איוב לא ספר פגני. מהאלוהים איוב נכתב בתנ"ך.
<<< איוב >>>>
Walla! Forumscommunity.walla.co.il
פילוסופיה רוחניות ראשי
מאת . לנצח
תאריך: 6/02/2002 שעה: 16:59
לגיל דגני (ולכולם),
בבקשה: - תשובותי לשאלותיך על << איוב >>:
- כשאתה שואל: << האם השטן לא יודע שהאלוהים כל-יכול ושלכן אין מה לתערב איתו?>>
- תשובתי: אין כאן התערבות אלא ידיעה ברורה של אלוהים לייעשה
ובמקרה-זה באיוב, ולכן אלוהים עצמו העלה את עניין איוב בסיפורי הפשט שבתנ"ך ובכדי שילמדו מזאת הפרשה כדי שתשמש מוסר-השכל לחכמים
ועוד רכישה חיונית בידע ברזי צפונות-העל ליראי האלוהים.
וכך הדבר מסופר כשמרצונו ויוזמתו פנה אלוהים למלאך הרשע ודווקא בחר ה' באיוב:
"" (ח) ויאמר יהוה אל השטן השמת לבך על עבדי איוב כי אין כמהו בארץ איש תם וישר ירא אלהים וסר מרע: ""
- שאלתך: - << האם אלוהים ידע שאיוב יעמוד במבחן?>>
תשובתי: - <<בהחלט <<כן!>>
- שאלתך: - << ובשאלת ביניים האם, אם איוב לא היה עומד במבחן הקשה מנשוא אלא מקלל את אלוהים זה היה הופך אותו למאמין פחות? הרי אין
שופטים אדם בשעת צערו, לא?) >>
- תשובתי: - ""אלוהים ידע שאיוב כן יעמוד במבחן-זה"" וכשמדובר בקשר למעשי אלוהים ותוכניתו הקדושה לחיים, אין כאן שום פשרות על
"אם", "אילו" ו"אולי" יכל להיות...,
כי ולו חלילה-וחס כך היה ולא כבתוכניתו, המשמעות לזה = אבדון-טוטאלי לכל הנשמה כולה, ואבדנו כולם בזאת התופת באבדון,
תופת הנוראות הרצופות לעולמים.
בקשר לאימרה <אין שופטים אדם בשעת צערו>,
- תשובתי:זה נכון למעשה שכך ינהגו עבדיו ולא האלוהים.
- שאלתך:- <<האם הבנים שאלוהים הוסיף לאיוב באחרית המעשה הם תמורה שקולה לבנים שמתו? האם צערו של איוב על בניו שאינם אמור היה להעלם?>>
- תשובתי: - לפי הצדק הכולל << כן !!! >>
לפי זווית ראייתו המוגבלת של האדם, יודע אתה לתשובה.
אין העלמות לצער העבר, בעניין-זה מצב השכחה שעובד למענו ברכתו, ושכרו שמקבל על ייסוריו ושכרו לעתיד משכיחים וכך ממתנים למינימום
לכאביו זיכרונות כאבי העבר.
- שאלתך: - << ואם ספר איוב הוא רק משל, האם אין הוא משל לאכזריות האל וחוסר האכפתיות שלו ומשל לנרצעות וכלבתיות האדם (ככלב השב לקיאו)?
- תשובתי: - תלוי במתבונן, וכמה שהמתבונן יהיה יותר בור והבערות תציף אותו מבלי להגיע לדרגת הבנת החסד-הרחמים והתחשבות אלוהים בכל הנשמה למען האדם, החיים ולהבטחתם לעד, כך כלשונה של זאת השאלה שכתבת יבין אותה כתשובת אמת על כביכול אי אכפתיות האלוהים , למרות שאמת-כזב היא כמובן כי בורות בהבנתו לאמת ה' בזה המאמין בכזב שבדברים הנאמרים בשאלתך-זו על חוסר
האכפתיות של האל , אמת שמאמינים-בה בעיקר כסילים, רוב אנשי בער ושטופי-מוח למיניהם.
- שאלתך: << האם אלוהים ממרום שלמותו מסוגל להבין צער ואובדן?
מסוגל בכלל לתפוס איזה התעללות העביר את איוב "למען שמו הגדול"? >>
- תשובתי: << בהחלט כן !!! >> ולמען נצחיותו למען הבטחת החיים בנצח לכל הנשמה.
ולשאלתך האחרונה: << "גם את הרע נקבל מאת ה' ואת הרע לא נקבל?" כן, בדיוק ככה!
- תשובתי: בוודאי שככה
למען השם תהילתו עומדת לעד!
למען כל הנשמה !
למען האדם !
למענם החיים !
למען נצח ישראל לא ישקר !
אמן ואמן!
* ~ * ~ * ל נ צ ח * ~ * ~ *