אימוץ רועה גרמני

אימוץ רועה גרמני

שלום,
אני ובת זוגתי בני 23 גרים בבית עם גינה, מעוניינים לקנות גור בן חודשיים רועה גרמני
לבת זוגתי להורים שלה יש כלבה לברדור שכיום היא בת 7. אני מתוך הכרות עם הכלבה כבר 4 שנים בביקורים דיי מתחבר לכלבה, אני מבין שאת הגור צריך לגדל כמה חודשים בבית ואז אפשר להעביר אותו
לגינה(מעוניין מאוד להשאיר את הכלב בחוץ).
אשמח לשמוע אנשים בעלי ניסיון, דעה לגבי אימוץ הכלב, מה הצרכים שלו(אוכל, טיולים, חיסונים, משחקים, אימונים) ולפי מה בוחרים את הכלב הנכון.
תודה רבה.
 

עמית184

New member
סתם שאלה: מדוע אתה "מעוניין מאוד להשאיר

את הכלב בחוץ"?

אני לא בטוח שכלב מגזע רועים גרמני הוא הכלב המתאים לגידול בחצר (אני לא בטוח שכל כלב, מכל גזע שהוא, צריך לחיות בבידוד בחצר, מנותק מהמשפחה, אבל על אחת כמה וכמה כלב מגזע רועים גרמני שהוא כלב משפחתי מאוד, קשור מאוד לבעליו, ובנוסף - בעל יצר שמירה מפותח מאוד, מה שעלול בהחלט לגרום לו להיות תוקפני. והאמן לי, אתה ממש, אבל ממש ממש לא רוצה לגדל כלב רוע"ג תוקפני בבית, או בחצר).
 

עמית184

New member
בהחלט! כן, ועוד שאלה
:

מדוע דווקא כלב מגזע רועים גרמני? (לא שאני נגד, ממש ממש לא, אני באופן אישי מאוד אוהב את הגזע הזה, אבל זה לא גזע פשוט).

מה אתה יודע על רוע"ג? על התכונות שלו? על היצרים שלו? על הגידול שלו? על מה שצריך להשקיע בגידול שלו באופן יומיומי ממש? (ולא רק בגורות). זה לא גזע פשוט כלל ועיקר! רוע"ג זה ממש אבל ממש ממש לא לברדור!

דיברת עם אנשים שמגדלים כלבי רועים גרמני? (אני מבין שזו היתה אחת ממטרותיך בפנייה לפורום - לשמוע דיעות מאנשים בעלי ניסיון, לפני שאתם מאמצים אחד, ועל כך אני מברך אותך, לא רבים טורחים ללמוד את זה לעומק לפני שמאמצים כלב, ועוד מגזע מסויים כמו רוע"ג).
 
קצת התבלבלתם...

אני באתי לשאול אותכם, במקום זה אתה מפנים את השאלות בחזרה אליי.
כלב בבית אני לא אוהב מבחינת הניקיון, כי הלברדור משאיר שערות בכול הבית וזה נדבק לכול דבר אפילו אוכל, קראתי באינטרנט המון מידע על רועה גרמני אבל זה לא מספיק, צריך לשמוע ממישהו שיש לו, יש לי טנדר וגינה(וראיתי מישהו שזה ממש מתחבר יפה לרועה גרמני), רקע מצומצם בכלבים ורועה גרמני זה הכלב שהכי התאהבתי בו מהרגע הראשון שראיתי כשהייתי בן 5, אז ככה שעכשיו זה שאלת הכסף, זמן, טיפולים ועוד....
 

עמית184

New member
מדובר היה בשאלות הבהרה, אתה יודע, ככה מתנהל

דיון בין אנשים. זה פורום פה, לא דף ייעוץ בתשלום. (ואגב, גם איש מקצוע, לו היית פונה אליו לייעוץ בתשלום, היה שואל אותך את אותן שאלות
).

לגבי מה שאמרת - לגדל כלב בתוך הבית יש חיסרון אחד עיקרי - עניין השערות (למרות שדווקא לרוע"ג יש פרווה יותר זיפית שקל יותר פשוט לטאטא מהריצפה).

מאידך, לגדל כלב מחוץ לבית, בניתוק מהמשפחה (ומבחינתו, ברגע שהוא לא מסוגל לראות אותך או לגשת אליך בכל רגע נתון - הוא מנותק ממך) כולל הרבה מאוד חסרונות ובעיות התנהגות שעלולות חס וחלילה לצוץ (ושוב, האמן לי שלגדל "כלב שמירה" מגזע רועים גרמני זה לא דבר פשוט. וברגע שהוא בחצר, הוא יפתח מאוד את יצר השמירה החריף גם ככה שלו).

וזה רק העניין הפרקטי, עוד לפני העניין המוסרי שבגידול כלב, חיית להקה שזקוקה ללהקה שלה בכל רגע נתון, 24/7, בחצר, בבידוד מהלהקה שלה.
 
לרועה גרמני אולי יש פרווה זיפית

אבל רק העליונה זיפית.. התחתונה כמו פוך... ויש כמויות של פרווה. אבל זה שהכלבה חיה בבית זה שווה כל נשירה שהיא
 

fi0na24

New member
אם הבעיה שלך היא הנשירה

אז או שתיקח כלב מגזע לא משיר (טרייר / שנאוצר / פודל) או שתוותר על הרעיון של להביא כלב הביתה..
להביא כלב ולגדל אותו בבידוד בחצר זה מקור מצויין לבעיות התנהגות בכלבים (ולרגע אני לא מדברת על מה אני חושבת על הרעיון..)

אגב, יש היום שואבי אבק מצויינים שיוכלו לעזור לך עם עניין הנשירה
 
הכלב כאקססורי..

כלב, גם כזה שחי בחצר, דורש השקעת זמן לא קטנה וגם השקעה כספית.
כלב בשנת חייו הראשונה עולה כ-2000 ש"ח (במינימום) וכל שנה לאחר מכן כ-1500 ש"ח (כמינימום).

השקעת זמן: כמו שכתבו לך לעיל: עבור הכלב ובריאותו הנפשית עדיף שיהיה בבית ולא בחצר, או לפחות יוכל לבחור האם להיות בבית או בחוץ, כאשר הבחירה צריכה להיות שלו והוא יוכל לצאת ולהכנס כפי רצונו. כלב הוא חיית להקה ואתם תהיו הלהקה שלו. כלב "נועד" להיות עם הלהקה שלו, מה שאומר לישון למרגלותיכם, להיות לידכם בסלון ולהתעורר איתכם בבוקר. כלב שנמצא בחצר לרוב מקבל מעט מידי יחס וסובל מבדידות ותסכול. תסכול ובדידות הם מתכון בטוח לצרות ולבעיות התנהגות: נביחות בלתי פוסקות, הרס החצר, תוקפנות ועוד. מאוד לא מומלץ, באמת.

כאשר מגדלים כלב צריך לטייל איתו כמינימום 3 טיולים ביום, כאשר טיול אחד הוא טיול להוצאת אנרגיה שלוקח לפחות שעה ובו הכלב יכול להשתולל עם כלבים אחרים או להוציא אנרגיה בצורה אחרת. זה נכון לכלב שגדל בחצר כמו שזה נכון לכלב שנמצא בבית. עם כלב חצר קל יותר לחפף ולהגיד: "יורד גשם, נוותר היום על הטיול כי הוא ממילא בחצר". זה לא תמיד קורה בהתחלה ויש נדירים שלהם זה לא קורה בכלל, אבל לרוב כלבי החצר זה קורה. זה עוד גורם שבגללו לא כדאי לגדל כלב בחצר.

לעניין הפרווה: אם הפרווה כ"כ מפריעה לך הייתי ממליצה לוותר על רעיון הכלב בשלב זה או לקחת כלב שהפרווה שלו פחות בעייתית. אם הפרווה של הכלב מפריעה לך היא תפריע לך גם כשהוא בחוץ ולמשל ייתכן ותמעט ללטף אותו כי הפרווה נדבקת ליד או תרחיק אותו ממך כי היא נדבקת למכנסיים. וכן, היא נדבקת, ועוד איך.

רועה גרמני הוא כלב לא קל. לרוב הם תלותיים מאוד ולא מומלץ לגדל אותם (או כל גזע אחר, אבל במיוחד כלבים תלותיים) בחוץ, רחוק מהלהקה שלהם. הם גם כלבים רגישים, חכמים ואנרגתיים וצריך לדאוג לפרוק להם את האנרגיה בצורה סדירה ולאתגר אותם מחשבתית ככל שניתן.

כלב זה מכלול שלם של דברים: כייפים ופחות כייפים. לא כייף לטייל עם הכלב בבוקר לפני העבודה, במיוחד לא כשקפוא בחוץ ויורד גשם. לא כייף שכל הבית מלא פרווה. אבל זה חלק מהדיל, וכמו שיש לך טנדר שאוכל דלק כמו משוגע ככה לכלב יש גם מגרעות. בעיני היתרונות של כלב עולים על החסרונות ואני מקבלת את החסרונות בהבנה ובאהבה, גם אם זה אומר לנקות את הבית מבוץ כשחוזרים מטיול בחורף. ככה זה, מכלול.

ממליצה לך לחשוב טוב טוב על עניין הכלב ואם אתה לא מעוניין להכניס את הכלב הביתה אז לוותר כרגע על רעיון הכלב. כלב הוא לא אקססורי ששים בחצר ומתאים לטנדר ולגינה. כלב זה שותף לחיים למשך 15 שנים. לא לוקחים כלב בשביל לשים אותו בחצר ולא לוקחים כלב אם פרווה מפריעה לך.

ד"ר טלית נודדת, רופאה וטרינרית (למרות שהתואר כאן ממש לא רלוונטי).
 

goolo123

New member
כלב רועה גרמני זה הגזע הכי ניגנב..

אם הוא יהיה בחצר הסיכוי קלוש שהוא ישרוד ולא יגנב..גדל אותו בבית או אל תגדל כלל..
 

vicz

New member
אל תעשה את זה, בבקשה


יצא לי לראות רועה גרמנית מדהימה סובלת בחצר.
השכרתי חלק מבית פרטי ואת החלק השני השכירה משפחה עם רועה גרמנית.
הם השאירו אותה בחוץ והיא הייתה אומללה.
מתחננת בכל דרך (כולל התנהגות בעייתית) לתשומת לב.
מעכבת אותי בכניסה כדי לקבל עוד 5 דקות בחברת אנשים.
מוכנה להתפשר לשבת במפתן הדלת שלנו כדי לא להיות לבד.
הם יצורים מדהימים, חכמים ורגישים.
הם צריכים חברה, להקה.
רק אוכל, חיסונים ו-3 טיולים ביום זה לא מספיק.
אני מבינה את הבעיה עם הפרווה בבית.
אם כך, עדיף לא להחזיק כלב כלל.
אולי לתת אומנה בחצר לכלבים שאין להם פתרון אחר...

ראיתי כמה הכלב סובל ועד היום אני לא יכולה לכתוב על כך בלי דמעות בעיניים.
בבקשה, אל תעשה את זה לכלב נוסף....
 

קריסטה

New member
כלב זו חית להקה

הוא זקוק לחברה ולמשפחה שלו סביבו.
לקחת כלב ולזרוק אותו בחצר שיבלה שם את חייו בודד ומתוסכל זה פשע כלפי הכלב ואתם תשלמו על זה מהר מאוד כיוון שכלב בחצר מפיג את השיעמום שלו בדרכים הרבה יותר גרועות מאשר כמה שערות על הרצפה.
 

Tomer1201

New member
לא הבנתי.....

מה הבעיה לשים כלב בחצר?? הכלבה שלי בחצר והרבה יותר כיף לה שם מלהיות בתוך הבית....
 

עמית184

New member
זו בדיוק הבעיה - שכלב לא "שמים" בחצר.

את המנגל "שמים" בחצר, את מכונת הכביסה הישנה שכבר לא עובדת "שמים" בחצר, אולי אפילו את האופניים החלודים "שמים" בחצר (את אלו החדשים, היקרים, שיש חשש שייגנבו, שומרים בבית פנימה).

כלב, כמו כל בן משפחה, לא "שמים" בשום מקום - לא בחצר, לא בחצר הקדמית ולא בחצר האחורית, לא במרפסת, לא בבוידעם ולא באינטרסול.
 
אם יש לכלבתך גישה חופשית לצאת ולהיכנס הביתה

זה דבר אחד, וזה נהדר.

אבל אם היא מוגבלת רק לחצר, יש בכך חסרונות רבים.
אם זה המקרה אצלך, אז לפי מה בדיוק אתה מסיק שהרבה יותר כיף לה להיות בחצר מאשר בבית?..

כלב רוצה וצריך להיות עם בעליו. כלב המוגבל לחצר בלבד, רחוק ומבודד מבעליו כמעט כל הזמן, מפתח פעמים רבות בעיות התנהגות (או עלול להיות פשוט מדוכא). לכל כלל יש יוצאים מן הכלל, ואני בטוחה שיש מקרים מסויימים בהם כלב יחיה בחצר, יסתפק ביחס מבעליו למספר שעות בודדות ביום ויהיה מאושר, אבל אני משוכנעת שהוא יהיה מאושר יותר עם המשפחה שלו.

מעבר לכך, נכתב הרבה בפורום בנוגע לסכנות האורבות לכלב בחצר, מעבר לבעיות התנהגות - גניבה (נפוץ יותר ממה שהרוב חושבים, לפעמים הכלבים הגנובים נחטפים למטרת קרבות כלבים, גם הקטנים שבהם - כ"פיתיון" ואימון לכלבים אותם מאמנים לתקוף), בריחה, הרעלה בידי פורצים...

אם מעניין אותך לדעת יותר על הנושא, תוכל לחפש בפורום בשירשורי עבר.
 

Tomer1201

New member
היא בדרך כלל ישנה בבית.....

ויש לה מלונה בחצר, מקום לרוץ, כדורים......... ואנחנו תמיג מלטפים אותה יש לה מיטה בבית אבל היא עדיין אוהבת לרוץ בגינה רוב היום
 

עמית184

New member
אבל ישנה בבית, פנימה, עם כל המשפחה

ברור שבמהלך היום יותר כיף בחוץ, אבל בסופו של יום, כמו שאומרים, היא בוחרת להיות עם כל בני הבית בתוך הבית פנימה.

ממש כמו ילד - ברור שאם תאפשר לו הוא יעדיף להתרוצץ בחוץ כל היום: לרוץ בחצר, לשחק בכדור, להשתולל, אבל בסוף היום אני מניח שהוא לא יבחר להישאר בחוץ. בסופו של יום הוא יעדיף לחזור הביתה, לישון בתוך הבית פנימה, ביחד עם אבא ואמא.

בכל מקרה, עצם מתן הבחירה לכלב היא עניין חשוב - אם לכלב יש יכולת כניסה ויציאה חופשית מהבית לחצר, באופן חופשי 24 שעות ביממה, ועדיין מעדיף ללכת לישון בחצר - אז סבבה, כנראה שזו בכל זאת בחירה שלו (לא מכיר הרבה כלבים שיבחרו כך, אם בכלל). רק שלא הבנתי על סמך מה אתה קובע ש"הכלבה שלי בחצר והרבה יותר כיף לה שם מלהיות בתוך הבית" כשבסוף היום היא חוזרת לישון בתוך הבית פנימה?
 

Tomer1201

New member
אם אנחנו מנסים להכניס אותה לבית היא תמיד....

מתעקשת להשאר בחוץ ולרוץ כל היום.... היא אוהבת לרוץ ולרדוף אחרי דברים
 

katam

New member
מנסיון כלב לא קל אבל אם יודעים לנווט אותו הוא

מדהים

אני אף כלב לא הייתי משאירה בחצר

יש לי רועה גרמני כנראה בן 14 חודש (אומץ מרחובות אוהבת חיות) הוא עדיין מנהג כמו גור

אם לא רצים איתו כל בוקר הוא מתחרפן ומציא את התסכול על חפצים בבית.

לאחרונה מצא שתי נקודות בבית דרכם הוא משקיף על הרחוב .

אבל כלב חברותי לבעלי חיים ובני אדם טוב לב
 
למעלה