הבת של השכנה

הבת של השכנה

בשבת בבוקר קמתי וראיתי שהבת של השכנה נמצאת אצלנו, היא חברה של הבן והם בגיל 11 וחצי. האם זה מקובל שהבן מביא חברים בלי לבקש רשות? האם זה בסדר? תודה
 

Emilia2

New member
אני חושבת שבגדול זה בסדר גמור.

אני סיכמתי עם בן הזוג שלי שאין צורך לשאול אותי כל הזמן אם מותר או לא להזמין חברים של ילדיו וכנ"ל גם הוא לגבי הילד שלי. הייתי רוצה שהילדים ירגישו חופשיים להזמין את חבריהם אלינו כפי שהיה לפני שעברנו לגור ביחד.
&nbsp
זה לא אומר שמתאים לי לקבל את החברים תמיד ובכל זמן, ולכן אם אני יודעת מראש שזה לא מתאים לי בימים מסוימים אני מודיעה על כך מראש.
 

Emilia2

New member
זה בדרך כלל בסדר

כמה פעמים חזרתי הביתה והיו כאן חברים שלא ידעתי לפני כן שהגיעו..אני מקבלת את זה כחלק מחיי המשפחה עם ילדים.
&nbsp
ולגבי השעות - אני חושבת שזה אישי. זה עניין שלכם אם זה מתאים לכם או לא.
 
לא הבנתי

אם מה שמטריד אותך זה שהם בן ובת או עצם זה שהיא הגיעה בלי שהוא ביקש רשות.
אצלנו לא מבקשים רשות להביא חברים, רק אם הם רוצים להשאר לישון
יש כללים שמתחשבים גם בצרכים שלנו ההורים, למשל לא מארחים בשישי בצהריים כי אנחנו נחים. שאר הזמן חופשי. בטח בגיל כזה כשהם לגמרי עצמאיים.
 
אז מסבירה

אין לי בעיה עם זה שהוא בן והיא בת
יש לי בעיה לגבי השעות שהיא באה בלי הגבלה, מהבוקר עד הלילה ובחופש גם כל יום... ולי זה מפריע כי מן הסתם אין שקט. בן זוגי טוען שזה לא צריך להפריע לי. אז רציתי לדעת האם זה מקובל שמביאים חבר או חברה כל היום ובחופשים אפילו כל יום.
 
חושבת שכדאי

להגדיר מה מפריע ואיך עונים על זה.
למשל, בחופש הגדול כשבאים חברים ונשארים עד מאוחר בלילה, אני אומרת להם שאין לי בעיה שהם ערים כל עוד הם לא מפריעים לי לישון
או למשל ברור שהם מורידים מהשולחן אחרי שאוכלים ולא משאירים ליל לסדר אחריהם
בעיני צריך לזכור שחופש זו תקופה שנגמרת, וגם לברך על זה שהם מבלים עם חברים ולא לבד בבית מול מחשב או טלויזיה
יחד עם זה, אני חושבת שאתם יכולים לקבוע גבולות שמכבדים גם את הרצון שלו וגם את הצרכים שלך.
 
לא רק בחופש

מדובר על כל שבת שניה שהבן שלו נמצא, אז הבת של השכנה באופן קבוע
כל היום אצלנו. נכון שזה עדיף על מחשב אבל כשהם ביחד אין שקט משום שמן הסתם הם ילדים שצוחקים ומשחקים וכו'. ואני מרגישה כאילו אימצתי עוד ילדה שלא שייכת למשפחה בכלל.
 

kisslali

New member
רק עכשיו הבנתי מה בעצם את שואלת

וזה לקח כמה ימים, לכן כנראה שעוד אנשים לא הגיבו לשאלתך.
אם זה היה ילד שלי, הייתי קצת פחות משתפת פעולה, כי זה הבית שלו וצריך שיהיו לו מספיק עיסוקים אחרים וכד'. בגלל שזה ילד שמגיע לעיתים רחוקות יותר, הייתי משחררת קצת ולא מגבילה אלא במקרים שבהם זה ממש ממש מפריע - שנ"צ בשישי למשל, אחרי 22:00 ביום שצריך לקום לעבודה למחרתו וכד'.
בשביל יום וחצי בשבועיים הייתי מרשה, לא רואה איך זה יכול להזיק לו מבחינה חינוכית ויותר מזה, רואה איך אתם אוספים נקודות זכות שיעודדו אותו לרצות להיות אצלכם בשנים הבאות.
תאמיני לי שתוך שניה הוא יהיה מתבגר, עם עולם משל עצמו, שלא יסכים להשאר רחוק מהחברים בעד שום הון שבעולם, אם אני הייתי אבא שלו זה היה שובר לי את הלב.
חשוב ושווה להשקיע ביצירת חוויות משותפות, חופשות, בילויים, זמן 'משפחה' מהנה, בשנים האחרונות לפני שהם מתבגרים והם כבר לא ששים להשתתף. לי זה לא שינה אם זה הילדים שלי או שלו.
היום כשהם כבר גדולים אני מצטערת שלא עשיתי אז יותר.

ללי
 

mother cat

New member
בסדר ונורמלי זה עניין סובייקטיבי

וזה שונה ממשפחה למשפחה לפי מה שמתאים להם.
מכיוון שהילד מגיע אליכם רק פעם בשבועיים אני חושבת שאישית הייתי משחררת יותר כדי לתת לו תחושת בייתיות וכדי לדאוג שיהיו לו חברים גם אצלכם. כמובן שאפשר להגדיר תנאים - שעות מקובלות, שמירה על שקט בשעות מסויימות, לא לעשות בלאגן, להרים צלחות לכיור, וכו'...
 
אני חושבת שהבעיה היחידה כאן היא

שהילד עסוק עם החברה כל כך הרבה מהזמן - שהוא פשוט לא עם אבא שלו.
מעבר לזה - נראה לי בריא וטוב. לי לא היה מפריע. ממילא ילד לא עסוק מפריע למבוגר שהוא לא ההורה שלו יותר מאשר ילד עסוק (ועוד שמח וצוחק).
 
למעלה