איך עושים את זה?

veredtered

New member
איך עושים את זה?

[תקציר למי שלא מכיר - יש לנו 6 כלבים משלנו ובחודשים האחרונים התווספו עוד 3 כלבים שאנחנו מחפשים להם בית - דלמטי בן שנתיים ו-2 גורים שהם כבר לא ממש גורים, בני חמישה וחצי חודשים. הדלמטי הגיע בסביבות ינואר - הבעלים הקודמים שלו מסרו אותו למישהו במושב של בעלי שהזניח אותו (קשר בחצר עם רצועה קצרה) והוא הגיע אלינו מורעב ופצוע. הוא כלב פחדן שעם החודשים התרגל אלינו ולביתנו] זה התקציר. בעקרון אני מאוד רוצה למצוא בית גם לגורים וגם לבובי, הדלמטי - רוצה לחזור ל-6 כלבים שלנו שזה די והותר. אבל בובי ממש מתוק... ונוגע ללב איך שהוא מתחיל רק בחודש חודשיים האחרונים להיות נינוח לידנו בלי לקפוץ מכל דבר. ויש לו גם קצת גירודים שאני מטפלת בהם בקלות (אני וטרינרית) אבל בית 'רגיל' אולי לא ישקיע. לא ממש עשינו מאמצים למצוא לבובי בית. פרסמנו באינטרנט אבל לא לקחנו אותו לימי אימוץ. כל הזמן אמרתי 'אחרי החתונה' (התחתנו לפני חודש). ובחודש האחרון כבר הבנתי שיהיה לי קשה מאוד למסור אותו ושזה יהיה חייב להיות בית ממש מעולה בשביל שאסכים. והיום... במקרה אצל חברה, היתה שם דודה שדיברה על זה שהם מחפשים כלב. ומה מסתבר - שהיו להם כבר 2 דלמטים בעבר, שחיו עד שיבה טובה. שהם מכירים את הגזע, ואוהבים אותו. והם גרים בדירה שמבחינתי זה טוב כי אני נורא מפחדת שבובי ימצא את עצמו בחצר, או קשור, או סתם לבד. והם יבואו מחר לראות. בתמונה הם התלהבו גם מאחד הגורים (שנאוצי) אז יש סיכוי שיבחרו דווקא בו בסוף. יהיה לי מאוד קשה למסור את בובי (הדלמטי). איך אתם עושים את זה... הרי נקשרים לכלבים האלה... ואני יודעת שיהיה לו קשה בהתחלה. אני כל הזמן חושבת על איך זה שלוקחים כלב מהבית שהוא מכיר למקום לגמרי חדש - בד"כ זה עולה לי כשאני חושבת על אנשים שמוסרים את הכלב שלהם שהיה אצלהם שנים - אבל גם בובי כבר אצלנו איזה חמישה חודשים. מה יעבור לו בראש? הוא יהיה מפוחד ומסכן? מבוהל? מבועת?
איך עושים את זה? גם עם הגורים קשה לי ובגלל זה אני כמעט ולא לוקחת אותם לימי אימוץ בשבתות - כדי שאני לא אהיה זו שאצטרך להחליט אם הם הולכים לבית חדש או לא. אני לוקחת אותם כל יום שישי ליום אימוץ של SOS - זה שמשאירים אותם שם והצוות של SOS מחליט אם הבית ראוי או לא. ואז זו לא אני שצריכה ממש למסור. והגורים... הם כל כך אוהבים אחד את השני. אם מפרידים בינהם הם מתחילים לבכות. איך נמסור אחד בלי השני? מה יהיה אם מחר המשפחה הזו תרצה את שנאוצי, בלי גורי (אחיו)? מילא זה שישאר כאן בחבורה - אבל זה שילך לבית חדש... מה הוא יחשוב? מה שברור מכל זה זה שאין מצב בחיים שאני אהיה בית אומן - כי הפרידה הזו פשוט נוראית בעיני. אנסה להתנחם בזה שהגורים צעירים וישכחו מהר, ושבובי הוא דלמטי לא הכי חכם בעולם ואולי גם ישכח מהר... עכשיו רק צריך שגם אני אשכח מהר
. ורד
 
משמח לשמוע שמצאת מאמצים לכלב אחד,

ועוד אילו מאמצים! זה בטח לא קל, במיוחד לאחר חמישה חודשים. אני מבינה, שאת פחות חושבת כמה לך יהיה קשה, אלא מה בובי, לדוגמה, ירגיש, כשילקח מביתו. אל תדאגי, יעבור זמן מה, את תשמעי מאותה משפחה בשורות טובות, כמה הם מאושרים, וכמה טוב לו, ואף תראי כמה תמונות שלו מחייך. מה זה, הייתי מתה למצוא לצ'ופי משפחה, שבעברה שני כלבים, שמתו בשיבה טובה. כיף לך, כיף לבובי או שנאוצר.
 

veredtered

New member
עוד לא בטוח...

ואני לא יודעת אם אני מקווה שהם כן יקחו או שלא... וכן, אני בעיקר חושבת על מה הכלב מרגיש כשמעבירים אותו בית. זו תמיד היתה הבעיה שלי - יותר מדי חושבת על מה הם חושבים - למשל על מה חתולים חושבים כשמכניסים אותם לכלוב לקחת לוטרינר - תמיד זה נראה לי נורא - איך אני הייתי מרגישה אם היו חוטפים אותי (לפעמים במקרה של חתולי רחוב שלוקחים לעיקור זה די 'חטיפה'), מכניסים לארגז, מסיעים באוטו שזה דבר שאני לא מכירה, מביאים למקום עם ריחות מוזרים... ולפעמים משאירים ללילה עד הניתוח בבוקר. נורא. כן, סביר להניח שאם המשפחה הזו תתמיד אז התוצאה בסוף תהיה טובה - אבל זה יקח זמן... תודה
. אגב זו את שאוהבת את גורי/בובוליקו, נכון? לא יודעת אם שמתי את התמונה הזו כאן, אם לא, הנה היא עכשיו
. חולה על הבטן הזו! ורד
 
הוא ענק! איזה כיף!

הוא מדי שישי ביום אימוץ, וטרם לקחו אותו? אין מצב! את קופי, למשל, לקחה משפחה, שהעדיפה כלבים גדולים, ורצתה כלב מחונך לצרכים. כלומר, בן חצי שנה ומעלה. לגבי הדברים הקודמים שלך, אני דווקא מעדיפה לדעת ולסנן בעצמי את המאמצים הפוטניצאליים, ולא להשאיר את הבחירה בידי חברי העמותה. אני לא מעונינת, שהבייבי שלי יגדל בחצר, ולא יחוסן מדי שנה כעניין של שגרה. האמת, אני הכי פוחדת מחוסר תשומת לב של המאמצים. הם מיהרו לצאת מהבית, הכלב ברח ונדרס.. לא רוצה. כן, זאת הייתי אני, שחולה על גורי-בובליקו. טוב, רק גורי. לפי דעתי, טרם שמת את התמונה הזאת כאן. וואי, את ממש חזקה.. איך הצלחת להרים את הדבר הזה ביד אחת, וביד השנייה עוד לסדר את השיער? לגבי אותה משפחה, אני מניחה שתוכלי להדריך אותם בטיפול המיוחד, שבובי צריך. אגב, היכן המרפאה שלך?
 

veredtered

New member
זו לא אני בתמונה

הנה התמונה המלאה - אני הכלה
. זו חברה שלי שמחזיקה אותו, וכן, גם אני התפעלתי מהכוח שלה - הוא בכלל לא קטן, הבובוליקו הזה
. לא יודעת למה לא מאמצים אותו ואת אח שלו... אני מבינה מה את אומרת לגבי לבחור לבד את המאמצים - אלא שנראה לי שאף אחד לא יהיה טוב מספיק עבורי ולכן אני מעדיפה שמישהו אחר יעשה את זה. החברה' ב-SOS הם בסדר... וכן, כל אחד יכול לעשות טעויות ולמסור לבית לא מתאים - אבל זה כולל אותי, לא תמיד אפשר לדעת מה משפחה תעשה בעתיד... טוב, נראה מחר אם הם באים בכלל (הם גרים בחיפה, אנחנו בעמק חפר) ואם הם רוצים בכלל. הבעל (שלא היה, אבל התייעצו איתו בטלפון) לא היה כל כך מרוצה מזה שבובי מסורס. אוף עם הגברים האלה...
. אין לי מרפאה, אני עושה ביקורי בית גם באיזור תל אביב וגם בעמק חפר
. ורד
 

LeeKo

New member
את האמת להגיד לך...

ורק את האמת,כי אני מת עלייך
הרי גורי ואחיו לא מסורסים,מה יקרה אם הם לא ירצו לסרס את אחד מהם במידה והם מאמצים אותו? פיספסנו פה את כל הפואנטה!... ובקשר למסירה מSOS,אם את מוסרת לבד בעצמך ומסננת לפי ראות עינייך,ובסוף יש איזשהו פאק במסירה,היחידה שתוכלי להאשים זו את-אבל תתגברי על זה,מכיוון שחשבת שזה כן היה נכון למסור לאותה משפחה ,באותו זמן. לעומת זאת אם תמסרי דרך SOS ויהיה פאק,תאשימי שוב את עצמך וגם את SOS,על מסירה "שגויה" ולא יהיה כבר אף אחד שיחזיר לך את הכלב...(כמובן,אני יוצא מנקודת הנחה שאת דיי נשארת בקשר עם המאמצים!) זהו,בובי מדהים,לא מגיע לו משפחה כמוהם!!
 
פספסנו את כל הפואנטה?!

הפואנטה לא הייתה בראש וראשונה למצוא בתים לכלבים שחיים ברחוב/סגורים במכלאות? כך או אחרת, כמוסרת, לי סירוס הרבה פחות קריטי מעיקור.
 
אבל זה לא אותו הדבר

הוא גם יגלה התלהבות מהמקום החדש. לאקי, הסתבר לי, התרגלה אליהם ממש מהר. עוד באותו השבוע הגנן הטמבל השאיר את השער פתוח והיא יצאה, ובנוסף לכל גם יצא לה הקולר. אם המשפחה קראה לה והיא באה אליה לבד וחזרה הבייתה.
 

atomic kitten

New member
הוא כזה מדהימון ../images/Emo99.gif

ראיתי אותו כמה פעמים ביום אימוץ של SOS (אני גרה ליד הסניף) והוא מקסים! אוף, אם רק הייתי יכולה לגדל כלב.... איך זה באמת שעוד לא אמצו אותו?
 

klaris

New member
מבינה אותך

אני גם מסרתי כלב אחרי שהיה אצלי חמישה חודשים באומנה, מסרתי אותו כשהוא בן תשעה חודשים ועם כל החששות והפחדים שיכולים להיות. זה היה הדבר הכי טוב שעשיתי בשבילו ובשבילי - בשבילו כי מצאתי לו בית נהדר שמפנק אותו בטירוף, מתייחסים אליו כמו לילד נוסף במשפחה, לא חוסכים עליו בכלום, כולל וטרינרים וכשהם טסו לחופשה בחו"ל, חס וחלילה שהתינוק ישאר בפנסיון או משהו כזה - הוא הלך לבייביסיטר אצל העוזרת שלהם.. בשבילי כי לא היה לי זמן, סבלנות (טרייר פודל, הם יותר מדי חכמים בשביל הסבלנות שלי..), ואם לא הייתי מוסרת אותו לא היה לי מקום לבאים אחריו. אני יודעת את זה מעצמי שאני תמיד חושבת שלעולם לא יהיה טוב לאסופיים כמו אצלי ואף אחד לא יאהב וידאג להם כמוני אבל זה לא נכון ואם זה הבית הנכון הכלב יפרח בו, במיוחד כשאצלנו הוא בד"כ צריך להתחרות על תשומת לב עם אחרים. ד"א מה קורה עם אפריל? הכלבה מהכלביה של ג'נט שחברה שלך אימצה?
 

veredtered

New member
לגבי אפריל -

היה שיפור יחסית גדול אצלה לפני איזה חודש, אחרי שיעור אילוף עם אבנר - חברתי הצליחה לצאת איתה לטיול אפילו רחוק יחסית מהבית. מאז המצב לא השתנה וקצת נסוג, אבל בבית לפחות יש שיפור רב - אפריל שמחה לקראת בואה של חברתי, באה לקבל פינוקים וליטופים, ואפילו מעזה לצאת לסלון מדי פעם. היא עדיין מאוד מפחדת מאנשים זרים. חברתי צריכה להפגש שוב עם אבנר אבל לא הצליחה לתפוס אותו בשבועים האחרונים. לגבי זה שאנחנו חושבים שאצלנו הכי טוב לכלבים - את צודקת... יש סיכוי שלבובי יהיה יותר טוב במקום בו יקבל את כל הפינוקים לעצמו ולא יתחלק עם 8 כלבים נוספים. נכון שהוא אוהב להיות חלק מהחבורה, אבל ברור שלהיות האחד והיחיד יש הרבה יתרונות. ורד (שלא נרדמת בגלל יללות של גור חתולים בחוץ שאני לא מצליחה למצוא וכבר הפתעתי זוג (שכנים) באוטו ונראיתי כבר תמהונית שמסתובבת באמצע הלילה)
 

klaris

New member
איזה יופי

טוב לשמוע שהמצב שלה קצת השתפר והיא סומכת על חברה שלך, לחשוב שלפני פחות משנה היא לא נתנה להתקרב אליה בכלל.. בנוגע למסירות - כשהבית הנכון יגיע את תרגישי את זה בבטן. אני יודעת שמצאתי בית טוב כשאני נפרדת מהגור בשמחה (מתגעגעת ומרגישה שהבית "ריק" אבל שמחה). כשמסרתי פעם לבית לא טוב לא הפסקתי לבכות יומיים. למזלי הגור חזר אלי ועשיתי לו תיקון עם הבית הכי טוב שיכול להיות, מאז למדתי להקשיב לאינטואיציות שלי. מאחלת לך למצוא בתים טובים במהרה.
 

טוםבת

New member
היי ורד. קודם כל..../images/Emo140.gif מזל טוב...

קראתי את דברייך ונזכרתי בי. במשך שנים גרתי בדירה קטנה של שני חדרים עם שני כלבים שלי ועוד שלושה שהייתי מוצאת, מרפאת, מחסנת ואז מוצאת להם בית. זה היה מין לופ כזה שלא יכולתי לצאת ממנו. תמיד היו עוד שלושה מסכנים בבית שמצאתי ברחובות או שמישהו הביא לי למרפאה (עבדתי שנים במרפאה וטרינרית כסייעת וכספרית כלבים, אני עדיין מספרת כלבים היום, אבל במינון נמוך בהרבה)מיותר לציין שלא הצלחתי לחסוך הרבה מהשנים האלה, כי הוטרינרים של אז (לפני 20 שנה) פחות היו קשובים לעניין כלבי רחוב או חתולי רחוב ואפילו שעבדתי במרפאה, שילמתי הרבה כסף על הטיפולים של הכלבים האסופים. אבך עיזבי כסף, לא הייתי מחליפה את מה שעשיתי בשום דבר בעולם!!! לעניינך, גם לי היה קשה בהתחלה למסור את הכלבים המסכנים האלה, חלקם נמצאו בתוך פחים, חלקם הוצאתי מידיים של ילדים ששרפו אותם... לא רוצה להיכנס לכל הסיפורים כי זה מעלה בי זכרונות ומראות שאני רוצה לשכוח. את צריכה לחשוב שיש בארץ משפחות טובות, שמאוד אוהבות כלבים וחתולים ושכל מה שאת צריכה זה רק להדריך אותן. את כל הכלבים שמסרתי, לא מסרתי סתם. ישבתי עם המשפחות, למרות שהייתי צעירה מאוד אז, הסברתי להם במה זה כרוך, גם כלכלית וגם מכל שאר הבחינות. לפי התשובות ראיתי מיד מי מתכוון ברצינות לאמץאותם ומי ישבר אחרי הפיפי או המריבות בבית על מי ירד עם הכלב.. חוץ מכלבה אחת שחזרה אלי, כל הכלבים שמצאתי להם בית , עקבתי אחריהם והם היו מאושרים מאוד שם. לגבייך אישית.. תחשבי כמו שאני חשבתי. אם אשאיר את השלושה אצלי, לא יהיה לי מקום להכניס עוד מסכנים ולשקם אותם ולתת להם צ'אנס לחיים חדשים. אני עשיתי את זה למלעלה מ15 שנה. .( גרתי לבד מגיל 19 ופירנסתי את עצמי) החברים שלי ידעו שאני מין פריקית כזו ולמזלי קיבלו אותי, אפילו אלה שלא אהבו כל כך כלבים וחתולים. אבל שוב אני רוצה להוביל אותך למה שהכנסתי לי לראש כל הזמן.... למרות שניקשרתי לכל אלה שמצאתי וחשבתי שאף אחד לא יאהב אותם כמוני, הכרחתי את עצמי לעשות את המחסום הזה.. שאלה כלבים שאני אומנת שלהם (הם קיבלו הרבה פעמים יותר תשומת לב מהכלבים שלי מטבע הדברים..) ואז אחרי שהייתי מוצאת בית טוב והייתי מבקרת שם (אז לא היה לי רכב והייתי נוסעת באוטובוסים לבקר את המשפחות) ורואה שהכלב מתאקלם וטוב לו, ההרגשה שלי הייתה מדהימה.. כמו.... כאילו גידלתי חית בר מיום היוולדה ושיחררתי אותה לטבע. אני מצדיעה לך על מעשייך ומקווה שתמצאי את הדרך הנכונה. בהצלחה.
 

kohi2

New member
נכון שזה קשה ועם הזמן זה

למרות שמתרגלים להיקשר ולהיפרד, לא הופך לקל יותר. במהלך השנתיים-שלושה האחרונות עברו דרכנו אולי 30 גורים, בבודדת, זוגות, ולפעמים שלישיות. לא זכור לי אפילו אחד שלא הרהרתי האם לאמץ אותו (זהו, רק עוד אחד ודי...
), אבל זה לא ככה. כי אין לזה סוף ואני חוששת להגיע למצב שמעבר ליכולת שלי לטפל כמו שצריך (פיזית וכספית). למעשה גם עכשיו, עם 4 כלבים שלנו ו-2 אסופיים, אין לי אפשרות לספק להם את "הכל מכל" לרווחתם, אבל המצב עדיין סביר. שאני לוקחת גור לאומנה, אני יוצאת מההנחה שהוא יכול להיות אצלי שבוע-שבועיים (כמו עוז) ואולי גם חצי שנה (כמו שאנטי). אני מתעקשת עם עצמי לחשוב כמו "תחנת מעבר" הכרחית מהרחוב/השטח/ההסגר ועד שהוא מתחיל את החיים ה"אמיתיים" שלו עם משפחתו. משתדלת ככל שאני מבינה "להכין אותם" לחיים ככלב משפחה (במיוחד שמדובר בגורים שהגיעו מהשטח ולא היה להם מגע עם בני אדם). אני זוכרת את כולם בחיבה ואת חלקם בגעגועים ממש (כמו הבובה היפה שבתמונה), אבל מהצד השני קשה לי שבעתיים להגיד "לא" לפנייה לגבי גור נטוש שזקוק לבית אומן (שלפעמים עושה את ההבדל בין חייו למותו) ולצערי אני נאלצת להגיד "לא יכולה" לעיתים תכופות. את צודקת, הם צעירים וישכחו ויהיה להם טוב וחם גם בהמשך במשפחה משלהם - תשמרי על המחשבה הזאת
.
 

goolo123

New member
אני מבינה שהם לא נמסרו אתמול?

הפרידות קשות ביותר...אבל ממש...5 חודשים זה ממש כמו למסור כלב שלך....אבל כמו בכל דבר הזמן עושה את שלו...תבקשי שיבואו בפעם הראשונה אליכם ושם יכירו(לגבי הדלמתי)....ןאח"כ תסעו אתם לדירה שלהם ותצרפו משחקים...מיטה..כל דבר שמוכר לו מהבית...משהו טעים לאכול...תשבו שם קצת...ואז תפרדו..... בהצלחה
 

veredtered

New member
לא ../images/Emo10.gif

האשה הגיעה עם הבעל. הם עשו רושם מאוד מאוד טוב. גרים בדירה (שוב, מבחינתי פלוס - לא רוצה את בובי בחצר) ונראה שממש מבינים מה זה דלמטי - בכל זאת היו להם שניים. מבינים שהכלב אנרגטי אבל עם זאת הוא כלב בית, מבינים שזה ממש ממש לא כלב שמתאים להיות רק בחצר. סיפרו סיפורים נורא יפים על זה שהיו הולכים למלונות והבעל היה מגניב את הכלב לתוך החדר בלילה
. סיפרו איך היו לוקחים את הכלב איתם לכל מקום כי הכלב לא אהב להשאר לבד. וסיפרו איך גילו לכלב הקודם גידול והם טיפלו והוא חי עוד 4 שנים אחרי זה. וגם הבינו שבובי פחדן ושזה יכול לקחת זמן עד שיתרגל אליהם. והאשה התעקשה כן ללטף אותו, עד שעבר לו הפחד הראשוני והפסיקו הנהימות לחץ. ובכלל, היה כיף שאפשר לדבר על זה שבובי הוא לא הכלב הכי חכם בעולם - הם מבינים ומכירים את הגזע, וצחקנו יחד על זה. אבל מה... הם כבר התבגרו. הכלב האחרון שלהם מת לפני איזה 6 שנים, כשהוא עצמו כבר היה זקן - כלומר בפעם האחרונה שלקחו כלב צעיר זה היה לפני יותר מ-15 שנה. והם הבינו שאת בובי אי אפשר לשחרר בלי רצועה באיזור בו הם גרים (מרכז הכרמל). והאשה עם בעיות בברכיים... והיא פחדה שבובי ימשוך ברצועה. וכל הזמן היא שאלה את בעלה 'נו מה אתה אומר' והוא אמר 'מה שאת רוצה' והיה ברור שהיא רוצה נורא אבל רוצה שגם הוא יגיד שכן, והיא אפילו אמרה - כדי שתהיה לשניהם אחריות על הכלב. אבל היא גם יודעת מהעבר וגם הוא, שרוב הטיפול הוא שלה. ואני... ראיתי שהיא רוצה אבל חוששת... ואפילו הצעתי לה משהו שאני לא מציעה בד"כ - לקחת אותו לנסיון. כי חשבתי לעצמי... שממילא גם כשאני אומרת 'אין נסיונות' - בכל זאת אקבל חזרה את הכלב אם יהיה צורך. אז זה בעצם אותו דבר. והיה נראה לי, והאשה גם הסכימה איתי - שאם הוא נכנס לבית הזה יש סיכויים מאוד מאוד גבוהים שהוא גם נשאר שם. והם כבר דיברו על לקחת אותו 'ולראות'... דיברו על זה שאין להם דברים לכלב בבית, שנתנו לוטרינר את כל הדברים של הכלב כשנאלצו להרדים אותו... ואז ארז, בעלי... התערב ואמר שלדעתו לא נכון לקחת 'לנסיון'. שדווקא השבוע שבועיים הראשונים הם התקופה הכי קשה לכלב חדש - הוא ישתין להם בבית כדי לסמן... הוא יפחד ולא יצור איתם קשר טוב עדיין... הוא עלול לברוח אם ישחררו אותו... ושלדעתו אם לוקחים כלב מראש בידיעה שזה 'נסיון' אז יש יותר סיכוי להחזיר. אז הם החליטו שלא... שכנראה מתאים להם כלב קטן יותר (הם הסתכלו על פנקה, ה'שוקי' שלי ואמרו שכזה כלב יכול להתאים). ואני... עם רגשות מעורבים. כמו שכתבתי, מאוד קשה יהיה לי למסור את בובקי בובקי שלנו. אבל יש לי הרגשה שזה היה בית מצוין בשבילו. וקצת חבל לי שלא ניסינו. יכולנו לדעתי כן לשכנע אותם לקחת אותו 'לנסיון'. ונכון, זה היה קשה מאוד לבובי אם היו מחזירים אותו. אבל כאמור... נראה לי שלא היו מחזירים.
ורד
 
למעלה