אימצתי כלבה מעמותה חשודה

ooosheooo

New member
אימצתי כלבה מעמותה חשודה

לא רוצה לנקוב סתם בשמות אבל כשהייתי שם הרגשתי שמשהו מוזר...הכלבים הוחזקו בתנאים מחרידים (הכלבה שכבה על חולדה מתה) ולידה במכלאה הייתה כלבת פאג שנאמר לי שהיא כלבה של בעלי העמותה (אז למה היא במכלאה?). בתוך הבית היו כמה פומרניאנים ועל סל האימוץ שילמנו 1300 ש"ח כי לטענתם הם הצילו אותה מבית גידול שלא התייחס אליה מעולם מעבר לרחם והיו צריכים לשלם להם כדי שישחררו את הכלבה. הכלבה הייתה במצב נוראי - מפוחדת מאוד, מלאה ראסטות ופרעושים ועם ריח שלא ניתן לתאר אבל בשלב הזה כבר ממש לא יכולתי להשאיר אותה שם ורק רציתי לקחת אותה הביתה ולהוציא אותה מזה אז שילמתי והלכנו לדרכנו.
עכשיו אני קוראת על העמותה הזאת ומגלה שהחשדות שלי היו כנראה נכונים וזה מבאס ומכעיס אותי נורא! יכול להיות שה"בית גידול" המתעלל זה בעצם הם?! הכלבה חרדתית בטירוף וכנראה עברה טראומות וחיים לא קלים - מה הם עשו לה שם ואיך הם פשוט שיקרו לי בפנים, אם אכן שיקרו?? אני מרגישה מרומה ומטומטמת, מצד אחד הצלתי כלבה שאני מתכוונת לאהוב ולהגן עליה עם כל מה שיש לי אבל מצד שני חיזקתי את הארגון הזה ואיפשרתי לו להמשיך. זה סתם משהו שרציתי להוציא...
ולשאלות קונקרטיות:
הכלבה בוגרת וכנראה מעולם לא למדה לעשות צרכים בחוץ. האם לדעתכם זה עלול להיות מאוחר מדי ללמד אותה או שאין כזה דבר? איך הייתם ממליצים לעשות את זה? אנחנו לוקחים אותה להרבה טיולים ומעודדים אותה מאוד כשהיא עושה בחוץ אבל היא עדיין עושה המון בבית (באותו מקום לפחות), במיוחד כשהיא נשארת לבד ולפעמים גם כשרק אני יוצאת.
היא גם לא אוכלת אוכל יבש בכלל, כשאני מערבבת עם שימורים היא מלקקת את הרטוב ויורקת את היבש. הוטרינר הסתכל לשניה ואמר שהוא לא רואה בעיה בפה וכנראה זה פינוק...בינתיים אני מרטיבה את האוכל ועושה ממנו פירה וזה עובד אבל לא הייתי רוצה לעשות את זה לנצח. כדאי לקחת אותה לחוות דעת נוספת או לנסות להגיש לה רק יבש עד ש"תיכנע" ותאכל?
תודה רבה למי שטרח וקרא הכל :)
 
כל הכבוד לך על המסירות...

דבר ראשון ודחוף הוא - לגשת למאלף (בגישה חיובית) שיעזור וינחה !
תספרי למאלף את הסיפור העצוב של הכלבה ומכאן תמשיכו הלאה....
גם לגבי האכילה - לא מדובר על פינוק ולא על משחקי כוחות - הכלבה
צריכה ללמוד הכל - כולל הרגלי אכילה.
בינתיים - כמובן שתני לכלבה את האוכל בצורה שהיא תאכל אותו ותשבע -
יש עוד זמן בין כרגע לבין הנצח :)
 

ooosheooo

New member
תודה :)

זה אחרי התייעצות עם מאלף, 2 וטרינרים וכמה סטודנטים למדעי בעלי החיים

כולם אמרו לי זה לתת לה במשך כמה ימים רק אוכל יבש עד שהיא תאכל אבל בינתיים גם אני כמוך חשבתי שהגיוני יותר לעזור לה איפה שאני יכולה.
יש לכם רעיונות אבל בכל זאת איך בהדרגה אני בסופו של דבר כן מעבירה אותה ליבש? ז"א יבש שאני מרטיבה ועושה ממנו פירה היא אוכלת אבל יבש לגמרי לא - מה החוליה החסרה שתגרום לה להבין שאוכל יבש זה מגניב?
 
הייתי פונה למאלף נוסף...

כמובן שלא רק בהקשר של האוכל... יש לך המון עבודה לעשות עם הכלבה,
ובהחלט יכול להיות שלאכילה ה"בררנית" יש פאן התנהגותי (לא פינוק, אבל
כן משהו שקשור להסתגלות הכללית)....


בינתיים , את יכולה, למשל, להוסיף בטטה מבושלת ולערבבה עם האוכל היבש
(עיצה שקיבלתי ממטפלת ברפואה משלימה לכלבים)...


(ועדיין, לדעתי האישית, אין כל נזק באכילת אוכל רטוב גם בהמשך...)
 

marx04

New member
הם צודקים - זה כנראה פינוק.

שלום לך,

לעניות דעתי, לכלב בריא לא אמורה להיות שום בעיה לאכול אוכל יבש, ואם הוא מסרב, כנראה הוא יודע שבסוף הוא יקבל אוכל טעים יותר לחיכו.
אם אתם רוצים להמשיך לפנק את הכלב - זו בחירה שלכם.
אבל אם לא, תנו לכלב אוכל יבש בלבד, ואחרי יום-יומיים-שלושה בליאוכל, הוא יטרוף את המזון היבש.

כמובן, חייבים לעשות לכלב בדיקה אצל וטרינר כדי לשלול בעיות רפואיות שיכולות לגרום לחוסר תאבון (כגון: בעיות בכליות, בעיות בשיניים וכו').

בברכה,

אורי.
 

עדימ

New member
ושוב פעם הגישה האגרסיבית/תוקפנית/לא מתחשבת בכלב גורמת לי

ל

הכלבה רק אומצה, הגיעה לסביבה חדשה למען ה', צריכה להתרגל וללמד הכל מחדש.
לא הכל נובע מפינוק. ובאמת לא הייתי מסתמכת על בדיקה כפי שתיארה המאמצת שהווטרינר רק הציץ.
אני תומכת בהצעות של אלה שמעלינו.
הייתי לוקחת אותו לבדיקה יסודית נוספת ובינתיים כן מרטיבה את האוכל ומוסיפה את התוספות שהוצעו לה כאן כדי שהכלב ישבע. מעבר לאוכל היבש צריך להיעשות בגישה חיובית ואוהבת בליווי מאלף חיובי.
 

ooosheooo

New member
אל דאגה בכלל בכלל

אנחנו הכי עדינים וסבלניים ומעודדים כלפי הגוזל, אין שום אגרסיביות מעורבת :)
בינתיים אני מרטיבה לה את האוכל כי גם לי לא היה לב לבאס אותה, והיום הזמנתי אוכל יבש מסוג אחר שאמרו לי שטעים יותר. בקרוב יש לה תור לעיקור וניקוי שיניים ואז הרופא יוכל לבדוק יותר לעומק ונהיה חכמים יותר. חוץ מזה קבענו גם פגישה עם מאלף מקסים (אילוף בנועם) בשבוע הבא. מקווה שיהיו עידכונים בקרוב!
 
בשעה טובה :)

בשעה טובה על האימוץ, זכיתן שתיכן :)
1. כלבייה חשודה - דווחי לרשויות, נסי 106, שיחת טלפון, קל. אם יפנו אותך למקום אחר (משרד הבריאות/חקקלאות/משטרה?) אז נסי שם.
2. הרגלים - תתקשרי אליהם עם כל השאלות - האם הורגלה לצרכים בבית, האם אכלה יבש או רטוב, האם היו לה חרדות נטישה בעבר. ובכללי כל מה שחשוב לך, דברי עם מאלף ווטרינר תראי מה הוא שואל אותך ותרכזי הרבה שאלות לטלפון אחד לכלבייה כדי שיהיה מקסימום רקע עליה.
3. צרכים - נסי לבד דרך האינטרנט יש המון קורסים חינמים וסרטונים ומאמרים איך להרגיל, אף פעם לא מאוחר אם זה עניין של הרגלה וחינוך ולא עניין טראומטי או פסיכולוגי. הייתי מתחילה בלשטוף את המקום הקבוע שלה בחומץ ואז בשמפו ריצפה וקצת מרכך כביסה, אחר כך שיבש לפזר שם קצת אוכל שלה. (אקונומיקה עושה ריח של שתן ומעודד אותה להשתין שם, השאר מטשטש את הריח, האוכל כי כלבים נוטים לא לעשות צרכים במקום שבו אוכלים או אכלו).
4. אוכל -
א. בריאות, גשי לוטרינר לוודא שאין בעיה בריאותית.
ב. מתכון/אוכל אחר - אולי הטעם או הריח לא באים לה בטוב, נסי טעם אחר (יבש)
ג. אם כל אלה לא עבדו והיא בריאה וניסת כל מיני טעמים אז כנראה פינוק, נסי לשלב רטוב ביבש במינונים משתנים, קודם הרבה רטוב קצת יבש ולאט לאט לאט לשנות עד שיש הרבה יבש וקצת רטוב ואז להסיק רטוב לגמרי.
&nbsp
בהצלחה :)
 

ooosheooo

New member
וואו, תודה רבה על התגובה המפורטת!

אני על זה :) קבענו כבר מפגש עם מאלף מקסים והיום בעצתך שטפתי את הבית בחומץ (איףףף) והזמנתי אוכל שמהמלצות הבנתי שאמור להיות טעים יותר. אצל וטרינר כבר היינו בימים הראשונים אבל בקרוב היא תעבור עיקור ואז גם יוכל לבדוק את הפה יותר לעומק...
אני אעדכן בתקווה שיהיו עדכונים לטובה בקרוב.
שוב תודה!
 

KallaGLP

New member
יש הרבה סוגים וטעמים של מזון יבש.

אני ממליצה לבקש דוגמיות בחנות ולנסות. יכול להיות שפשוט נפלתם על מזון ספציפי שאינו טעים לה. האם ניסית לברר איזה מזון היא אכלה לפני שאימצתם אותה? אולי כדאי לחזור למזון הזה לפחות לתקופה של הסתגלות בהנחה שאתם מאכילים אותה במזון אחר.
עד כמה שידוע לי צרכים אפשר ללמד בכל גיל, אך כפי שאמרו כאן, כשמדובר בכלבה מבוגרת שעברה כל כך הרבה, מתבקש לעשות זאת בליווי מקצועי, שיסייע גם בתחומים אחרים.
וגם אני מצטרפת לכל המציעים לקחת את הכלבה לבדיקה יסודית אצל וטרינר בהקדם ולפני שמתחילים באילוף ו/או הקניית הרגלים או שינויים בשגרת החיים שלה. לפי התיאור המזעזע שלך, הכלבה לא הייתה במצב טוב כשאימצתם אותה ולכן ייתכן שהיא סובלת מבעיות בריאות שהוזנחו ושאינכם מודעים להן.
 

ooosheooo

New member
לפי העמותה היא אכלה שם יבש

כשאימצנו אותה ביקשתי מהם שקית עם קצת אוכל מהסוג שהם מאכילים אבל היא לא נגעה בו...אני לוקחת בערבון מוגבל כל מה שאמרו לי שם אבל מצד שני היא לא הייתה רזה בכלל כשלקחנו אותה אז זה לא מופרך לחלוטין
 

KallaGLP

New member
אולי זה קשור לסטרס?

בכל אופן, הייתי מנסה מזון יבש אחר. אולי טעם חדש יעשה לה את זה.
 
למעלה