מספר שאלות על מסלול מנחל חווארים על שביל ישראל למצפה רמון

AntMan1

New member
מספר שאלות על מסלול מנחל חווארים על שביל ישראל למצפה רמון

שלום לחברי הפורום,
מצטער אם הפוסט קצת ארוך ומודה מראש למי שיקרא אותו.

אני מתכנן טיול של 2 לילות, והייתי רוצה לעשות את המקטעים של שביל ישראל ממדרשת בן גוריון עד מצפה רמון (37-39). למרות שהתכנון בשביל ישראל הוא לינה של לילה אחד אני רוצה לחלק אותו ל2 לילות כי האורך המצטבר שלהם הוא 50 ק״מ ואני לא בכושר שיא.

התכנון שלי הוא (מצורפות תמונות רלונטיות עם תיוג):
יום א:
1. להתחיל בנק׳ (1) בתמונה - התחלת מסלול נחל חווארים (ביום :( ) ולהמשיך בו עד עד סופו
2. או להמשיך במסלול האדום ואז הכחול דרך קרן עקב (מסומן 2) או דרך המסלול שמסומן ב(3) - דילמה ראשונה. עד שאתחבר לשביל ישראל (עין עקב)
3. להמשיך מעין עקב עד עין שביב ולישון שם
יום ב:
4. על שביל ישראל מעין שביב עד קצת אחרי מצד מחמל (הציור של האיש ההולך ב- https://mapateva.org.il/Apps/StoryT...urces/images/Maps/38 נחל חווה מצפה רמון .png) - לישון בחניון לא מסומן
יום ג:
5. מהחניון המאולתר עד מצפה רמון בשביל ישראל

שאלות:
1. האם המסלול ריאלי? מבחינת חלוקה של המקטעים ועוד בעיות שעלולות לצוץ בדרך
2. האם כדאי ללכת במסלול המסומן (2) או במסלול (3), אני מניח ש(3) קל יותר ויכול להקל עלי בהמשך ו(2) מעניין יותר מבחינת דברים לראות, מה ההמלצה שלכם
3. מכיוון שאני רוצה להקל קצת מהמקטע האחרון (כמעט 28 ק״מ) אני אדרש לישון בחניון לא מסודר, כמה זה קריטי (אפשרי? מסוכן? מועד לביזות?)
4. כמה מים כדאי לקחת איתי? אני מתכנן ללכת באחד הסופשים בין 20.9 לאמצע אוקטובר
5. הערות והצעות נוספות יתקבלו בברכה.

תודה רבה למשיבים!
אנטון.

 
3 עדיף חד משמעית על 2

2 זו דרך ג'יפים, שרוב ההולכים ברגל לא ימצאו בה עניין רב.

מבחינה חוקית, בתחומי שמורות טבע אסור ללון מחוץ לחניון לילה. באשר למקרי ביזה באזור הזה, לא שמעתי על כך (יש יותר סכנה מבחינה זו באזור נחל חווה).

כמה מים? תלוי מאד בטמפרטורה. בעוד שבועיים עדיין יכול להיות מאד חם במדבר. אם יהיו במקרה שטפונות לפני הטיול, שווה לקחת טבליות טיהור מים ולהסתייע במילוי מים מהגבים (אחרי שתוודא שאכן היו שטפונות בגזרה). אחרת, נראה לי שלשלושה ימים אתה חייב לפחות 12 ליטרים מים (גם זה אם יהיה מזג אוויר נוח, ובהנחה שאתה לא בונה על הצטיידות כלשהי במים בדרך), וזה כבד מאד על הגב. אם יהיה חם, זה לא יספיק ומצד שני העומס יגדיל את הסיכון למכת חום.
 
למעלה