בוקר טוב לכולן (ם) ! אתמול לראשונה

ornme

New member
יכולה להבין את התחושה שלך בנושא.

אבל כפי שכתבתי לך בעבר- אין שום סיבה לאפשר לילדה 'להלשין' על אימה. אתם כנראה מגיבים לא נכון לכך שהיא מדברת על אימא שלה ונתקלת עכשיו באחת התוצאות- סיפור שהיא המציאה.
בכללי- ממה שכתבת ברור שלא עשיתם הפרדה נכונה מהאם. היא מעורבת בחייכם בלי פרופורציה והילדה באמצע ככלי. זה הרושם שקיבלתי מדברייך.
ונראה שאת כועסת. אולי בשל העובדה שאת בחזית - מטפלת בילדה ויותר מידי מבקרת את האם. תביני, המשפט " כך גידלו אותה" לא ממש מתקשר למערכת הטובה שביניכן ולתפקיד שלקחת על עצמך ביומיום מול העובדה שהיא עדיין ילדה. עדיין מגדלים אותה.

משהו באופן התאור שלך לא מעיד על חיבה יתירה שלך כלפיה. אולי שווה שתבררי בינך לבין
עצמך אם את באמת מוכנה לטיפול בה ביומיום. אולי עדיף שבעלך יהיה מעורב יותר.

ילדים משקרים. בוחנים גבולות, בוחנים השפעה, בוחנים תגובות.
זה חלק מלימוד ולא בהכרח משהו בלתי נסלח וגם לא בהכרח מחייב תגובה.
כולנו משקרים, בהתאם למצבים וללחצים. בעיני יש משהו צדקני בתגובה נסערת כל כך לשקר של ילד.
 
מחשבה - האם יכול להיות שכשילד משקר הוא לא

מרגיש מספיק בטוח לומר את האמת?

כולנו משקרים - אבל יש אנשים שאנחנו לא משקרים להם - למשל בני הזוג שלנו, חברים טובים.

כשהילדים שאני מכירה בסביבתי הקרובה משקרים, וזה קורה לעיתים רחוקות, לוקח להם דקות ספורות לבוא ולומר את מלוא האמת (מיוזמתם, בלי שאלות חוקרניות). לא נוח להם ששקר עומד בין ההורה שלהם להם לבינם. כמה עצוב לילדה, שאין אדם, שהיא מרגישה מספיק קרובה אליו ובוטחת בו מספיק כדי לומר לו את מלוא האמת. (גם אם מלוא האמת היא רק שהיא רוצה עד מאד שיקנו לה משהו) .
 

horeget

New member
צודקת בהחלט ! !

בעיניי הילדה משקרת כי כך גידלו אותה וסיבה חזקה נוספת היא כדי להגן על אמא שלה שהיא כל כך אוהבת. אכן היא מסכנה וליבי יצא אליה בחוסר אונים.
 

אורית2011

New member
אתם גידלתם אותה ככה, את חייבת להבין

אתם גידלתם אותה כך שאתם מופעלים על ידה, כך שלאמירה שלה יש כוח רב עליכם, ויש לה תמריצים לשקר.
&nbsp
זה ממש מרגיז אותי, הצורה שבה אתה מתייחסת לזה "הילדה מסכנה". כולנו שיקרנו להורים שלנו, למורים שלנו. אני ספציפית אכלתי ממתקים כשלא היה לי מותר, פעם אפילו סחבתי כסף מהארנק של אמא שלי (ונתפסתי, ונענשתי, הייתי בת 5). יצאתי עם בחור שאמא שלי לא אהבה ושיקרתי לה, הייתי כבר בסוף התיכון. שיקרתי למורה בתיכון שעשיתי שיעורי בית, ולא פעם אחת. כל אלה היו שקרים שנתנו לי משהו. לפעמים שיקרתי כדי להגן על אחרים, כמו ששיקרתי לחברה בתיכון שאני לא יודעת אם החבר שלה לשעבר יוצא עם מישהי חדשה, למרות שידעתי שכן. יש לי חברה, שאחותה סיפרה לנו שכילדה היא אהבה לשקר כי הרגישה שיש לה סודות. השקרים שלה, במקרה שלה, היו שקרים שלא חשובים בכלל - היא אמרה שהיתה בגן שעשועים אחד כשהיתה באחר. סיפרה שהלכה לחברה אחת, והלכה לאחרת. היום היא אשה מאד ישרה, עד כדי פוגענות. ילדים לפעמים מספרים שקרים כדי לקבל משהו, ולפעמים כדי לבדוק גבולות ואת הכוח שלהם על אנשים אחרים, והילדה הזו הספציפית למדה שכולכם משחקים את המשחק, את ואבא שלה ואמא שלה, ויש לה רווח רגשי מזה. גם ה"מסכנה" שאת אומרת, זה רווח רגשי.
 

horeget

New member
נקודת מבט אנטיליגנטית ומאירה - תודה לך

על אף שה"אתם" לא מקובל עלי. אני תמיד בשוליים ואני לא האמא ולא האבא. אם זו היתה הילדה שלי הייתי כבר מזמן לוקחת אותה לטיפול אבל זו לא הילדה שלי.
 
למעלה