לחתום ולהפיץ!

marx04

New member
תודה על המידע, ומספר הערות.

שלום לך,

תודה על המידע בדבר הצעת החוק.
הנה הצעת החוק בקובץ וורד.
הנה קישור לכתבה בנושא ב-Ynet לפני כעשרה ימים.
גם בכנסת הקודמת הגישו הצעה זהה.
למרבה הצער, אני חושש שהצעת החוק "רזה" מדי. היא כלל אינה מטפלת בנושא התקציב שיוקדש לצורך הטיפול השוטף בכלבים שלא יומתו, בניית מכלאות גדולות, מודרניות ומסודרות בהן יטופלו עשרות אלפי כלבים מדי שנה, ובכלל זאת מזון לכלבים, מימון שכר הולם לעוביד המכלאות, וכו'.
במצב דברים זה, אני סבור שההצעה אינה רצינית, ואני מתקשה להאמין שהיא תעבור בכנסת.

בברכה,

אורי.
 

דגלמנגה

New member
מסכים עם ההסתיגות ומוסיף ש-

הטלת קנסות אסטרונומיים, על נוטשי כלבים ומי שהופקע מידיו כלב, בעקבות התעללות - יכולה למלא את החלל הכספי. הקנסות יועברו לכלביה שתחזיק בכלב. נוהג כזה, כשהוא מעוגן בחוק, עשוי להקטין את מספר הנטישות, שהן הגורם מס' 1 לכלבים חסרי בית, מחד גיסא, ולסירוס/עיקור לשם המנעות מהמלטות לא מתוכננות, מאידך גיסא.
מצד שני, קשה לי להאמין שבממשלת אירן-אירן מישהו בכלל יתייחס להצעת חוק בתחום כל כך "ביזארי"...
 

giri

New member
החשש שלי הוא תמיד

שקנס גבוה על נטישה יביא לכך שאנשים נוטשים בצורה גרועה יותר, ע"י זריקת הכלב בשומקום כדי לא לשלם את הקנס, או אם יחששו מאיתורם באמצעות השבב, אפילו המתה או נסיון להוציא את השבב... אני זוכרת שבזמנו היו דיבורים על שיבוב סוסים ומישהו סיפר שגנבי סוסים "חפרו" בצוואר הסוס בשביל לחפור את השבב החוצה
 

דגלמנגה

New member
גנבי כלבים לצרכי קרבות כבר עושים את זה

מדי פעם מוצעים בעמותות, לאימוץ, פיטבולונצ'יקים ש"חפרו" להם את השבב למניעת זיהוי. הבעיה האמיתית היא שחמש דקות אחרי שעוצרים את גנבי הכלבים האלה, משחררים אותם ללא שום ענישה ראויה. דבר זה, כשלעצמו, מעודד אותם לחזור על מעשיהם. הנוטשים הקונבנציונליים לא מתעסקים בניתוחי שדה מהסוג הזה והם גם לא הטיפוסים שירצחו את הכלב, או יערכו לכבודו מסע מיוחד לשבטה, לזרוק אותו בין הג'בלאות. נהפוך הוא, הם דואגים "לשחרר" את הכלב בסביבת אנשים, במחשבה שמישהו בטח יאמץ אותו. ענישה כבדה יכולה אולי לשכנע אותם לוותר עליו בצורה מסודרת בעמותה. מבחינת הכלב גם זה סוג של נטישה, אבל נחסך ממנו להסתובב ברחובות מיובש ומזה רעב, טרף לחוליגנים, טפילים ומחלות.
 

wgaf

New member
במידה ותיושם ענישה כבדה על נטישה

יעלה התמריץ של הנוטשים להעלים או לרצוח את הכלב. מה שניתן לעשות ללא קושי.
אלו שלא מתעסקים עם זה כעת עלולים להתעסק בזה בעתיד במידה ןיעמדו מול איום של ענישה חריפה.
 

דגלמנגה

New member
נטישת בן-בית היא פשע חברתי מכל כיוון שתסתכל על זה

ענישה כבדה מצד אחד והסברה מסיבית (כהצעת marx04) ופתרון הומני מצד שני - זה הרבה יותר טוב והגיוני מאשר לא לעשות כלום. הצעת החוק אכן "רזה" ואינה מציעה שום פיתרון לבעיה הקיימת.
 

marx04

New member
חייבת להיות השקעה ממשית בהסברה

שלום גירי,

לפעמים הדרך לגיהנום באמת רצופה כוונות טובות.
אין לי היכולת להעריך מה תהיה התוצאה של חוק המטיל קנסות ועונשים כבדים על נוטשי כלבים, אך לדעתי בוודאי שחייבת להיות השקעה ממשית בהסברה לציבור הרחב - בין במקום חקיקה עונשית כזו ובין במקביל אליה.

בברכה,

אורי.
 

giri

New member
אני מסכימה, ורוצה לחלוק עוד משהו

כשאימצנו את גוזר הוא כבר היה מסורס, בגיל מאד צעיר. יש לזה חסרונות ידועים.
העמותה שממנה אימצנו אותו סירסה אותו כי הם לא סומכים על מאמצים, אנשים מתחייבים לסרס ומקבלים את הסירוס במחיר האימוץ אבל לא באים עם הכלב לסירוס. שאלנו אותם אם הם ניסו ללכת בכיוון של איזה ערבון כספי, והסתבר שכן - היתה תקופה שהיית משלם יותר על האימוץ, ומקבל חלק מהכסף חזרה אחרי שסירסת.
כמות האימוצים צנחה פלאים, וכמות הסירוסים לא עלתה
 

tenen

New member
ענישה לא פותרת בעיות.

ובמקרה של כלבים נטושים היא כנראה תוסיף בעיות.
&nbsp
אנשים שנוטשים כלבים לא יפסיקו לנטוש מחר וגם לא ישלמו בשבילם קנסות אסטרונומיים, הם פשוט ינטשו בצורה כזו שלא יחטפו קנס כזה בהמשך וזה רחוק מלהיות טוב יותר עבור הכלבים הנטושים.
&nbsp
&nbsp
 

marx04

New member
כמה טוב ששבת הביתה !

שלום טנן,

אני שמח ששבת לפורום, ומשוכנע שתתרום רבות באמצעות הראיה הייחודית (והמאתגרת) שלך.
אגב, מה שלום שחר ויעלי ?

בברכה,

אורי.
 
למעלה