בעקבות הבוילר של אמא אדמה

  • פותח הנושא 1L
  • פורסם בתאריך

1L

New member
בעקבות הבוילר של אמא אדמה

למקרה שיחזור החורף להופעת הדרן (בינתיים נראה שריקוד הגשם שלי עומד להניב תוצאות), אני מנסה לאסוף מידע רב ככל האפשר אודות מעיינות תרמיים בארץ ואשמח לכל פיסת מידע. מראש אני מוותר על המוסדרים למיניהם: חמי געש, חמת גדר, חמי יואב, חמי טבריה וההוא שליד פארק גולדה. בתחקיר שערכתי עד כה גיליתי שברשת יש מעט מאוד מידע בנושא וניסיתי להיוועץ גם בכמה מהגדולים שבמומחי הפורום אך עדיין נותרתי כשחצי תאוותי בידי. היות והמבחר איננו רחב וגם בעיקר אינו מוכר אני מניח שלפחות חלק מהתגובות יהיו לגבי אתרים שנתקלתי בהם במהלך החיפושים אך באמת שכל מידע יסייע. הרבה תודה מראש.
 

1L

New member
על דרך הלימינציה

זה לא מה שאני מחפש. אבל תודה בכל מקרה
 

תותח9

New member
חמאם אל-מליח

מקום לא ידוע בבקעת הירדן עם מים מינרליים מלוחים, נראה לי שלא נגיש כרגע מבחינה בטחונית, ואולי מי מחברי הפורום שהיה באיזור לאחרונה יוכל להאיר את עינינו
 
ייתכן ונגיש אך אני לא בטוח

לפי מה שהבנתי, סמוך לחמאם ובורג' אל-מליח, יש מספר בסיסים של צה"ל- וייתכן שלאחר קבלת אישור בטחוני (מדובר בשטח אש) ניתן לבקר גם בחמאם אל-מליח וגם בבורג' אל-מליח הסמוך אליו.
 

Rebeccan

New member
לפני 5 שנים נחשב ../images/Emo98.gif?

יש ממש בסמוך את הבסיס של הנחל החרדי - הייתי בסיורון לפני כארבע שנים וחצי. החבר'ה של אלון מורה מגיעים לשם מדי פעם... אם קריטי אוכל לברר. פרינצסה
בגן הפרחים
פעמיים גשם
בבקשה, ומנת
גם
 

תותח9

New member
ועוד

חברי קיבוץ גבולות אמרו לי שגם אצלם יש קידוח שמוציא מים תרמיים, אך אין תקציב לפתח את העניין. סביר שאם יקדחו במקומות אחרים - יגלו עוד האם הארץ כוללת גם את ירדן (בלי פוליטיקה, רק לצורך השאלה) ?
 

1L

New member
לירדן ייוחד טיול בפני עצמו בעתיד

מדבריך אני מניח שאין אפשרות לבקר בקידוח הזה (ולהנות ממימיו). חמאם אל מליח הוא אכן המקומות בהם נתקלתי בחיפושיי אך בשל מיקומו הבעייתי בטחונית אני אוותר עליו הפעם. תודה!
 

ה דרומי

New member
ששש גם לידינו יש מים כאלו רק שלא

קודחים ולא{נעלים} כלום חבל. אבל הכסף מגיע מכיון אחר .
 
מתחמם.. חם.. חם מאוד

עין קדם. בשפך של נחל קדם. נשפך אל ים המלח, מצפון לעין גדי. לך בעקבות הריח (מסריח). כ- 40 מעלות צלסיוס. דובה העלה תמונות מהמקום לפני מספר שבועות. אגב במפות הוא מופיע בקצה הצפוני של השפך אבל מדובר בסידרה של נביעות בקצה הדרומי של השפך.
 
סיכום מצב - מים חמים

בנוסף לעין קדם (כנראה המרבץ החם הארקטיבי ביותר): עין גפרה - בחוף גפרה שבמזרח הכנרת. נביעה קטנה עם בריכה (32 מעלות) קידוח פארן 20 - חם מאוד (56 מעלות). מצפון למושב, בדרך לקניון ורדית (מגדלי הקירור של המים נראים ע"י כביש הערבה. לא ידוע על אפשרות רחצה. האמת גם שצריך לקרר "מעט" את המים לפני שטובלים רגל. קידוחי מיצר ברמת הגולן (הנחל נשפך אל הירמוך), מים חמים עם גפרית. נדמה לי שמדובר בשטח צבאי. לא בטוח.והסיפור החדש: מצפון לקיבוץ שמיר, ע"י עין שמיר, קידוח חדש, מים חמים, ארטזי. עכשיו לא זורם, אבל כשזורם: פשוט שפריץ אדיר של מים חמים. האמבטיות כבר מפוזרות בשטח לאורך הזרימה. בקיצור: לכו על עין קדם אן עין גופרה.
 

רותםזך

New member
איזה עין קדם

ואני חשבתי שעין קדם זה ליד נחל גלים ביערות הכרמל
 
כדברי הרבי-גם אתה צודק.

עין קדם החם והמרפא את הנשמה נמצא מס' קילומטרים מצפון לעין גדי. ממזרח לכביש. ממש סמוך לקו המים. ללכת בעקבות הריח.
 

1L

New member
תבורך

הייתי שמח לדעת מאין המידע שאתה שופע כ"כ. עין קדם וגופרה בהחלט היו מהאופציות הבולטות וגם הנביעה שמצפון לקיבוץ שמיר (בתחום שמורת נחל רחום?) הוזכרה אך על הקידוחים השונים לא שמעתי קודם. בנוסף לאלה הומלץ לי על חמאם בנאת יעקוב אשר ליד גשר בנות יעקב. באיזור עין גדי מופיעים במפה מספר נקודות חשודות: חמי ישע (מזרחית לקיבוץ), חמי אונים שבשמורת מעינות גפריר (דרומית לקיבוץ) ומעיינות חמים ללא שם כ- 5.5 ק"מ צפונית לקיבוץ צמודים ממזרח לכביש 90. אם יש מי שידע להוסיף לי מידע על אלה - אשמח מאוד. באמת שאני מעריך את כל העזרה שלכם, אנשים יקרים עד כה.
 
מצפון לשמיר - קידוח ארטזי, לא נביעה

כעת אמור להיות יבש. מקורות מידע: סטודנט (לשעבר), ידע אישי.
 

zepelin

New member
עינות סמר לחוף ים המלח מצפון לשפך

נחל דרגות. לא בקרתי שם לאחרונה, אבל לפני כשנה היו שם נביעות חמות.
 

zepelin

New member
וקטונתי מהיות מומחה. אני שותה בצמא

מידע מהמומחים של הפורום.
 
למעלה