אנטישמיות לכל...

ה כ ל

New member
׳יהודי׳ זו מדרגה

אתה ׳בורא עולם׳... אתה לא יודע את הדברים האלה? :)
 

ה כ ל

New member


 
אתה טועה מבחינה תרבותית וגם מבחינה גנטית .

מבחינה תרבותית - אדם קרוב אצל עצמו . קרובים בני משפחתו וקרובים האנשים החיים סביבו , הרבה מעבר לאלו הרחוקים ממנו .
מבחינה גנטית - למשפחתך הקרובה והרחוקה יש גנים משותפים רבים יותר מאשר לבני אדם המופרדים ממך אלפי מילין . אפילו אצל אלו המוגדרים "בני עמך" יש גנים רבים יותר מאשר לאלו המרוחקים .

ולא , אני לא טוען לקיום "גן יהודי" אלא לתפוצה של גנים במעגלים קרובים לפי נוסחת הארדי-ווינברג .
 
הדברים שכתבת הם לגמרי לא נכונים .

כולם בנויים מאותו חומר . אז מה ?
ההרכבים שונים .
אמונה . בלתי חשוב .
העובדות חשובות .
נוסחאות . הכללה סתמית .
נוסחת הארדי-ווינברג מסבירה תופעה שקיימת .
 
מי אמר שאתה בנוי מחומר?

זה אמרו היוונים והמתיוונים , במסורתינו אנו עשויים מאור .
דוד
 

hieroso

New member
אתה לא מבחין בין אנטישמיות לאנטי-יהדות?

המונח "אנטישמיות" נטבע, אם אני זוכר נכון, בשלהי המאה ה 19 (קצת אחרי פילאטוס הרשע בכל אופן) כביטוי המצביע על ייחודו, כביכול, של העם היהודי מבחינה אתנית-גזענית, ואגד בכפיפה אחת את השנאה ליהודים, כבני אותו "גזע", וליהדות כדת, כחשיבה וכתרבות ; "אנטי-יהדות" תהיה מבחינה זאת יותר נקיה, אם אפשר לומר, וחפה מן ההיבט הגזעני גרידא כדי להתמקד בפן הדתי ו/או האידאולוגי.

הבחנה כזאת, מה גם שהיא מינוחית מתקבלת על הדעת, מקבלת משנה תוקף לאור דבריו של לייבוביץ אודות קארל בארת ויחסו ליהודים וליהדות, למשל, כאילוסטרציה חדה לניגוד הרעיוני הקיצון הקיים בין היהדות לנצרות, על פי ישעיהו שלנו : בארת היה אנטי-יהודי מובהק חריף במיוחד, מטעם "תודעה נוצרית עמוקה", אלא שלא היה בו רבב של אנטישמיות רציאליסטית כלפי יהודים.
בשביל תיאולוג כמוהו, ואני עדיין מסתמך על דבריו של לייבוביץ, עצם המשכה של היהדות לאחר כינון הנצרות מהוה פצע פתוח בגופו של ישו, ושתי הדתות לא יכולות להתקיים יחדיו, כי הרי הנצרות התימרה להכריז על היהדות כמבוטלת... אגב, לייבוביץ דוקא הסכים עם בארת בעניין זה, ואפשר אף לומר שהוא עצמו (לייבוביץ) היה "אנטי-נוצרי" לא פשוט...
 
לא אנטישמיות ? אנטי-יהדות ! סבבה מבחינתי

בכל מקום בפוסט שלי בו רשומה המילה 'אנטישמיות', אתה מוזמן להמירה בעיני רוחך ל - 'אנטי-יהדות'.
משום -מה אני חי תחת הרושם כי האנשים שחנקו ושרפו את סבא וסבתא שלי, לא ממש התעניינו בטרמינולוגיה.
 

hieroso

New member
נו, מי ששרף את סבך וסבתך היו אנטישמים במלוא מובן

המילה, בעוד ש'אנטי-יהודים' נחרצים התנגדו בכל מרצם לראשונים : בארת האנטי-יהודי בחר לאחר המלחמה לחיות בגרמניה המזרחית משום שלא יכל לקבל את רוח ההתפייסות והסלחנות בגרמניה של אדנאואר כלפי הנאצים.
הלא זה לא עניין של טרמינולוגיה, והסמנטיקה תמיד משקפת הלך רוח ומחשבה ריאליים : בהיות ההסטוריה של היהדות ושל העם היהודי כה יוצאים מן הכלל ומורכבים, גם היחס אליהם היה מורכב ואמביוולנטי באותה מידה, ונדמה לי שכל התיחסות לקורות האיבה ה'יהודופובית' צריכה לקחת בחשבון את המורכבות הזאת, אבל זאת רק דעתי...
אני חוזר ללייבוביץ : הלא הוא עצמו הודה שהוא ממש שנא את הנצרות שנאה עמוקה, כשם שאנטי-יהודים שלא היו אנטישמים שנאו את היהדות.
נו אז...?
 
איש-איש ואלוהיו: אני עם יהוה - אתה עם לייבוביץ


בנוגע לפוסט עצמו, האמן לי שקראתיו שלוש פעמים ולא הצלחתי להבין על מה ולמה אתה מתווכח איתי.
אתה רוצה 'אנטישמים' ? לבריאות ! אתה רוצה 'אנטי-יהודים' ? סבבה ! בחיי לא אכפת לי.
אם בא לך, שאל 10 אנשים (בני תמותה, לא פילוסופים
) אם הם סבורים שיש הבדל מנקודת מבט מעשית (בתכל'ס), בין 'אנטישמים' לבין 'שונאי-יהודים'. אני מהמר שהתשובה היא 'לא', אבל אולי זה רק אני
 
למעלה