מורכבות

mamaK1

New member
דווקא בגלל הלידה הקרבה, אני חוששת משינויים

במקום לא מודע יכול בני להרגיש שאני מוותרת עליו כי נכנס לחיי ילד אחר.
נכון, ההבלגה היא מתכון לשקט תעשייתי אבל לא בכל מחיר.
אבא הוא אבא, לא בייביסיטר והקשר כמובן חשוב, אבל פשוט לא מצליחה לקבל את זה שזה בסדר, יום פה ויום שם, גם אם זה הסידור של אחיו הגדולים. הבן שלי עדיין קטן, עלה לכיתה א' וחשוב לי מאוד לשמור לו על שגרה ועל סדר, וכן, אני עדיין רוצה אותו מאוד לידי. מאמינה שעם הזמן אצליח לשחרר יותר, אבל את התקופה הזו של השינויים והמעברים לא צריך לתבל גם בשינות לסרוגין..
 

mamaK1

New member
מורכבות

שלום לכולם, אני קוראת כאן הרבה ומנסה לשתף לראשונה.. מקווה שלמצוא קצת הקלה.
סיפור ארוך, אנסה לתמצת.
אני בפרק ב', עם ילד בן 6 מפרק א' שלא ממש היה פרק, אלא יותר מערכת יחסים עקומה וללא אהבה מבחינתי, עם גבר גרוש ואב לשניים, שממנה נולד בני. נפרדנו (ולמעשה אף פעם לא גרנו ביחד) כשהוא היה ממש תינוק. כשהוא היה בן שנה וחצי הכרתי את אהבת חיי, בחור משכמו ומעלה. לו יש ילד בן 12, וביחד יש לנו בת 3 ואני עכשיו בהריון חודש שמיני. משפחה מורכבת או לא?!
האבא של בני הוא טיפוס לא הכי מוכשר, לא מחזיק מעמד בעבודות, תפרן (וגם קמצן פתולוגי) מחליף בנות זוג, גר במן זולה של שני חדרים. מרגע שנפרדנו היה לי ברור שאני חייבת להצליח להסתדר איתו ויותר מזה, לקיים יחסים טובים לטובת בני, שיהיה גאה באבא שלו למרות הכל ולא יפנים דמות לוזרית. ויתרתי על כל דרישה כספית ממנו והוא לא משתתף כלל בהוצאות. אין לו כסף, אבל גם אין לו רצון. המשמורת היתה אצלי אבל הוא הקפיד על "הסדרי הראיה" הלא כתובים שקבענו, שחפפו לימים שהוא נפגש עם ילדיו. את עניין הלינה עשינו הדרגתי - בגיל שנה וחצי התחיל לישון אצלו אחת לשבועיים , בגיל ארבע אחת לשבוע ולאחרונה בתדירות גבוהה יותר. שני הילדים הגדולים שלו ישנים אצלו פעמיים בשבוע, שני ורביעי. הבן שלי מאוד אוהב לישון שם, יש את האחים הגדולים, ישנים כולם באותה מיטה (שמעתם נכון), פחות גבולות יותר משחקי מחשב.. לאחרונה האקס מדבר על זה שהילד רוצה לישון שם בכל פעם שגם האחים ישנים שם, אבל בעיני זה יותר מידי, לינה בשני ורביעי אומרת למעשה שינה לסירוגין כל יום בבית אחר... אני חושבת שהכי טוב לילד זה בית אחד, וזה לא אומר בכלל שיהיה לו פחות מההורה השני. מבחינת הוגנות, נכון, הכי הוגן חצי חצי, אבל טובת הילד היא בית אחד, ברירת מחדל. אין ויכוח על זה אני חושבת. מי מאיתנו בוחר להחליף בית מידי לילה?
נשים דברים על השולחן: הוא לא שילם מזונות, ואני החלטתי מה נכון עבור הילד (מעולם, מעולם לא מנעתי ממנו את אבא שלו, להיפך! כשהיה קטן ולא רצה דיברתי אל לבו שילך. אני לוקחת קרדיט על הקשר הטוב שיש ביניהם). וזה לא בקטע של משא ומתן כמה שווה הילד, אלא יותר ריספקט כזה שיש לו אלי, כאמא, שיודעת הכי טוב מה טוב לבן שלה.
ועכשיו יש איזה קמפיין בבית של האקס (הוא והילדים שלו) והוא כל הזמן אומר "אבל הילד רוצה"... ואם אני מסרבת אז אני "הרעה".
וכמובן שהדיון הוא לא כזה מנומס. הריטואל די קבוע: הוא נתפס לקטנות, נעלב ממני ושובר את הכלים וכבר לא מדברים בכלל על הנושא, אלא על כמה אני גרועה...הוא די מתחרפן ומתחיל לריב מעל לראש של הילד, בנוכחות אנשים, ולעשות לי דווקא (הילד נפצע קצת והוא לא התקשר להגיד לי, חזר הביתה עם פנס בעין) וכמה שאני מבקשת ממנו שנקבע לדבר הוא אומר שאין מה לדבר איתי... והמבט הכואב והנבוך של הבן שלי הורג אותי...תענוג. ואני לוקחת את זה קשה כל פעם, ולא יודעת איך לתקן את הנזק... ומרגישה בעיקר פראיירית שאני מוותרת לו כ"כ הרבה, ושצריך שיהיה כבר הסכם שאי אפשר יהיה לכופף אותו, אבל האמת היא שאני מרחמת עליו, וחומלת על בני שזה אביו, ויודעת שהכי מעט נזק לילד יהיה אם אוותר בהכל - אוותר על כסף (זה הכי קל) אוותר על הלינה לסירוגין (מאמינה שבסוף הילד יבקש בית אחד, הביתה), ואעשה את זה כמה שיותר קל לבני, שלא יעמוד באמצע ויהיה נתון לקונפליקט נאמנויות. הייתי ילדת גירושין, לא כיף גדול. אילו היתה פקידת סעד מחליטה עלינו, הוא לא היה מקבל לינה כלל, וגם היה מחוייב לשלם מזונות, ובעיקר בעיקר לא הייתי סוחבת אותו על הגב שלי, אבל כמה דם רע היה זורם ביננו, מרעיל רק את הילד... מצד שני, אני מרגישה שהוא כבר די בטוח בעצמו שלא אתבע אותו ומותח את הגבולות שלי ועל חשבון הילד, וזה בלתי נסבל... חייבת לציין שהריטואל הזה של דרמה מטורפת וריב חוזר אחת לשנה בגרסאות די דומות. בין לבין יש מן אידיליה (מדומה כנראה) בין המשפחות - בתו עושה אצלנו בייביסיטר, בתי אוהבת שהם באים, מחליפים צנצנות חמוצים... כאלה


אני מותשת מהסבבים האלה, לא יודעת אם לחתוך עכשיו ולדרוש/לתבוע הסכם או לתת לסערה לחלוף ולקוות שהסטטוס קווה יחזור..


ניסיתי לתמצת ולא הצלחתי... תודה על תשומת הלב עד כה :) אשמח להארותייכם, מכל זוית
 
לדעתי

ממש נדרשים כאן גבולות ברורים, גם בשבילך וגם בשביל הילד.
אם למשל תהיה החלטה ברורה שהילד ישן אצל אביו פעם בשבוע, אז זה כבר לא יהיה תלוי בטוב ליבך, ולכן לא תהיי הרעה כשתסרבי.
גם לילד זה יעשה סדר בעניינים.
ומעבר לזה, זה מקטין מריבות כשיודעים שאין על מה לריב.
&nbsp
בנוסף, אל תסכימי לעולם ובשום אופן שיגידו עליך דברים רעים לילד או לידו. תגידי לילד בלי להתבייש: אמא יש רק אחת! תעמדי על שלך ואל תלכי על ביצים.
אגב, בעיני גם האידיליה בין לבין יש בה סוג של חציית גבולות שגם היא לא טובה.
וגם הרחמים שלך עליו הם חציית גבול - עם כל הכבוד הוא אדם מבוגר, שמנהל את חייו כרצונו. יכול להיות שיש דברים שאת לא מוכנה לגבי הבן שלך (דוגמא קיצונית - אם הבן שלך לא היה מקבל אוכל כשהוא שם), כל השאר לא עניינך.
&nbsp
את נשמעת לי אדם נהדר, טובת לב, חכמה, מוותרת על האגו שלך, אבל לפעמים המנעות מעימותים בכל מחירים טומנת בחובה דווקא מחיר גבוה.
&nbsp
בקיצור, אני בעד הפרדה ברורה וחד משמעית.
 

mamaK1

New member
כל מילה

את צודקת בכל מילה, אין לי מה לומר... אלא שהמציאות הסובייקטיבית יותר מורכבת. גבולות ברורים זה אומר הסכם, אבל הסכם אומר מו"מ בין שני צדדים לא שווי כוחות - וגם זה גבולות פרוצים, כי לכאורה הוא מבוגר ואחראי למעשיו... בפועל הסכם אומר מאבק, כעס, טינה, כיפוף ידיים... זה הרי אף פעם לא נקי. ואני עוד עלולה לסיים עם הסכם וחוזה, אבל עם בן שנוטר לי על כיסוח אביו, ומה הועלתי בזה?
הייתי רוצה יותר מהכל שהחוזה הזה כבר יהיה כתוב, גם אם לא אגבה ממנו שקל בסופו של דבר, אבל לא בטוחה שמוכנה להמר על התוצאה...
 
לא ממש ברור...

מהתאור שלך אני לא רואה שום סיבה שהילד לא יישן אצל האבא שלו פעמיים בשבוע. אני גם לא מבינה את ההנחה שלך שפקידת סעד לא היתה מאשרת זאת.
לכן, עם או בלי הסדר - על פניו נראה שאין עם זה בעיה מיוחדת. זאת ההתנהלות
בהרבה מאוד בתים של זוגות גרושים.
האם את יכולה להסביר מדוע זה לא נראה לך תקין ?
 

mamaK1

New member
מבינה את עמדתך

אני יודעת שזה הסידור בהרבה בתים, אבל כשפורטים את זה יוצא שהילד ישן יום יום לסירוגין, וזה נראה לי תיזוז ממש ממש לא הכרחי... הוגן עבור ההורים, קשה לילדים (למרות שמכירה גם ילדים שמסתדרים מצויין בשני בתים, רוב הילדים בוחרים בסופו של דבר את "הבית")
באופן אישי קשה לי לא לגדל את הבן שלי חצי מהזמן, אבל זה שלי. מבינה...
&nbsp
ופקידת סעד, אני מניחה, לא תאפשר לינה בבית שאין בו מיטה לילד, אלא זולת שינה משותפת לכולם
 

אייבורי

New member
צרות של עשירים

&nbsp
אני חושב שאת צריכה להפריד שני דברים
ראשית ויתרת על מזונות כי האבא תפרן ואין לו - ברכות על ראשך
אבל פה יש לך ציפיה שהוא יהיה אסיר תודה.
ואף אדם לא אוהב להיות אסיר תודה - גם אם עשו לו טובה.
&nbsp
שנית, בעולם שיש בו כלכך הרבה ניכור הורי, האב רוצה שהילד יבוא אליו יותר
שיהיה אצלו פעמים בשבוע (דבר מקובל ושיגרתי בגירושים)
אני מבין שלך קשה הניתוק, אבל אני חושב ששווה לתת לזה צאנס
מה שכן, במקום להתנגד לזה, אולי כדאי להיות בהדברות עם האבא על גבולות
<להכין שיעורי בית וכדומה>
&nbsp
אז למה באמת כלכך מפריע לך שהוא יראה את האבא פעמים בשבוע ?
 

mamaK1

New member
ממש לא מפריע

הילד רואה את אביו כמעט כל יום, מוציא מהגן פעמיים שלוש בשבוע, גר מאתיים מטר מאיתנו וכל הזמן בסביבה.. מדברת רק על הלינה. ואין ניכור הורי, לא יודעת למה הבנת ככה - בדר"כ אנחנו ממש בסדר, אבל יש פיצוצים בערך אחת לשנה. עכשיו זו העונה;)
 
אכן צרות של עשירים

לצערי המצב בד"כ הפוך, וגברים נמנעים מסיבות שונות לקחת את ילדיהם אליהם אפילו בתנאים המצויינים בהסכם המאושר ע"י בית המשפט. את גם מספרת על יחסים מעולים בינו לבין אחיו למחצה, וגם זה, לצערי, לא תמיד קיים אצל משפחות מפורקות ומורכבות מחדש.
&nbsp
לא הצלחתי להבין בדיוק מה הבעיה עבורך. נכון שבעולם אידאלי טוב שיהיה לילד בית אחד, אבל גם טוב לו שאמא ואבא גרים ביחד. לצערנו זו לא תמיד אופציה. כיום, כשבתי המשפט נוטים יותר ויותר לקבוע משמורת משותפת, נראה שטובת הילד היא להיות זמן שווה עם שני הוריו, גם אם מדובר בשני בתים נפרדים.
 

mamaK1

New member
זמן שווה

בטוח שזה לטובתו לישון בכל לילה במיטה שונה? לחיות עם תיקים על הגב?, לא לזכור באיזה בית נעלי ההתעמלות? איזה יום היום?... לא יודעת
מבינה מאוד ומעריכה את הצורך של גברים להיות הורים במשרה מלאה, ועדיין, מישהו צריך לוותר, ונראה לי שבמקרים רבים מידי הילד הוא שמשלם את המחיר הכבד ביותר
&nbsp
אבל זו, כאמור, תחושת בטן, לא מדע מדוייק
 
ברור שזה לא לטובתו!

הכי טוב היה אם הורים מתגרשים היו מחזיקים שלושה בתים, אחד לכל אחד ואחד שבו הילדים גרים, כך שרק ההורים מתחלפים.
אבל אצל רובינו זו לא אופציה.
&nbsp
כמי שחוותה גם וגם (אקס שראה את הילדים רק פעם בשבועיים, בנזוג שיש לו משמורת משותפת) אין לי ספק שטובת הילדים כוללת קשר כמותי ואיכותי עם אביהם. זאת למרות שבאופן אישי היה לי הרבה יותר קל שהאקס שלי "לא הפריע" ובוודאי שהיה לי יותר קל אם ילדיו של בנזוגי לא היו במשמורת משותפת.
 

mamaK1

New member
קצת מחשבות של אחרי סערה

כבר כמה ימים שמתעסקת בנושא, וגם התשובות שלכם עזרו קצת...
אני כנראה אצטרך לשחרר יותר, כי בסופו של דבר, ככל שאמנע, הילד ירצה עוד יותר לישון אצלו . וגם, אני באמת לא יכולה להיות אטומה לגמרי לצורך של האב להיות יותר עם הילד שלו...
זה כ"כ קשה, אני מרגישה שבמשפט שלמה הזה, כמו אמא אמיתית, אני אוותר ולא אעמיד את בני בקונפליקט..

ולגבי הגבולות וההסכם.. הכל נכון, צריך ורצוי וכדאי ונכון... אבל אני מעדיפה ככה כרגע (בדגש על כרגע) מאשר להכניס את כולנו לשטח אש


תודה על תשומת הלב שלכם
 

איילה421

New member
כשקוראים את התיאור שלך לשינה

לילה פה ולילה שם אצל האב, זה פתאם נשמע לי באמת קצת מוזר...לקח לי כמה שניות להזכר שהסידור הזה היה אצלי כמה שנים טובות...
אני מבינה את החשש שלך.
רציתי לספר לך על הסידור שהיה אצלנו ושאולי תוכלי לאמץ - הילדים שלי הלכו בזמנו לאביהם בימי שני ורביעי, אבל...גרנו קרוב (כמוכם), ולכן סיכמנו שהוא יקח אותם לא מהגן ומביהס "בימים שלו", אלא בשעה 4 אחהצ מהבית שלי!
כך יצא שבכל יום הילדים שבו לבית שלי, "המרכזי", נשמו את הבית, ראו אותי ואני אותם, (לשמחתי שעות העבודה שלי גמישות), ובשעה 4-5 אחהצ, היו הולכים לאביהם עד למחרת בבוקר.
גם בסופי שבוע שלהם עם אביהם (אחת לשבועיים), סיכמנו שהוא יקח אותם בשבע בערב (!), ויחזיר אותם במוצא"ש. וכך היה.
זה מאד הקל עלי כי יצא שכך ראיתי את הילדים בכל יום.
לשמחתי הגרוש שלי הסכים לזה, הוא הבין את המצוקה והקושי שלי,(זה הקל עליו באופן אחר - מבחינת העבודה ובת הזוג שהייתה לו, והחוגים שלו...).
דבר אחד שהייתי דורשת - מיטה נפרדת לילד!
בהצלחה,
איילה.
 
אני חושבת שיש בעיה נוספת עם ההתנגדות שלך והיא

שאת בעצם אומרת שלא תקין שילדים יישנו יום כן יום לא אצל האבא...כשזה מה שעושים האחים הגדולים והאהובים שלו.
אני חושבת שאין הבדל משמעותי, אם הוא ילון פה או פה, בעיקר כיוון שאתם גרים בסמיכות וסה"כ היחסים בין כל בני המשפחה טובים. אני חושבת שיש ערך גדול ליחסים עם אחים וזו הסיבה בגינה הייתי מאפשרת לינה זו. אם וכאשר תראי שהילד נפגע מהמעברים - דברי על כך עם אביו ותקטיני אותם.
 

tal902

New member
תגובה לא פופולארית - מחכה לקבל בראש

מה שמשך אצלי את העין בכל מה שכתבת היא האמירה הכה טיפוסית (ומתנשאת על גבול הגועלית) של האישה הישראלית. איך כתבת: "ואני החלטתי מה נכון עבור הילד", "שיודעת הכי טוב מה טוב לבן שלה".
&nbsp
ואני שואל: מי שמך??? מאיפה את יודעת שאת יודעת הכל ומה הכי טוב לילד? מתנשא לאללה. יש לך בעלות כל החכמה ועל כל הידע?
&nbsp
יש לי חדשות בשבילך. את לא יודעת הכל גם אם את חושבת שכן או מספרת לעצמך סיפורי אלף לילה ולילה.
&nbsp
גם החלטת שלילד זה לא טוב יום כן יום לא או שהוא לא אוהב את זה.
&nbsp
אגב, שאלתם את הילד? או האם הוא אמר שלא טוב לו עם זה או שהוא התלונן על זה? כי ממה שאת בעצמך מספרת הוא דווקא מאוד אוהב ללכת לשם.
&nbsp
ופה נראה לי הנקודה. אולי כהורה הגרוש שלך לא מתפקד ואין לו יכולת כלכלית והוא לא משלם מזונות, אבל מעצבן אותך שלמרות זה ולמרות שהוא לא הכי מעורב בגידול הילד (אגב, חשבת שזה אולי כי "את יודעת הכל" ו"יודעת מה טוב" אז הוא בכלל לא מנסה כי אם לא יעשה בדרך שאת רוצה אז זה לא טוב?) , הוא אוהב ללכת לזולה של אבא שלו.
&nbsp
&nbsp
טוב, מחכה למבול העגבניות שיזרקו עלי.....
 
הדעה הלא פופולארית שלך...

היא היחידה שנאמרה פה, בדרכים שונות, וביתר עדינות.
גם השואלת הסכימה לבסוף עם הדעה.
אז תמשיך לחכות לעגבניות :)
 

mamaK1

New member
האמת היא תמיד סובייקטיבית

ואלה דברים שהאבא (לא גרוש ולא נעליים, לא חיינו יחד מעולם) אומר בעצמו, אז זו בטח לא הפעם הראשונה, ובמידה רבה, זו גם עמדה לגיטימית.
אלא שאני חושבת שהאמת היא סובייקטיבית, וכן - אמא זה אמא, כולל הסימביוזה, ההריון, ההנקה והספרציה שקורית בקצב שלה.
לשאול את הילד מה הוא רוצה? זו כבר טעות גדולה ומשא כבד מידי על כתפיים של בן 6 שרק רוצה הורים חזקים שיודעים ויכולים להחליט בשבילו. אתה מתאר לך כמה אשמה יש בכל תשובה שהוא יתן?
ובטח שהוא אוהב לישון אצל אבא שלו. עכשיו. זה לא תמיד היה ככה. ובטח שהוא יאהב להיות שם, זו חגיגה בלתי פוסקת וכייפית, אבל גם קצת חסרת גבולות ואני בכלל לא בטוחה שאם היה ישן שם כל פעם, או ימים לסירוגין, היה מרגיש אותו דבר.
&nbsp
ואגב, לא שמעתי אותך אומר: מי שמך לרחם על אבא שלו? הוא אדם מבוגר ואחראי למעשיו ולא צריך לעניין אותך בכלל מה ואיך הוא יעשה כדי לעמוד במחוייבות שלו
&nbsp
אני שמתי את עצמי
&nbsp
 
למעלה