איך נפרדים נכון עם תינוק

איך נפרדים נכון עם תינוק

בוקר טוב, אשמח להתיעץ איתכם
אני ובן זוגי מתכננים פרידה
יש לנו ילד אחד בן שנה וחדשיים
הילד ואביו מאד קשורים ואוהבים (כמובן שאני והילד גם מאד קשורים, הייתי בחופשת לידה איתו בבית 9 חודשים)
איך עושים את הפרידה עם מינימום נזק לכל הצדדים?
האם 2 בתים לתינוק בגיל ככ צעיר לא יגרום לו נזק? האם חלוקה חצי חצי עם תינוק כל כך קטן היא סבירה?
אשמח לתשובות,
תודה רבה.
 

אורית2011

New member
אחד הדברים הכי עצובים בלהפרד זה לוותר על זמן עם הילדים

הייתי רוצה להיות 100% מהזמן עם הילדים שלי, לחוות איתם יותר חוויות ולהיות שם כשהם מגלים את העולם ואת עצמם.
מצד שני, לילדים שלנו יש עולם שהולך והופך עשיר יותר ככל שהם מתבגרים והתרומה של הרבה מבוגרים היא בדרך כלל לטובה, כשהמבוגרים המעורבים רוצים בטובתם של הילדים ואוהבים אותם. אני אומרת את זה, כי לדעתי אין שום בעיה בתינוק שיש לו שני בתים, כמו שתינוקות הולכים לגן ולמעון ועדיין יודעים היטב מי ההורים שלהם גם כשהם מבלים שעות רבות מחוץ לבית וגם ישנים שם. הבן שלכם ידע היטב מי הוריו, ואני לא מאמינה שתהיה בעיה מבחינתו בכלל. הבעיה תהיה בעיקר שלכם, כאב הלב והגעגוע בידיעה שהילד נמצא אצל ההורה השני.
הדרך היחידה להתמודד עם זה, היא ליצור מערכת יחסים סבירה עם ההורה השני. אז אפשר לדעת שהילד שלך נמצא אצל מישהו שאוהב אותו גם כשאת לא שם כדי לראות. לילד שלכם יהיה הרבה יותר טוב אם תוכלו לשחרר ולא לריב ביניכם. זה קל להגיד ומאד קשה לעשות, כי אותם הדברים המעצבנים שבגללם אתם רוצים להפרד ימשיכו להפריע לקשר טוב, לפחות בהתחלה. זה מאד קשה שמישהו שאת לא מעריכה מספיק או מחבבת מספיק כדי שיהיה בן הזוג שלך, קיים עבור הבן שלך כדוגמה. זה קשה לחשוב שאותם הדברים שהוא לא עושה נכון, לדעתך, ואת מתקנת כשאת רואה, יעשו מעכשיו כל הזמן, כשהתינוק לא איתך. בילד ראשון גם חושבים שהמצאנו את גידול הילדים ושחייבים לעשות דברים בדרך מסוימת אחת בלבד, ונוטים מאד להתעקש עליה.
אז לסכם, לתינוק שלכם יהיה בסדר, אם אתם תוכלו לעבור הלאה ולא להיות תקועים במריבות שלכם. אם אתם חושבים שעכשיו קשה להסתדר, אחרי הפרידה יהיה יותר קשה. אני מציעה למצוא מגשר או מתאם שיעזור לכם בהתחלה לישב קשיים יומיומיים (מי נשאר איתו כשהוא חולה, מה עושים עם חלוקה לחגים...). דברים שאתם לא יודעים שיעלו לכם על העצבים יצופו ויקשו מאד.
הכי חשוב, לנסות ליצור מצבים שבהם אתם מקטינים חיכוך, אם על ידי לקיחת והחזרת הילד למעון או בכל דרך אחרת.
&nbsp
&nbsp
 
זה מאוד אישי

אני חושבת שהדבר שהכי עוזר למזער נזקי גירושין הם יחסים טובים בין ההורים.
מצד שני, אם היו יחסים טובים כנראה לא היינו מתגרשים...
שני בתים זה קשה. קשה לתינוק, לילד וגם למתבגר. קשה בכל גיל.
כך שכמו שאמרת בעצמך, המטרה היא למזער, כי אין דרך לכך שלא יהיה בכלל נזק.
אני חושבת שצריך לראות איך מתנהלים החיים של התינוק כרגע ולנסות להתאים את הגירושים כמה שיותר אליהם. הוא תינוק ממש קטן, וכשיגדל אפשר יהיה לשנות דברים כך שיתאימו להתפתחות שלו.
&nbsp
הרבה תינוקות בגיל הזה עדיין מאוד קשורים לאמא, למעשה כמעט כולם עדיין יונקים (בעידן שלנו רבים מהם מבקבוק, אבל תיאורטית היו אמורים עדיין לינוק מאמא). אם זה המצב אצלכם, לא חייבים ליצור את החלוקה של חצי חצי כבר מעכשיו, אפשר להתחיל מפחות ולעלות עם הגיל.
מאידך, אם את מרגישה שכרגע הקשר של התינוק לשניכם הוא פחות או יותר דומה (מי לרוב משכיב אותו, מקלח, למי הוא קורא כשהוא מתעורר בלילה, מי מסתובב איתו על הידיים כשהוא מצמיח שיניים או חולה וכו'), אני לא רואה מניעה עקרונית לחלק חצי חצי כבר מהתחלה.
 
הייתי מנסה לקחת דוגמא

מאנשים שנמצאים בהורות משותפת בלי פרידה.

אצל חבר שלי שהיה בהורות כזו, הוא שהה עם התינוקת בבית של האמא בערך חצי מהזמן, כשהאמא לא היתה בבית בחלק ניכר מהזמן "שלו".
אני לא זוכרת באיזה גיל התינוקת עברה לישון בבית שלו, אבל בוודאות הוא היה היחיד שהשכיב אותה לישון בבית של האמא מספר ערבים בשבוע.
 
למעלה