שאלות בנוגע לתחילת טיפול בהפרעת ADD

צופה121

New member
אשמח לקבל פרטים על כך...

וכמו כן - האם ניתן לקחת נניח שעתיים לפני הנקה?
 

צופה121

New member
שאלות בנוגע לתחילת טיפול בהפרעת ADD

שלום רב!
להערכתי יש לי מזה שנים הפרעת ADD עמוקה.
התחלתי כעת לימודים אקדמיים ואין מנוס מטיפול בבעיה...
השאלות שלי:
1. איך מאבחנים? אצל נוירולוג מקופת חולים, או במקום אחר\נוסף? ואם כן איפוה\מה? חשוב לי לעבור אבחון מדוייק וממצה את כל הבעיות האפשריות!
2. האם יש טיפול "טבעי" שיעיל לשם לימודים אקדמיים? או שרק ריטלין וכדומה?
3. למישהו ידוע מה קורה עם ריטלין בהנקה? זה נכון שאפשר להניק שעתיים לאחר נטילת הריטלין?
4. איזה סוג תרופה הכי מומלץ?
אשמח לתשובות על השאלות האלו וכל מידע אחר
 

צופה121

New member
הוספה

1. אני במכבי - לא מושלם וכדומה.
2. איזו תרופה עם הכי פחות תופעות לוואי?
 

צופה121

New member
סליחה שאני מוסיפה כל רגע שאלות.. ובכל אופן:

1. האם נוירולוג יכול לעשות את כל האבחונים (טובה וכדומה) או שצריך דווקא במכון?
2. במידה ורופא מספיק - יש לכם שם של מישהו מומלץ שעובד באיזור המרכז עם מכבי?
תודה

&nbsp
 
ברוכה הבאה

אבחון הפרעת קשב נעשה על ידי נוירולוג או פסיכיאטר, או רופא ילדים שעבר הסמכה.
הכללים לאבחון משתנים ממומחה אחד לשני. חלקם מסתמכים על בדיקות ממוחשבות, חלקם בכלל לא. חשוב שלמאבחן יהיה נסיון ורקע באבחון הפרעת קשב, כי חלק מהתופעות יכולות לנבוע מגורמים אחרים.
אם תגידי באיזה איזור או קופה, ננסה למצוא מישהו מומלץ.
&nbsp
 
הלו צופה!

אני לא יודעת איך זה עכשיו, אבל בעבר לא כל מוסד היה מכיר בכל אבחון ואבחון, לכל מוסד לימודים הייתה את הרשימה שלו של מקומות שאת האבחון וההמלצות שלו הם מכירים. שווה לעבור דרך המזכירות ולבדוק אם יש דבר כזה אצלכם או שכל פסיכיאטר/נוירולוג של קופ"ח יספיק.
בפורום כאן (לי אין דיעה בנושא- לא עברתי אבחון) אומרים שלמבוגר מתאים יותר פסיכיאטר מאשר נוירולוג מכיוון ונוירולוג מתמקד רק בהפרעת קשב וריכוז ואילו פסיכיאטר מטפל מעבר.
טיפולים טבעיים יש, לחלקם זה עובד יותר ולחלקם פחות, אכתוב לך בהודעה נפרדת כי אני נעזרת בהם די הרבה...
לגבי שאלותייך על ריטלין, אתן לאנשים שיודעים כאן לענות.
 
טיפולים טבעיים/שיטות לריכוז ללא ריטלין

דבר ראשון שעבד אצלי ועבד אצל הרבה אנשים שאני מכירה- לבנדר, לא סינטטי, כזה שקונים בחנות טבע. שמים 3-5 טיפות במבער שמן בחדר בו לומדים (אם את צריכה הרגעה-3 טיפות, אם את צריכה קצת יותר מרץ- 5 טיפות). לבנדר משפיע על יכולות ריכוז ומשפרן. אם תחליטי לבצע זאת קחי איתך ממחטה עם טיפת לבנדר למבחן ותסניפי אותה מדי פעם. זכרון ריח הוא משהו שעובד אצל כולם.

בועת רעש מבודדת. לאנשים שכל רעש קטן מפריע הרבה פעמים רעש שהם שולטים בו עוזר להם להתנתק מהרעש רקע, למשל אוזניות ומוזיקה. צריך לשחק בווליום עד שמוצאים את הרמה הנכונה שגבוהה מספיק להטביע את רעשי הרקע, אבל נמוכה מספיק שהיא לא מפריעה ללמוד.

לימוד עם עוד אדם ולא רק למבחן. אדם אחד ולא יותר כדי שלא יהיו גורמי הסחה והדגש יהיה על לימוד ולא על מפגש חברתי.

אומגה 3. מחקרים מראים השפעה טובה לבעלי ה.ק.ר, אולם הביקורת על מחקרים אלו טוענת שהם לא אמינים וכי אי אפשר להסתמך עליהם (אצלי זה לא עבד). לקיחה עם ריטלין מעצימה השפעה.

תזונה ללא סוכר/אורז לבן/קמח לבן. זה לא קל, אבל ההשפעה בחיי היומיום ויכולת הריכוז היא ממש טובה. אם את רוצה להגדיל ראש אכלי כמה שיותר חלבון צמחי במקום חלבון בשרי. (זו לא הטפה לטבעונות, אני עצמי קרניבורית גאה). אישית זה ממש השפיע עלי בעבר.

פעילות גופנית. מחקרים מראים כי פעילות גופנית במהלך כל השבוע (לא פעם-פעמיים בלבד) משפיעה בצורה מובהקת על יכולות הריכוז. יש לשים לב שלא מתעמלים מיד לפני הזמן בו אמורים ללמוד, האדרנלין יפריע להתרכז, יש להפריד לפחות 45ד' בין פעילות גופנית ולימוד. לי אישית זה ממש משפיע ועוזר.

מדיטציה.

פרחי באך/רסקיו רמדי. מכירה אנשים שזה עזר להם, לי זה ממש לא עזר ובסוף ההשפעה זה אפילו יצר לי דיכאון. אם החלטת לקחת עדיף ללכת למטפל שיתאים לך עירוב תמציות.

ריכוזית. מצד אחד הפרסומים אומרים שזה עובד ושיש מחקרים קלינים שמראים זאת, מצד שני אני לא מכירה מישהו שזה עזר לו. גם לא הצלחתי לאתר את המחקרים הללו לקרוא אותם.

טיפול טבעי: שמנים נדיפים, צמחי מרפא, נטרופתיה וכו'. אני מאד ממליצה ללכת על טיפול טבעי כחיזוק. בייחוד שמנים נדיפים שחלקם עוזרים לריכוז, אבל הם גם מטפלים בשאר תופעות שיש למבוגרים שלא אובחנו בילדות/נעורים. מנסיון אישי זה עוזר.

טוב, זו הרשימה הארוכה של דברים שניסיתי (חוץ מריכוזית), מעניין אם מישהו כאן ניסה עוד משהו שלא חשבתי עליו.
 
למעלה