חידת מסלול

חזרתי הביתה, ופתרון הרמזים

הייתי בטוח שתעלו על הכל תוך זמן קצר, אך כנראה החידה היתה קשה. כפר בוואדי ערה = מושריפה, רמז למצפה שבטה (אל-מושריפה). אלישע הנביא - מוזכר בתנ"ך סיפור "עלה קרח" בדרכו של אלישע מיריחו לבית אל - רמז לבקעת קורחה בשוליה הלכנו. מסילת רכבת - כפי שנפתר כבר, מסילת הרכבת הטורקית בנחל לבן. אחד הצבעים - כפי שנפתר כבר, לבן - נחל לבן. חד גדיא - כפי שנפתר כבר - שונרא - חולות שונרה. הקדוּשה שהפכה לקללה - קברו של עומרי איבן רבאב על גדת נחל לבן. מכת החרב - איבחה - נחל איבחה אותו חצינו לקראת סוף היום. הפינה היא כמובן הר קרן בו סיימנו את יום האתמול (כ- 30 ק"מ מצומת שבטה דרך מצפה שבטה וכל השאר לעיל). והיום הלכנו מהר קרן דרך קניון הלס, שורת עמקים קטנים עם שפע בורות מים ושרידי חוות נבטיות, רחובות בנגב, נחל שונרה, חורבת סעדון, "עמק האכיליאה", נחל הבשור אל חורבות חלוצה (25 ק"מ). סאקרה - תודה, את הרוב ראיתי, חוץ מהפיר אלא מה? הפלאפון שלי לא משוכלל מספיק כדי לראות תמונות (וגם לא אייקונים או מסרים...), ואת העדכונים שלך ראיתי כבר בחורבת סעדון...
 

סאקרה

New member
אם פיספסת את הפיר

אז קבל תמונה שלו במבט פנימה. לא הצלחתי להבין מה היתה מטרתו. עבודת סיתות כל כך מדוייקת,רוחב שאינו מאפשר ירידת אדם (אלא אם כן הוא קטן מידות כילד) המכסה והניתוק מכל מבנה. אולי מי מ"מהנדסי" הפורום יאיר את עיני?
 
והמסלול כמובן

כף הרגל עדיין כואבת (האמנם קללת עומרי איבן רבאב?), אך היו הרבה חוויות. התחלנו ביום שישי לקראת השעה 10 בבוקר בצומת שבטה, והליכה קצרה למפלים המסומנים במפה.
 
הגיא מצפון לצומת שבטה

מאות מטרים בלבד מהכביש, יורד הערוץ הקצר בסדרת מפלונים נמוכים, נפתח לקניון רחב ונבלע בחולות שונרה.
 
מצפה שבטה

במזג אוויר חורפי מעונן, חציית הכביש דרומה והליכה לפסגת מצפה שבטה, תוך חציית הנחלים הבוציים שהיו זה מכבר מרמס לנגמש"י צה"ל. ממצפה שבטה תצפית נוף אל בקעת קורחה, חולות שונרה, מחנה שבטה והסביבה. התמונה משרידי הכנסייה באתר.
 
תלוליות הענבים

ממצפה שבטה ניתן לראות כמה מקבצי תלוליות ששרדו ממש לא רחוק מהכביש לעתיקות שבטה.
 
בקעת קורחה

הלכנו לאורך שולי הגבעות, ובדרך נתקלנו בשלט שבתמונה (כמובן אין גדר ואין סימון במפה...).
 
הגשרים על נחל לבן

בקטע הליכה קצר אפשר לראות שלושה גשרים, כל אחד וסגנונו. הראשון מנדטורי מהכביש הישן לניצנה.
 
הגשר הטורקי

לא שרד בשלמותו את פגעי הזמן, ונותרו שלוש הקשתות הללו ועוד חלק קטן בצד המערבי של הנחל.
 
סאקרה, לפני שתלכי לישון

מה עושה שם הצינור הלבן-החלוד משמאל ? בעצם השאלה לכולם. וריאציות של הנ"ל ("הצינור") יש לא מעט. ??? (התשובה שמורה עימי, בינתיים)
 

סאקרה

New member
אבו,זה לא מודד ספיקת מים?

נדמה לי שראיתי כזה בעין מעריף וזה מה שהוסבר לי.
 
זהו מתקן לרישום גובה פני המים באפיק

לאחר מכן מתורגם הגובה (רום) לספיקה. המכשיר "טמבל" - הספיקה כבר סיפור אחר. זה אולי רעיון טוב.. בקרוב..אולי
 
למעלה