בחזרה לשלוחת משואות

בחזרה לשלוחת משואות

סיבוב נוסף בגוש עציון, עם מסלול ההליכה הרציני ביותר שלי בשטח עד היום, דווקא בשיא החום... בתמונה, תצפית מכביש 367 (למרגלות אל-ג'בעה), לאפיקו העמוק של נחל ליבנה (ואדי אל-עבהרה), בצלע הרכס יושבת בת-עין, וכביש גישה המוביל למאחז בת-עין מערב (אינו נראה בתמונה - ע"פ דו"ח המאחזים של שלום עכשיו, אושר בידי ממשלת ברק). אפשר להבחין בתמונה גם בבוסתן הנאה במורד נחל ליבנה, אליו הגענו בהמשך הטיול.
 
האבן האחרונה מהמחצבה

את הרכב שמנו בכפר-עציון, ובדרכנו לש"ג של הקיבוץ נתקלנו בסלע ובשלט (כ- 50 מ' מדרום לש"ג לצד כביש הכניסה לקיבוץ).
 
מבט לראש נחל משואות

יציאה מהש"ג לכיכר הכניסה ליישובים כפר-עציון ובת-עין, הליכה קצרצרה לצד הכביש מזרחה וירידה בשביל טוב (עם סימון אדום ישן), לראשו של נחל משואות (ואדי סג'מה, או בפי המקומיים "ואדי גן-עדן").
 
גת בצלע נחל משואות

דרך הרכב היורדת ממשואות יצחק לנחל משואות מתפצלת, הסעיף השמאלי מוביל למעיין, ואחרי הליכה קצרה ראינו בצד השני של הוואדי משטח סלע למרגלות המצוק, חזרנו לבדוק ומצאנו את הגת.
 
באזור יש חקלאות הר מפותחת

והשילוב הזה של המצוק הטבעי עם חומות האבן, בהחלט מצא חן בעיני. חבל שרוב המדרגות החקלאיות מוזנחות כיום.
 
עין יצחק

מקום מצויין לטבילת בוקר והתרעננות ראשונה בטיול. עומק המים נכון להיום בסביבות 1.65 מ'.
 
מערת מגורים

מעין יצחק, עלייה קצרה ותלולה בשביל ברור הפוגש את דרך העפר בשלוחת משואות, ואחרי הליכה קצרה יש צמד מערות מגורים לצד השביל, לאחת מהן יש שער כניסה בולט (אבל מי שבא ברכב למעיין כנראה יחמיץ את המערות האלו).
 
ירידה על גב שלוחת משואות

בדרך ליעד הבא, עברנו בין מטעים וכרמים בשלוחת משואות, ממנה יש תצפית טובה לעבר ביתר עילית, רכס סנסן והסביבה.
 
בדרך ליעד הבא - חורבת ג'ומג'ום

בתמונה רואים את הגבעה הבהירה והמצוקית, עליה יושבת חורבת ג'ומג'ום - וברקע נראית היטב כיפה מיוערת שמורדותיה חשופים - חורבת סנסן.
 
למעלה