האם לאמץ גור חדש?

האם לאמץ גור חדש?

נונה שלנו בת 12 בערך (לברדורית). נונה בריאה, מלאת חיים, ומאוד אוהבת חברת כלבים אחרים. אף אחד לא מאמין לנו כשאנחנו מספרים לו שהיא בת 12. היא אומנם זקנה אבל מצבה הפיזי מצויין והזקנה לא ניכרת בה עדיין (טפו טפו טפו). חשבנו לאמץ גור (הוא כרגע בן 14 שבועות אבל לא ברור מתי נקבל אותו - זה יכול לקחת כמה שבועות).

לדעתי ולדעת הוטרינר זה יתן לה זריקת מרץ ויאריך את חייה, הבעל חושש שזה יעייף אותה ויקצר את חייה.

אני עובדת במקום שאליו אפשר להביא כלבים, כמה מחברי לעבודה מביאים את הכלבים איתם באופן קבוע, חשבתי שלפעמים אני יקח את הגור איתי לעבודה ויתן לנונה לנוח קצת, אני לא אוכל לעשות את זה באופן קבוע כי אני נמצאת מחוץ למשרד בחלק מהימים ואז אני לא אוכל לקחת את הכלב איתי.

מה אתם חושבים? למשהו יש נסיון עם אימוץ כלבלב חדש בזמן שיש לו כבר סיניור בבית? רעיונות? טיפים?
 
ותמונה לשוחד




 
היא נראית מקסימה

בזמנו אימצתי את מיטשל כאשר היתה בת שנתיים לא היה לה בית ולא מיהו שיהיה שלה היא חיה איתי כמה שנים טובות היתה נוחה ומתקשרת נפלא עם בני אדם וכלבים
אחרים בגיל 15.5 הורדמה היות וסבלה מהפרקים ומאי שליטה בסוגרים (שתן וצואה )היא מאד התביישה כי היתה כלבה מחונכת.

אשתדל לשים תמונה שלי ושלה.
מציעה להתיעץ עם הוטרינר שלה

נורית של מיטשל אז והיום של פינקי



 
תודה


אנחנו גרים בארה"ב, את נונה אימצנו בגיל 4 ממשפחה שהביאה אותה מישראל אבל לא מצאה דירה שבה בעל הבית מרשה לגדל כלב גדול.

דיברתי עם הוטרינר והוא חושב שגור ישמח את נונה, היא עדיין כלבה בריאה וצעירה ברוחה והתקווה שזה יעשה לה טוב.

מיטשל ופינקי נראים מקסימים
 

marx04

New member
מהניסיון שלנו זה היה מוצלח מאד

שלום תמי יונועה,

אנחנו צירפנו אלינו את ויקה הצעירה לפני כמעט שנתיים, כאשר נמש היתה בת 7.5 שנים. ויקה היתה גורה בת חצי שנה שאספנו מהרחוב.
בדיעבד זה היה מוצלח מאד, משום שויקה מלאת מרץ וכל הזמן מנסה לשחק עם נמש.
נמש מצידה נענית די הרבה פעמים, ובסך הכל היא יותר פעילה מאז שויקה הצטרפה.
אגב, זמן קצר אחרי שויקה הצטרפה, נמש נפגעה מאד קשה בתאונת דרכים, ואחרי חודשיים-שלושה של החלמה והתאוששות כמעט ללא תנועה ובבידוד בכלוב מיוחד, ויקה סייעה לה מאד בשיקום, ונמש חזרה לעצמה כמעט ב-100%.
חשוב לציין, כי קיימת היררככיה ברורה בין שתיהן, כאשר נמש היא "בעלת הבית", וזה בסדר גמור למעט בכל מה שקשור לאוכל. לכן, באופן קבוע אנחנו נותנים להן אוכל בהפרדה, משום שנמש עלולה לתקוף את ויקה אם הן תקבלנה אוכל ביחד.

בברכה,

אורי.
 
נגעת באחת הנקודות הבעייתיות, שאלת האוכל

נונה לא תוקפנית לגבי האוכל שלה בכלל, היא נותנת לנו להוציא לה מהפה זבלים נפלאים שהיא מוצאת ברחוב, וגם אין בעיה לגעת או להתקרב לקערת האוכל שלה. הבעיה היחידה היא שנונה אכלנית מהירה, מרגע שמניחים את צלחת האוכל על הרצפה ועד הרגע בו היא נותרת ריקה, חולפות שניות בודדות. ברגע שהצלחת ריקה, כמו שנאמר ״ולא נודע כי בה אל קירבה״, והיא שוב רעבה ומחפשת אוכל.
הכלבלב החדש יצטרך להיות אכלן מהיר כמוה כי לא נוכל להשאיר לו צלחת אוכל מלאה וזמינה במרחב המשותף. אם הוא יהיה כלבלב שצריך הרבה נישנושים קטנים במהלך היום אז נהיה בבעיה.

שמחה שנמש התאוששה מהתאונה
 

gucci3

New member
לצערי הרב

לפני 5 שבועות נאלצנו להרדים את גוצ'י המדהים , יש לנו עוד כלבה בת 10 פופי, רוב חייה היתה עם גוצ'י ולאחר שגוצ'י נפטר נראה היה שפופי קיבלה את זה מאוד קשה ולמרות שהשתדלנו לא להשאיר אותה לבד, כל פעם שפתחנו את הדלת היא רצה לשער של החצר והתישבה והיתה מסתכלת החוצה כאילו מחכה לגוצ'י שיחזור.
לא היה ספק שנביא כלב חדש אבל רצינו זמן כדי להתאבל על גוצ'י ולא לערבב עצב בשמחה על אימוץ כלב חדש.
מכיוון שפחדנו שפופי תמות מצער מיהרנו והבאנו גורה חגשה, שוגה.
שוגה מאוד שובבה ואנרגטית ונראה שלא תמיד לפופי יש כוח בשבילה ונראה ששוגה מאוד מציקה לה.
פופי היא כלבה מאוד עדינה והיא אוכלת נורא לאט ובכמויות קטנות, בניגוד לגורה שפשוט שואבת את האוכל תוך שניה ורצה לאכול את האוכל של פופי.
פופי היתה רגילה שיש לה אוכל תמיד בכלי ועכשיו אני נאלץ להפריד את הכלבות בזמן האוכל ולסגור את הגורה בזמן שפופי אוכלת ולהרים לה את הצלחת, בגלל שעכשיו פופי הבינה שאין לה אוכל זמין כל הזמן החלה להחביא אוכל.
למרות כל זאת ולמרות שנראה שלפעמים שוגה מציקה לפופי לדעתי, למרות כל הקשיים עדיין עדיף חברה מאשר להיות לבד
 
איזה דובונית קטנה


לגבי האוכל, הפחד שלי זה שתהיה לנו בעיה הפוכה משלך, נונה בולעת את האוכל במהירות מדהימה, אם הגור יצטרך יותר זמן עם האוכל שלו נצטרך להפריד בינהם אבל בכל מקרה לא נוכל להשאיר לו אוכל זמין כל היום כי נונה תאכל אותו מיד.
 

anaor

New member
זה יכול לעזור, אבל

כפי שכתבו לך, לפעמים לכלב המבוגר אין סבלנות לגור. כלב מבוגר צריך קצת יותר שקט ומנוחה לפעמים, ולכן חשוב שתהיה לכם את האפשרות להפריד ביניהם מדי פעם, לא רק כשאת יכולה לקחת את הגור איתך לעבודה.
 
נעבוד לפי הצרכים של הכלבה המבוגרת

אם הגור יעייף אותה ניתן לה לנוח ונפריד בינהם.
אנחנו נמצאים בערך 5 שעות מחוץ לבית ביום רגיל, אני יוצאת לעבודה בסביבות 10 בבוקר והבן חוזר מביה"ס ב 2:30 אז לא מדובר על יום שלם בכל מקרה... אבל בהחלט נהיה עירניים לעייפות של נונה.
כרגע לא בטוח בכלל אם נקבל את הגור, מדובר על גור מעמותה (אנחנו חיים בארה"ב) ומסתבר שעמותות עושות פה סינון מטורף על הבתים שלהם הן נותנות כלבים, דיברתי עם כמה אנשים, בימים האחרונים, וכולם סיפרו לי שהם ניפסלו ע"י העמותות למרות שהם בעלי כלבים נפלאים... אז נראה...
 

KallaGLP

New member
אני מבינה שכבר מצאתם גור שמוצא חן בעיניכם.

אני מאחלת שאכן ימסרו לכם את הגור הזה והכל יסתדר על הצד הטוב ביותר. אבל אם בגלל הסינון הקשה והתמוה בסוף זה בכל זאת לא יקרה, אולי תשקלו לאמץ כלב קצת יותר בוגר, צעיר אבל לא גור? זה יכול מצד אחד לענות על הצורך שלכם בכלב צעיר שיהיה איתכם לשנים רבות ומצד שני להקל קצת על נונה. יותר קל לראות מה אופיו ומזגו של כלב כזה ולהעריך נכון יותר את הסיכוי שלו להתאים לנונה.
 
אנחנו רוצים גור

את נונה, שהיא כלבתינו הראשונה, אימצנו כשהייתה בת 4 ולא חווינו איתה את גיל הגורות, הפעם נראה לי שאנחנו מוכנים לפרוייקט של גור ... הילדים מאוד נלהבים לעזור (בת 16 ובן 14)
נראה לי שגם מבחינת נונה, גור יהיה יותר קל כי הוא יהיה תינוק ולא כלב שחודר לטריטוריה שלה ומאיים עליה (למרות שהיא לא טריטוראלית בכלל).

בכל מקרה, האגודות כאן ב-MA מטורפות לגמרי... דברתי עם כמה מחברי שהם בעלי כלבים נפלאים והם סיפרו שהאגודות דחו אותם. טופס האימוץ כולל 2 ממליצים פלוס הוטרינר והם רוצים לבוא גם לביקור בית. אני בעד סינון, אבל אני מתחילה להבין למה רוב בעלי הכלבים מסביבי קונים ממגדל ולא מאמצים מעמותה... חבל.

הבנתי שמדינות הדרום הרבה יותר נוחות במדיניות האימוץ שלהן, אבל אז אתה רואה תמונה על הרשת ומביאים את הכלב למיין או קונטיקט (כי אסור להם להכניס אותו למסצ'וסטס) ואתה חייב לקחת את הכלב, אין אפשרות להתחרט, וזה רק על סמך תמונה מהאינטרנט. אם מה שמגיע זה לא בדיוק מה שציפית לפגוש? זה ממש הימור...

נראה מה יהיה...

בכל מקרה נשיג כלב, אם לא יתנו לנו לאמץ אז נקנה, וחבל לי על כלב חסר בית שאני יכולה להציע לו בית נפלא... במקום זה נעודד את הברידרים וחבל.
 
לא יודעת, לא חיפשתי

קרייגליסט זה המלטות ביתיות... לא יהיה שם גור לאימוץ, זה בעמותות
 

giri

New member
גם קרייגס ודומיו זה בעיקר עידוד של ברידרים

ולמען האמת בעיקר של בק-יארד ברידרס... מי שהכי לא צריך לעודד.
 
במידה וכל כך קשה לאמץ אצלכם מעמותה.

אולי תחכו לביקור בארץ ואז תאמצו פה מאחת העמותות ..
 
למעלה