"אל המבצר הנהדר בראש ההר"

"אל המבצר הנהדר בראש ההר"../images/Emo99.gif

מספר חודשים אחרי שעלה לראשונה הרעיון ביוזמת גיאש, הוצאנו לפועל את הטיול היפה והפורח ביותר (לפחות שלי) בשנתיים האחרונות, אם לא למעלה מזה: העפלה רגלית מבקעת הירדן אל קרן הסרטבה וירידה חזרה לבקעה. ביום ראשון שלחנו בקשה לאישור המסלול, ואחרי קצת בירוקרטיה וחששות שמא לא יתקבל האישור, קיבלנו ביום חמישי בצהריים את האישור המיוחל. היה טיול יוצא מהכלל, והתמונות בהמשך השרשור.
 
ובהתחלה...

בשש בבוקר כבר הייתי ברכב בדרך לאסוף את המצטרפים, חלפנו על פני פריחת השקדים המרהיבה בסיבוב מוצא, וירדנו אל צומת אלמוג (כבר בדרך ראינו קבוצת צבאים לצד הכביש באזור השומרוני הטוב). בהמתנה למטיילים נוספים, שריכבם התפנצ'ר, יצאנו לשיטוט קל 50 מטרים מאחורי תחנת הדלק בצומת אלמוג - טעימה ראשונה בלבד של הפריחה המרהיבה.
 
עוד פריחה בצומת אלמוג

מומלץ בהחלט לכל הנוסע בימים אלו לים המלח, להציץ בפריחה ליד הצומת - עשרות מטרים בלבד מאחורי תחנת הדלק.
 
השלמות בעוקף עוג'א

אומנם לא יצאה לנו תמונה כמו של סאקרה בתחילת השבוע, אך הפעם לא ויתרנו על צילומי פריחת העכנאי המרהיבה באזור ח'רבת א-סמרא (ממזרח לנעמי).
 
והתחלת המסלול

בתשע ורבע, התחלנו את ההליכה ממושב משואה, בו השארנו את המכוניות. הראינו לש"ג את האישור לטיול ויצאנו מהמושב צפונה בכביש העובר בשולי השדות המעובדים של הג'יפתליק.
 
מחנה גדי העזוב

כקילומטר צפונית למשואה, פנינו לפי סימון שחור (מאד לא ברור בחלקו הראשון של המסלול!) ונכנסנו בשעריו של מה שהיה פעם "מחנה גדי", והיום אזור מרעה לכבשים וערימות פסולת.
 

אורניהו

New member
עמית..זכרונות מגדי

ואולי אתה יודע/מכיר/זוכר את סוג העצים ההם שבסמטה שממול לגדי לצד החושות העזובות.ישנה שם שורת עצי ענק..
 
מתחילים לעלות

במחנה גדי הצלחנו לאבד את סימון השבילים, והמשכנו לפי המפה לעבר פתחו של ואדי ג'רוזליה, כאשר הסרטבה גבוה ברקע (סה"כ טיפוס מצטבר ממשואה אל הפסגה - 620 מ'...).
 
עין ג'רוזליה

ליד המעיין המזרחי גרה משפחת רועים, את המעיין המערבי לא מצאנו ולא השקענו בחיפושים אחריו.
 


העלייה מעין ג'רוזליה אינה ברורה בשטח, ובדרכנו במפנה הצפוני - נוף מרהיב של כרי עשב ושפע כלניות פורחות.
 
עולים...

מאזור נ"ג 117, השביל המסומן ברור מאד ועובר בצלע הגיא ממזרח לפסגה עצמה, העלייה מתונה ונוחה ולאורכה כמובן שפע פריחה.
 

סאקרה

New member
וואו! איזה יופי!

עמית, מרגישה שפיספסתי את המפנה הזה. רציתי לרדת משם,אבל השממה בכביש הבהירה לי שלא אתפוס טרמפ חזרה לרכב. איך השביל לירידה? מחייב תמיכת עכוזים?
 
השביל דווקא נוח למדי

יש שתי עליות משמעותיות האחת מעין ג'רוזליה לעבר מורדות נ"ג 117, והשנייה בראש הוואדי אל הסיפון, (אך בהחלט לא מחייבות "תמיכת עכוזים" בירידה), רוב השביל מתון להפליא (אפשר לראות באחת התמונות מהפסגה את תוואי השביל), ומתאים בהחלט כשביל ירידה מהפסגה. בינינו, הפריחה המרהיבה מכולן (עד כמה שאפשר לומר זאת על טיול כה פורח...), היתה ממש במפנה הצפוני של הסרטבה, על השביל הירוק מבורות המים ועד הנקודה בה הוא חובר בשנית לסימון ה"שקוף" המגיע לפסגה עצמה.
 
למעלה