מה ההגדרה של מזל?

קצת קראתי את הלינק

פשוט אני לא מסכימה עם כל הגישה של שכר ועונש, חושבת שאין דבר כזה, אין שיטה כזאת, זו לא דרך בשבילי להסביר מציאות כלשהי. והלינק שחיברת במשפט הראשון פותח ב: "יסוד מוסד הוא באמונתנו שכל אשר לאדם תלוי בחשבון מעשיו.."
אגב, יש לי שאלה, מה לפי דעתך מוסר ההשכל של ספר איוב, מה היה החטא של איוב בדיוק (לפי האורתודוקסיה)? ספר איוב סותר מלא עקרונות-דתיים/תאולוגיים לפי דעתי. אז אם יש לך משהו לומר על איוב גם אשמח לשמוע באמת כל דבר על איוב..אני קצת באובססיה איתו אבל זו אובססיה שמאוד בריאה לי נפשית..כן, ספר איוב מאוד משמח את ליבי, אפילו רק לחשוב על איוב גורם לי לחייך...ולמה אין מזל לישראל, לא טוב לחשוב ככה כי זה פסימי, ציני ולא פואטי..זה צריך להיות: "יש מזל לישראל!", אה כי זה אולי בקטע של עבודה זרה כזאתי? אבל אין בחירה חופשית לכן ידוע לכל שזה אלוהים עושה הכל, סתם בדיחה כאילו שיש שרף או מלאך או שליח...אין עבודה זרה מבחינתי זהו מושג-שווא!
D-:
 

sailor

New member
איוב זה ספר פגאני

בהשפעת עבודת אלילים שלא פסה מישראל אף פעם והוכשרה ע"י חזלינו כשהכניסו ספרים כמו זכריה ואיוב לתנך.
לפני כתיבת ספרים אלה שטן היה פשוט מכשול, אויב, שונא (משרש ש.ט.נ. -כמו שטנה) ופתאום בספרים אלה נכנס דאיזם - טוב מול רע שמיוצג ע"י אלילים - בני האלהים והשטן.
ועבודת אלילים זו נמשכת עד היום ואולי גוברת עם קידוש פטישים (FETISH) קברים ושאר מיני כוחות אור ושחור.
 
אז אתה טוען

שהיית מעדיף אילו הספרים זכריה ואיוב לא היו נכנסים לתנ"ך? (עשית לי אגב חשק לקרוא את זכריה)
 

ל נ צ ח

New member
איוב לא ספר פגני. מהאלוהים איוב נכתב בתנ"ך.

<<< איוב >>>>

Walla! Forumscommunity.walla.co.il

פילוסופיה רוחניות ראשי

מאת . לנצח
תאריך: 6/02/2002 שעה: 16:59


לגיל דגני (ולכולם),
בבקשה: - תשובותי לשאלותיך על << איוב >>:

- כשאתה שואל: << האם השטן לא יודע שהאלוהים כל-יכול ושלכן אין מה לתערב איתו?>>

- תשובתי: אין כאן התערבות אלא ידיעה ברורה של אלוהים לייעשה
ובמקרה-זה באיוב, ולכן אלוהים עצמו העלה את עניין איוב בסיפורי הפשט שבתנ"ך ובכדי שילמדו מזאת הפרשה כדי שתשמש מוסר-השכל לחכמים
ועוד רכישה חיונית בידע ברזי צפונות-העל ליראי האלוהים.

וכך הדבר מסופר כשמרצונו ויוזמתו פנה אלוהים למלאך הרשע ודווקא בחר ה' באיוב:

"" (ח) ויאמר יהוה אל השטן השמת לבך על עבדי איוב כי אין כמהו בארץ איש תם וישר ירא אלהים וסר מרע: ""

- שאלתך: - << האם אלוהים ידע שאיוב יעמוד במבחן?>>

תשובתי: - <<בהחלט <<כן!>>

- שאלתך: - << ובשאלת ביניים האם, אם איוב לא היה עומד במבחן הקשה מנשוא אלא מקלל את אלוהים זה היה הופך אותו למאמין פחות? הרי אין
שופטים אדם בשעת צערו, לא?) >>

- תשובתי: - ""אלוהים ידע שאיוב כן יעמוד במבחן-זה"" וכשמדובר בקשר למעשי אלוהים ותוכניתו הקדושה לחיים, אין כאן שום פשרות על
"אם", "אילו" ו"אולי" יכל להיות...,

כי ולו חלילה-וחס כך היה ולא כבתוכניתו, המשמעות לזה = אבדון-טוטאלי לכל הנשמה כולה, ואבדנו כולם בזאת התופת באבדון,
תופת הנוראות הרצופות לעולמים.

בקשר לאימרה <אין שופטים אדם בשעת צערו>,

- תשובתי:זה נכון למעשה שכך ינהגו עבדיו ולא האלוהים.


- שאלתך:- <<האם הבנים שאלוהים הוסיף לאיוב באחרית המעשה הם תמורה שקולה לבנים שמתו? האם צערו של איוב על בניו שאינם אמור היה להעלם?>>

- תשובתי: - לפי הצדק הכולל << כן !!! >>
לפי זווית ראייתו המוגבלת של האדם, יודע אתה לתשובה.

אין העלמות לצער העבר, בעניין-זה מצב השכחה שעובד למענו ברכתו, ושכרו שמקבל על ייסוריו ושכרו לעתיד משכיחים וכך ממתנים למינימום
לכאביו זיכרונות כאבי העבר.

- שאלתך: - << ואם ספר איוב הוא רק משל, האם אין הוא משל לאכזריות האל וחוסר האכפתיות שלו ומשל לנרצעות וכלבתיות האדם (ככלב השב לקיאו)?

- תשובתי: - תלוי במתבונן, וכמה שהמתבונן יהיה יותר בור והבערות תציף אותו מבלי להגיע לדרגת הבנת החסד-הרחמים והתחשבות אלוהים בכל הנשמה למען האדם, החיים ולהבטחתם לעד, כך כלשונה של זאת השאלה שכתבת יבין אותה כתשובת אמת על כביכול אי אכפתיות האלוהים , למרות שאמת-כזב היא כמובן כי בורות בהבנתו לאמת ה' בזה המאמין בכזב שבדברים הנאמרים בשאלתך-זו על חוסר
האכפתיות של האל , אמת שמאמינים-בה בעיקר כסילים, רוב אנשי בער ושטופי-מוח למיניהם.


- שאלתך: << האם אלוהים ממרום שלמותו מסוגל להבין צער ואובדן?
מסוגל בכלל לתפוס איזה התעללות העביר את איוב "למען שמו הגדול"? >>

- תשובתי: << בהחלט כן !!! >> ולמען נצחיותו למען הבטחת החיים בנצח לכל הנשמה.

ולשאלתך האחרונה: << "גם את הרע נקבל מאת ה' ואת הרע לא נקבל?" כן, בדיוק ככה!

- תשובתי: בוודאי שככה

למען השם תהילתו עומדת לעד!

למען כל הנשמה !

למען האדם !

למענם החיים !

למען נצח ישראל לא ישקר !


אמן ואמן!


* ~ * ~ * ל נ צ ח * ~ * ~ *
 
לייק גדול! (-:

קראתי מה שכתבת על איוב, אתה קראת בבלוג שלי את מה שאני כתבתי על איוב? תוכל לאמר לי איפה הפורום הזה, בוואלה פשוט מוצאים את זה?
ביי בינתים
D-:
 

ל נ צ ח

New member
לפני כעשור פורום פילוסופיה בוואלה נסגרלצערי

בשנת 2004 בזה הפורום שלנו במפתיע ביקר אותנו עמנואל הלפרין. איש יקר, מנהלו לשעבר של פורום "פילוסופיה" המהולל שעד לפני כעשור בערך, היה פעיל ותוסס בפורטל וואלה.

קראי בבקשה מדבריו וגם בדף הדיון אליו מוביל זה הקישור http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=69&messageid=25890081
 
רגע, אבל מדוע לצערך?

הרי הכל מלמעלה ודלת אחת שנסגרת=מליון דלתות שנפתחות!
המשך יום מ'בורך!
D-:
נ.ב. אני אכתוב לך בהמשך למה התכוונתי בדיוק בלהיות "תקיף" עם אלוהים...
 

ל נ צ ח

New member
נכון. הכל מלמעלה. כך גם צערי.


 

sailor

New member
למה? אני קורא גם בברית החדשה

(באותו כרך עם התנך), בכתבים הינדיים ודאיסטיים - סינים.
את אלה ואת אלה כתבו אנשים והם עברו סינון של דורות רבים ונמצאו ראויים מאד לקריאה.
איוב מעניין, אבל צריך לבדוק למה נכתב ומה המסר הסמוי שלו.
זכריה פחות מאתגר אבל בכל זאת יש בו ענין, גם אם לא כמו באחרים שצורפו לאותו קובץ כמו למשל עמוס - ראש וראשון לתרי עשר מבחינת הענין בו.
 
הייתי מסכימה

שספר איוב הוא פגני, אבל יותר מסתדר לי לאמר שיש בו מוטיף או רובד של פגניות. אתה יודע מתי הוא נכתב?
D-:
 

sailor

New member
רוב החוקרים טוענים לתקופת בית שני

בתקופה השלטון הפרסי או היוני, ועריכה שכללה הוספת הליריקה בסוף בית שני.
 
ידעת שמר לחמא טוען

במסכת בבא בתרא, שמשה רבינו כתב את ספר איוב..לי, זה נראה הכי מתאים, למרות שאם זה רק משל בכלל, יכול להיות שזה די חזק, כי איך פתאום משל מגיע לתנ"ך? שמת לב אגב שאיוב טוען בדיוק את מה שאני?
 
למעלה