סיטואציה פשוט הזויה

פאלאדה

New member
סיטואציה פשוט הזויה


אוקי,

בשבועות האחרונים אני מקבלת מאחד בשם ארז ברטל (שמגדיר את עצמו כ"אחד המומחים בארץ"). הוא שולח לי בלי סוף הודעות (למרות שכבר ביקשתי להפסיק את זה), שאגיע ל"אבחון" שלו, שהוא ה"אבחון המקיף ביותר בישראל", ושהאבחון "מקפיץ את הריכוז ב 20%" לדבריו.

שאלתי אותו במייל מדוע הוא טוען שהאבחון מקפיץ את הריכוז ב 20%?

הוא סירב להשיב לי במייל.

הוא אמר לי משהו מגוחך בסגנון "המדיניות שלנו היא להשיב על שאלות כאלו בעל פה".


היות וחרף בקשתי הוא סירב להשיב לי במייל, בלית ברירה טלפנתי אליו. לדבר ההזוי הזה לא ציפיתי. שאלתי אותו מה האינדיקציה שהאבחון "מקפיץ את הריכוז ב 20% כ - 24 שעות מרגע האבחון". הוא נתן לי את האינדיקציה שלו. הוא הסביר לי שבמהלך האבחון הוא נותן "כלי" אימוני, וה"כלי" הזה הוא זה שמקפיץ את הריכוז ב 20%.

הוא הסביר לי, ולא השתכנעתי.

בליבי חשבתי שזה בולשיט, זה לא אמין, ושזה סותר את מה שהוא אמר לפני כן.

ההסבר שלו מדוע הריכוז "קופץ" ב 20% אחרי שהוא מספק באבחון כלי, היה בלתי אמין לחלוטין בעיני, לא משכנע, ולא כלום.

הוא סיים את ההסבר, אמרתי לו, "הבנתי, תודה רבה, והתכוונתי לסיום השיחה...."

באותו רגע לא ציפיתי להתגוללות הפראית שלו עלי.


הוא פשוט כעס עלי שאני מסיימת את השיחה איתו מבלי להשתכנע ב"אבחון" המופלא שלו (מה לעשות שחשבתי שזה בולשיט אחד גמור)

אני חייבת לציין שבמהלך "שיחת קידום המכירות" שהוא ערך לי הוא שאל אותי שאלות שונות, אודותי. שאלות פרטיות שממש לא התחשק לי להשיב עליהן. הוא התעצבן שאני לא משיבה לו על השאלות והסביר שאם לא אשיב לו על השאלות, "הוא לא ימסור לי מידע" כאילו שאני חייבת להשיב לו על שאלות או למסור לו מידע פרטי אודותי...

הבעתי אי רצון מוחלט ובולט במהלך השיחה לשתף במידע אודותי, והוא ניסה פשוט לאלץ אותי לשתף במידע, על ידי טענה שאם אני לא אשתף במידע אודותי הוא "יסיים את השיחה" ולא יתן לי מידע אודות ה"מכון" שלו...

******

כשקיבלתי את המידע, מדוע לשיטתו האבחון "מקפיץ את הריכוז ב 20%" ולא שוכנעתי על ידי המידע הזה, התחלתי לחטוף ממנו ריקושטים.
הוא סירב לסיים את השיחה, במקום זה הוא ירד עלי וקטל אותי

הוא טען שבגלל שלא הייתי מספיק "מעורבת" בשיחה איתו, "הוא לא ראה מעולם אדם עם הפרעת קשב וריכוז כה קשה" [לא עלה בדעתו שהוא פשוט לא הצליח לעניין אותי, ולא עורר בי שמץ של אמון או בטחון שגרם לי לרצות למסור מידע על עצמי] הוא טען שאני אדם "מנותק" ש"לא חי את החיים אלא חי לצד החיים", ושאני צריכה לבדוק "איפה אני מנצלת אנשים ורק לוקחת ביחסים בינאישיים" - וכל זה משום שבשיחה איתו לא גיליתי שמץ של עניין, מעורבות, או רצון לשתף במידע אודות עצמי. זה פשוט מדהים.


נניח לרגע בצד את העובדה, שכשאדם מעורר בי עניין במהלך שיחה, אני מגלה עניין. כשאדם מעורר בי אמון אני נותנת אמון. הוא לא הצליח לעורר בי שמץ של אמון או עניין. שמעתי את ההסברים שלו והם נראו לי כמו בולשיט אחד גדול, ושרלטנות אחת גדולה. ההסבר שלו, "מדוע הריכוז קופץ ב 20% לאחר האבחון" עשה רושם של הסבר שנוגד את ההגיון ואת השכל הישר, בלתי מבוסס בעליל, ועבורי, שקוראת לא מעט אודות מדעי המוח ופסיכולוגיה קוגניטיבית, ההסבר הזה נראה פשוט כמו אמצעי זול לגרום לי להגיע למכון שלו ולשלם לו כסף, אבל בלי שום תקפות מדעית, וגם עם סתירות פנימיות, וחסר הגיון.

**************************************


הוא ככל הנראה הבין שאני לא מעוניינת להגיע ל"מכון" ה"מהולל" שלו, ולא השתכנעתי שיש לו משהו רציני להציע. מפה הוא החל להתגולל עלי. היות והוא דרש ממני מידע באיזה תחום אני עוסקת, אמרתי לו בדלית ברירה פיסת מידע לגבי תחום העיסוק/לימודים שלי.

הוא החל להתגולל עלי: הוא החל להסביר לי כיצד, לשיטתו, אני צפויה להכשל בכל מה שאעשה במקצוע הזה. הוא הסביר לי כיצד אנשים עם הפרעת קשב וריכוז לומדים את המקצוע, אך לא מחוברים אליו, לא מצליחים לעבוד בו, לא מצליחים ליישם את מה שהם למדו, לא מצליחים להתרכז, לומדים 5 שעות ומתוכם בקליטה רק 20 דקות, והוא המשיך במונולוג ארוך ומניפולטיבי על כך שאני עלולה להכשל בכל מעשי במקצוע אותו למדתי ובתחום הלימודים אותו למדתי.

כזאת נכלוליות עוד לא ראיתי. האדם לא מסוגל לקבל בשלוות נפש את העובדה שלא השתכנעתי מה"שיטה" ה"מהוללת" שלו, ובמקום להשלים עם העובדה שאני מבקשת לסיים את השיחה מבלי "לסגור עסקה" הוא פשוט בחר לשווק לי את ה"שיטה" שלו בדרך הכי נמוכה שקיימת בספר: לשכנע אותי שאכשל בכל מעשי.


בפועל
- סיימתי תואר ראשון בהצטיינות יתרה
- אני לקראת סיום תואר שני, בהצטיינות (ממוצע הציונים שלי עד כה הוא 89.57 ואני צריכה לעשות בחינה נוספת בציון גבוה כדי שהממוצע יעלה ל 90). כל מי שעקב אחרי ההודעות שלי פה יודע כמה נלחמתי על התואר הזה, אבל אני צולחת אותו
- יש לי קורות חיים מרשימים ביותר. עבדתי במקצוע שלי באי אלו משרות. היה לי קשה, אבל הצלחתי. ההצלחה שלי מוכחת בהמלצות שאני מחזיקה תחת ידי, ובתקופות מוכחות של תעסוקה מוצלחת והשגים מוצלחים במקצוע שלי.
- בתור מופרעת קשב וריכוז, אני עובדת באופן טוטאלי.
ארז ברטל טען בפני שאנשים כמוני, עם הפרעת קשב וריכוז, מנותקים מתחום העיסוק שלהם. האמת היא שאין אדם כמוני שמחובר כל כך חזק לתחום העיסוק שלו. תמיד כשעבדתי בתחום, הייתי חוזרת הבייתה מן המשרד והראש שלי היה מלא ברעיונות איך לקדם את הפרוייקטים שאני עובדת עליהם. תמיד עבדתי בהתלהבות ובחיבור טוטלי.
- מכל האנשים שלמדו את המקצוע הזה, מעטים זוכרים היטב את כל מה שהם למדו במשך כל השנים, ועושים בזה שימוש מאסיבי כמוני.
ארז ברטל טען שאנשים כמוני, עם הפרעת קשב וריכוז, לא יכולים ליישם את מה שהם למדו. עבדתי במקצוע שלי, ויש לי הוכחות מוצקות בדמות דברים שעשיתי, שמראים יישום שיטתי של כל מה שלמדתי במהלך התואר הראשון ואף השני.


*****

בקיצור, השיטה הכי נלוזה בספר.

ארז ברטל ניסה לערער את הבטחון שלי בעצמי, וניסה לגרום לי להאמין שאני צפויה להכשל בכל מה שאעשה במקצוע שלי. הוא פשוט במשך כמה דקות תמימות, נאם לי נאום על איך שאני עתידה להכשל בכל מעשי, רק כדי לגרום לי לחוש במצוקה, חסרת בטחון, חסרת אונים, חוששת לעתידי, ותוך שהוא - ככל הנראה - מקווה שאם אחוש שאני לא מסוגלת לצלוח את החיים האלו לבד, את העולם הזה בכוחות עצמי, אני אפנה למכון שלו.

מעודי לא ראיתי דרך נלוזה כל כך לשווק "מכון" ל"טיפול" בהפרעות קשב וריכוז. לנסות לערער את בטחונו של אדם ולשכנע אותו שהוא הולך להכשל בכל מה שהוא עושה, רק כדי שאותו אדם, כלומר אני, יחוש חוסר בטחון לצלוח את החיים המקצועיים לבד ויגיע למכון ה"מהולל" של אותו ארז ברטל, מתוך פחד, יאוש, ומצוקה.

זו פשוט השיטה הכי נמוכה בספר. זה מזכיר לי כל מיני ערסים שמתחילים איתי ברחוב. ברגע שאני מסרבת בנימוס, הם מתגוללים עלי "יא מכוערת מי ירצה אותך"
 

פאלאדה

New member
ובאשר לשיטה עצמה שלו ולמה אני לא מאמינה לו בשיט

ארז ברטל טוען כי (הוא טוען את זה בעברית קלוקלת, כשאני מסבירה את זה אטען את זה בעברית הרהוטה שלי) "הגורם להפרעת קשב וריכוז הוא פעילות יתר של מערכת העצבים הסימפטטית".

ארז ברטל למעשה מציג סוג אחד של הפרעת קשב וריכוז - כזו שהיא נגזרת של הפרעת חרדה.

להפרעת קשב וריכוז יכולים להיות גורמים שונים
- פגיעת ראש [ואז צריך לעבור שיקום מוחי במרפאה לפגיעות ראש]
- חסרים תזונתיים [ואז צריך לקחת תוספי תזונה]
- תת פעילות של בלוטת התריס [ואז צריך לצרוך הרבה יוד]
- היעדר זיכרון עבודה [ואז צריך לבצע אימון מוחי לזיכרון עבודה, ואני עוברת אימון כזה שפשוט עזר לי בטירוף]
- בעיה במערכת השמיעה/ראיה [כשהמערכות האלו לא מאוזנות זה משפיע על הריכוז לרעה ואז צריך ללכת לקלינאית תקשורת או למומחה בתחום הראיה ולהתאים פתרונות, לרבות תזונה שמשפרת את הראיה/שמיעה כגון מגנזיום לשמיעה או ויטמין איי וכדומה למערכת הראיה]
- רגישות יתר של מערכת העצבים [ואז צריך להמנע מקופאין, לעשות הרבה מדיטציה, להמנע מסוכר, להפחית פחממות, ולאכול הרבה ירקות עליים ירוקים]
- דיכאון, חרדה, פוסט טראומה [ואז צריך לטפל באלו בטיפול CBT או טיפול דינאמי, או שילוב של שניהם]
- תת פעילות של האזורים במוח האחראים על מעבר בסינופסות של דופמין, סרוטנין ונוראנדרנלין [ואז הטיפול הוא תרופתי או בספורט]

לרוב הגורמים הם משולבים...
ואז הפתרון הוא משולב, בהתאם למגוון הגורמים
שלא לדבר על ריטלין, שלמעשה מטפל בסמפטומים ולא בגורם - ויכול להיות כלי עזר משלים לכל אחד מן הטיפולים הנ"ל.


ארז ברטל טוען שהגורם לקיומה של הפרעת קשב וריכוז הוא פעילות יתר של מערכת העצבים הסימפתתית.
למרות שבפועל הגורמים להפרעת קשב וריכוז הם מגוונים ומשתנים מאדם לאדם, ויש לטפל בהפרעה בהתאם לגורם, והדוגמאות שסיפקתי לעיל אינן ממצות.

ארז ברטל גורס שהפתרון להפרעת קשב וריכוז הוא להגיע למכון שלו, ולעבור את הטיפול שלו, שמתמקד לשיטתו באיזון מערכת העצבים הסימפתתית.

בולשיט אחד גדול.

א. ישנן מגוון שיטות לשיפור הריכוז. בשנים האחרונות עשיתי בהצלחה שימוש בחלק מהשיטות האלו. אין לו מונופול על שיפור הקשב והריכוז.

ב. יש גורמים מגוונים להפרעת קשב וריכוז ועל כן הפתרון אמור להתאים לגורם. אם הפרעת הקשב והריכוז של אדם לא נגרמת מפעילות יתר של מערכת העצבים הסימפטטית, ה"טיפול" שארז ברטל מתיימר לתת הוא כוסות רוח למת. לפעמים מה שצריך זה אימון קוגניטיבי על חלקים חלשים במוח.

ג. הפתרון להפרעת קשב וריכוז משתנה מאדם לאדם. לכל אדם יש מבנה מוחי יחודי, אצל כל אדם חלקים מסוימים במוח מפותחים יותר ואחרים מוזנחים. אצל נהגי מוניות ההתמצאות המרחבית מפותחת. בנוסף לכך, אין במוח "חלק שמוקצה לכל תפקוד", אצל אנשים שונים, חלקים שונים אחראים על אותם תפקודים. כך לדוגמא אצל אדם אחד הזכרון החזותי יכול להשלט על ידי אזור מסוים במוח ואצל אדם אחר הזכרון החזותי נשלט על אזור אחר.

לטעון שהגורם להפרעת קשב וריכוז טמון במערכת העצבים הסמפתתית, זה פשוט להונות את הציבור.
יש מחקר שקובע כך?
לא.
פשוט נדמה לארז ברטל שכך זה, ואף אחד לא גיבה זאת במחקר.
אצל אנשים עם נטייה לפיתוח הפרעת חרדה, זה אכן יכול להיות הגורם להפרעת קשב וריכוז.
וככל שהגורם אחר, זה לא רלוונטי.

ארז ברטל מציע שורה של טכניקות ותרגילים לשיפור הריכוז.
יופי נחמה.

במהלך השנים, איתרתי ופיתחתי לעצמי טכניקות ניהול עצמי וריכוז שהשיגו תוצאות לא פחות טובות ממה שהבן אדם הזה מתיימר לשווק.

הפתרון להפרעת קשב וריכוז הוא אישי, תלוי בגורמים הספציפיים להפרעה של כל אחד, באפיונים של ההפרעה אצל כל אחד, ובאזורי המוח שחזקים/חלשים אצל כל אחד.

לכל אדם יש להתאים סל פתרונות אינדיבידואלי, מה שפועל לאחד לא בהכרח יפעל לאחר.

ולטעון שיש פתרון אחד וגורם אחד, זה פשוט אחיזת עיני הציבור, והטעיית הציבור.


*****


ארז ברטל טוען בלהט שהוא יודע בדיוק כיצד הפרעת קשב וריכוז נראית, מרגישה ומתנהגת.
כך לדוגמא הוא טוען שאנשים עם הפרעת קשב וריכוז אינם מסוגלים לקבל באופן מכיל ובוגר הערות ממקום עבודתם.

לטענתו, כאשר אדם עם הפרעת קשב וריכוז מקבל הערה מה"בוס", הוא נכנס למתח ובאותו יום עוזב את מקום העבודה.
בקיצור, כולנו מונחים על כף ידו והוא מתיימר להבין כיצד פועלת הפרעת הקשב והריכוז.

לאורך השנים עבדתי בלא מעט מקומות עבודה.
מעסיקים העירו לי אינספור הערות.
לא ברחתי ולא עזבתי את מקום העבודה.
רק ביקשתי מהם שיבהירו לי את מה שהם מצפים ממני, כדי שאוכל להפנים וליישם.


במילים אחרות, התיאור שלו את ה"פרופיל הטיפוסי" של אדם עם הפרעת קשב וריכוז, הוא תיאור כוזב ולא אמין.

<b>השיטה שלו אינה עומדת במבחנים של תקיפות, מהימנות, או הגיון. היא סותרת את כל מה שידוע על הפרעת קשב וריכוז.</b>

<b>וכפי שתיארתי בהודעה הקודמת, כשהבהרתי לו טלפונית שחרף ההסברים שלו אין לי שמץ של עניין בשיטה שלו, הוא פשוט התחיל להתגולל עלי ולהסביר לי כמה אני אדם "בעייתי".</b>

מהקצת שלמדתי על השיטות של הבן אדם הזה - שומר נפשו ירחק. מזיק ולא מועיל
 

אבישי ק

New member
הוא מנצל את הביטחון העצמי הנמוך שיש להרבה הק"רים

זו שיטת מכירות
הם מנצלים את הביטחון הנמוך של האנשים (או ביטחון גבוה מדי)
כדי למכור
עושים לך את זה גם ביום יום בטלוויזיה
קחי את הפרסומות לטבעונות
בלי קשר לדעות שלי
לא מנסים להסביר בהיגיון את הסיבה
הם מנסים לגעת בחוסר ביטחון של האנשים ומראים להם תמונות של פרות שחוטות
או שמשווים זיהום אוויר עם גידול חיות למאכל כדי לשייך משהו מוכר ובכך לשכנע
אותו הדבר עושים עם בגדים, למרות שבשנים האחרונות זה ירד קצת.
מראים נשים או גברים יפים ומשכנעים שאם תלבש את הבגד אז תראה יפה כמוהם
באוכל, מראים קופסאות גדולות של קוטג' ומשכנעים שזה כאילו הכי ישראלי ואם תאכל תהיה יותר ישראלי
ולא חסר אנשים שמרגישים שהם לא מספיק ישראלים.
זה נוגע לכל תחום וזה מקיף אותנו

תראי הוא שרלטן, הוא רוצה להרוויח כסף, ולפי תפיסת עולמו לעשות כסף זה אומר שהכל כשר.
ברור שיש לו תסביך, ופסיכולוג טוב יכול לעזור לו.
ומאחר ואין חוקים ברורים בנושא אי אפשר לטעון שהוא שרלטן וזה מספיק לו כדי להמשיך.
 

פאלאדה

New member
אכן, זה מה שמעורר בי בחילה, הניגון הכפייתי על החולשות

אנו, ההקרים, חסרי ביטחון.

זה מדהים, אבל כשאני מציגה בפני מעסיקים את קורות החיים שלי הם אומרים "ואו", וכמה שקורות החיים שלי מצוינים.

קרה לי אולי 3 או 4 פעמים שקיבלו אותי לעבודה ישר במועד הראיון.

קרה לי שמעסיקים אמרו "קראתי הרבה קורות חיים אבל שלך, משהו".

במהלך הלימודים שלי מרצים נתנו לי פידבקים. שאני פשוט מעולה.

ובכל זאת, אני חווה את עצמי ככשלון. לא הצלחתי כמו שרציתי. יכולתי להצליח יותר.


זה לגיטימי שלאדם יש שיטה.

אבל ברגע ששיטת השיווק שלו נסמכת על ניגון כפייתי על החולשות שלי, זה כבר מעיד לא על שרלטנות, על יותר מזה, על נאלחות. נלוזות. כמו איזה גרגמל שרוצה לתפוס דרדסים. כמו אנשי דת שמחפשים את החלכאים והנדכאים כדי לגייס אותם בין אם זה ליהדות ובין אם לנצרות ובין אם לסיינטולוגיה. זה ממש לאתר את האנשים שנמצאים בשפל, ולקוות שחוסר הבטחון העצמי שלהם יגרום להם להכנס לסינטולוגיה, לכת "עדי יהווה", לכת של גואל רצון, או לאיזה מסדר נוצרי מסיונרי. זה פשוט לחפש בכוח את החולשה של האנשים, ולהתיישב שם ולחבר צינור שאיבה ולמצוץ את דמם. זה פשוט נוראי.


אתה יודע אבישי, מה קרה בישראל מאז שאסרו יבוא נשים מאוקראינה ומרוסיה לישראל למטרות זנות? סרסורי הזונות החלו לצוד בישראל נשים מסכנות ואומללות. מסתבר שהיום כל בתי הבושת מלאים בצעירות מבתים הרוסים, נשים מוכות, נשים מסכנות. האומללות שבאומללות ניצודות לזנות על ידי סרסורים.

זה ידוע שנערות מבתים הרוסים מדרדרות לזנות כי סרסורים אורבים להם בפתח ומשכנעים אותן לעבוד בזנות.

והשיטה הזו, של לשווק לי מכון ל"טיפול בהפרעות קשב" שמשכנעת אותי שאני כשלון ועתידה להכשל כל חיי, היא שיטה נאלחה, בזויה, נמוכה, אין לי אפילו מילים לתאר כמה נמוך הבן אדם הזה יורד.

מדהים שהוא כל כך נואש לשווק את שיטתו, שברגע שאני מביעה חוסר עניין הוא פשוט יורה מתחת לחגורה ומספר לי איך אני הולכת להכשל. הוא מספר לי שמתוך 5 שעות לימודים אני קולטת רק 20 דקות. נא בעין, מאיפה הוא מקריץ את כל זה?

במקרה לי כבר היו הישגים מוכחים במקצוע שלי.
עשיתי דברים, יש לי השגים מוכחים בכתב. המלצות, קו"ח וכו'.

מה יעשה אדם שרק לומד, בראשית דרכו המקצועית, ושומע מהארז ברטל הזה שמגדיר עצמו כ"מומחה" שהוא צפוי להכשל בכל מה שיעשה?

זה כלל לא נכון.
אנשים עם הפרעות קשב וריכוז מצליחים בכל התחומים. קשה, אבל מצליחים.
יש לנו מוטיבציה רבה.
יש לנו דרכי שיפוי
או שפשוט אנו ממנפים את ההפרעה להצלחה.

אנשים רבים עם הפרעת קשב וריכוז הם מצליחים.
הרבה יותר מ"מאבחן ומטפל להפרעות קשב וריכוז" שרודף בשיטות נאלחות אחרי לקוחות פוטנציאלים
פשוט מגעיל אותי
 

אבישי ק

New member
את כל כך צודקת, רק תיקון קטן

נושא הזנות וניצול נערות ונערים שנמצאים במצוקה נובע בעיקר מהמצב הכלכלי ומבנה המשק
המטרה של רבים מהם זה הניסיון לעזור לעצמם או למשפחה וכו...
ונכון גם חלקם בגלל הביטחון הנמוך.
הכלכלה הריכוזית יצרה פערים גדולים מאד במיוחד במרכז הכלכלי של המדינה
והסחר בבני אדם לא הפסיק רק פחות מדברים עליו כי יש דברים דחופים יותר.
וכי יש אנשים עם אינטרסים שלא מעוניינים לדבר על זה.
 

פאלאדה

New member
אכן, זה היה בשוליים כדוגמא לניצוול חולשות

אני לא מומחית בתחום, ואין לי את המידע המדויק
כנראה שזה נמשך
מה שחשוב הוא להבין את דרך העבודה של השרלטנים: לשכנע אותך שאתה חלש, חסר אונים, מסכן וזקוק להם. פשוט איכסה!


אתה יודע מה מדהים אבישי? פסיכיאטר שרשם לי ריטלין, ד"ר אשמן, אמר לי בפגישה רביעית אולי שאני יכולה להחליף את הריטלין בספורט, ולא בהכרח זקוקה לריטלין בטווח הארוך. כלומר, במילים אחרות הוא היה הגון למדי לאמר לי שאני יכולה להפסיק לבוא אליו, כי ספורט יכול לעזור לי יותר, גם במחיר של "להפסיד" אותי כלקוחה.

זאת הגינות. וחשוב להדגיש אותה כשיש כל כך הרבה שרלטנים בסביבה.



והברטל הזה, פשוט תופעה שלא תאמן
 

iritki

New member
מגיבה לכל השרשור

1. אני באמת לא מבינה למה לא פשוט אמרת אני לא מעוניינת לשמוע עוד וסגרת את הטלפון. תסתכלי כמה אנרגיה ועצבים השקעת בזה... חוק הספאם אומר שהוא מחיוב לתת לך אופציה להפסקת הדיוור ואם הוא לא מספיק אפשר לתבוע ולקבל עד 1000 ש"ח ללא הוכחת נזק. (פירסמו לאחרונה בפייסבוק גם כתב תביעה והוראות איך לעשות את התנהליך הכי קצר שאפשר).
2. לגב הגיון אני לגמרי בעד שיסבירו לי בהגיון ולא ישתמשו בפחדים כאל ואחרים. קראתי לאחרונה שגם יום אחד לא בשר (שני צמחוני) מועיל מאוד להפחתת התחממות כדור הארץ, לירידה משמעותית מספיק בצריכת בשר כך שבפועל יהיה יותר טוב לבעלי החיים (פשוט כי באופן טבעי יהיו פחות חיות על אותו שטח כי לא יהיה טעם לגדל יותר ממה שאנשים צורכים) ועוד כמה טיעונים הגיוניים שלגמרי גורמים לי להשתדל לשמור על יום צמחוני אחד בשבוע.
 

פאלאדה

New member
יש עניין של נימוס בסיסי

לאחר שהוא סיים את ההסבר האידיוטי שלו, אכן, אמרתי לו "הבנתי מה אמרת, תודה...." בנימה של התכווננות לסיום השיחה.
אני לא נוהגת לטרוק טלפונים, אלא במקרה של אנשים שמתקשרים לנאץ אותי, ובגלל שאני לא גדעון לוי/חנין זועבי לא מתקשרים לנאץ אותי.

יש איזה נימוס בסיסי, שבו לא טורקים טלפון אלא מסיימים שיחה באופן מוסכם. והוא פשוט ניצל את הנימוס הבסיסי הזה שלי, וכל פעם שהוא שמע שאני אומרת לו "תודה, הבנתי מה שאתה אומר..." בטון ובנימה של סיום השיחה, הוא התחיל להשחיל עוד משפטים ועוד מניפולציות חולניות לחלוטין וגסות, כפי שתיארתי לעיל.

את יודעת, זה כמו שיש אנשים שמנצלים את העובדה שאנשים נוהגים לפתוח דלת לזרים כדי לפרוץ לביתם. זה שלא טרקתי לו את הטלפון לא נותן לו שום זכות להמשיך לזיין לי את המוח כפי שהוא אכן זיין.

ולגבי אנרגיה ועצבים, מה לעשות, יש דברים שמעצבנים אותי. מה שמעצבן זה לא הספאם. הספאם זו ה'עבירה' הקטנה שלו. מה שמעצבן זה השרלטנות - האדם הזה טוען שהוא יודע "למה יש הפרעת קשב", טוען שהוא 'אחד המומחים הגדולים בארץ', ובפועל, בתור אחת שקראה ולמדה את הנושא, אני חושבת שהוא מזבל את השכל, ולא באמת מבין מהי הפרעת קשב. ולבטח אין לו לעניות דעתי לא יכולת לאבחן, ובטח לא "לטפל". אולי רק להזיק.

כלומר זה הרבה מעבר לספאם. זו שערוריה שאין חוק שמסדיר את הטיפול האלטרנטיבי, שכל אחד יכול לקום בבוקר, להכתיר את עצמו ל"מומחה", ושאין שום פיקוח, לא ברמת האמינות והתקפות, ולא ברמת האתיקה. השיחה עם הבן אדם הזה פשוט הייתה מזעזעת. זה הרבה מעבר לספאם. זה הניצול הציני של מצוקות של אנשים, בין אם הם סובלים מהפרעת קשב או מבעיות דומות. איך צצים כל המומחים האלו מאלוהים יודע איפה.

זה משהו שחייב הסדרה בחוק. משהו שחייב פיקוח. אני לא בעד המונופולין של הממסד הרפואי.

אבל אני כן בעד בקרה, רגולציה. זה פשוט מזעזע אותי שרופאים למדו שנים ארוכות, וכפופים בכל עת לתביעות רשלנות רפואית, ועדות של משרד הבריאות, ועדות אתיות, שהם חייבים לתת דין וחשבון כשהם טוענים שיש להם יכולת לרפא, וקם אחד, ארז ברטל, ומצהיר שלא צריך רופאים, כי הוא מומחה. אנשים יושבים שנים במעבדות לחקר המוח בכדי להבין כיצד עובד המוח, והנה קם לנו "מומחה". פשוט הזוי.

ואני חייבת להעיר משהו

יש משהו קצת פטרוני בלהעיר "תסתכלי כמה אנרגיה ועצבים השקעת בזה..."

זה כאילו "לכי תתעסקי בעניינים שלך ואל תתעסקי בשטויות".

אני חושבת שיש בכך משהו מתנשא. יש הרבה אנשים שמשקיעים "אנרגיה ועצבים" במשהו. גדעון לוי משקיע הרבה "אנרגיה ועצבים" בכיבוש. ויש הרבה אנשים שמשקיעים הרבה "אנרגיה ועצבים" בתחומים חברתיים אחרים שיקרים לליבם, משמאל, מימין, מכל כיוון.

ואני חושבת ששינויים בחברה מתרחשים כשמישהו משקיע אנרגיה ועצבים.
וכן, הפרעות קשב, הפרעות חרדה, וכיו"ב נפוצות.
ויש שוק שלם של שרלטנים שפשוט מתיישב על מצוקות וקשיים של אנשים, ומוכר לוקשים.


וכן, זה ראוי לכל מאגר האנרגיה והעצבים, והעניין הזה חייב לקבל הסדרה בחוק.
לא יתכן שמישהו מציג את עצמו כמומחה, ובפועל הוא בעל פוטנציאל לגרום נזק, והוא לא נותן דין וחשבון על הדברים האלו, כשרופא מומחה שמנתח חולה, חושב לפני כל תקיעת איזמל בחולה, כי הוא כפוף לאחריות מקצועית בחוק.
 

iritki

New member
לדעתי גם לנימוס בסיסי יש גבול

ולכן בפעם השלישית שכבר התכוונת לסיים את השיחה אני הייתי פשוט מסיימת את השיחה ולא נותנת לו עוד פתחון פה.
ולגבי העצבים, ממש לא התכוונתי להתנשא ואני יודעת שיותר קל להגיד מלעשות, אבל אדם שלא קיבלת ממנו שום שמץ של אמינות או קורטוב של טוב ובמקום להתרכז בדברים שאת צריכה לעשות ולהילחם בהפרעת הקשב שלך את נותנת לו תשומת לב של כעס ועצבים ואנרגיה מעבר לזו שהוא כבר גזל ממך בטלפון. לדעתי חבל.
אני מסיכמה ששינויים ומלחמות באים מאותן אנרגיות אבל כאן את לא מתכננת כרגע חוקים ומהפכות (ואז האנרגיה והעצבים לפחות מושקעות כדי שאנשים אחרים בעתיד לא ייסבלו) אלא רובן מבוזבזות בהסחת דעתך מהדברים שכרגע את צריכה לעשות באופן דחוף יותר. (חוץ מאולי פרסום השם שלו כאן שזה בהחלט לא בזבוז זמן).
 

פאלאדה

New member
אסרטיביות

א. אכן, לי קשה עם אסרטיביות. יש לי "מוח של חדר מדרגות" [אדם שרק בחדר המדרגות נזכר מה שהוא רצה להגיד כשהוא היה בבית]. כשאנשים מעמידים אותי במצב לא נעים ולא נוח, משהו שבי משותק, אולי משום שאני יודעת שאם הייתי אומרת להם מה שאני רוצה היו יוצאים ממני דברים לא נעימים. אני חושבת שאם הייתי אומרת לו את מה שחשבתי באותו רגע הייתי אומרת משהו כמו "אתה מחרטט, מניפולטיבי, לא אמין, די כבר עם זיון השכל". אבל בגלל שאלו המחשבות שעברו בראשי, איכשהו משהו עצר אותי מלאמר זאת. וזאת הבעיה, שיש אנשים שמנצלים את העובדה שהזולת שלהם מתקשה להציב גבולות. התופעה הכי בוטה היא הטרדה מינית, גברים שדוחפים ידיים לנשים שמתקשות לעמוד על שלהן בקול ברור {וניסיתי לעמוד על שלי: כשהוא דרש ממני תשובות לשאלות פרטיות אמרתי לו "בוא נתמקד בשיטה שלך בגלל זה טלפנתי", לרבות נסיונות כושלים לסיום שיחה}. אבל הוא התעלם מאי הנוחות שלי בשיחה, מהרצון שלי לסיים אותה. הוא התעלם מהקיום שלי והרצונות שלי בשיחה הזו וממש אכף ודחף בכוח את הצרכים והרצונות שלו [חוויה מגעילה
]


ב. אני דווקא כן חושבת לעשות עם זה משהו. לפנות לכמה גורמים מוסמכים במדינה שיחילו פיקוח על התחום הפרוץ של "מטפלים אלטרנטיביים". מן הסתם זה לא משהו לפירוט פה. זו לא הפעם הראשונה שאני נתקלת ב"מומחים" מטעם עצמם שיש להם את כל התשובות (בטח שמעת על אורה גולן שמעלימה את כל החרדות/הפרעות קשב/רווקות כרונית ב 6/4 /8 מפגשים - מספר שמשתנה מפרסום לפרסום)

ג. כמו שציינת, גם פרסום השם כדי שאנשים ידעו ממה להזהר הוא חשוב כשלעצמו: כשאני הולכת לרופא, אני יודעת שאם הוא יפשל אוכל לתבוע אותו או להתלונן להסתדרות הרפואית. הארז ברטל הזה לא רשום בשום איגוד מקצועי, אין אפילו למי להתלונן. ועל כן לדעתי חשוב השיח הפתוח בפורומים, אשר מהווה סוג של רגולציה, כדי שאנשים ידעו לא לשים מבטחם בכל מי שמבטיח להם הבטחות בשמיים.

ד. ולגבי העצבים. אני חייבת להודות שכמופרעת קשב יש לי עקב אכילס, לא משנה כמה הצלחתי, תמיד הדימוי העצמי שלי במקום מסוים ישאר נמוך, בשל המאבקים והכשלונות, והמאמצים הכבירים שנדרשו לי כדי להצליח. אז כן, כששרלטן מהסוג שלו מזמבר לי את השכל בשיחת שיווק טלפונית על כמה אני צפויה לנחול כשלון בחיי בגלל שאני לא נרשמת לשיטה שלו, לא משנה כמה הראש שלי יודע שמדובר במניפולציה גסה של אדם נואש למכור את מרכולתו, משהו בתוכי מנקר. <b>הדימוי העצמי הנמוך של ההק"רים הוא דבר ידוע, ופה הוא ניגן בציניות הכי נאלחה על הדימוי הזה. </b>אז כן, מודה, אני הק"רית, חלק מממה שאני נושאת על עצמי הוא דימוי עצמי נמוך, וכן, הוא ניגן לי על מקום כואב. <b>אז כן, אני רק בן אדם, וזה טבעי להתעצבן אחרי שעושים עליך מניפולציה דוחה ומכוערת שכזו. </b>אני לומדת כעת לבחינות, את החומר הכי קשה שהיה לי מאז התואר הראשון והשני. וכל פעם שאני מתקשה בקליטת חומר מסוים [כי זה חומר ברמה גבוהה שאני נתקלת בו בפעם הראשונה בחיי] משהו בתוכי חושב שאולי השרלטן הזה צדק [בראש אני יודעת שלא, כי סיימתי לימודים בהצטיינות יתרה, אבל הוא פשוט מניפולטור גס שהצליח לעורר בי ספקות עצמיים]. וזאת הנבזות, זאת הנכלוליות, לנגן לאנשים על הנקודות הכואבות שלהם, כדי לדחוף להם באופן מסיונרי את השיטה שלך.
 

פאלאדה

New member
תודה תודה


באמת הייתי זקוקה לזה. היצור ה*^%$$#%@(%%##% הזה באמת השאיר אותי בתחושה מחורבנת. הוא חושב בטעות שאם הוא ינסה לגרום לאנשים לחוש רע עם עצמם, הוא יצליח למכור את השיטה שלו.
 
למעלה