"אל המבצר הנהדר בראש ההר"

סאקרה

New member
בקטע הזה דווקא כן הלכתי

פרח גם אז,אבל לא בטרוף.. אז ייתכן שהתפרצות הח"שים התרחשה במשך השבוע וחצי האחרונים. הגיוני בהתחשב במזה"א. האם יש עוד שבילי רוחב שמחברים את הכביש עם השביל השחור? (בקטע האמצעי) כך שאפשר לחסוך את ההתברברות בקטע הנמוך והחם?
 
לא בטוח

לאורך רוב הקטע מייד אחרי הגדר של משואה ועד הכניסה למחנה גדי - גדר תיל ישנה ומחלידה לצד הכביש. ייתכן שניתן מייד בגדר הצפונית של משואה לחתוך לכיוון הוואדי. מכל מקום, עם מפה, קשה להתברבר: ממחנה גדי הולכים לעבר פתח הוואדי הבולט מדרום-מערב, ועולים באפיק (לדעתי נוח יותר לאורך הגדה הצפונית כל הזמן), עד עין ג'רוזליה. (בקטע זה נתקלנו במספר ספוראדי של סימונים), מהמעיין מתחילים לטפס דרומה ומזהים את השביל המסומן בבירור - ההמשך טריוויאלי.
 
על הפסגה

אל הפסגה הגענו ב- 12:45, כשלוש וחצי שעות לאחר תחילת הטיפוס. במקום פגשנו קבוצת מטיילים בג'יפים שהשאירו את הרכבים למרגלות הפסגה ממערב ובאו לטייל אף הם באתר.
 


כל המפנה הצפוני של פסגת הסרטבה מדהים בפריחתו! ניתן לראות מעבר לגיא את השביל הנוח (מסומן שחור) העולה מכיוון עין ג'רוזליה.
 
כאן ירדנו

סאקרה גם עלתה מהמעלה הזה לסרטבה - האפשרות הנגישה ביותר לבעלי רכב פרטי. הירידה אכן לקחה 45 דקות כפי שסאקרה כתבה, העלייה שלנו היתה רצינית יותר...
 
בחזרה למשואה

הגענו לרכבים בשעה 15:30 (הירידה לקחה שעתיים), ונסענו ליעד הבא במעיינות פצאל (אז מה אם הייתי בהם גם בשבוע שעבר?
)
 
טחונת אל-פסייל

שוב... הפעם, היו 5-4 כלי רכב ישראליים שהגיעו למעיינות, לעומת השבת האחרונה בה היינו הישראלים היחידים באתר.
 

צור82

New member
איזה יופי..... ../images/Emo39.gif

כל הכבוד על הטיול ועל ששיתפת אותנו- חזק ואמץ
 
מנהלות

1. אזור הסרטבה מוגדר כשטח אש (גם אם כנראה לא מאד פעיל), בנוסף לכך שהוא בשטחים - תיאום בטחוני חובה! (ובפרט למסלול שטח כמו זה שעשינו, לעומת המסלול הקצר בשביל הירוק מאוכף המוסטרה לפסגת ההר וחזרה באותה דרך). 2. ניתן לקבל אישור במתא"ם של פיקוד מרכז, מס' טלפון/פאקס מופיעים במאמרי הפורום. היינו צריכים לשלוח מפה עם סימון המסלול, ולהמתין מספר ימים לאישור - מי שמתכנן לטייל שם בשישי/שבת הקרובים - אל תחכו לרגע האחרון לקבלת אישור! האישור מותנה בכך שיהיה לפחות מטייל אחד נושא נשק (לנו היו שניים כאלה מתוך 7 מטיילים). מהצבא גם התקשרו אלינו במהלך היום לוודא שהכל בסדר... 3. החלק הראשון של המסלול מאד לא ברור בשטח (עד למרגלות נ"ג 117), מאד מומלץ לא להסתמך על הסימונים אלא לעקוב אחרי תוואי הנוף בשטח. 4. החלק התחתון של המסלול חם! בשבוע הבא אולי תהיה התקררות, בכל מקרה לא לשכוח הרבה מים עבור המסלול. 5. באזור יש מרעה ונוכחות רועים פלסטיניים, היו בסדר - מכל מקום, מבחינה זה אינו מסלול לצאת אליו לבד! 6. עינות פצאל: ניתן להגיע בכביש עביר לכל רכב עד קידוח קרוב למעיינות (200 מ' ממזרח למעיינות), באזור יש נוכחות רבה של רועים פלסטיניים וצאנם.
 
למעלה