נשברת...

jenni17

New member
נשברת...

מתנצלת על הדרמה אבל חייב לפרוק... מגיל קטן אובחנתי ADHD ושיש לי דיסלקציה, ואינטלגנציה מעל הממוצא, בהתחלה המבחנים שלי היו בציונים מעל הממוצא, ובשלב מסויים הקשב והריכוז השתלטו...
רק עכשיו בגיל 25+ התחלתי לקחת ריטלין 50 מ"ג ליום כדי לעבור מבחנים במכללה כי תואר לא יכלתי לעשות בגלל העומס, וכי אני לא יודעת איך ללמוד מסה של חומר...
הריטלין עזר לי לשפר את הציונים ולהתרכז ולהכיל יותר את החומר... אבל עכשיו בימים האחרונים כנראה מהלחץ, חוסר שינה וכו'... או שזה לא משפיע, או שזה משפיע להפך... הפסיכיאטר אמר לי אתמול לנסות ללמוד יום או יומיים בלי... אני מיואשת כי כלום לא נכנס, אני קוראת את השורה כל כך הרבה פעמים ולא זוכרת בסוף מה קראתי, מתנתקת באמצע ומתחילה לחשוב על דברים אחרים..כל כמה דק' כמה מהכיסא... כבר כמה ימים שאני בוכה מהתיסכול, אני לא מוותרת מהר נכשלתי כבר בעבר אבל הפעם אני לא יודעת יותר מה לעשות...
תודה, וסליחה אם חפרתי...
 

05 מיכל

New member
היי ג'ני,

תחשבי רגע על מישהו עם מוח "נורמלי", בךי הק"ר.
עודף של לחץ ומתח וחוסר שעות שינה בהחלט יכולים לגרום לו לחוסר ריכוז, נכון?
המוח שלנו בתוספץ רטלין הוא במקרה הכי טוב כמו מוח "נורמלי".
אי אפשר לצפות מהרטלין שיתגבר גם על ההק"ר הכרוני שלנו וגם על התוספות האלה של מתח, עומס ועייפות.
מה שאני אומרת כנראה ייראה מנתק מהמציאות שלך, אבל מה שצריך לעשות זה לישון יותר ולהוריד מתח. את מכירה איזשהם תרגילי הרפיה טובים? נשימות מרגיעות? משהו אחר?
האם יש סיכוי שאם "תבזבזי" יום על מנוחה והרגעה תוכלי אחר כך לנצל יותר טוב את הימים הבאים?
 

jenni17

New member
היי

האמת שנחתי שלשום רוב היום, וישנתי יותר מהרגיל, אני מקווה שגם הלילה אשן כמו שצריך... מתחילה לעבוד מאוחר אז יכולה להשאר ערה.
 
הי ג'ני

אני שמחה לשמוע ששמעת לעיצה של מיכל, עייפות פוגעת ביכולת לימוד, ביכולת ההתמודדות- שכלית ונפשית, עם מאסות של חומר לימוד.
את צריכה לזכור שככל שתתקדמו בחומר הלימודי היקף החומר רק יגדל ויגדל. נסי למנוע מצב של ימים שבהם כל מה שעשית זה רק לשבת ללמוד, צאי לחצי שעה הליכת איוורור- גם התעמלות, גם אוויר צח וגם התנתקות מגורם הלחץ- הלימודים.
בהמשך למה שמיכל כתבה לך, שהוא נכון מאד, אני גם ממליצה לחשוב על שינוי צורת הלימוד. כרגע את מדווחת על לימוד לא יעיל- לא מספיקה הכל ולחץ נפשי רב. ניסית ללמוד עם עוד אדם/קבוצת לימוד? אפשר גם לבחון איך את לומדת- קוראת ומסכמת תוך כדי קריאה? אז אפשר לעבור לקריאה וכתיבת הערות קטנות בצד (אם לא ספר שלך אז אפשר בעיפרון וחלש כדי שתוכלי למחוק אחר-כך), ובסיום עמוד/תת נושא סכמי מהזיכרון+העזרות בהערות הצד שלך- בצורה הזו את מערבת כמה איזורים פעילים במוח ולכן תזכרי זאת יותר טוב וגם תהליך הסיכום, ברגע שתתרגלי, יהיה יותר זורם ונכון (סיכום מהזיכרון הוא מהיר יותר ומתומצת יותר).
הדבר הכי חשוב הוא לא לתת לעצמך ליפול למעמקי הדיכאון, ואם את כבר שם (וכולנו מדי פעם שם...) נסי לזכור שגם זה יחלוף. וכישלון לא משליך עליך כבנאדם ולא משליך על המקצוע שהחלטת ללמוד במכללה ועל יכולתך בתחום זה. כדאי גם לשקול לדבר על זה עם גורם כלשהו במכללה, אפשר גם להתייעץ עם אחד המרצים. בנוסף, אם מדובר בלימוד סמסטריאלי, אני מאד ממליצה לקחת פחות קורסים בסמסטר הבא, גם אם לא נהוג לבצע זאת במכללה, עדיף לעמוד ולהסביר שוב ושוב למזכירות/רכז חוג מאשר לעבור סיוט נפשי כזה.
 

jenni17

New member
היי

סורי על הדיילי, הצלחתי לדחות את המבחן בשבועיים, בנתיים לקחתי הפסקה מהריטלין ומהלימודים, אחזור לזה שוב מחר אחרי שנחתי בימים האחרונים.
ניסיתי מיגוון שיטות לימוד, פשוט מקווה שהריטלין יחזור להשפיע ואז שוב אכנס לעניינים, במידה ולא אנסה גם הוראה מתקנת או להחליף את הכדור למרות שאין הרבה זמן.
מחזיקה את עצמי לא ליפול לדכאונות המוכרים, אבל באמת התעודה הזו חשובה לי, לא הצלחתי אף פעם לסיים מסגרת לימודית עם תעודה נורמלית, ועד שהיה לי שביב תקווה חשוב לי לשמר אותו ולהעצים את עצמי.
שיהיה לנו שבת נעימה ומקווה שהשבוע שיבוא יהיה קל ומלא בהצלחות.
 
למעלה