ביקור בערים הנבטיות בנגב

soungalo

New member
ביקור בערים הנבטיות בנגב

שלום,
אשמח לעצה לגבי ביקור בערים הנבטיות.
מתכננים טיול לאזור (לינה כנראה בשדה בוקר) ומתלבטים איפה כדאי לבקר: שיבטה, ניצנה, עבדת? אולי מקום אחר? (שמעתי גם על רחובות בנגב וחלוצה). האם שווה לבקר ביותר מאתר אחד, או שמדובר באתרים דומים בסה”כ? האם אפשר\כדאי\מומלץ לשלב ביקור בכמה אתרים באותו יום? אם צריך לבחור רק אתר אחד או שניים, על מה הייתם הולכים?
תודה רבה!
 

PW1

New member
יקירי:

כל האתרים שציינת "שווים ביקור", ללא ספק. לכל אחד ייחוד ותרומה משלו להבנת "הארוע של הנבטים" בנגב. אם הלינה היא בשדה בוקר, עבדת היא הקרובה ביותר. מדובר בגן לאומי, בו הכניסה בתשלום. מומלץ ביותר.
שבטה גם היא מוגדרת גן לאומי והכניסה בה חינם אין כסף. גם היא מרשימה, משוחזרת בחלקה הגדול ומאוד מהנה לביקור. בשבטה יש משמעות רבה למרחב מסביב לשטח העירוני המחייב עיון וסיור מקיפים ויסודיים כדי להבין את כל התמונה.
ניצנה היא אתר פחות מתאים למטיילים מהשורה כי היא מחייבת הכרה והתמצאות ברמה גבוהה, כמו גם הבנה עמוקה יותר והכרה של כמה וכמה תקופות משמעותיות ב"חיי" האתר.
חלוצה היא אתר שקרוב לכביש, ניתן לבקר בו - אך הוא עוד פחות "מוסדר" מכל השאר ומצריך מיומנות, התמצאות וידע.
לרוחייבה לא תוכלו להגיע ללא רכב שדה.
על כל האתרים הללו יש חומרים טובים ומשכילים ברשת וההמלצה המאוד ברורה היא: להכין שיעורי בית, לקרא, לעיין במפות ובתצלומי אוויר, בתמונות, להבין את התקפות הנבטיות השונות ואת התבטאותן בכל אתר, להבין לעומק את התרבות ומבנה האתרים כמו גם את השתנותם על ציר הזמן.
אם לאחר כל אלה נדרש סיוע נוסף כלשהוא - נא לפנות בה"פ.
טיול נעים!
PW
 
למעלה