אירוח בנושא: היבטים משפטיים בהקמת עסק או חברה

חלופות אפשריות

השאלה פחות משפטית אלא יותר בנושא של תכנון מס והתנהלות נכונה עסקית/כלכלית.
אשמח לקבוע איתך/כם פגישת הכרות ולמידת ההתנהלות.
בפגישה אסביר את היתרונות והחסרונות בחלופות האפשריות.
 
הקמת עמותה הקמת עמותה מצריכה תחילה טיפול ע"י עו"ד.
עו"ד מעיין קוסלבסקי, תתארח בפורום וניתן יהיה לשאול אותה שאלות, יש לה ידע רב בתחום העמותות.
נושא הנהלת החשבונות וראיית החשבון לעמותות מצריך גם כן ידע בנושא ואינו דומה לחברות רגילות.
אשמח לשוחח איתך בנדון.
 
דיני עבודה ונושאים שונים- ללא קשר לתשובה של מעיין

שלום אורי,
תשובה זו הינה ללא קשר לתשובה שתקבל מעו"ד מעיין.
אם אתה מעוניין, אני יכול לקבוע איתך פגישת הדרכה בת שעה שאלמד אותך נושאים בדיני עבודה והיבטים נוספים הקשורים למיסים, ניהול ספרים ועוד.

לפרטים נוספים 0506721399
 
איך להקים שותפות

השאלה כמובן נוגעת יותר להיבטים מיסויים וכלכליים אשר התשובה לכך תלויה בגובה ההכנסות, נפח הפעילות, מורכבות ועוד פרמטרים. על היבטים אלו מומלץ להיוועץ ברו"ח.
מעבר לכך, במישור המשפטי, חשוב לעגן את ההסכמות ביניכם לגבי השותפות, שיתוף הפעולה או כל אפשרות אחרת שבה תבחרו - בהסכם משפטי אשר ייתן ביטוי להעדפותיכם, מערכת היחסים המשפטית והמורכבות המסחרית של שיתוף הפעולה.
 
הפרדת חשבון

לרוב מומלץ לבצע הפרדה בין העניינים הכספיים העסקיים לבין האישיים. יחד עם זאת, הדבר תלוי בהיקף הפעילות. במידה וההיקף הינו זניח ניתן לוותר על הפרדה זו.
תשומת ליבך, שככל שהעסק יוקם במסגרת התאגדות ורישום של חברה בע"מ אז יש לפתוח חשבון בנק המיועד לתאגיד ושהינו מופרד מהחשבון האישי.
 
שימוש מטעה בשם

במידה וחברה בע"מ אינה מציינת את השמה המלא בציון היותה בע"מ, בעת התקשרות עם לקוח, בעל המניות עלול להיות חשוף באופן אישי במקרה של תביעה משפטית. בנוסף, מדובר הפרה של חוק הגנת הצרכן המחייב לציין בפני לקוח את הפרטים המלאים של העוסק.
במידה וחברה בע"מ מציגה את עצמה כעמותה - הדבר מהווה הפרה של חוק העמותות והינו אסור על פי חוק.
 
מהי הוצאה מוכרת

מדובר בשאלה שיש להפנות אותה לרו"ח.
כמובן שתמיד מומלץ להיוועץ בבעלי מקצוע בעת פתיחת עסק ובכלל זה רו"ח.
 
הסכם שכירות לעסק
יש הבדל משמעותי בין הסכם שכירות למגורים ועסק. ראשית, יש לבדוק שמצוין במפורש שמטרת השכירות היא להפעלת העסק שלך. בנוסף, יש לדאוג לנושא של אופציה לתקופה ארוכה ככל הניתן, נושא דמי ניהול, אפשרויות לשיפוצים והתאמת המושכר, נגישות, נושא של רישוי עסק ועוד.
מומלץ להיוועץ בכך עם עו"ד בטרם חתימה על הסכם.
 
חברת סטאראפ

צריך לבחון את השאלה מול ההסכם שחתמתם עליו. על פניו, הם לא יכולים להוציא אותך מהחברה או העסק (לא ציינת איך התקשרתם). מומלץ לבחון את הנושא פרטנית עדי להבטיח את זכויותיך ולבחון את ההסכמות ביניכם לגבי הסטארטאפ.

בנוסף, כדאי לבדוק אפשרות מול העו"ד המייצג אותך האם ניתן לקבל אישור יציאה מהארץ במסגרת הליך הפש"ר.
 
פירוק שיתוף

מדובר בשאלות ומסכת עובדתית ארוכה שיש לבחון אותם מול מסמכים וקשה מאוד להשיב כך באופן מלא.
בנוסף, על פניו נראה כי מדובר בנסיבות שמצריכות סיוע של עו"ד בתחום המקרקעין ולא בהכרח בתחום המסחרי עסקי.
מוזמנת ליצור קשר ואשמח לנסות לסייע.
 
תשובות1.

חברה זרה שמעוניינת לפעול בארץ, עליה להקים ולרשום ברשם החברות פה בארץ חברת חוץ ואז היא תהא מחויבת באגרה. ככל שלא פעלה עדיין כך, אין אפשרות לחייב אותה באגרה.
לגבי תצהירים ודיווחים לרשויות, לבדוק מול רו"ח.
שאלה 4 - יש לבחון זאת לעומק מול עו,ד המתמחה במקרקעין/ מיסוי מקרקעין ולבדוק עוד נושאים מעבר לאלו שצוינו.
שאלה 5 - לכאורה נראה שלא, אך פרקטית הבנקים היום מאוד מחמירים עם אכיפה ופתיחת חשבונות זרים כך שייתכן שלא תהא ברירה אלא להירשם בארץ כדי שפתיחת החשבון בארץ יתאפשר. מה גם שהדבר מתחייב כפי שציינתי על פי חוק ללא קשר לפתיחת חשבון הבנק.
שאלה 6 - ככלל העוסקים בארץ מחויבים בדיווחים. שותפות שאינה רשומה אינה מחויבת באגרות. יתר ההתאגדויות מחויבות באגרות שנתיות. לשם ייסוד עמותה אין צורך ב 7 מייסדים, אלא שניים זה מספק בתור התחלה.
 
העסקת עובדים

יש להכין הסכם העסקה לכל עובד או למסור לכל אחד הודעה לעובד. בהסכמי העסקה יש לכלול את כל תנאי השכר, התחייבויות העובד, התייחסות לסעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים. בנוסף, חשוב להבין באיזה תחום פעילות העסק פועל, כדי לבחון תחולת צווי הרחבה הספיציפים לענפים מסוימים, רישויונות ועוד.
 
הקמת עמותה
ראשית, לצורך ייסוד עמותה נדרשים לפחות שני מייסדים לעמותה, להגיש בקשה מסודרת לרישום העמותה לרשם העמותות, תוך הגדרת מטרות לעמותה, תקנון (מותאם ככל שהדבר נכון לכם).
מומלץ להייועץ בעו"ד בתחום בכדי "לתפור" באופן נכון ומדויק מבחינה משפטית את מסמכי הייסוד המתוארים וגם את המטרות הרשומות.
מוזמנים ליצור קשר בנושא.
 
טיפול חשבונאי לעמותות

אגב, גם הטיפול החשבונאי והמיסויי בנושא של עמותות מצריך התמחאות.
אתה מוזמן לפנות אלי בנושא עמותות.
 
אירוח בנושא: היבטים משפטיים בהקמת עסק או חברה


ביום ב', 23/10/17, בין השעות 22:00-20:00, תתארח בפורום עו"ד מעיין קוסלבסקי.


על האירוח

באירוח תוכלו לשאול על היבטים משפטיים בפתיחת עסק או חברה, היבטים משפטיים בהקמת עמותה וניהולה, שיקולים משפטיים בבחירת צורת ההתאגדות (עסק/חברה/עמותה) - יתרונות וחסרונות, היבטים משפטיים של חוזים עם לקוחות, ספקים והסכמי מייסדים.

על המתארח

משרד עו"ד מעיין קוסלבסקי מתמחה בתחום דיני התאגידים והחברות, דיני עמותות ומשפט אזרחי מסחרי ועוסק במתן שירותים משפטיים לעסקים, חברות, עמותות ומלכ"רים.
עו"ד קוסלבסקי הינה בעלת ניסיון רב בתחומי התאגידים והחברות, חברה בלשכת עורכי הדין בישראל ובעלת תואר LL.B במשפטים ותואר B.A במנהל עסקים.


העלו את שאלותיכם על גבי שרשור זה כבר עכשיו!

 
השאלה שלי

אני בתהליך פיתוח אפליקציה הקשורה לתחום שידורי משחקי כדורגל. נושא האירוח מעלה בי תהייה- אילו היבטים משפטיים אני צריך לקחת בחשבון, בגדול, בפיתוח האפליקציה?
 
היבטים משפטיים בפיתוח אפליקציה

בטרם פיתוח אפליקציה, מומלץ לערוך הסכם משפטי מול המפתח באופן שיגן עליך כבעל המיזם. יש לערוך תקנון ותנאי שימוש, מדיניות פרטיות ועוד מסמכים משפטיים הנדרשים בהתאם לאופי האפליקציה והשימוש בה (כמו מדיניות תשלומים במידה וגובים תשלום עבור השימוש). בנוסף, יש לתת את הדעת גם לגבי נושאים של זכויות יוצרים והגנות של זכויות קניין רוחני אחרות.יש לבחון גם את הרגולציה החלה על שידורי ספורט ברשת או בדרך אינטרנטית. כמובן שמדובר ברשימת נושאים שאינה ממצה ומומלץ לבחון את הנושאים בייעוץ פרטני.
מוזמן ליצור קשר לבחינת הנושאים.
 

ofiriofer

New member
האם חובה לערוך הסכם מייסדים ומה הוא אמור לכלול?

ומה הוא עושים אם יש סתירה בינו לבין תקנון החברה?
 
הסכם מייסדים

אין חובה לערוך הסכם מייסדים. אולם, הדבר מומלץ באמצעות סיוע של עו"ד בתחום, שכן בכל מקרה של מחלוקת בין המייסדים, ההסכם אמור לתת מענה לבעיות עתידיות ואף מהווה ראייה לכך (במקרה שהדבר מגיע לתביעה משפטית) שנכרת הסכם בין הצדדים.
הנושאים שעליהם נותנים לרוב דגש: מטרות החברה, אופן קבלת החלטות רגילות שבשגרה והחלטות מהותיות, תקופת ההסכם, אפשרויות להיפרדות הצדדים וחלוקת רכוש ונכסים ועוד.
 
למעלה