לרשותכם מאמר עדכני על הטסת כלב לארה"ב.

KallaGLP

New member
לרשותכם מאמר עדכני על הטסת כלב לארה"ב.

המאמר מאת הגולשת נולה 2015 פורסם בפורום אחר והיא נתנה את רשותה לפרסם אותו גם כאן. יועלה בהמשך גם למאמרי הפורום.
 

giri

New member
אני מקנאה


נשמעת חוויה משמעותית קלה יותר מהטסת כלב גדול במטען - בטח מבחינה נפשית (הייתי בסטרס כל הטיסה - מה אם לא מחממים מספיק את תא המטען, מה אם הם יגיעו למטוס הלא נכון בקונקשן וכו').
 

KallaGLP

New member
אנחנו נאלצנו להטיס את כל החיות (כלב וחתולים) במטען

כי אלה היו ההוראות של חברת התעופה שלנו. בכל מקרה, הכלב שלנו ענק והיה ברור מלכתחילה שהוא לא יטוס בתא הנוסעים. בדיעבד, הכל עבר חלק באופן מפתיע למרות הטיסות הארוכות ובסופו של דבר קיבלנו חיות נקיות בכלובים נקיים וגם לא שמנו לב לסטרס מיוחד בעקבות החוויה. גם אני מאוד דאגתי במהלך הטיסה, אך הסתבר שהשד לא נורא כל כך.
 

giri

New member
אצלנו הצעירה יצאה מזה בכיף

חוץ מזה שהיא בכתה בקול גורים קורע לב מרגע שהכלוב יצא מהמסוע ועד שיצאנו מהשדה (וזה לקח למעלה משעה בגלל איזה סיבוך בירוקרטי)
המבוגר יצא מזה עם אף פצוע - נראה שניסה מאד לפרוץ מהכלוב - והוא גם לא הצליח לקום בהתחלה, הוא היה נוקשה במפרקים. אבל תוך כמה ימים גם הוא חזר לעצמו כאילו כלום.
 

KallaGLP

New member
אוי, נשמעת חוייה לא נעימה בכלל.

העיקר שנגמר בטוב.
 

giri

New member
בהחלט
והייתי עושה זאת שוב

לו הייתי עוברת לגור במקום אחר - זה לחלוטין סביר לעבור את החוויה הזו בשביל לקחת איתנו את בני המשפחה הזנובים.
מה שכן, לא הייתי מעבירה אותם את הסיוט הזה בשביל טיול - גם אם באורך של חודש.
 
באמת? בשביל חודש בחו"ל לא הייתם לוקחים את הכלב?

בן וזוגי ואני מתכננים חודש בפירנצה בקיץ הבא ולגמרי התכוונו לקחת את הכלב.
למה לא, לדעתכם? כי הטיסה תהיה קשה מדי? אשמח לשמוע
 

ANZ1

New member
אפשרי אבל מאד מסובך ויקר

גוני דפ טס לאוסטרליה עם המטוס הפרטי שלו
אז הוא לקח גם את הכלבים איתו, ולו לא היתה בעיה של טיסה , כי המטוס שלו, ולא היה בעיה עם מלון כי הוא קיבל וילה שלמה.
זה נגמר שכמעט עצרו אותו והרדימו את הכלבים.

לנסוע לטייל עם הכלב נשמע נהדר
רק שלכל מדינה יש חוקים ,נוהלים ותרבות אחרת.
קודם כל צריך להכין את הכלב לטיסה ולביקורת המכס, ובהרבה מקרים זה מצריך הכנה של חודשים מראש, עם חיסונים ובדיקות.
ואז, את יודעת אם יתנו לכם להכניס כלב למלונות ? אם ירשו להכניס כלב לרכב שכור ? אם ירשו לכם להכנס עם כלב למסעדה או בית קפה ? או סתם ללכת ברחוב ? יש מקומות בעולם שאסור ללכת עם כלב על המדרכה של בני האדם.
לכל מקום חוקים אחרים, ואסור לך לצאת מההנחה שמה שאת מכירה בישראל ככה יהיה במדינה אחרת.
אתם עלולים להגיע ולהבין שהטיול יהיה בלתי אפשרי בגלל משהו אחד שלא חשבתם עליו,
כמו לדוגמא להכין את כל הטיול ואז לגלות שאסור להכניס כלב לרכב השכור (לדוגמא).
למשל פירנצה, אני לא יודע מה החוקים באיטליה, ואני לא יודע מה התרבות לגבי מסעדות וכלבים, אבל פירנצה כולה, היא לא טבע ולא טיולים ,אלא מוזאונים , קתדרלות, ובינינים סגורים אחרים, וכולם לא יתנו לכם להכניס כלב, אי אפשר לטייל בפירנצה עם כלב, אלא אם תשאירו אותו כל היום לבד בוילה שתשכרו.
 
מצחיק, הוא חשב שהוא במטוס פרטי אז הוא פטור מחוקי אוסטרליה?

ממה שראינו בטיול שלנו באיטליה היא מאד דוג-פרנדלי, היו כלבים ברכבות וברבים מבתי הקפה, גינות כלבים וכו'. אנחנו לא נשכור רכב, כן נשכור דירה למשך החודש. כמובן שנעשה את כל הבירורים לפני. אני לא חושבת שיש סיבה להאמין שמשהו שלא ביררנו לגביו יהרוס את הטיול. אנחנו עושים בירורים מאד מקיפים, יותר משנה לפני הנסיעה. השאלה היא אם יש סיבות שגם כשהן לא הפתעה הן בעייתיות. אבל בעיקר השאלה שלי היא על טובת הכלב, לא על טובתנו. חודש הוא הרבה זמן עבור כלב- מספיק בשביל להסתגל למקום חדש ולחשוב שהוא ביתו. אולי גם מספיק בשביל לשכוח את הבעלים שלו?
 

giri

New member
כלב לא שוכח את בעליו בחודש

מקסימום מסתגל למחשבה שהם מתו והמקום החדש הוא הבית שלו.
כלבים מתרגשים לראות את הבעלים שלהם שחוזרים משנתיים בעיראק; יצא לי להכיר כלבה שחזרה למשפחה אחרי שבע שנים וזיהתה אותם והתרגשה לגמרי.
אני הייתי משאירה את הכלבים שלי לחודש אצל הדוג סיטר שלנו, שהוא פנסיון ביתי שהם מכירים ואוהבים, ולא מטרטרת אותם לטיסה של 15 שעות במצטבר (ועוד הסטרס של הקונקשן). אולי טיסה קצרה יותר... אבל האמת שלא. זה לדעתי סטרס מיותר.
אם הם היו כלבים קטנים שאפשר לקחת איתי על המטוס התשובה שלי היתה שונה, אבל החוויה של הטסה בתא המטען היא לדעתי מפוקפקת ביותר. עדיפה על נטישתם מאחור - לא שווה לחופשה (לדעתי).
 
תודה על הדעה. כנראה שבאמת נשאיר אותו... שכנעתם אותי

אולי נתייעץ עם המאלפת שלו.
זה באמת עוד הרבה זמן, אז יש עוד זמן לחשוב.
 

giri

New member
תמיד רעיון טוב להתייעץ עם מאלף שמכיר את הכלב


 

KallaGLP

New member
אי אפשר להשוות טיסה לארה"ב,

שהיא מאוד ארוכה ולרוב עם לפחות קונקשן אחד באמצע, לטיסה לאירופה, ועוד למדינה כמו איטליה, שהיא יחסית מאוד קצרה. אולי מבחינת הטיסה עצמה אין בעיה לקחת אם אתם מוכנים להתעסק עם הסדרת כל הניירת הנחוצה לשם כך ולשלם על כך (ייתכן אפילו שזה לא יהיה יותר יקר מאשר לשלם לפנסיון/דוג סיטר במהלך תקופת ההעדרות, אלא אם כן יש בני משפחה/חברים שמוכנים לקחת אותו לתקופה זו). השאלה היא מה אופי הטיול שלכם ועד כמה הכלב יגביל אותו? אלא אם כן אתם פשוט נוסעים לנופש במקום ספציפי שידידותי לכלבים, מבלי כוונה לזוז ממנו, כלב עלול להיות מגבלה קשה.
אז השאלות הנשאלות הן: האם מראש תכננתם טיול ידידותי לכלב מבחינת בתי המלון ואתרי התיירות שתבקרו בהם והחלטתם שזה מתאים לכם? האם שווה לכם להוציא כסף על טיול לחו"ל שבו תצטרכו להגביל את עצמכם אך ורק למקומות שאליהם מותר להכניס כלבים? אישית, לא נראה לי שהייתי לוקחת כלב לטיול כזה, כי כשאני כבר יוצאת לחו"ל אני לא רוצה להרגיש קשורה ומוגבלת. כעת אני נמצאת בארץ והכלב והחתולים שוהים בבית העוזרת שלנו, שאותה הם מכירים היטב כבר שנה וחצי. גם אילו היה מדובר בטיסה קצרה, נראה לי עדיף לכל הצדדים סידור כזה, שלא מטרטר את הכלב (בכל זאת, טיסה, אפילו קצרה, עלולה ליצור סטרס כי הכלב לא מבין מה קורה לו ולמה) ושמאפשר לבעלים חופש פעולה וניצול מלוא האפשרויות במהלך הטיול. אך כמובן כל אחד ונסיבותיו והעדפותיו.
 
זה נכון, אנחנו טסים לארה"ב בפברואר ולא ניקח אותו.

זו באמת טיסה מאד קשה וארוכה. הוא גם כלב גדול מכדי לשבת איתנו במטוס (22 ק"ג).
אנחנו מתכננים לעשות קורס איטלקית בפירנצה ולשכור לשם כך דירה. הסתכלתי כבר על דירות ומצאתי כמה מתאימות שאפשר להתארח בהן עם כלב. הוא כן יהיה לבד כמה שעות ביום, אבל הקורס הוא 4 שעות ביום וזה פחות משעות העבודה הסטנדרטיות שלנו בארץ... נוכל לבוא הביתה אחרי הלימודים, להיות איתו כמה שעות ולשחק איתו ואז לצאת למוזיאון או כל דבר אחר.
אז כיוון שמדובר פחות בטיול בו עוברים ממקום למקום ורוצים לעשות ימים מלאים שבהם רואים הרבה (עשינו טיול נפלא כזה השנה, ואימצנו את הכלב יום אחרי שחזרנו- הוא היה באומנה עד אז ובאמת רצינו לאמץ אותו קודם אבל לא יכולנו בגלל הטיול), אלא יותר בשהות של חודש במקום אחד חשבנו שזה יכול להתאים לו.
נשקול את העניין, אנחנו גם צריכים להתחיל באמת לברר מה הנהלים האיטלקיים לגבי הכנסת כלבים למדינה, ומה הנהלים בארץ לגבי חזרה איתם.
 

marx04

New member
גם בגלל הכלב וגם בגלל בני האדם

שלום לך,

פרידה מכלב לחודש, לא אמורה לגרום לו צער וסבל מיוחדים.
מעבר לכך, כל כך הרבה דברים יכולים להשתבש בחו"ל, כך שנראה לי הרבה יותר טוב עבור הכלב להישאר בארץ:
1. עלולה להיות תקלה בהובלה שלו במטוס.
2. הוא עלול לברוח מכם בחו"ל.
3. הוא עלול לנשוך/לשרוט מישהו בחו"ל.
4. הוא עלול לחלות בחו"ל.
אם כל אחת מהתופעות הללו היתה קורית לכלב שלי בארץ, אז אנ ימניח שאני הייתי מסוגל להתמודד איתה ללא קושי מיוחד, כי אני מכיר את ישראל ואת הכללים הנהודים בה, וגם אם לא, אני יכול להתייעץ לשאול וכו', והכל בשפה שלי.
לעומת זאת, בפירנצה למשל, אינני דובר את השפה, אינני מכיר את הכללים, ואין לי עם מי להתייעץ. כל הנתונים הללו הופכים את ההתמודדות עם בעיה לקשים מאד.
לכן, במקרה של טיול, הייתי מעדיף להשאיר את הכלב בפנסיון בארץ או אצל מישהו שאני יכול לסמוך עליו.

חשוב להדגיש, שנראה לי שגם מבחינת הבעלים עדיף שהכלב יישאר בישראל.
כך אפשר להינות מהטיול וממש להיות בחופש, מבלי שצריך לדאוג לכל הצרכים של הכלב, ומבלי להיות מוגבל בכך שמסתובבים בכל מקום עם כלב.

תהנו מהטיול!

בברכה,

אורי.
 
מעניין, אני אשקול מחדש את העניין.

הסיבה שמלכתחילה חשבנו כן לקחת אותו היא שכשאימצנו אותו ראינו שבחודש חל בו שינוי משמעותי מאד. הוא בתוך שלושה שבועות הבין כבר שהבית שלנו הוא ביתו החדש ועוד בפחות זמן מזה נקשר אלינו מאד. אני חוששת ממצב שהוא יחשוב שנטשנו אותו ומסרנו לפנסיון, כי בחודש הוא בהחלט עשוי להבין שהפנסיון הוא ביתו... חשוב לי שהוא ירגיש אהוב, הוא עבר כ"כ הרבה
 

giri

New member
ואחרי שקראתי את שאר השרשור...

יצא לנו להשאיר את הכלבים שלנו בפנסיון (שהם מכירים, והוא ביתי!) לשלושה שבועות ולא היה שום בלבול ושום טראומה. הם גם שמחו מאד לחזור לשם אח"כ. צריך למצוא את הפנסיון הנכון, ואז אין סיבה כלל ועיקר שזה יהווה בעיה.
לא הייתי עושה את זה שבועיים אחרי שאימצת את הכלב... אבל אחרי שהוא כבר שלך תקופה, לא רואה עם זה שום בעיה, וזה בעיני יותר שקול והגיוני מאשר לקחת אותו אתכם.
 
למעלה