עזרה- מזון לכלב אקאנה Acana

  • פותח הנושא allk1
  • פורסם בתאריך

DAHUJI

New member
כל מה שצריך זה להסתכל ברשימת המרכיבים...

קודם כל, Optimal Adult מכיל 42% חלבון. זה נחשב ממש גבוה לכלבים, כשהייתי מעז ואומר שרובו העיקרי של החלבון (מעל 50%) הוא מן החי.
רשימת המרכיבים כוללת עוף אורגני (עם כל ה- 80% מים שבו), ארוחת עוף (עוף מיובש), ארוחת הודו, ארוחת דג... ובהמשך גם שומן עוף, ביצים שלמות, ארוחת סרטן... לא חיטה, לא תירס, לא סויה, לא דורה (דגן מאוד בעייתי לכלבים), לא טפיוקה.
ה- Original Adult מכיל גם הוא מרכיבים מעולים, עם קצת פחות בשר ו- 28% חלבון כמקובל.
שניהם מזונות מעולים שמהמעולים. מכילים Yeast extract שזו הצורה הבריאה יותר של שמרים (ולא Brewers yeast ודומיהם שהם תוצר לוואי של תעשיית האלכוהול). מכילים שלל תבלינים כמו פלפל שחור וכו'. מכילים רשימה מכובדת של ירקות - חסה, תרד, סלרי, גזר, פטרוזיליה. מכילים יוגורט (חלב דל לקטוז).
אין מילים.
המחיר שונה בין 2 המתכונים הנ"ל בהתאמה למרכיבים. האופטימל בהחלט יותר בשרי וזה אחלה.
ה- Original הוא מתכון שלדעתי לא נופל מהאקאנה, TOTW, מתכונים "פשוטים" של GO ו- NOW ודומיהם.
ה- Optimal מתחרה שווה בשווה מול המתכון הכי טוב של GO ו- NOW ו- INSTINCT ו- CANINE CAVIAR, רק שתכולת החלבונים הגבוהה מאוד שלו יכולה לשנות התנהגות של כלב (עודף עירנות, עודף מרץ ואנרגיה וכו') ולא מומלצת לכלבים מבוגרים (נניח מעל גיל 7?).
לדעתי האישית מאוד, ORIJEN הוא היחיד שמתעלה מעל נוסחת האופטימל (יש לי שק של אוריג'ין בבית, מה שהולך ברשימת המרכיבים שם זה פשוט גן עדן - אני מערבב את האוריג'ין עם האופטימל - מומלץ לערבב תמיד 2 מזונות ולא להסתמך על אחד בלבד).
 

DAHUJI

New member
המחיר מצויין וצריך לדעת מה לרכוש


קודם כל, ניתן להשיג את WYSONG בכמה חנויות ברחבי הרשת...
לפעמים מהצד, מרגיש לי שאני קצת סוג של "סוכן פרטי עצמאי" של המותג, אבל פשוט שמבירור וקריאה עליו אני מחבב אותו באופן אישי מאוד וסבור שזה יצרן מזון מעולה, אחראי, אמין, כנה ואמיתי שלא מקבל מספיק תשומת לב בארץ (לעומת החרא אוכל של יוקנובה-פרופלאן-רויאל קנין שמקבל המון תשומת לב). אני מאוד מעריך את היצרן ומאוד אוהב את התנהגות והשירות שלו לצרכנים (מכבד אותם ולא מנסה לערבב אותם בחרטות). צריך לקרוא כדי להבין על ד"ר וויסונג והתגובה שלו למחאת צרכנים בקשר לרכיב בעייתי שהיה במזון (מנדיון - ויטמין K סינטטי) שלאחריה הוא פשוט הקשיב להם והוריד את המרכיב בלי עניין מיותר.
אישית, אני קונה את ה- WYSONG שלי אצל אינטרפט.

Original Diets >>>
יש באינטרפט (399 ש"ח ל- 18 ק"ג = 22.2 ש"ח/ק"ג), ובעולם של כלבים (368 ש"ח ל- 18 ק"ג = 20.45 ש"ח/ק"ג + מקבלים מתנה נניח 1 כדור מצפצף של קונג).
לא ברור לי למה ההבדל של ה- 30 ומשהו ש"ח במחיר...

Optimal Line >>>
יש באינטרפט (539 ש"ח ל- 18 ק"ג = 30 ש"ח/ק"ג), ובעולם של כלבים (538 ש"ח ל- 18 ק"ג = 30 ש"ח/ק"ג + מקבלים מתנה נניח 1 כדור מצפצף של קונג).
פה המחיר אותו דבר ונדמה לי שברור למה, כי זה המתכון היוקרתי יותר.

בהשוואה ל- ORIJEN, שאפשר להשיג לבוגרים (שק כחול מתכון עוף) בסביבות ה- 390-400 ש"ח ל- 13 ק"ג (31 ש"ח/ק"ג), ההבדל בין האופטימל לאוריג'ין הוא זניח, ולדעתי אין טוב יותר מהאוריג'ין (לכן אני מערבב ביניהם).
בהשוואה ל- ACANA, שאפשר להשיג לבוגרים (שק כחול מתכון עוף) בסביבות ה- 270 ש"ח ל- 13 ק"ג (21 ש"ח לק"ג), ההבדל בין האוריג'ינלס לאקאנה (ודומיו - TOTW וכו') הוא גם זניח וגם ביניהם אפשר לערבב.
שני המתכונים של הוויסונג הם מזונות יבשים מהמעולים שניתן לרכוש לכלב.

הערה: אם אתה מאכיל את הכלב באוכל אמיתי מידי פעם (פעם ביומיים או אפילו כל יום) באופן סדיר (בשר, ביצים, דגים, ירקות פירות וכו' וכו'), אז אני באמת חושב שאין צורך לקנות לו את המתכון היקר יותר (Optimal Line) ואפשר להסתפק במתכון הזול יותר (Original Diets).
 
תודה על המענה הסופר מושקע.

קצת מדאיג אותי הטייטל "אורגינל דיאט" בגלל שאחד הכלבים שלי קצת רזה(בגלל מאפייני הגזע-כלב רוח מעורב).
זה מזון דיאטתי או שלא להתייחס לטייטל?
 

DAHUJI

New member
באנגלית - Diet = סך המזון שאדם צורך. לאו (דווקא) דיאטה.

דיאטה באנגלית זה גם וגם. הנה הערך בוויקיפדיה שמסביר את זה:
In nutrition, diet is the sum of food consumed by a person or other organism.

אז כשנרצה להגדיר למשל אדם שאינו אוכל מוצרי חלב, נוכל לומר עליו שתזונתו היא נטולת מוצרי חלב = Dairy free diet.
אין קשר לדיאט, או בשמו היותר נכון מזון דיאטטי


אגב, גם סיגריות Light הם לא באמת Light בשום צורה...
 

DAHUJI

New member
השאלה - מדוע הצואה רכה?...

אקאנה הוא מזון עם תכונות "בשריות". אם אני לא טועה ההצהרה של היצרן היא על לפחות 40% בשר. להרבה כלבים שלא מורגלים במזון עם תכולת בשר גבוהה, הצואה יכולה להיות רכה בהתחלה (חודש-חודשיים של מעבר בין החדש לישן, לא שבוע-שבועיים) בגלל האדפטציה (התרגלות) של מערכת המזון לחלבונים שמקורם "בשרי". ואני מסייג זאת בכך שיש כלבים שיתרגלו מהר יותר ויש כאלו שיתרגלו לאט יותר. הכל תלוי בכלב הספציפי ובמה שהוא מורגל לאכול...
זאת למרות שחלבונים "בשריים" עשויים מאותם אבני בניין של חלבונים "צמחיים" (ולכן אני מקפיד על הגרשיים).

כשרכשתם אקאנה - עירבבתם בין המזון החדש לישן?... מהיכרות של התגובות שלך בפורום, אני בטוח שכן.
השאלה החשובה - האם את הערבוב עשיתם בהדרגה לאורך זמן של לפחות 3 ימים בין יחסים שונים של המזון החדש לעומת המזון הישן?
כלומר 3 ימים של 25%-75%, ואז 3 ימים של 50%-50%, ואז 3 ימים של 75%-25%?... אם פחות מ- 3 ימים בין יחס ליחס (שזה לדעתי המינימום, אני ממליץ על שבוע שלם בין כל יחס) יכול להיות שלכלב הספציפי שלכם לוקח יותר זמן להתרגל למזון חדש ואז חוזרים ליחס הקודם ונשארים איתו כשבוע.

בכל אופן, במה אתה מאכיל אותו/אותה כרגע?...
 

DAHUJI

New member
אם ככה...

ריגל לפי מה שאני זוכר לא אוכל מדהים בכלל, בינוני מאוד... לדעתי, וויסונג אוריג'ינלס תהיה בחירה הרבה הרבה יותר טובה.
בהצלחה ולא לשכוח לעשות מעבר מאוד מאוד מדורג בין המזונות...
 
למעלה