תיאום דמי ביטוח בביטוח לאומי - בקשת החזר

flowers5465

New member
תיאום דמי ביטוח בביטוח לאומי - בקשת החזר

שלום לכם, אשמח לכל עזרה

אני מעוניין להגיש בקשה להחזר דמי ביטוח מביטוח לאומי עבור שנים שבהן עבדתי כפרילנסר וכשכיר (באותה שנה אך לא במקביל). למשל, בשנה מסוימת סיימתי לעבוד כשכיר ואז עבדתי כפרילנס, ובשנה אחרת לפני שחזרתי לעבוד כשכיר ביצעתי עוד עבודות פרילנס. חשוב לציין שכפרילנסר לא קיבלתי תלוש שכר, אלא "דרישת תשלום" לספק, וכמובן שאין בידיי טפסי 106 ו/או מספר תיקי ניכויים מאותן עבודות פרילנס.

ידוע לכם כיצד ניתן להגיש בקשה במקרה כזה? שאלתי גם בפורום ביטוח לאומי - סיוע והופניתי לכאן.

המון תודה!
 
פרילנסר- עוסק מורשה או פטור?

כשאתה מציין "פרילנס"- היית עוסק מורשה או עוסק פטור?
 

flowers5465

New member
תשובות

היי ותודה רבה.
לא הייתי עוסק מורשה או פטור, ואת דמי הביטוח הלאומי אני שילמתי עצמאית כשהועסקתי כפרילנסר בעבודות שונות.
 
הגשת דוח שנתי

במידה והיו לך הכנסות שכאלה נדרשת להגיש דוח שנתי.
אם היית מגיש דוח שנתי, לאחר מכן הנתונים היו נקלטים במ"ה והם מעבירים לביטוח לאומי.
ביטוח לאומי מוציא שומה ולפיה מחושב המס על הרווחים הללו.
האם הגשת דוח שנתי למ"ה?
 

flowers5465

New member
לצערי לא ידעתי כי הדבר נדרש

ולכן לא הגשתי דו"ח שנתי (אולם דיווחתי כמובן למס הכנסה על כל ההכנסות הללו במסגרת תיאומי מס).
האם זה ניתן לביצוע בדיעבד?
 
הגשת דוח שנתי

לא כל כך הבנתי איך אתה עצמאי ללא תיק במע"מ...
איך שילמו לך מס הכנסה?
הוציאו לך תלושים על העבודות הללו?
 
למעלה