צחצוח שיניים לכלב - סקר קצר ובקשת עצות למתחילים

DAHUJI

New member
צחצוח שיניים לכלב - סקר קצר ובקשת עצות למתחילים


היי לכולם

רציתי לדעת כמה מכם/ן באמת מצחצחים שיניים לכלב שלהם?
אם כן האם מצחצחים באופן קבוע או לאחר פעולה מסויימת כלשהיא (אכילת מזון רטוב למשל)?

מה דעתכם בעניין והאם למישהו/י יש עצות קלות, מעשיות ופשוטות על איך להתחיל ולחבב את הפעולה על כלבלב בן 10 חודשים?

תודה למשיבים!
 

dani666

New member
Dentastix עושה פלאים. בצחצוח לא שמתי לב לשיפור. בכל מקרה..

... שני הכלבים שלהם ניסיתי ו/או צחצחתי בשוטף קבלו את זה בהבנה. YMMV.
 

שירן ל11

New member
אני מצחצחת לכלב שלי כל יום

משתדלת בערב/ בלילה אחרי שהכלב סיים לאכול- כמו בני אדם לפני השינה.
פלאק נבנה כל יום ולכן צחצוח יומי מאד מועיל במניעת הצטברות פלאק ואבן שן, ואני חושבת שהצחצוח אפילו עזר להפחית אבן שן שהצטברה לקטנטן לפני שאימצנו אותו.

והכי נחמד- הפעולה מאד חביבה עליו! כשאני הולכת להביא את המשחה והאצבעון הכלב שלי שמח והולך אחרי כמו זנב קטן. למשחה הנוכחית יש טעם של עוף וכיף להם להריח אותה.
כצ'ופר, אני נותנת לו לרחרח וללקק את המברשת אחרי שסיימנו.

לא ממש ''הרגלתי'' אותו לצחצוח, נתתי לו לרחרח את המברשת וקצת את המשחה ואז התחלתי לצחצח אחרי כמה שניות. הכלב שלי רגיל שאנחנו מברישים אותו מדי יום, ''מחטטים'' לו בפרווה ומנקים לו את העיניים והוא לא מתנגד. התוצאות מאד מאד יפות, שיניים נקיות ובוהקות ולכלב יש ריח מעולה. אני ממליצה בחום להכניס את הצחצוח לשיגרה.
טיפים קטנים:
1. המברשת צריכה להיות רכה (אגב, גם לבני אדם עדיפים סיבים רכים). אני משתמשת באצבעון עם סיבי סיליקון כמו של תינוקות שהזמנתי בגרוש וחצי באיביי.
2. צריך להשתמש במשחה ייעודית לכלבים, כי הם בולעים את המשחה ולא יורקים אותה כמונו. אני משתמשת ב-CET של VIRBAC בטעם עוף כרגע שהביאו לי מארה''ב ואני מרוצה. המשחות בארץ מאד יקרות ומה שחשוב זה פעולת הצחצוח ולא סוג המשחה.
 

DAHUJI

New member
תודה על התגובה המושקעת!


כבר תיכננתי להתחיל ולצחצח לחמודי את השיניים ממזמן (היה ברשותי בעבר חתול עם ג'ינג'יביטיס וזה הספיק לי), אז יש לי כבר אצבעון מסיליקון שהזמנתי בכמה שקלים מ- eBay...
הלכתי לאינטרפט ורכשתי Orozyme Gel ועשיתי ניסיון ראשון.
קודם כל כמו שרשמת, נתתי לו לרחרח את המשחה, הוא התעניין בה מעט ואז דחפתי לו אותה בעדינות לפה כאילו היא חטיף טעים - היא במרקם ג'ל צמיגי שאמור להידבק לשיניים אז זה היה מספיק לאותו נסיון.
הוא כלב כזה נוח! לא עשה יותר מדי בעיות ואפילו ליקק את החניכיים ולא התנגד.
אחרי יומיים-שלושה כאלו של מריחת המשחה על השיניים/חניכיים, הנחתי כמות מתאימה ממנה על אצבעון הסיליקון (רשום בהוראות בערך 1 ס"מ) והתחלתי לצחצח לו... לבינתיים זה עובד מעולה והוא די נותן לי להתעסק לו בשיניים/חניכיים עם האצבעון תוך כדי שאני משתפשף עליו כיצד לבצע צחצוח נורמלי

בינתיים אני חסר ניסיון ומרגיש שבקושי יודע איך לצחצח, מאמין שאשתפר בהמשך


תודה על העצות!
 

DAHUJI

New member
מאמר חשוב ודי עוזר שנתקלתי בו...

(יודע שמגיב לעצמי, עושה את זה רק כי זה יכול לעזור גם לאחרים עם אותה הדילמה).

איך מצחצחים שיניים לכלבים וחתולים?

שלב ראשון - היכרות עם התנועה
התחילו בטבילת האצבע המורה במרק עוף או רוטב בקר/עוף (לכלבים), ובמי טונה (לחתולים). שפשפו אצבע זו בעדינות על החניכיים של בעל החיים ועל שן אחת או שתיים. חזרו על התהליך עד שירגיש בנוח עם פעולה זו.
כעת, בהדרגה, עברו לאצבע עטופה בגזה ושפשפו את השיניים בתנועה סיבובית.

שלב שני - מצחצחים עם מברשת
כעת ניתן להשתמש במברשת שיניים רכה מאוד (המיועדת לבני אדם או לכלבים), או מברשת אצבע, שהינה כיסוי גומי לאצבע, שבקצהו יש מברשת עדינה.

שלב שלישי - מצחצחים עם משחה
לבסוף, כאשר בעל החיים הורגל בהברשת שיניו, ניתן להוסיף משחת שיניים המיועדת לכלבים וחתולים, בצורת נוזל או משחה. רוב המשחות הללו מכילות כלוהקסידין או פלואוריד. אין להשתמש במשחת שיניים של בני אדם, משום שחומציות הפה שלנו שונה משל חיות המחמד. לכן, השימוש במשחות של אנשים עלולות לגרום לכאבי בטן לבעלי החיים. ניתן גם להשתמש בתמיסה או בתרסיס אנטיספטי לאחר צחצוח השיניים.
 
למעלה