"אֲנִי מְפַזֵּר אֶת יום הַכִּיפּור עַל פְּנֵי כָּל הַשָּנָה.

ה כ ל

New member
"אֲנִי מְפַזֵּר אֶת יום הַכִּיפּור עַל פְּנֵי כָּל הַשָּנָה.

עֲנָבִים בְּשֵלִים בְּעונָתָם.
אַךְ אֵיךְ יַבְשִילוּ חֲטָאִים וְכַפָּרָתָם בְּיום אֶחָד?"

~ יהודה עמיחי

גמר חתימה טובה חברים יקרים
 
הֲיֵלְכוּ שְׁנַיִם יַחְדָּו בִּלְתִּי אִם נוֹעָדוּ?

האלוהים מעלה שאלה בשם הנביא:
" " הֲיֵלְכוּ שְׁנַיִם יַחְדָּו בִּלְתִּי אִם נוֹעָדוּ?

פתגם מספר עמוס ג/ג שבו שואל הנביא אם ייתכנו דברים שאין מאחוריהם סיבה מוצקה. ולכן לא תיתכן רעה אלא אם כן אלוהים התכוון לה וגם אז ידעו זאת הנביאים קודם שהיא תתרחש." " - cms.education.gov.il


ספר עמוס ג:
(א) שִׁמְעוּ אֶת הַדָּבָר הַזֶּה אֲשֶׁר דִּבֶּר יְהֹוָה עֲלֵיכֶם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל עַל כָּל הַמִּשְׁפָּחָה אֲשֶׁר הֶעֱלֵיתִי מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֵאמֹר:
(ב) רַק אֶתְכֶם יָדַעְתִּי מִכֹּל מִשְׁפְּחוֹת הָאֲדָמָה עַל כֵּן אֶפְקֹד עֲלֵיכֶם אֵת כָּל עֲוֹנֹתֵיכֶם:
(ג) הֲיֵלְכוּ שְׁנַיִם יַחְדָּו בִּלְתִּי אִם נוֹעָדוּ:
(ד) הֲיִשְׁאַג אַרְיֵה בַּיַּעַר וְטֶרֶף אֵין לוֹ הֲיִתֵּן כְּפִיר קוֹלוֹ מִמְּעֹנָתוֹ בִּלְתִּי אִם לָכָד:
(ה) הֲתִפֹּל צִפּוֹר עַל פַּח הָאָרֶץ וּמוֹקֵשׁ אֵין לָהּ הֲיַעֲלֶה פַּח מִן הָאֲדָמָה וְלָכוֹד לֹא יִלְכּוֹד:

(ו) אִם יִתָּקַע שׁוֹפָר בְּעִיר וְעָם לֹא יֶחֱרָדוּ אִם תִּהְיֶה רָעָה בְּעִיר וַיהֹוָה לֹא עָשָׂה:
(ז) כִּי לֹא יַעֲשֶׂה אֲדֹנָי יֱהֹוִה דָּבָר כִּי אִם גָּלָה סוֹדוֹ אֶל עֲבָדָיו הַנְּבִיאִים:

 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
רע וטוב בעיני האדם...

אך בעיני היקום אין טוב ורע הכל סטטי.
&nbsp
בעיטה בישבן של החתול או הציפור הוא פשוט עוד מעשה, לא טוב ולא רע.
breakin' outta of hell!!!
&nbsp
&nbsp

 
באחד האלוהים מהותו האלמותית בה הטוב הרע היקום האדם, הכול.

החומר שהם היקום והאדם מאומה לא רואים לא שומעים ולא מרגישים.
כי הם לא המהות. הם הבגד שלה.

אך ורק המהות האלמותית של האלוהים רואה שומעת ומרגישה.

מהותו האלמותית של האלוהים זה לא היקום לא האדם לא עיניהם ולא כל דבר אחר.
מהותו האלמותית של האלוהים זו נשמתו. רק האלוהים הוא האינסוף. רק הוא האדון על כולם וכולם עבדים לו.

כל דבר במהותו, כך האדם והיקום. מהותו וכל דבר בה עבדים לו.
כך שעבדי האלוהים כולם.

על עבדו בחירו אומר לנו האלוהים:

"הוא צלם של האלוהים הבלתי נראה, בכור כל בריאה. כי בו נברא כל אשר בשמים ואשר בארץ, מה שנראה ומה שבלתי נראה, גם כיסאות ורשויות וגם ממשלות ושלטונות. הכול נברא באמצעותו ולמענו, והוא קודם לכול והכול קיים בו. הוא הראש של הגוף, כלומר, של הקהילה. הוא הראשית, בכור מבין המתים, למען יהיה ראשון בכול, כי כן היה רצון לשכן בו את כל המלוא ובאמצעותו לְרצות אל עצמו את הכול. הן מה שבשמים והן מה שבארץ," (קול' א' 15-20).
 
" בְּטֶרֶם הֱיוֹת אָבְרָהָם אֲנִי הָיִיתִי " - יוחנן ח 58

" בְּטֶרֶם הֱיוֹת אָבְרָהָם אֲנִי הָיִיתִי "
אלה דברי האלוהים בכתב הנאמרים ממנו על עבדו בחירו באמצעותה של הדמות ושמה הספרותי הבדויים האומרת אותם בספר יוחנן ח-58 על עצמה. כך שגם זאת עשה האלוהים בכדי שעולם כמנהגו ינהג (הנצרות בעיקר) עד עת ההתפכחות הכללית הקרבה שתחול בהתגלות עבדו בחירו, משיח-אלוהים המבשר והמוכיח הנאמן והאמיתי שגם את האמת הזאת על עצמו יגלה לכלל המין האנושי.

" בְּאֵין תַּחְבֻּלוֹת יִפָּל עם "(משלי). עם = כל עם.

 
למעלה