אני הולך לקבל כלב ואני צריך עזרה!

orange120

New member
אני הולך לקבל כלב ואני צריך עזרה!

אהלן חברים.. אני חדש כאן! רציתי שהמבינים מביניכם יעזרו לי קצת אני כנראה מקבל כלב סמוייד.. גור בן איזה 6 שבועות משהו כזה. אוקיי עכשיו אני די חדש בכל הקטע הזה של הכבלים אז בקשה תגידו לי מה אני צריך לעשות.. אם זה בנוגע לאילוף.. או לעיקור כי היא נקבה.. או אם צריך לקחת אותה לווטרינר.. לא יודע בשביל מה.. אבל אתם כנראה יודעים וגם בקשר לחיסון וההכללל אז תעזרו לי בקשה.. תודה מראש
 

be_roo

New member
|מזלט" עיצות לכלבן מתחיל

דבר ראשון לקחת את הכלבה לוטרינר לשם בדיקה כללית. בקשו המלצות על וטרינרים ממכרים ושכנים בעלי כלבים. הוטרינר יבצע בדיקה מקיפה כדי לוודא שהכלבה בריאה, והוא יסביר לכם לגבי החיסונים שעליה לקבל. כלבים צעירים עוברים סידרה של מספר חיסונים הכרחיים שבונים את המערכת החיסונית שלהם. חשוב מאוד להקפיד על קבלת החיסונים בזמן שקבע הרופא. חשוב מאוד שהכלבה לא תבוא במגע עם כלבים אחרים ועם צואה של כלבים עד שתקבל את החיסונים הדרושים לה. אם ליטפתם כלב אחר, שטפו ידיים לפני שתחזרו אליה (בעיקר במרפאה בחדר ההמתנה). הוטרינר גם יוכל להדריך אתכם לגבי כל נושא אחר, אבל הנה קצת מידע מקדים: גורים צעירים אוכלים מספר פעמים ביום, מומלץ להתחיל מ-3 ואפילו 4 פעמים. גודל המנות נקבע על פי משקל הכלב (היא תשקל במרפאה) לפי סוג המזון. יש אנשים שכלביהם אוכלים רק מזון מסחרי, יש כאלה שמשתמשים גם במזון בייתי. במזון בייתי אין הכוונה למזון שאתה אוכל, אלא למזון שהכנת בעצמך ממרכיבים שונים על פי הצרכים התזונתיים של הכלב, אם תרצה להקדיש לכך זמן שאל את הוטרינר בדיוק מה מרכיבי התזונה שהכלב צריך וממה להמנע. אם תבחר במזון מסחרי בלבד, יצויין על השקית מהי הכמות המתאימה לכלב על פי משקלו. קנה בתחילה מזון לגורים שהוא עשיר יותר ומאפשר צמיחה בריאה של הכלבה. יש המון סוגי מזון לכלבים, בדר"כ המחיר תואם לאיכות, אך אין זה אומר שכלב לא יכול לחיות חיים בריאים מבונזו או דוגלי. אילוף, אם אין לכם נסיון, צרו קשר עם מאלף מקצועי, לרובם יש תוכניות קבוצתיות המיועדות לגורים שמאפשרות גם חינוך בסיסי וגם התחברות עם כלבים אחרים. כל זה כמובן רק לאחר שהשלימה את החיסונים, אבל מימילא גיל חודשיים הוא צעיר מידי. חינוך לצרכים בטח מדאיג אתכם, חשוב לזכור שזה לוקח זמן. כלב בגיל 6 חודשים לא ממש מודע למעשיו, כמו תינוק הוא עושה פיפי כשיוצא. חשוב מאוד לא לכעוס כשמגלים שלולית או "מתנה" אחרת, לא לדחוף לה את האף הפנים ולא לתת מכה קטנה על האף או מאחור, זה לא עוזר, היא לא תבין במה מדובר וזה רק יקשה על האילוף בהמשך. קח אותה לטיול מיד אחרי האוכל, זה יגדיל את הסיכויים שהיא תעשה למטה, מלבד זה טייל איתה עוד פעם בין הארוחות. חשוב מאוד בכל פעם שהיא עושה צרכיה למטה, לשבח אותה, לתת לה צ'ופר (מיועד לכלבים). ישנם שיטות שונות לאילוף צרכים, נסה לעשות חיפוש כאן בפורום. לעיקור יש המון יתרונות בריאותיים לכלבה, מלבד הויכוח שיש כאן בפורום (אתה מוזמן לקרוא אם מעניין לך). בטווח הארוך הוא מקטין את הסיכוי לסרטן בפטמות. סכנה נוספת שהוא מונע היא דלקת רחם שכלבות נוטות ללקות בה אחרי ייוחום או הריון והיא עלולה להיות קטלנית. אם אתם לא מתכוונים להרביע את הכלבה, אין שום סיבה לתת לה להתייחם פעמיים בשנה ולסבול את העובדה שלא נותנים לה להזדווג, יש כלבות שבורחות בעת הייחום כדי למצוא זכר, וכך הן אובדות או נדרסות. הוטרינר ישמח להסיבר הכל, מדובר בניתוח שכיח ביותר, והכלבה מתאוששת ממנו מהר, תוך פחות מיום היא כבר משתוללת כרגיל. רוב הוטרינרים מבצעים אותו כאשר הכלבה כבת חצי שנה. אם יש שאלות נוספות, אשמח לעזור.
 

ניל´´י

New member
העיצה הראשונה היא להמתין עד...

להגיעו לגיל 8 שבועות ורק אז!!!! רק אז!! לקחת אותו!!! בינתיים אתה יכול לבקשר אותו להביא לו צעצועים ושמיכה מהבית שלך וכשתקח אותו הביתה תקח עם מה שהבאת לו, ריח הבית הישן והמוכר יקל עליו על התאקלמות בבית החדש. כשהגור יהיה בבית, שאל שוב ונדריך אותך. ביום שאתה מביא את הגור הביתה חשוב ללכת לביקורת אצל וטרינר יחד עם פנקס החיסונים של הגור, באם הגור לא חוסן ע"י הבעלים לא ממליצה לקחת אותו. גור בגיל 7 שבועות נהוג לחסן חיסון ראשון ותילוע. וזה במסגרת אחריות בעל הנקבה הממליטה. ניל"י.
 
למעלה