עקבות של אדם לאחר לכתו

harelginat

New member
עקבות של אדם לאחר לכתו

מדוע האדם שואף לטביעת אצבע לאחר מותו?. האם זו סיבה להביא ילדים לעולם? העקבות שהוא משאיר אחריו - ילדיו - זה משמעות חיינו? בכל דור ודור להרבות עצמינו - ריבוי לשם ריבוי? - מה המטרה? - מה המשמעות?
 
הכותרת שלך כמו שורה משיר מתוחכם,

שהרי עקבות קיימות באמת רק לאחר לכת.
מעשה יום ביומו. וכמה שהקרקע בוצית יותר,
כך עמוקות העקבות.
ולגבי השאלה ששאלת, אני נוטה לאחרונה להשיב שיש גם
יש משמעות לחיים, כל אחד קובע לעצמו, או כך נקבע לו מבלי
משים במהלך מאבקי חייו, והמשמעות הזאת יכולה להיות
יציבה בתודעתו גם אם אינו מבין את משמעות המושג משמעות,
ואולי אף יציבה יותר אם אינו מכיר,
כי או אז אין קרקע פוריה לשאלות מסוכנות.
 

Benny Marks

New member
אדם אחרי לכתו הוא בא

אדם אחרי לכתו הוא בא
אחרי לכתו הוא בא.
עקבותיו זורים ברוח,
למה הוא נברא?
כל ימי חלדו - ניחוח,
זיכרון נחבא,
אבל
אבל הגן
אולי הגן הוא הסיבה…

(שלום ח. דוקינס)
 

harelginat

New member
הגיגים

יש ד''ר בקופת חולים הבא לרפא גופו של אדם. יש ד''ר בפילוסופיה הבא לתקן לא את נפשו של אדם אלא את החברה כולה. דברי תוכחה של נביא העומד בשער והיה זה סוקרטס אשר מצא מותו בשל כך. יש להשאיר עקבות חיים אחרי לכתו של אדם, הווי אומר צאצאים מבשרו ודמו וחינוכו. שהרי אם החברה לא תעשה כן, לא תהיה חברה והיא תתכלה תוך דורות מספר. והדבר אינו מגיע מציווי דתי, כה אמר אלוהים, אלא ציווי מוסרי - למען החברה. מספר שנים אדם תורם עצמו לצבא הגנה לישראל במישור הצבאי, שאם לא כן, יבואו עלינו אויבינו לכלותינו. ומה עם התרומה לחברה?, הקמת בית בישראל. לא על מנת לקיים את ההבטחה לאברהם אבינו. אלא למען חוסנה של המדינה.
גלובליזציה. אין משמעות למדינה. רק חברה בינלאומית. ישראלים הפזורים בכל העולם, וכל העולם פזור בישראל. ולמה דומה איש שהצליח בעסקיו, בהשכלתו, בבריאותו. כמו לולב, עומד כפוף, שכן אין לו עם מי לחלוק את הצלחתו שעליה עבד כה רב. אצל החיות זה אינסטינקט. כל הבילוגיה מתרבה. ריבוי למען ריבוי. לרוב מהנשים אני שומע: "אני רוצה ילדים". גם במחיר של משפחה חד הורית. זה לא עניין של אברהם אבינו, זה לא עניין מוסרי למדינה. אני רוצה. זה משמעותי בעיניי. לא כיף. ילדים זה עם כפוי טובה. אבל משמעותי. והמשמעותי הזה, זה אושרי. לרוב, מהגברים אני לא שומע משפט כזה אבל לרוב הם מתחתנים עם הנשים. ילדים נוצרים, כך נראה בעיני, כתוצר לוואי.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
אז זה מה שמשמעותי בעיניך.

ילדים הם באמת תוצר לוואי בין הרצון של הזכר "לשחרר" לרצון של האישה לילד.
&nbsp
אבל פני החברה הם לכוון ריבוי אל-טבעי.
להיות לבד זה לא כ"כ נורא, העיקר שאתה מבין שכולם תמיד לבד גם כשהם עם עוד מישהו, כל אחד פוצח במונולוג אישי, זה אף פעם לא דיאלוג.
&nbsp
 

רגלים

New member
המוות איכשהו מוציא את העוקץ מהמשמעות

כמה דרכים שאני יכול לחשוב עליהן להתמודד עם זה:
- להתגבר על המוות על ידי השארת משהו (עקבות?)
- לחפש את המשמעות בהווה.
- לחפש משהו מעבר ל"אני" שמתכלה ומת.
 

ה כ ל

New member
אין לתהילה משמעות, זה שיגעון אחד גדול. עדיף להשרף ולהעלם

בלי להותיר עקבות מלבד בליבם של אהוביך. יחד עם זאת, אין סתירה לכך שזה כיף להשפיע
 

ה כ ל

New member
"וַאֲנִי יוֹדֵעַ כִּי בִּדְמָמָה אֲנִי כּוֹתֵב

וּבִדְמָמָה נִמְחַק.
אֲבָל מֻכְרָח אָדָם לְהַשְׁאִיר אַחֲרָיו סִימָנֵי מַאֲבָק."
 

harelginat

New member
צומי

מבקשים מאדם להכין עוגה לארוע חברתי. בגלל סיבה כזאת או אחרת, לא השתמשו בה ולא נאמר לאדם מילת שבח והוקרה. הוא לא השפיע על איש. האם זה מוריד ממשהו בתוכו?, מערכו? שהרי, הוא זה שהכין את העוגה, עמל בלימוד עשייתה והביא אותה לרמת ביצוע. האם הוא צריך את הפידבק החיצוני?. אני לא.
 
לפי היהדות

עצם הניסוח שלך הפנימי לעומת החיצוני ורמות האנרגיה שלו ,
מעניק את המכלול , אתה עלול לבחור כל בחירה וכל התפתחות ,
רק מה הכדאי לקיים האם טוב להיות קיים אז אתה יוצר עוד ,
ועליך המלחמה הזו בכל רגע לבחור בחיים בין כל האפשריות שאתה מייצר .
מהם קווי הפרמטרים בהם מתנהלים , להכריע ואז להתקדם לעיקרים ,
כל עוד לא הכרעת אתה בפורום הזה .
דוד
 
יש כאלה

שביודעין מקיימים פרשנות קיומית חילונית , כדי לתת כר לעוד דברים וחוויות ,
ומשם לפלולוגיה וההתנסחות האישית המנצחת .
יש כאלה שללא ההבנה של הפרמטרים בחינוך נחלשים ומתמרמרים .
ואולי דורש שינון של האני המתקיים , ומעבר לזה להיכנס פנימה יותר ,
דוגמא לפני שלוש דורות אף אחד לא אמר את המילים אני חושב ,הוא היה אומר ישנן מחשבות כאלה וכאלה ולא מחייב את האני ,
כי למה להגדיר את האני האלוקי בהתחיבויות חולפות .
דוד
 
למעלה