בואו נניח שיש אלוהים - לצורך הדיון,

פרילנסר

New member
בואו נניח שיש אלוהים - לצורך הדיון,

אז מה, לפסגת דעתכם, יכולה להיות סיבת הדברים?
מה הוא "רוצה"?
מה "דעתו"?

לדעתי, "לשבות מכל מלאכתו אשר עשה".

ושנה טובה לכולכם, כמובן :)
 

ה כ ל

New member
מסכים איתך

שנה טובה לך, לכל חברי הפורום ולכולם


 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
בוא נניח שאין לצורך הדיון...

הוא לא רוצה כלום, כי הוא לא קיים.
&nbsp
יום רגיל לכולם כמובן...
&nbsp
 
שלא קיים בעייני מי? "הספקן את ספקותיו יצדיק מהספק."

" היודע את האמת יודע את האמת.
והספקן את ספקותיו יצדיק מהספק.
" ~ גבריאל רעם


באין את האלוהים:
באין חלילה את האלוהים אין תכנית אין סדר אין חיים, ולא צדק משפט חסד ורחמים ואין מי שיגביל למעננו את הרע והנורא.
באין את האלוהים אבדנו כולם בגורל העיוור, שהוא גורל שאין מי שיגביל אותו ואת השלכותיו עלינו, גורל ללא אלוהים.

באין את האלוהים, מתמיד ולתמיד מהותנו האלמותית הייתה מתייסרת באיומה האכזרית והנוראית מכל מציאות אפשרית שהיא מציאות הגורל-העיוור
בו הנשמה נטרפת בנוראותיו האכזריים הבלתי פוסקים שאין להם מגביל וסוף, ומהם אין לה גם לא רגע דל אחד של הפוגה לא מציל ויציעה ולא אל גואל משחרר מושיע ובורא את מציאות החיים שהם גן העדן לכל הנשמה.

לו חס-וחלילה לא אלוהים והלוגיקה שממנו, והיינו עבדים לרצונו של הגורל-העיוור שם הטירוף תופס את מקומה של הלוגיקה, מציאות אכזרית מאין כמוה מציאות אחת ויחידה שהיא האכזרית והנוראה מכולם המציאויות, מציאות של אין-חיים מציאותו של הגורל-עיוור מציאות מייסרת ומרה-ממוות כי האכזריות הייסורים והטירוף תמידיים-בה, הטירוף בה במקום הלוגיקה כי לגורל-עיוור הלוגיקה נגרסת במגרסת הטירוף ומזה כל הנשמה כולה שהתהוותה-בו נטרפת באבדון, אבדון של ייסורים, כל הנשמה אבודה מראש כי גורלה תלוי בגורל-העיוור בו מתייסרת בייסורי-תופת אינסופיים ונוראיים מנשוא ייסורי אל-פסק-אינסופיים, ייסורים ללא הפוגה בלי סוף בלי יציאה ללא תקווה ללא מציל או אל גואל ומושיע.

* ~ * ~ * מעבר לאמת * ~ * ~

 
" הסתלק מן הספק " ~ (מסכת אבות פרק א, משנה טז)

"נמשך אדם להכניס את עצמו בספק;
שם אין לו כישלון, וכל עניין לשינוי ניתן."
~ מירון ח. איזקסון
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
תראה, אין לי ספק שיש אנשים שצריכים חברים דמיוניים שיגנו

עליהם או שיצדיקו את מעשיהם.
&nbsp
אני לא צריך כאלה בשביל להצדיק את מעשיי, אלהים זה אני ואני לא צריך שום דבר אחר מלבד עצמי.
&nbsp
 

ה כ ל

New member
"אהבת אלוהים הנצחית של הנפש היא אהבתו של אלוהים עצמו

שבה אוהב אלוהים את עצמו, לא להיותו אין-סופי אלא להיותו מתגלה על ידי מהותה של הנפש האנושית, במידה שהיא מתבחנת בבחינת-נצח. זאת אומרת: 'אהבת-אלוהים השכלית של נפש היא חלק של האהבה האין-סופית, שאלוהים אוהב בה את עצמו'." ~ שפינוזה
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
זה נראה לך הגיוני שאני אלהים?

לי זה נראה הגיוני.
&nbsp
מצד שני לא נראה לי שאני אקפוץ ממטוס... גם אלהים יכול למות תשאלי את ניטשה.
&nbsp
 

puma141

New member
זו

תגובתך? :) לא משהו.......אבל יאללההההההההההההה שיהיה! *קריצה, אין לי כח לחפש ת'אייקון*.
 

פרילנסר

New member
בוא נניח שאתה הוא (לא עלינו...) בעל הרצון והכוונה,

וגם נניח שאתה קיים,
&nbsp
השאלה שנשאלה היא - מהו שיא הכוונה, פסגת היצירה, שלך, הוד רוממותך,
 

פרילנסר

New member
כך שגם אם היית בעל הרצון - לא היית משתמש בו...

ממש במו ש"הכל" ואני כתבנו,
כמה "משותף" מצידך,
וכמה אירוני...
&nbsp
ממש מ.ש.ל. :)
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
ברור שזה שיא, אבל כשאתה מטפס על ההר האינסופי

מחכה לך עוד שיא גבוה יותר מהקודם מעבר לפינה.
&nbsp
מה שאומר שאין שיא בהר האינסופי, איזה מפגרים נבובים...
&nbsp
 
למעלה