביסה כי היא למדה שהיא מחלקת לה חטיפים, מתחילים לעבוד כשהמכונה עובדת וגם אז רצוי להתחיל לעבוד כשהמכונה בזמנים השקטים יותר של העבודה שלה ולאט לאט להתקדם לכיוון הסחיטה.
לתת לכלבה חטיף ליד המכונה בזמן עבודה פעם אחת לא ילמד אותה כלום.
 

דגלמנגה

New member
יש לך מזל גדול שזה לא להפך...


מדענים כבר מזמן עמדו על כך, שבעלי חיים רגישים לרעידות בקרקע. מכונת כביסה, למרות כל הגומיות ברגליות שלה, עדיין מעבירה ויברציות רציניות לרצפה וממנה לקירות. סיסמוגרף מסוגל לקלוט את זה, בלי להוציא את הידיים מהכיסים, בעוד שבני האדם בכלל לא מודעים למתרחש. הרעש, שמשמיעה המכונה, אינו שונה, בעיניים כלביות, מזה של אוטובוס או קליפ בטלוויזיה. הייתי אומר שהכלבה שלך פוחדת ממה שהיא "שומעת" ברגליים, יותר מאשר באוזניים.
&nbsp
ישנם גזעי כלבים אינטליגנטיים יותר מאחרים. זת'ומרת שדרושות פחות חזרות, כדי שכלב יבין מה רוצים ממנו (ילמד פקודה חדשה). בכל מקרה, צ'ופר אחד יכול להספיק רק לכלב דיגיטלי, שבו לוחצים על כפתור פעם אחת והתכנית עובדת. אם אצלך זה לא עבד, אז כנראה שהכלבה שלך אנלוגית וצריך, בסבלנות רבה ובהדרגתיות, לכוון אותה ידנית... כמו שכתב עומרTT.
&nbsp
ג'יני שלי אהבה לתת לי להחזיק לה את העצם ולאותת לי בהטיות ראש איך ומתי לסובב אותה. היא נהגה לבוא אלי עם העצם, כמו שכלבים מביאים כדור למשחק או רצועה לטיול. אם ניסיתי לא להבין, היא היתה דוחפת אותי בעצם (לא באף). היא יכלה ללעוס גם לבד, אבל ביחד זה כנראה הרבה יותר טעים
, במיוחד כשהשארית קטנה מכדי לייצב בכפות הרגליים. אם תצליחי להקנות לכלבה שלך מין הרגל שכזה, להצ'תפר אתך בצוותא, תוכלי "להלעיס" אותה גם על מנוע של D-9.
 

DAHUJI

New member
לגבי הוויברציות - נכון מאוד.

וגם סימבה שלי אוהב שאני מחזיק לו את העצם
אם היא גדולה או קטנה מדי להחזקה בכפות הרגליים זה לא משנה, הוא פשוט אוהב שאני תופס לו אותה כמו מחזיק עצמות אנושי בזמן שהוא לועס אותה על כל רבדיה וצדדיה.
הוא גם למד לדחוף אותי עם האף כשהוא רעב, רוצה לצאת להתפנות, כשמשהו אחר מציק לו (למשל מקנא שהכלב של השכנה שאנחנו שומרים עליו לועס לו את העצם).
 

DAHUJI

New member
הצעה לפתרון פשוט מאוד - טיול תוך כדי כביסה...

אני לא בטוח שתוכלי להרגיל אותה לנוכחותה המאיימת, הרוטטת, הרעשנית והמוזרה של מכונת הכביסה... היה אפשר לעשות זאת אם נניח מכונת כביסה הייתה יכולה לפעול על 10% רעש/עוצמה ואז על 20% רעש/עוצמה ולהרגיל את הכלבה בהדרגה למכשיר...
תוכלי לנסות לאלף אותה עם חטיפים להתמודד עם נוכחות של מכונת כסיבה... אבל ברגע שתפעילי את מכונת הכביסה הרי היא תתכווץ לה ותיילל, ואז כל חטיף רק יחזק את ההתנהגות הזו (התכווצות ויללה).

לדעתי הפתרון הפשוט ביותר הוא להפעיל את מכונת הכביסה ובשניה שמסובבים את חוגת ההפעלה - מיד לצאת איתה לטיול בפארק ולהתרחק מהדירה לכל משך זמן הכביסה. זה WIN WIN, חוץ משלפעמים לא נוח לצאת לטיול בזמן הכביסה, אז פשוט עושים כביסה בזמן הטיול.
אולי במשך הזמן היא תלמד לקשר בין רעש של מכונת הכביסה לטיול וזה יהיה קישור פחות או יותר חיובי ורצוי כי מכונת כביסה כבר לא תהיה כל כך מאיימת כי אם משמעותה טיול בחוץ (כמו שכשאני שם את תיק הצד של הטיול בחוץ עליי עם השקיות/חטיפים/כדור/פריסבי, החמוד שלי מיד מתלהב וצוהל).
מה דעתך?...
 

togi12

New member
רעיון חמוד

לא בטוחה שישים- כי בד"כ אנחנו עושים 3-4 כביסות בשישי ושבת, אז 3-4 טיולים של שעה וחצי זה..הרבה מאוד טיולים... חח
&nbsp
אולי ננסה לרווח את הכביסות ולטייל ישר כשהמכונה מתחילה לסחוט (אז יש הכי הרבה ויברציות) וזה יקושר אצלה למשהו חיובי-טיול.
&nbsp
תודה!
 

luna46

New member
זה דומה למקרה שלי שהכלב שלי מאוד מפחד ממייבש הכביסה

כתבתי על כך לפני כמה שבועות, או חודשים.
השלמתי עם העובדה הזו.
מנסים להפעיל את המייבש כמה שפחות.
 
למעלה