עזרה- מזון לכלב אקאנה Acana

  • פותח הנושא allk1
  • פורסם בתאריך

allk1

New member
עזרה- מזון לכלב אקאנה Acana

שלום,
ביררתי רבות לגבי איזה מזון עדיף לקנות לכלבה שלי, ואחרי חיפוש מעמיק הגעתי למסקנה שאקאנה זהו מזון מעולה לכלבים, גם במחינת המחיר.
אבל שמתי לב שבארץ נורא קשה להשיג אותו.
מצאתי בכמה אתרים שק של 13 ק"ג שעולה 300 ומעלה. הבנתי שיש גם שק של 18 ק"ג אבל לא מצאתי בשום מקום.. האם הוא עדיין משווק בארץ?

מי שקונה אקאנה אשמח לקבל המלצות לחנויות. האם ניתן להשיג אותו גם במחיר זול יותר משמעותית? פחות מ300?

אשמח לשמוע חוות דעת על אקאנה? האם אתם מרוצים? :)
 

שירן ל11

New member
אקאנה זאת חברה טובה, משווקת בארץ

תחת המותג יש מספר סדרות (סינגלס, רג'יונלס וכו'), כשבכל סדרה יש מס' מתכונים שונים. 300 ל-13 קילו אקאנה זה מחיר טוב למתכונים הותיקים, אבל שקים מהסדרות ה''איכותיות'' (או חדשות) יותר עולים יותר, בערך 390 ל-13 קילו. אני התנסתי עם הפסיפיקה. התרשמתי מאד לטובה, האוכל טעים והמרכיבים טובים. עם זאת, חזרתי להאכיל את הכלב שלי ב-GO מסיבות שלא רלוונטיות לרוב הכלבים.
אם אתה רוצה להשוות מחירים בין חנויות שונות, אני ממליצה לבדוק ב-ZAP

יום טוב
 

allk1

New member
דרך זאפ מצאתי שיש שק של 18 קג.. אבל כשנכנסתי לאתר זה הראה לי

משהו אחר... כנראה הם לא מעודכנים שם.
יכול להיות שכבר אין שקים של 18?
 

DAHUJI

New member
על איזה מתכון של אקאנה מדובר בכלל?...


קודם כל - לקנות לחמוד שלך אקאנה זו בחירה מעולה. מזון איכותי ומצויין שמדורג תמיד בין 4 ל- 5 כוכבים, תלוי במתכון (מתוך 5). יצרן אמין, מוכר, רציני שמשתמש באמת במרכיבים טובים וטריים (איך אני יודע ולמה אני קובע ככה בכזו יומרה? אני פשוט מריח כל פעם מחדש את האוכל ונגנב מהריח העז).

"בארץ נורא קשה להשיג אותו"
... לא יודע איפה את גרה (איפה באמת?), אבל במדינת גוש דן, די קל להשיג אקאנה
מה גם שהחנויות פה עושות משלוחים כמעט לכל הארץ (כתלות בגודל ההזמנה גם בחינם), אז ממש לא בעיה להשיג את המזון המעולה הנ"ל.
המלצה לחנויות? - בהנחה שאנחנו מדברים על האקאנה לבוגרים, מתכון עוף ה"רגיל" - יש אותו בחיש חי (יהודה הלוי ת"א), בפט-פוינט (חשמונאים ת"א), בגג לחיות (זרחין רעננה), אתר החי של ישראל (שוקן ת"א)... ועוד ועוד ועוד. בכל החנויות האלו קניתי באופן אישי, ככה שאת רשימת החנויות הנ"ל עשיתי מהראש בלי ZAP. קונה בהן בצורה די קבועה את מה שאני צריך (וגם באינטרפט שמוכרים את ה- WYSONG המעולה). ממליץ לך לגשת גם ל- ZAP ולברר שם לגבי מחירים, אבל 269 ש"ח ל- 13 ק"ג זה הכי זול שמצאתי (בגג לחיות)...

שקים של 18 ק"ג - אין כאלו. זו טעות מפעם לפני כמה שנים אם אני לא טועה, כשהיצרן הנ"ל היה אורז את האוכל שלו בשקים של 18 ק"ג. היום עידן שקי ה- 18 ק"ג נגמר (לפחות בארץ, גם הכיתוב שלהם היה שונה) והשקים הם באיזור ה- 13-15 ק"ג.

מחיר זול משמעותית? - לא. לא תמצאי אקאנה בפחות מ- 270 ש"ח ל- 13 ק"ג. אם תמצאי, אשמח אם תכתבי כאן כמובן אחרי שביררת שהוא טרי, אמיתי ולא זיוף או אריזה מחדש או כל קומבינה אחרת. הוא גם לא אמור לעלות פחות מהמחיר הזה כי היבואן שלו (ביו-פט) לא ישחררו אותו לשוק במחיר של בונזו.

חוות דעת - האכלתי את החמוד שלי מגיל חודשיים כשקיבלתי אותו באקאנה גורים וג'וניור, הוא גדל יפה מאוד, הפרווה מבריקה תמיד, אין נשירה מוגזמת והיציאות מעולות. הוא החל את חייו וממשיך אותם כגור שמח ומרוצה, נמרץ ופעיל מאוד ועם אפס בעיות של עיכול וכל דבר אחר... אחרי שק של אקאנה החלטתי לשדרג לאוריג'ן גורים והמזון הזה עוד יותר טוב, עוד יותר מזין, עוד יותר מריח ובכלל אחד המצויינים שניתן להשיג (וגם נורא יקר בהתאם).

הערה לא קשורה (אבל...):
ממליץ מאוד
להישמע לעצות המומחים ולא להאכיל בלעדית בסוג/מותג אחד בלבד אלא לערבב תמיד בין 2 סוגים כדי להוריד לסבירות הכי נמוכה שאפשר מחסור במרכיבים תזונתיים (וזה בלי להוסיף שמומלץ גם להאכיל אותו באוכל אמיתי לסוגיו - נקניקיות, פסטרמה, חזה עוף, ירקות, ביצים קשות, טונה, עצמות אמיתיות של בקר ובהמות וכו')... תחשבי על הכלב ועל הצרכים/דרישות שלו ועל המחשבה האבסורדית שסוג אחד של אוכל ממותג אחד ויצרן אחד יספק לו את כל מבוקשו.
אני כרגע מערבב לו אוריג'ין גורים עם WYSONG OPTIMAL.
 

allk1

New member
מדובר באקאנה עוף.. מהסוג הקלאסי

הכלבה שלי בת שנתיים (אגב, חגגה יומהולדת לפני שבועיים), היא בינונית, שוקלת סביבות 13 ק״ג... אני מחפשת מזון בשבילה שלא יהיה יותר מידי יקר וכמובן, לא מהזולים ביותר, כמו בונזו וסוגיו, כיוון שאני מקפידה להאכיל אותה גם במזון ביתי. אני מבשלת בשבילה כל שבוע עוף ללא תבלינים, שהוא רק בשבילה (פינוקים, פינוקים..). חשוב לי שהיא תאכל גם אוכל טרי ולא רק אוכל יבש וכנראה גם לא מעט מעובד. אם הייתי מאכילה אותה רק במזון לכלבים, אז ככל הנראה הייתי בוחרת באוריג׳ן. אבל כיוון שהיא מקבלת לא מעט ערכים תזונתיים גם מאוכל ביתי, אני חושבת שאפשר להסתפק במזון יבש עם פחות ערכים תזונתיים (כמובן בלי רכיבים מזיקים) ובכך להוזיל את העלויות.
&nbsp
תודה רבה על שמות החנויות. אני בהחלט אכנס ואשווה.
&nbsp
אגב, היום התקשרתי למספר חנויות ומסתבר שהאקאנה חסר במלאי. הציעו לי ללכת על Taste of the Wild. מהחיפושים שעשיתי הוא גם מקבל 5 כוכבים. זה שק של 13.6קג במחיר של 280 שקלים. חשבתי ללכת על המתכון ברווז. מה דעתך? האם הוא ברמה של אקאנה?
 

DAHUJI

New member
כל הכבוד על ההאכלה מעבר למזון היבש


אני לא שמעתי שהאקאנה חסר במלאי, אבל ייתכן...
TOTW הוא אוכל מצויין, אבל אישית, אני ממש לא אוהב את כל מה שדייאמונד (Diamond Pet Foods) מייצרת, זו חברה עם המון recalls ביחס לאחרות. יש עליה המון תלונות מצרכנים אמריקאים.
ועדיין, TOTW הוא אוכל מצויין, רק שכל ה- grain free הזה זו סתם מילת באזזזז אחת גדולה וחרטה של מיתוג ושיווק (אם ממש בא לך להתעמק תבררי על ההבדל בין grain free ל- starch free).
בהכללה גסה בין יצרנים ומותגים - GO או NOW או INSTINCT או WYSONG טובים יותר במתכונים ה"רגילים" שלהם (עוף עם דגנים ובלי יותר מדי חרטות). צריך לראות רק מי היקר יותר מביניהם ועד כמה את מוכנה להשקיע. גם N&D של FARMINA מעולים, גם CANINE CAVIAR.
פשוט בחרי מתכון "רגיל" ותחלקי את מחיר השק בק"ג שבו, תקבלי מחיר לק"ג...

אם זה היה תלוי בי, לא קונה TOTW רק בגלל היצרן... אני באופן אישי בחרתי ללכת עם אקאנה, אוריג'ין לאחריו ואת שניהם לערבב תמיד עם WYSONG שאני מאוד מאוד מעריך.

הערה: לגבי העוף בלי תבלינים, אז שתדעי שכורכום מאוד בריא להם, בדיוק כמו לנו... הם בסה"כ יונקים ומערכות החיסון שלהם לא כאלו שונות משלנו. לא לפחות לפי מה שאני יודע (מזכרוני רק לגמלים יש תאי חיסון B מיוחדים משלהם בקבוצת היונקים). גם מעט כומון ואפילו מעט פלפל שחור טובים להם. תבלינים באופן כללי הם מאוד בריאים, רק לא להגזים איתם. כשאני מבשל לכלב שלי, אני שם די הרבה כורכום, מעט קמון ומעט פלפל שחור.
ביצה קשה - מעולה. טונה במים (כך שכל חומצון השומן הטובות, אומגה 3 ו- 6 נשארות בבשר הדג) - גם מעולה.

בהצלחה
 

allk1

New member
תמיד טוב לשמוע ממישהו שניסה.. אשאר עם הבחירה באקאנה :)

אני באמת לא מבינה את כל העניין הזה סביב האוכל יבש ללא דגנים ועם פירוט במרכיבים של אינספור ירקות. עד כמה בטטה כבר יכולה להיות בריא אחרי שעברה עיבוד תעשייתי? באמת הכל עניין של שיווק ובורות מצד הצרכן.
למה שאני פשוט לא אתן לה ירקות מבושלים מוחבאים בתוך עוף? נראה לי הרבה יותר מזין מאוכל יבש.
&nbsp
אשמח לדעת באילו מזונות ביתיים אתה מאכיל את הכלב שלך. האם מרקים גם בריא להם? מה לגבי מלח? האם יש מזונות שפחות בריאים להם?
 

DAHUJI

New member
תשובה לגבי מזונות ביתיים...

ללא דגנים זו מילת באז שגורמת לצרכן לרצות וגם לשלם פרמיה בעבור מתכון שמוצהר בגינו שהוא כך... בסה"כ להוציא עוד כמה שקלים מהכיס של הצרכן לכיס של היצרן.
זו לא עורמה, אלא פעולת שיווק ופרסום קלאסית.
לא ירחק היום שבו על מזון יבש לכלבים יופיע "ללא גלוטן" וגם אותו אנשים ירכשו לכלבים שלהם בהמלצת המוכר המאוד מבין והמאוד מומחה בחנות.
דגנים (חיטה, דורה, שעורה, שיפון, אורז, שיבולת שועל, דוחן ותירס) לא גרועים יותר ממרכיבים אחרים שמכניסים לכופתאות במקומם כגון - סויה, טפיוקה, בטטה, תפו"א וכו' וכו'...
אם כבר הבעיה בגדול היא עמילנים. אפשר לקרוא על זה ב- Q&A המעולה שפה ובכל הלינקים בתשובות (וגם פה).
מוציא מן הכלל את קבוצת הקטניות שהיא קבוצה שנחשבת כמועילה (גם לבני אדם) בשל החלבונים שנחשבים למלאים ואיכותיים מן הצומח ובשל הסיבים התזונתיים.
מינרלים וויטמינים יש בכולם (בדגנים, בקטניות וגם באדמת חמרה ובגרגרי חול).

אני מאכיל ב: פחית טונה במים פעם ב- 10 ימים (כולל המים), ביצה קשה אחת פעם בשבוע, שאריות פסטרמה מהמעדנייה פה ושם, נקניקיות עוף/הודו פה ושם, תבשילי עצמות עם אורז מלא-גריסים-דוחן-קינואה וכו', מרקים סמיכים במיוחד עם קטניות (אפונה, עדשים חומות, עדשים אדומות וכו' - מערבב עם האוכל היבש), עצמות בקר (בעיקר ברכיים של פרות שהן מקור מעולה לגלוקוזאמין ורכיבי סחוס), גבינות דלות לקטוז (כמו קוטג'), בשר עוף ובשר בקר מידי פעם כשרוחי טובה עליי (אני בעצמי צורך מעט מאוד בשר ואין לי במקפיא), ירקות (מלפפון, עגבניה אדומה ובשלה מאוד, גמבה וכו'), פירות פה ושם (בננה, תפוח וכל מה שמותר).
מעט מאוד תבלינים, בעיקר כורכום, כומון ופלפל שחור.
מרחיק חיטה מהכלב (למרות שזה ממש לא עושה לו שום דבר), מרחיק עצמות עוף (חלולות ולכן שברים שלהן יכולות לגרום לנזק למעיים), לא בצל ושום, לא ענבים וכל מה שאסור לכלבים...
שכחתי משהו?...
 

allk1

New member
אבוקדו

איך אתה גורם לכלב שלך לאכול פירות וירקות?

&nbsp
קוטג'? חשבתי שלכלבים מומלץ להימנע מחלב ומוצריו..כי לא כולם מצליחים לפרק מוצרים אלה וזה עלול לגרום לשלשולים/ הקאות
 

DAHUJI

New member
הוא עדיין גור, הרגלתי אותו מגיל מוקדם לירקות ופירות...

לא כל הפירות, מכילים הרבה סוכר... בננה, תפוח, אפרסמון, אגס... כשאני מסיים לאכול אני שומר לו בצד כמה חתיכות (זכר האלפא אוכל קודם
).
ירקות הוא אוהב מגיל קטן - גזר (מתקתק), מלפפון, גמבה (מתקתקה)... עגבניה בשלה ואדומה (להיזהר מאפילו קצת ירוקה או לא בשלה מספיק).
לפעמים אפשר לטבול את הירקות בשמן של טונה וזה עובד


לגבי חלב - מכיל בעיקר קזאין (חלבון החלב) ודי הרבה לקטוז (סוכר החלב = פחמימה)... אני נותן לו גבינות דלות לקטוז (דלות פחמימות), בעיקר קוטג' 5% (חצי קופסה בשבוע בערך, מכיל חיידקים פסיכורפילים שמשגשגים בקירור ולכן מנצלים את סוכר החלב וגם מעניקים לקוטג' את השמנוניות שלו) ויוגורט 3% (מכיל חיידקים לקטובצילים שמעכלים גם הם את סוכר החלב ומעניקים ליוגורט את החמיצות שלו). אין עם זה בעיה בכלל.
כמובן שככל שנותנים בגיל מוקדם יותר - יותר טוב. ואם הכלב לא מסתדר עם זה טוב (יציאות רכות) אז מפחיתים כמות להרגלה, או מפסיקים לגמרי.
זו רק השלמה תזונתית (לדעתי בריאה, וסליחה מהפרות שסובלות).
 

פלכור

New member
זה מאוד תלוי בהרגלים שמקנים

כמו גם העדפה של הכלב.
גם שלי אוכלת מלפפון, נבטים, בננות ועוד שאר ירקות ופירות.
 

marx04

New member
Taste of the wild מזון מצויין ולדעתי טוב יותר מאקאנה.

שלום לך,

1. Taste of the wild מזון מצויין. הכלבות שלי ניזונות רק ממנו כבר למעלה משנה, והן אוכלות בתיאבון, נראות מעולה, והצרכים שלהן בדיוק מו שצריך (מוצק אך לח).
בזמנו ניסיתי אקאנה, אך הוא היה פחות טוב עבור נמש, הכלבה הגדולה שלי (אז עדיין היתה לי רק כלבה אחת).

2. אני דווקא סבור שמזון ללא דגנים הוא טוב יותר לכלבות שלי ממזון המכיל דגנים.
אני מבסס את הדעה שלי רק על הניסיון שלי עם הכלבות שלי, ולא על ידע מקצועי.

בברכה,

אורי.
 

שירן ל11

New member
יש תאוריה, ויש מציאות

taste of the wild וגם אקאנה, הם מזונות מצויין עם מרכיבים איכותיים שזוכים לדרוגים גבוהים באתרים שונים. עם זאת, יש שונות בין הכלבים- יכול להיות שכלב אחד יפרח עם מזון X וכלב אחר ממש לא יסתדר איתו, למרות שזה מזון שקיבל 5 כוכבים. אני מאד רציתי להעביר את הכלב שלי ל-taste of the wild דגים, והוא לא הצליח להתרגל למזון גם אחרי חודש. עם אקאנה- הוא התגרד נורא. חזרתי עם הזנב בין הרגליים ל-GO שהכי מתאים לו ממה שאכל עד כה, למרות שפעמים רבות הוא מקבל דירוג נמוך יותר מאקנה וTOTW.
ולכן, אני דווקא לא בעד להחליף חדשות לבקרים את המותג והמתכון. אם יש מזון שאת מאמינה שהוא איכותי והכלב שלך אוהב אותו ומרגיש טוב איתו (לא מפליץ :| אוכל בתאבון, יציאות נורמליות)- תשארי איתו :)
בהצלחה
 

KallaGLP

New member
גם המזונב שלי אכל בהצלחה רבה Taste of the Wild

בתקופה שבה לא הצלחתי להשיג את המזון המועדף שלנו, אוריג'ן. ולפני זה גם אכל ללא בעיות מזון בשם Now תקופה מסוימת. בכללי, מזונות איכותיים ללא דגנים מתאימים לו ואילו מזונות עם דגנים, גם אלה הנחשבים איכותיים, גורמים לו לשלשל.
 

nikita5s1

New member
אני מאוד מרוצה מאקנה

וניסיתי לא מעט מזונות. מבחינתי המדד הכי מהיר לטיב המזון זה כמות הפעמים שעושים קקי. וזה ירד משמעותית עם המזון הזה. מה שכן לכלבים בוגרים יותר הוא עלול להיות עשיר מידיי ואחת הכלבות שלי השמינה מעט בגלל זה. המזון שלסניור הוא מגיל 7 אבלהוטרינרית אמרה שהיא לא ממליצה לעבור לזה לפני גיל 9. הכבש והברווז הם שני קילו פחות לשק ועולים מאה שקל יותר מהעוף והכלבות שלי אהבו יותר את העוף. אני משלמת 290 במקום שנקרא בית החובב בבת ים והוא מביא במשלוח עד הבית ותמיד מספק 2 חבילות של חטיפים איכותיים ארוזים (בשר לא סתם ביסקוויטים).
 

ooosheooo

New member
ברויאל פט

יש מתכונים מסויימים של אקאנה שעולים גם 279 ל13 קילו ובzoolu יש את הקלאסי לבוגרים ב290
 

DAHUJI

New member
מחירים של אקאנה ועוד כמה הבהרות...

בגג לחיות, אקאנה עולה 269 ש"ח לשק 13 ק"ג לבוגרים (השק הכחול).
ספציפית, בינואר יש מבצע ללא מע"מ באתר החי של ישראל, שם אקאנה יעלה (בהגעה ולקיחה מהחנות שבת"א) 255 ש"ח לשק 13 ק"ג לבוגרים (במקום 299 ש"ח שזה מחיר יקר בפני עצמו, אפשר להשיג בלי להתאמץ ב- 279 ש"ח).

בהכללה של רוב המתכונים אם לא כולם - TOTW מזון מעולה, גם ACANA וכמובן שגם GO ו- NOW (ועוד כמה מותגים)... כל אלו מזונות מצויינים שמדורגים גבוה מאוד וצריך רק להסתכל על רשימת המרכיבים כדי להאמין ולסמוך על הדירוג.
העצות ניתנות פה בצורה כללית, והכי טוב לרכוש שק קטן יחסית בהתחלה (6-7 ק"ג), ולבדוק בפועל את מצבו של הכלב בהאכלה מהמזון הספציפי החדש, איך הוא מתייחס אליו (מתלהב ממנו?), מתנהג (פעיל? נמרץ?), מסתדר איתו (יציאות רכות או קשות? גזים? עייפות? ישנוניות?), ובכלל (פרווה מבריקה?) וכו'...

לא הייתי אומר שאף אחד מאלו שציינתי למעלה הם כל כך הרבה יותר טובים מהאחרים, או אחד לעומת השני (ברוב המתכונים)...
מה שכן, להבנתי ולחפירתי הבלתי נגמרת - ORIJEN, INSTINCT ו- WYSONG OPTIMAL הם כן ברמה אחרת
והמחיר כמובן בהתאם
(חוץ מה- WYSONG שניתן להשיג ב- 18 ק"ג ולכן משתלם יותר מהאחרים = פחות מ- 30 ש"ח לק"ג).
 
מה ההבדל בין וויסונג אופטימל

לוויסונג אוריג'ינל?
יש הבדל משמעותי במחיר.
 
למעלה