עזרת בית וטופס 161

gb228

Active member
עזרת בית וטופס 161

עוזרת הבית שלנו מפסיקה לעבוד אצלנו.
במהלך השנים הפרשנו לה לקרן פנסיה/פיצויים (וכמובן לביטוח לאומי).
מחברת הביטוח בה קרן הפנסיה/פיצויים נאמר שיש למלא טופס 161 על מנת שתוכל למשוך את הכספים.
אני מביט בטופס ולא מבין איך ניתן למלא אותו עבור עוזרת בית - נראה שהוא מיועד למעסיקים המדווחים באופן קבוע למס הכנסה במסגרת העסקת עובדים לא כך המצב בנוגע לעזרות בית (למשלך "מספר תיר נכויים" - אין דר כזה למעביד של עוזרת בית).
האם זו דרישה הגיונית של חברת הביטוח ואם צריך למלא טופס כזה - איך?
 
מילוי טופס 161 לעוזרת במשק בית

שלום , תמלא כרגיל את כל פרטיך ופרטי העובדת .
תבקש בטרם מילוי הטופס צבירת פיצויים של העובדת , כי זה נתון שיש למלא בדף השני של הטופס למעלה .
ובו יהיה רשום גם שם חברת הביטוח , מס' התיק ניכויים שלהם , ומס' פוליסה.
תצטרך גם לחשב את שכרה הממוצע ( בד"כ לפי 12 חודשים אחרונים , אם הוא משתנה) ולרשום אותו הן בעמוד 1 והן בעמוד 2
לגבי מס' תיק ניכויים תתעלם מזה, רשום את ת"ז שלך ,
בהצלחה
 

gb228

Active member
תודה, אפשר הבהרה לגבי השכר?

לגבי השכר לא ראיתי היכן צריך להכניס אותו בעמוד 2. האם הכוונה ל"סכום המשכורת הק'ובעת לפטור" בסעיף י"א - למיטב הבנתי מההסברים לטופס אני לא אמור כלל למלא את הסעיף הזה מכיוון שהעוזרת מועסקת על ידיד מעבידים נוספים. אם הכוונה למקום אחר - אני לא מצליח לאתר אותו.
ואולי כוונתך היתה ל"משכורת חודשית" ו "שכר עבודה" שמופיעים שניהם בסעיף ו' בעמוד הראשון
 
למעלה