נביחות כלב

נביחות כלב

שלום לכולם,
לפני כשנה אמי פגשה גור כלבים עזוב בעבודתה. יצור חמוד וקטן שהלך אחרי עוברים ושבים. ניסו לחפש את בעליו-אבל זה לא נמצא. בסוף מצאנו זוג שהסכים לאמץ אותו. ולמה שהיה אמור להיות כמה שעות לקחנו אותו אלינו. אותו זוג דחה ודחה את המועד ובסוף הם החליטו שהם רוצים כלב גזעי ולא גור ממוצא לא ידוע. וככה הוא נשאר איתנו-כי כאב הלב להביא אותו לכלביה.
מאז היותו גור, הוא היה חכם. (כולם אומרים את זה על החיות שלהם, אבל מהיותו גור היה פשוט עד גיכוך ללמד אותו הוראות.)
אם זאת עוד מהיותו גור היה לו קול חזק-והוא נבח על כולם.
הוא לא נובח סתם-אני הוגנת. יש לנו חצר ענקית והוא נובח על אנשים שמדברים בנהם בחניה, על כאלה מטיילים, על כל מיני חיות ורעשים. מעולם לא על משהו אחר. אני רק יכולה לתאר שהוא מעורב עם כלב שמירה כולשהו. וקצת קשה לי להסביר שהמדבר הוא לא של אבא שלו, ולאנשים מותר לעבור ברחוב. הבעיה היא כמו שצינתי שהקול שלו מאוד מאוד חזק. הוא כלב בינוני-גדול עם כל עמוק ורדיופוני ועם השטחים הפתוחים כאן באזור זה נשמע כאילו שיש לו מיקרופון. הצרה איתו, זה שהנביחות אינן מפסיקות עד שאותו גירוי מתרחק אבל עד אז יש חדש ו...הוא נובח שעות. ברצף. (בד"כ כשאנשים אומרים זאת זו הגזמה, במקרה שלנו לא) הייום הוא נבח שעות לדוגמא-עם הפסקה של חצי שעה באמצע. כשהוא מתעייף הוא מפסיק לפחות מדקה, (כן-ספרתי) לוקח נשימה ונכנס להתקף נביחות מחדש.
אנחנו גרים בבניין קומות ויש לנו גינה פרטית ענקית. הכלב רשאי לצאת עליה כרצונו ולהיכנס לבית כשבא לו. (גילינו שכשבבית הכל סגור ואין גירוים הוא שקט כעכבר). אבל חבל (ולא ניתן) להחזיק אותו כל הזמן בבית. בבית די משעמם לו, ובחצר יש לו מקום לרוץ ולשחק.
מבחינת אילוף-למעט הנביחות כפי שאמרתי הוא נפלא בהכל, בערך. אין טענות. אלא שהתניות בניסיון לקצר את זמני הנביחות-לא עוזרות. (כי אנחנו מבינים-חשוב לו לשמור לידע אותנו שיש אדם ברחוב או חתול או קיפוד-אז ניסינו שינבח דקה ויפסיק)
כתבתי שהתניות לא עוזרות-אבל זה קצת שקר. הן כן-בצורה נורא מוגבלת. בתחילה הוא מנסה נובח קצת-אני מבקשת להפסיק הוא מתמרמר (כן-אשכרה עושה קולות מלמול) אבל אחרי פעם פעמים שלוש-מגיעה נקודת השבירה. ואז, אז זהו, הוא נשבר ולא ניתן להפסקה. ממש כך. וכשזה כבר קרה הוא מבין את זה-והולך עד הסוף-לא מוכן להיכנס הביתה ושום אוכל לא משכנע אותו. היום ניסיתי שיכנס לרגיעה בבית בעזרת נקניק ושניצל ווראיתו שהוא מת לאכול אותם אבל (פה נכנס הקטע של- כלב חכם מידי) הוא לא נכנס ומוותר על האוכל.
אני מספרת את כל זה-כדי להבהיר ברורה לי עמדתו של הכלב, יתרה מזו ברור לי מעל לכל ספק שהוא מנסה אבל בשבילו זה יותר מידי-כניראה דרושה יכולת שליטה בדחפים שאין לו-לפרק זמן שבשבילו הוא נצח. ברור לי. איני יכולה לצפות ממנו ליותר.
אבל לנו זו לא אופציה להחזיק אותו בבית כל היום-לעיתים לבד. (כאמור, גם משעמם לו בבית ואחרי כמה שעות זו הילה להרס בית)
אז השכנים מתלוננים, לגמרי בצדק לדעתי. כי אם אני מתחרפנת וקרובה להתמוטטות עצבים ואין לי דקה של שקט כדי לאסוף מחשבות -ואני אוהבת אותו. לא יכולה לדמין איך זה בשבילם.
אנחנו ניצבים, בבעיה כי כרגע אם פני הדברים-אין משפחה שתרצה בו ונאלץ למסור אותו לכלביה. (שהיא נוראית יותר מהרגיל אצלינו עמוסה בכלבים..ומי יקח כלב בן שנה וברור שיהיה לו קשה ו..אנחנו אוהבים אותו והוא אותנו)
בקיצור, יש איזה פיתרון קסם?
מחר בכונתינו לדבר עם הוטרינר. קראנו באינטרנט על ניתוח לקיצור מיתרי קול-האם זו אפשרות בישראל? יש וטרינרים שמבצעים את הניתוח באזור באר שבע?
בנוסף, כמובן הגענו למסכנה שסירוס יעזור לרכושנות הזו שלו. אבל לא איכפת לנו שינבח רק לא בעוצמות כאלה. אשכרה שמועים אותו בבירור מקצה הרחוב...
בכל מקרה כל טיפ/הצעה תתקבל בברכה, אנחנו נואשים.

תודה,
 

דגלמנגה

New member
לעניות דעתי נביחה אינה מחלה,

כך שווטרינר, במקרה הזה, אינו הכתובת הנכונה. אתם צריכים לפנות למאלף, לטיפול התנהגותי. יש הרבה מה לעשות מהבחינה החינוכית, לפני שפונים לאמצעים קיצוניים, כמו ניתוח לקיצור מיתרי הקול.
בנושא הסירוס - הווטרינר הוא אכן הכתובת הנכונה.
 
כלב נובח

שלום רב אין פתרונות קסם ולדעתיהפתרון הניתוחי עלול לגרום לכלב לפרוק את היצר בצורה שונה ויתכן שבעייתית יותר אני ממליץ על איבחון מקצועי בו ניתן להעריך כיצד לשפר או לפתור את הבעיה בהלחה שמוליק
 

Ani15

New member
לפני הוטרינר

כדאי להתייעץ עם מאלף כלבים. אם את רוצה מספרי טלפון של מאלפים בבאר שבע אשמח להעביר לך במסר.
וכן, כדאי מאוד לסרס, גם בלי קשר לנביחות.
 

KallaGLP

New member
נשמע שהכלב שלכם בסך הכל נוח מאוד לאילוף

וגם בעל רצון בסיסי חזק לרצות אתכם. לכן לדעתי מה שחסר אולי בכל הסיפור זו הגישה הנכונה לבעיה הספציפית הזאת באמצעות מאלף או מטפל התנהגותי מנוסה. אני בספק אם וטרינרים מבצעים ניתוחים שכאלה, אך לדעתי זה לא הכיוון הנכון.
ועוד משהו שקפץ לי לעין מההודעה שלך - כתבת שהוא לא מוכן להיכנס הביתה. מה זאת אומרת? לא צריך להשאיר לו את האפשרות להישאר בחוץ במצבים כאלה לדעתי. נהפוך הוא - אם הוא יידע שבכל פעם שהוא מתחיל לנבוח מכניסים אותו הביתה, אולי זה יעזור. וגם אם לא - זה לא הוגן כלפיכם וכלפי השכנים שתאפשרו לכלב לנבוח כי הוא לא מוכן להיכנס הביתה. זה נשמע לי פשוט לא הגיוני ולא נכון וגם משדר מסר לא נכון לכלב.
 
מסכימה עם הכל...

וגם לי צרמה העובדה שהוא לא מוכן להיכנס הביתה.
ללא קשר לנביחות יש דברים שאינם תלויים בכלב - אם הוא
אמור להיכנס הביתה הוא יכנס הביתה. נקודה.
זה גם נותן אולי קצה חוט לפתרון בעיית הנביחות בכללה -
משהו בכיוון של חוסר גבולות בסיסיים, המביא את הכלב למצב
והתנהגות לא תקינים.
בקיצור - הכיוון הוא ממש לא וטרינר, אלא טיפול התנהגותי....

ולאור קריאת המשך השרשור - האפשרות הנוספת המתבקשת היא פשוט
הכנסת הכלב הביתה... לאור תאורך את הכלב, ממש לא נראה ששהייה
בחצר משרתת אותו באיזשהו אופן (אפילו בלי לדבר על השכנים)... אחרת
לדעתי, לא היה נובח בצורה ממושכת כל כך... ועולה גם השאלה - האם
בנוסף להוצאת האנרגייה שהוא אמור לעשות בחצר, אתם מוציאים אותו
לטיולים ארוכים / משחקים וכו' לצורך הוצאת האנרגייה. בכל מקרה האפשרות
הטובה, לפחות עד שיגיע האילוף / אם יגיע היא הכנסה לבית.


בודאי ובודאי ובודאי לא לגרום לכלב לנכות (!) = ניתוח במתרי הקול... (עם כל ההבנה... מי שמכם ??
)...
 

tenen

New member
איזו סוג של תשובה את רוצה?

התשובה הנכונה תהיה תכניסי אותו הביתה עד שתטפלי בבעיית הנביחות באמצעות מאלף
התשובה הפחות נכונה היא שתנסו קולר נביחות, עדיף בהנחיית מאלף
&nbsp
והתשובה הכי נכונה אבל לא נחמדה שמבוססת על הקישור בסוף ההודעה היא:
&nbsp
את הולכת לעזוב את הדירה של אמא שלך בקרוב ואת לא רוצה לקחת את הכלב אחרת ההודעה על החצר הייתה לא רלוונטית.
אמא שלך לא רוצה להתחיל להתעסק עם הבעיות של הכלב (עובדה שאת שאוטוטו עוזבת מדברת איתנו ולא אמא שלך שתחיה איתו בשנים הקרובות) ואת מנסה לפתור את זה מהר כדי שהכלב לא יסיים בכלביה אחרי שאת נטשת אותו ואמא שלך לא רצתה לטפל בבעיות שלו.
&nbsp
אין פתרונות קסם, קחי אותו לדירה שלך כדי שהשכנים יעזבו בשקט את אמא שלך ובלי חצר הוא לא ינבח על אף אחד.
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1856/179337898/כלכלה_וייעוץ_פיננסי/ניהול_כלכלת_משפחה
 

KallaGLP

New member
אני לא חושבת שזה צודק להאשים את הבת בנטישת הכלב.

אמא שלה היא זאת שמצאה את הכלב והחליטה להשאירו. מלכתחילה הכלב לא יועד כדי שהבת הסטודנטית תחזיק בו בכוחות עצמה. אז אפשר בהחלט להציע שאם הבת אוהבת את הכלב ואכפת לה מגורלו היא יכולה (אם יש לה אפשרות, אנחנו לא באמת יודעים משהו עליה ועל נסיבות חייה) לקחת אותו איתה, אבל לדעתי לא בנימה של האשמה בנטישה, כי אם כבר מישהו באמת ינטוש את הכלב, לפחות טכנית זאת תהיה האמא.
 
תגובה לכולם

קודם כל, תודה על המענה.
אתחיל במה שכניראה הדאיג אתכם יותר מהכל. הניתוח לא מבוצע בישראל, ולכן זו לא אופציה. אם זאת, סתם בנינו-זו רחוקה מלהיות נכות. הכלב לא הולך להיות אילם בשום אופן, רק ווליום הנביחות יקטן. זה הרבה יותר הומני מקולר נגד נביחות, (שלא באמת מייצר למידה לאורך זמן) והרבה יותר אפקטיבי מהתניה אופרנטית=קרי, התהליך שהכלב עובר באילוף. אין שום דרך, אפילו קרובה לאפקטיבית לגרום לכלב להיות שקט לשעות כל יום כשבעליו לא שם-פשוט כיון שלא יהיה מי שיתן לו חיזוקים. ומבחינת הכלב (בעיקר אם זה באופיו לנבוח) חמש שש שעות בלי חיזוק למאמץ קשה זה נצח.
כרגע, החלטנו שהכלב ישאר בבית ויצא לגינה בצורה ממודרת. במקביל, ננסה למצוא משפחה רצוי עם ילדים. כדי שלכלב יהיו חיים טובים יותר. זה לא הומני בעינינו להשאיר אותו שעות בבית לבד, ללא אינטארקציה.
אשמח לשמוע, מה עושה כלבכם במשך היום בבית? איך מעסיקים אותו? איך מסתדרים עם עשיית הצרכים?

וד"א-כן לשאלתכם משחקים עם הכלב, ונוסף לכך הוא יוצא לטיול ארוך פעם ביום.
 

giri

New member
בלת"ק

לשאלתך בסוף דברייך - הכלבים שלנו מקבלים טיול ארוך וטוב בבוקר, אינטראקציה של גירוי שכלי בזמן האוכל (אילוף או צעצועי האכלה), טיול נוסף אחרה"צ, משחק וגירוי שכלי בזמן ארוחת הערב, וטיול לפני השינה. אין שום בעיה, ובהיותם בבית, אנחנו שומרים את הוילונות מוסטים על מנת להמעיט בגירויים חיצוניים. הם מעבירים חלק לא מבוטל מהיום בשינה. כשהיתה לנו כלבה אחת השארנו לה גם צעצועים אבל עכשיו כשהם שניים והיא די רכושנית לא ניתן להשאיר להם צעצועים כי הם מתקוטטים עליהם. אם יש לכם כלב אחד והוא משועמם, המפתח לבעיה היא לתת לו גריה מספקת כשאתם בבית ולהפחית את הגריה בהעדרכם - לא הייתי משאירה כלב בחצר במשך היום (וזו לא הסיבה העיקרית אפילו... נקניק מורעל שנזרק מעבר לגדר הוא סיבה יותר טובה בעיני).
ניסית לסגור את הכלב בבית ולתת לו גירויים חלופיים?
 
אכן, ניסיתי היום

וסה"כ הלך מעולה. לצערי אם זאת זה מעלה בעיה עתידית אחרת: כיוון שהורי נמצאים שעות רבות בעבודה 10-12 לא בטוח שיש לנו פיתרון לשירותים. מבחינת הוצאת האנרגיה סוג של הסתדרנו. משחק+יציאה לגינה בבוקר ואכר הצהריים דוג-ווקר ובערב לפני השינה טיול. כמובן בבית יהיו לו צעצועים.
רק עיניין השרותים מורכב-ההורים לא יתנו מפתח מהבית כשהם לא שם ובכל מקרה הדוגווקר הוא נער בבה"ס ככה ש...
&nbsp
בכל מקרה, תודה על עזרתך הרבה.
אנחנו מעריכים אותה מאוד.
 

KallaGLP

New member
חבל מאוד למסור את הכלב בגלל שהורייך לא יתנו מפתח.

מה שלא יתנו מפתח לנער מבי"ס אם הם סומכים עליו? אנשים רבים נותנים מפתח למנקה, למטפלת וכד'. רק בגלל זה למסור את הכלב זה נורא נורא חבל לדעתי. אין משהו שאת יכולה לעשות כדי לשכנע את הורייך?
 
נהדר על החשיבה בכוון בונה...

זה לא מובן מאליו (לצערינו)...

כאמור, עוד צעד קטן (מתן אפשרות לדוגווקר לעשות את עבודתו, בין אם הוא נער או מבוגר) ואתם על המסלול ...

בהצלחה רבה !
 

giri

New member
הדוג ווקר שהיה לנו בישראל היה נער בבי"ס

והיה מגיע בסביבות 3-4 אחרה"צ, זה מספיק לגמרי מבחינת שבירת היום, לדעתי.
בהצלחה!
 

KallaGLP

New member
כשהכלב שלנו לבד הוא רוב הזמן פשוט נח, כנראה.

אבל הוא כלב די עצלן, אז אני לא בטוחה שהוא דוגמה מייצגת. מבחינת צרכים הוא מתאפק בקלות, כשצריך. ספציפית, לכלב שלנו אין בעיה להתאפק גם 12 שעות. לפעמים אחרי שיצא פעם אחרונה סביב 20:00 בערב הוא ממש לא לחוץ לעשות צרכים גם עד 12 בצהריים (מוציאים אותו לפני והוא לא עושה, או עושה ממש קצת וללא לחץ). קרה בסופי שבוע שפשוט כולם ישנו עד הצהריים ושבסוף יצאנו איתו הוא לא נראה לחוץ בכלל. אני מכירה כלבה שלא אוהבת לצאת לטיולים ובקושי מסכימה לצאת לשני טיולים ביום וזה מספיק לה מבחינת צרכים (אף פעם לא קרתה לה תאונה בבית). לעומת זאת, יש כלבים הזקוקים ל-3 או אפילו 4 טיולים ביום. ככה שאצל כל כלב זה אינדיבידואלי, אך לרוב לכלב בוגר לא צריכה להיות בעיה להתאפק 8 או אפילו 10 שעות. השאלה אם הוא מחונך לצרכים. אם לא - אפשר לחנך כלב לצרכים בכל גיל, ועם כלב ממושמע כמו שלכם זה לא אמור להיות קשה לחנך.
 
תודה. הוא בהחלט מחונך לצרכים. אולי נצתרך לאט לאט לשנות את

הלו"ז שלו. בנתיים אנחנו מתרכזים בלהרגיל אותו להיות בבית. נראה שדוקא סבבה לו אם זה. היום אחרי שהוא התחיל לעבד שליטה ולנבוח בלי סוף-הוא נכנס הביתה לבד.
המורכבות עם הדוג ווקר והשירותים -בעיקרון, הוריי יוצאים לעבודה מוקדם מאוד ולכן הכלב רגיל לצאת לעשיית צרכים נוספת ב10-11. אבל שוב, אני מאמינה שנמצא פיתרון.
&nbsp
תודה לכם!
 
למעלה