פורקת

ברור שיודעים

אצלי זה היה אפילו תנאי, התכונה הכי חשובה שחיפשתי אצל בן-זוג.
זה לא אומר שאסור לנו להתרגז ממצבים מסויימים.
וזה לא אומר שאסור לנו לשתף כשמשהו כזה מרגיז אותנו, ובעיקר בפורום הזה.
&nbsp
גם אשה שנכנסת לזוגיות עם גבר שאוהב לרכב על אופני שטח יודעת למה היא נכנסת. היא אוהבת את האיש, אוהבת את העובדה שיש לו תחביב בריא ובטח גם אוהבת את החיטוב שהתחביב הזה נותן לו. ועדיין מותר לה להתרגז או להתבעס כאשר הוא עוזב את המיטה המשותפת בימי שבת עוד לפני עלות החמה, במקום להתכרבל איתה בכייף.
 

kisslali

New member
נשמע קצת כמו 'אמרתי לך'

כולם שונאים לשמוע...

אין סוף פעמים נכנסה לפורום הזה אישה/בחורה וסיפרה שהיא מתלבטת אם כן או לא להכנס לקשר עם גרוש +, מעולם לא ראיתי תשובה שכללה מילה אחת: לא
ואם כ"כ הרבה מאיתנו נכנסות למקום הזה מתוך אמונה עיוורת שהאהבה היא הערך העליון, ולמשוא האהבה לא יהיה תחליף, כנראה שזה לא עוזר שמישהו אחר אומר שזה יהיה נורא נורא קשה.

אני לא מופתעת כי אם זה לא היה ככה, היינו כולנו מושלמים..


ללי
 

אורית2011

New member
לא רק זה, זה גם שאלה של מידת הפניות והמשאבים

לרוב נשים נכנסות לענין כשהן רווקות. אחר כך, כשמוסיפים לזה ילד או שניים, רמת העומס עולה וכל דבר שמעיק או מפריע מקבל תהודה ויוצא מפרופורציות. ולפעמים אנחנו דוקא מודעים אבל חושבים שבן הזוג יתגמש כשהנסיבות ישתנו, ומפתיע אותנו שמה שברור מאליו לנו, הוא יהרג ובל יעבור אצל הצד השני.
 

Daharma1

New member
פורקת

פוסט פריקה! משתפת אתכם כי זה המקום. לא מחפשת האשמות ו/או הצדקות לכאן או לשם. פורקת נטו! כמה אני שונאת את זה שהוא תמיד מחזיר אותן (את הבנות שלו) מטיולים שנתיים באישון לייל או סתם באמצע היום מכל שביל וחור ברחבי ישראל!!! הרכב שלה מצ׳וקמק מדי בשביל לנסוע בכבישים הפתלתלים האלה. רק תודיעו לו שכואבת לאחת מהן הבטן או התעקמה לה הרגל הוא ירוץ להחזיר אותה. בטלפון היא תאמר לו שאכלה משהו מקולקל, שמצבה יחסית קל אבל כמה חברות מאושפזות והוא יעוף אליה..הפרינסס אז... אומר ותגידו גם אתם, התחתנת טוב. איזה אבא אוהב ורגיש וקשוב (ואיזה כיף לגרושה שלו על אבא כזה שעושה לה את העבודה) ובודאי שכך יתייחס גם לילדיכם המשותפים. קיבלת אינדיקציה מצויינת איך זה יראה.. אבל גדול! מעצבן אותי שזה בא על חשבון הילדים שלי! שברגע שקיבל את ההודעה צריך לרוץ לגן עם הקטנה עם ארוחת בוקר ביד ואני מאיצה בה בחוסר סבלנות להתלבש כי אם לא יצא עכשיו הנסיכה הגדולה שלו כבר תגיע לכביש הנחש. ואיך ימצא אותה?! סתם מעצבן. בבקשה בלי תגובות צדקניות!
 

Daharma1

New member
כוכביות

האוטן המצ׳וקמק= הרכב של הגרושה הגדולות שלו= שתיים בגילאי העשרה בתיכון הקטנים שלי=הילדים המשותפים שלנו
 

ornme1

New member
תרגישי חופשי.


מכירה את ההרגשה הזו.
כאילו פתאום כל הדברים היומיומיים עם סדרי העדיפויות שלהם נדחקים לצד, ורק דבר אחד עומד מול העיניים.
והתחושה היא שכאילו זהו רגע האמת ואלו הם סדרי העדיפויות האמיתיים שלו...

אז, ניחומים: זו בעצם תגובה רגשית (שלך, שלי, שלנו) למצב מיוחד.

מעצבן מאוד, והכל בסדר.
 
מצטערת... מוכרחה לבוא עם תשובה צדקנית...

חייבת לזרז את הקטנה כדי שאבא ירוץ איתה לגן ?
באמת ששתיכן התחתנתן טוב :)
 

אורית2011

New member
לא יודעת אם צדקני

אבל ככה זה במשפחה אמיתית. כולם מתאמצים בשביל כולם, ואני בטוחה שגם הילדה הגדולה מוותרת על דברים בגלל הקטנה שהולכת לגן. עם כל הרצון והאהבה חיים אמיתיים הם כאלה, שגם עבור הילדים המאד פרטיים שלי כשאחד מהם מקבל 100% אמא האחרים לא יכולים לקבל אותי, והכי גרוע, שגם אני לא תמיד רוצה לתת 100% מעצמי. לפעמים לא בא לי לצאת מהבית ולקחת ולהחזיר ואני גם יכולה להתעצבן למרות שזה לא בא על חשבון אף אחד אחר, רק על חשבוני.
&nbsp
איפה האבל הגדול, כמו שאמרת? אני לא קוראת לאף אחד פרינסס ונסיכה. הזלזול הזה נראה לי מוגזם ולא לעניין. אני כן חושבת שאמנם מותר וכדאי להתעצבן ולהביע את זה, אבל בצורה הזו זה ממש מכוער. אני לא רואה בעיה בילדה שתלך עם ארוחת הבוקר ביד לגן וקצת להאיץ בילד בבוקר עוד לא הביא לשבירת רוחו ולחיים על ספת הפסיכולוג. גם ילדה בתיכון שתחכה עוד עשר דקות לאבא שלה על שביל הנחש זה לא אסון. קצת פרופורציה. כשהילדים קטנים יש להם טרטורים משלהם וכשהם גדולים הם מתקשרים משביל הנחש. זה לא על חשבון הילדים שלך וגם לא להפך. אלה כולם ילדים שחיים במשפחה אחת.
&nbsp
ואני אומר לך משהו על הגרוש שלי - זה שהוא הביא אחת מהן פעם מהצפון מטיול, זה לא שהוא עשה לי את העבודה. הוא עשה בשביל עצמו. ואם זה מה שבן הזוג שלך רוצה לעשות, אל תפילי את זה על הבנות שלו או על גרושתו. הוא לא "צריך" לעוף אל הבנות שלו - הוא רוצה. אם לא ירצה, ידע יפה מאד לומר לא, או אחר כך, או עוד שעה.
 

Daharma1

New member
תודה אורית

היופי בפורום הזה הוא בכך שאפשר להתנקות מרגשות וכאבים מצטברים, להיות מי שאני מבלי להצטדק, עם המחשבות היפות ו/או המכוערות (מה לשו׳ת, אני קלפטעונה :) לא קטנה ובכיף שלי להביע את עצמי ככה. פרינססה היא מישהי שיודעת שאבא שלה יזיז הרים כשתצייץ שלא טוב לה, למשל. ואם כל הכיעור שבמינוח, לדעתך, לטעמי הוא פיקס. ובינינו, שוב, אני לא רוצה לצאת צדקת/ צודקת פה, או לקבל טפיחה על השכם על מעשיי, אז הכל בסדר..) בנוסף, יפה שאפשר לקבל ביקורת בונה, לא תמיד נעימה וללמוד ממנה. מסכימה איתך עם רוב הדברים ותודה על הזוויות הנוספות שנתת לי לראות.
 
טוב, את יודעת שזה גם הוא וגם הן, כן?

לזוגי שלי יש שלושה.
רק אחת מהם היא פרינצסה.
גם הכי היא כזו וגם כי הוא מאפשר לה.
כשהלכה לפיקניק בים ביקשה לקחת איתה שמיכת קיץ שאנחנו ישנים איתה, במקום את אחת השמיכות הישנות שאנחנו ושאר הילדים לוקחים, והוא איפשר לה כי "אני לא רוצה שהיא תתבייש ליד החברות שלה".
נכון, היא ביקשה. שזה די פרינצסי מצידה.
אבל באותה המידה הוא אישר לה.
&nbsp
אז על מי מהם את באמת כועסת?
 

Daharma1

New member
לא קלים חיינו כמשפחות מורכבות :)

יש כעס! עליו, עליה. על הסיטואציות המאתגרות.. מבחינתי הכעס הוא הבעיה. הרי הסיטואציות המעצבנות רק משתנות.. וכמו שאמרת, משנה, עליו או עליה? מה עושים עם הרעל הזה ואיך משחררים קצת שליטה? זה העניין
 
בלי קשר למורכבות

במשפחה שלנו זה הסטנדרט - תמיד באו לקחת אותי מכל מקום, גם כשהייתי בצבא וכשביקשתי גם כסטודנטית.
גם היום אני יכולה להזעיק את ההורים או האחים שלי והם אותי בכל שעה.
באותה מידה ילדים שלו יכולים להזעיק אותו והוא עומד לרשותם.
וכמובן - הכי צעירה הכי נסיכית - מזעיקה אותנו בקלות.
נעים לי לדעת שהמשפחה שלי עומדת לרשותי ונעים לי לתת לבת שלי את הידיעה שאני עומדת לרשותה. כיף לי גם לעמוד לרשות האחים שלי.
 

אורית2011

New member
זה בדיוק המקום האישי הזה

שבו כשדברים כאלה קורים לי (ותאמיני לי שזה קורה בנוסח אחר או בסט משתנים אחר לכולם) אני משתדלת לעשות לעצמי סט של תזכורות שעוזרות לי קצת להכנס לפרופורציה:
&nbsp
1. לא קרה שום דבר אמיתי בעייתי מלבד שינוי התוכניות שלי. זה לא נעים לי לשנות את התוכניות שלי, ואפילו מעייף, אבל אני חייבת להיות גמישה ככל האפשר בשביל שלוות הנפש *שלי*. אם את מתעקשת שכל בלת"ם הוא ענין עקרוני מבחינתך, יהיה לך מאד קשה. אני מבינה ששינוי התפיסה הוא מאד מורכב, וקל להגיד מאשר לעשות, אבל כדאי לעבוד על זה בחיים, ובטח כשחיים עם ילדים. אחר כך הילדים שלך עצמך ישנו לך את התוכניות, תאמיני לי.
&nbsp
2. אם אני עובדת על 1 כמו שצריך, אני לא מתביישת, כשזה עקרוני, לומר לא. במקרה שלך, אם זה משהו קריטי של אחד הילדים שלכם, לומר לבן הזוג שאמא של הילדה תעשה את זה באופן חד פעמי כי היום הוא לא יכול, או לומר לו בנחת שהילדה שלו צריכה גם היא לחכות עוד חמש דקות כדי שזה יתאים לכולם. ככל שתתעצבני פחות ותעשי פחות ענין באופן יומיומי, כך הוא יהיה יותר פתוח להקשיב לך כשזה חשוב. גם כשלא מקשיבים לי בפעם הראשונה, אני מתעקשת, ומשתדלת להתעצבן כמה שפחות. [בתיאוריה. במציאות זה קשה, אבל בפעמים שזה מצליח לי אני מאד מרוצה]
&nbsp
3. אני כן חוזרת לזה כי נראה לי שלא הבנת. כשאת מתייגת בראש שלך את הילדה שלו כפרניצסה, את מאפשרת לעצמך לא להיות אמפטית ולא לראות אותה. יש לך תירוץ - זו היא שהיא כזו, והוא שהוא כזה, ואת מאפשרת לעצמך לביים את עצמך לתפקיד הקורבן חסר האונים. אם תקחי צעד אחורה, תוכלי לראות את הענין גם באור קצת אחר- יש כאן משפחה. לכולם יש צרכים, וזה יותר מבסדר שילדה תגיד לאבא שלה מה הצרכים שלה. אין לך סיבה להתרגז מזה. באותה הנשימה, גם לך מותר להגיד לבן הזוג שלך מה הצרכים שלך.
&nbsp
אני חושבת שאם כל הילדים היו שלכם, והיתה לכם אי הסכמה לגבי הענין הזה (מה שקורה ושיקרה גם לכם בענין גידול הילדים המשותפים שלכם), הדיון היה פחות אמוציונאלי ויותר מעשי. זה בעצם מה שניסיתי לומר לך קודם. אז מה שהיה עולה זה האם אפשר לקחת את הילדה? האם זה מצדיק את המאמץ של האבא ושל שאר המשפחה? האם יש פתרון אחר? ואז לא היתה הנקודה שמבעבעת מתחת לדברים שלך - יש מתח לבין בעלך לגבי הרשות שנתונה לילדה להקפיץ אתכם, כמה תשומת לב ניתנת לה וכמה לילדים שלך ועוד תסבוכת שלמה של רגשות בלתי פתורים. לדעתי המאד אישית, צעד ראשון בנושא הזה הוא דוקא להחליט שהילדה לא פרינצסה ואת לא קלפטע. השמיכה קצרה והמשאבים מוגבלים, ומותר לדון בגלוי וברוגע (!) איך מחלקים אותם.
&nbsp
נכון שהפוסט ארוך אבל אתן לך דוגמה. אחת הבנות שלי מאד מעצבנת אותי כיון שהיא תמיד נורא נחמדה לחברות שלה ולא יכולה לומר לא, אבל אנחנו (כולנו, גם אבא שלה) מטורטרים אין קץ בגלל זה. פעם אחת היא סרבה להגיע לאירוע משפחתי כדי לא לבטל התרמה עם החברה שלה, מטעם בית הספר. זה מאד העליב אותי והיה ענין מאד גדול. בסופו של דבר ישבתי איתה ואמרתי לה שאני אשתדל להתחשב אבל גם היא צריכה להתחשב, והיום הדברים הולכים הרבה יותר חלק. היא לא כל כך מתעצבנת אם מנסים לשנות לה את התוכנית, ומצד שני כשזה חשוב לה אני ממש משתדלת לא להתערב. מכיוון שכמעט אין ויכוחים, כשמשהו מגיע לשיחה אנחנו מגיעות פחות טעונות ויותר פתוחות. היא מוצאת פתרונות בעצמה ולא מטרטרת אותנו כל כך הרבה, ואז כשהיא מבקשת משהו מוגזם אני מנסה לבוא לקראתה גם כשלא מתאים לי. היא פשוט לא הבינה שגם אני אנושית, זקוקה לשעות שינה ומנוחה - זה הגיל הזה שהם לא תופסים את זה אם לא מסבירים להם. אני חושבת ששיחה פתוחה עם בן הזוג והילדה יכולה רק לעזור.
 

koryz

New member
דעתי

המקום הזה מיועד לשיתוף.
תתחברי לרגשות שלך ותחווי אותם כמו שצריך בלי לעשות תוך כדי שום ניתוח. חצי אמת גרוע משקר.
כמה אני שונאת את זה שהוא תמיד מחזיר אותן (את הבנות שלו) מטיולים שנתיים באישון לייל או סתם באמצע היום מכל שביל וחור ברחבי ישראל!!! -
את צודקת, הוא היה צריך לנתק את הטלפון. או לכל הפחות, להתעקש להשאר בבית. מדינת ישראל קטנה. בסך הכל מדובר בכאב בטן. היא לא עברה משהו משמעותי כמו חלילה שבר. האם היא חולת דיאליזה? או אפילפסיה? עד כמה שידוע היא אפילו לא בהריון. היא יכולה להמתין לאוטובוס כשהיא עם החברות שלה, או לנסוע איתן לבית החולים, או להגיע הביתה דרך אחד מההורים של החברות שלה - שהוא יאסוף אותן. והן תמיד יכולות, במקרה הצורך, לעלות על טרמפ. במקרה חירום אמיתי - היא הייתה מזמינה אמבולנס.
התחתנת טוב? אינני יודעת. אולי כדאי לך להיפרד ממנו.
כך תעשי חיים כמו הגרושה הנוכחית. כגרושה בטיול השנתי של הבת שלכם תדעי שהוא יאסוף אותה אם תכאב לה הבטן. (ואולי את לא חייבת להתגרש בשביל הפריבילגיה).


ואם יורשה לי - הצד של הבת

כמה אני שונאת את זה שהוא תמיד חוזר אליהן (לאשתו החדשה ולילדים שלהם).
כל השבוע, אחרי העבודה כשהחברות שלי נמצאות עם ההורים שלהם, אני נמצאת עם אמא ואחותי הקטנה.
כדי לפגוש גם אותו באמצע השבוע - המשפחות צריכות להתארגן במיוחד. ולא מספיק המטלות שיש לנו בבית, גם כשפעם בשבועיים אנחנו עם אבא, אנחנו צריכות להתחלק בו. עם שני ילדים, ועם אשתו, ומצופה מאיתנו לעזור בסדר גם בבית שלהם. (זה חשוב לאשתו החדשה ואבא כמובן משתף איתה פעולה).
המשפחה שלהם גדולה יותר, אפילו הרכב שלו איכותי יותר משל אמא שלנו. אין לאף אחת מאיתנו סיכוי להתחרות בחמידות של הקטנה שלהם. (אולי לאחותי הקטנה. נראה לי שהיא החביבה על אשתו החדשה. היא מסודרת יותר).
סוף סוף הצלחתי להתחבר עם בנות מהשכבה, כמובן שבפייסבוק הן מראות תמונות של בילויים משפחתיים, ולי (ולאחותי) כמעט ואין כאלו - סוף סוף זה בקרוב יגמר..


לצערי בניגוד לאחותי הקטנה שמקבלת טרמפ בכל בוקר לגן, כשהיא בריאה ושלמה (בלי עין הרע!), רק אם אני אודיע לו שאני מרגישה לא טוב במיוחד הוא יגיע.
ברור לי שהוא צריך להתייחס כך לילדיהם המשותפים, ואשתו החדשה עוזרת גם לי בשטיפת החדר פעמיים בחודש, ואני שמחה בשבילו שיש לו משפחה חמה ואוהבת כל השבוע - אבל כואב לי שזה בא על חשבון המשפחה שלי.
סתם מעצבן. אני יודעת שיש ילדים שהאבא שלהם לאחר הגרושים לא מכיר בהן ולא איכפת לו מהן. מה גם שבעזרת אשתו החדשה של אבי יצאתי מהדיכאון ואני יוצאת בזכותה עם חברות.
 
למעלה