דיווח על רווח הון אצל ברוקר זר בדוח השנתי

idan3013

New member
דיווח על רווח הון אצל ברוקר זר בדוח השנתי

שלום,
יש לי שני חשבונות של ניירות ערך. אחד בבית השקעות ישראלי ושם יש ניכוי מס במקור, השני בברוקר זר ללא ניכוי מס במקור (חוץ מדיבידנדים). אני מעוניין להגיש דו"ח שנתי (טופס 1301) ויש כמה דברים שאני לא מוצא להם תשובה ברורה במדריכים השונים ואשמח אם תוכלו לתת לי כאן תשובה:
1. לגבי החשבון אצל הברוקר הזר האם זה מספיק לצרף את הדו"ח של הברוקר לגבי מכירות ני"ע, ואת הרווחים וההפסדים הכוללים להוסיף לחישוב בנספח ג' (1322), או שעליי בנוסף לפרט כל מכירה ומכירה ידנית על טופס 1325 (כאשר מדובר בערך ב-20 מכירות בעוד שבטופס יש מקום רק ל-5)?
2. האם אפשר לקזז ביחד על אותו טופס 1322 רווחים והפסדים משני הגופים (הברוקר הזר והישראלי, ני"ע זרים וישראלים)? או שצריך טופס נפרד לאלה שלא נוכה מס במקור? ובמידה שצריך טופס נפרד האם אפשר שיהיה אחד לכל שנת המס?
3. בנספח ד' ובדו"ח עצמו ראיתי שיש מקום למלא בנפרד הפסד הון מחו"ל להעברה לשנים הבאות. האם מדובר בהפסד מחו"ל שנשאר לאחר הקיזוז בטופס 1322? האם סכום זה נכלל גם בטופס 1344 (הפסדים מועברים)?
איך זה עובד? מס הכנסה "יזכור" לי בנפרד את ההפסדים שלא קוזזו בארץ ובחו"ל?

תודה :)
 
חישוב רווחי הון

1. ראשית מדובר בחישוב לא פשוט מאחר ומדובר בחו"ל והפרשי שער חליפין זה פעולה אחרת. כן, צריך לצרף להם נייר עבודה (נספח 1325) לחישוב רווחי ההון שבנספח ג' שאגב לשנת 2017 הוא 10 שורות. ניתן לצרף כמה דפים. אני מאמין שלא יעשו בעיות אם תציין שמצ"ב טבלה ואז תכין באקסל (אני עושה את זה בתכנה לכן אין לי בעיה שכזאת).
2. ניתן לקזז רק אם ההפסד מחו"ל היה רווח אז היתה צריך לשלם מס בישראל (עולה חדש לצורך הענין לא יכול לקזז) , מעבר לזה הרבה פעמים לא משתלם , צריך לבחון ברמה המיסויית. (ניכוי במקור מחו"ל לא יחזור אלא יגרר)
3. כן, זה כל הקיזוזים. הפסד הון בארץ- טופס 1344 + בנספח ג למטה. הפסד הון בחול - נספח ד'.
כן, מס הכנסה יראה שצוין בשנה קודמת.
 

idan3013

New member
אוקיי, תודה רבה, והבהרה נוספת

הפסדי הון מחו"ל לפי מה שאתה אומר ב-3 לא יופיעו בכלל בטופס 1344?
נניח שגררתי הפסד הון מחו"ל שניתן לקזז לשנה הבאה, ושנה הבאה אני רוצה לקזז אותו עם רווח (קודם מול רווח מחו"ל), גם אותו אני מוסיף רק בנספח ג' ולא מציין ב1344?

תודה
 
הפסד הון מחו"ל

הפסד הון מחול לא יצוין בטופס 1344 , אלא בנספח ד וכן בשדה 299 לדוח 1301.
כן.
 
למעלה