המדע מנסה להסביר את המסלול המעגלי של כדור הארץ-

המדע מנסה להסביר את המסלול המעגלי של כדור הארץ-

וכוכבי הלכת סביב השמש,אולם כפי הנראה ללא הצלחה.מנסים לגרוס בתיאוריה כי ענן גז הסתחרר סביב עצמו וחלק ממסתו נפלט להיות כדור הארץ ושאר כוכבי הלכת,וחלקו המירבי קרס להיות השמש,ולכן בגלל התסתחררותו התהווו המסות של כדור הארץ והפלנטות במסלול מעגלי סביב השמש.אולם תמוה אם יש סיבה שתביא ענן של חלקיקי גז להסתחררת,ולא פשוט להמשיך ולקרוס להיות מסה אחת אחידה בסופו של דבר.
אני מנסה לחשוב האם התנגשות של איזשהי מסה בענן הגז תגרום לחלק מענן הגז לגרום לכולו להסתחרר אולם לא נראית סיבה לכך.

מעבר לזה ישנה מהירות סיבוב מסוימת בלבד בה כדור הארץ עפ מרחקו מהשמש יתמיד להיות במסלול סיבוב.וכל מהירות גדולה ממנה תגרום להפלטות הדרגתית במסלול ספיראלי החוצה עם הזמן,וכל מהירות סיבוב קטנה ממנה תגרום לצלילה הדרגתית של כדור הארץ לעבר השמש עם הזמן.
כאמור במהירות הסיבוב של כדור הארץ מדובר במהירות מאונכת לרדיוס כדור הארץ לשמש,ואת עיקום מסלול כדור הארץ גורם כוח הכבידה של השמש.
הקשר של המהירות הראויה של גוף המסתובב סביב מסה מרכזית נתון בנוסחא שאומרת שהתאוצה הקיימת בין המסה המרכזית לגוף המסתובב נמצאת ביחס ישר לריבוע המהירות המאונכת של הגוף המסתובב חלקי המרחק בין המסה של הגוף המסתובב למסה המרכזית.
 

רגלים

New member
עוצמה היקר

נראה לי שיש לך כמה וכמה טעויות. אבל קשה בפוסט בפורום פילוסופיה לתת קורס בפיזיקה.
מה שאני יכול לציין עובדתית הוא שתנועה סיבובית נצפתה שוב ושוב בגרמי השמיים, בין אם זה כוכבי לכת או אסטרואידים או כוכבים רחוקים יותר, ואפילו בגלקסיות.
אבל נניח לצורך הדיון שאין לנו כרגע הסבר מניח את הדעת, מדוע נכנס כאן פתאום האל?
 
בנוסף לזה
צריך להסביר למה אלקטרונים מסתובבים סביב פרוטון. כנראה, יש סיבה עקרונית שכאשר עצם מושך עצם אחר אבל לא לגמרי, העצם הקטן מסתובב סביבו במקום להיבלע בו.
&nbsp
 
מזה "סיבה עקרונית"?

ומזה "מושך אבל לא לגמרי"?
איזה סיבה עקרונית יש לאלקטרון לחוג סביב הגרעין?
 
הטענה שלי הייתה
שאני לא יודע מה הסיבה אבל אם בכמה מצבים שבהם עצם עגול וגדול מושך עצם עגול וקטן העצם הקטן מסתובב סביבו במקום להיבלע בו, גם כששמשות מושכות כובבים, גם כשכוכבים מושכים ירחים וגם כשפרוטונים מושכים אלקטרונים, כנראה יש איזו סיבה שגורמת לזה ותגרום בכל המצבים הדומים.
 
כן,אבל אין מושך אבל לא לגמרי

וגם אין סיבה עקרונית נראית לעין לאלקטרון לחוג סביב הגרעין,שהוא אפילו לא בעל התיאור של הווצרות מערכת שמש מענן גז מסתחרר.
 
נדמה לי שלמדתי פעם
שהסיבה לזה שהאלקטרון מסתובב ולא נבלע בגרעין, היא שהוא לא נמשך אליו לגמרי אלא רק חלקית.
&nbsp
 
נדמה לי שלמדתי פעם
שהסיבה לזה שהאלקטרון מסתובב ולא נבלע בגרעין, היא שהוא לא נמשך לגמרי אלא חלקית.
&nbsp
 
למעלה