בחזרה לשלוחת משואות

המלצות והערות

המסלול אתמול היה הרביעי שלי בשנה החולפת בגוש עציון עצמו, וזו הפעם השלישית שהייתי בעין משואות ובעין יצחק (ראשונה בעין ליבנה ובחורבת ג'ומג'ום). במידה ולא היית בשנים האחרונות בגוש עציון, אני יותר מממליץ לעשות תחילה טיול הכנה - אפשר גם ברכב פרטי - לצורך התמצאות כללית בשטח, ולקבל תחושה די ברורה איפה אין בעיה לטייל ואיפה עלולה להיות בעיה. רוב התוואים שתיארתי יהיו רכיבים בצורה זו או אחרת, בודאי למשוגעי השטח שיורדים בשבילים מנס הרים לדיר א-שייח'... בשלוחה בין משואות יצחק לחורבת ג'ומג'ום היתה נקודה בה קיצרנו הליכה ע"י ירידה קצרה במצוק (2 מ') שבין המטעים. אני מאמין שאפשר לעקוף את זה, ומקסימום - במאמץ קבוצתי להעביר את האופניים. בין חורבת ג'ומג'ום לנחל ליבנה הלכנו ללא שביל מוגדר, תוך כדי "משיכה" לעבר הבוסתן בנחל ליבנה. כנראה שלכם יהיה עדיף לרדת מג'ומג'ום אל הבוסתן למרגלותיה (מיקומו במפה שגוי - הוא נמצא בערוץ הראשון התוחם את החורבה ממערב, ולא על השלוחה) - ומשם למשוך בעמק הזעיר לדרום-מערב עד סופו בבוסתן של נחל ליבנה. כיוון שהשטח חקלאי של תושבי אל-ג'בעה, הוא בהחלט מחייב תשומת לב וזהירות. העלייה בנחל ליבנה רכיבה, לקראת הסוף אנחנו חתכנו ישר לעין משואות, אבל באופניים תצטרכו להאריך קצת יותר את הדרך. קל לזהות את המעיין לפי הסככה הנמצאת בקרבתו. את מסלול דרך האבות אני מתכנן לבצע בנובמבר-דצמבר, בעקבות אירוס הסרגל ובעקבות קרב בית זכריה של המכבים (לא לשכוח שבית זכריא עצמה היא כפר פלסטיני קטן, ולא הייתי נכנס אליו). כמו כן, אני חושב שעדיף להימנע מרכיבת אופניים לאורך כביש 60 (הרבה תנועה בכביש כולל רכבים פלסטיניים), או מצפון לנווה דניאל - נסה בסיור הכנה בשטח למצוא פתרון אחר. עין האמה עצמו אמור להיות נעול והכניסה בתשלום, אבל בהחלט לא פתוח כל הזמן. לעומת זאת, מאד מומלץ להוסיף לטיול את עין מסלע, למרות העלייה שהוא מוסיף למסלול זה בהחלט שווה! בהחלט צריך לתאם את המסלול הזה, וממליץ לך גם ליצור קשר במייל עם בית ספר שדה כפר-עציון ולהתייעץ עימם. בתחילת הטיול אפשר גם לבקר באתר ההנצחה שבכפר-עציון (בו טרם הספקתי לבקר, דבר שיהיה באחד הסיבובים הבאים). כמו כן, סקר הר חברון של מנחם מרקוס נותן מידע על רוב האתרים (לא כולם, למשל חורבת ג'ומג'ום בכלל לא מופיעה שם), ושווה להשיגו לטובת המסלול. מצרף קישור לשרשור קודם שלי מהגוש באפריל האחרון, לצערי עקב מנוע החיפוש הלא מתפקד של תפוז אני לא מצליח כרגע לצרף קישורים לשני שרשורים נוספים רלוונטיים המפרטים אתרים נוספים בגוש, האחד מאוגוסט והשני מאוקטובר.
 

batam1

New member
../images/Emo51.gifלכם

אפרסם שוב,מספר ימים לפני הביצוע, להערות
 

שבט2

New member
יפה מאד!

רק שלא הייתי עושה את המסלול הזה בימים חמים כאלו - עם כל הכבוד למעיינות שבדרך. מה גם שההבילות גורעת מהנופים. הרי גוש עציון -מלאי הוד- מן היפים בארץ, ממש כך! תודה רבה עבור התיאור המצויין.. כתמיד!
 
../images/Emo51.gif

עם שני רכבים, אפשר להשאיר רכב אחד במאחז בת-עין מערב, וכך לחסוך את הטיפוס הקשה בנחל ליבנה - ואת הביקור בעין משואות לעשות בנפרד (או לרדת ולעלות אליו ממשואות יצחק הישנה, הפרש גובה לא גדול במיוחד). אגב, המסלול תוכנן במקור לחודש מאי ופשוט נדחה יותר מדי זמן...
 

roni250b

New member
תודה עמית....סיור מרתק...../images/Emo47.gif

מול המסך זה הרבה יותר קל.....
תראו מי מדבר....
 

roni250b

New member
לא'יודע....מישהו חלף לידי ....סתם..

וצילם אותי.....נדמה לי שקוראים לו.....מבעד......משהו כזה.....
 
למעלה