טיול בטרמפים לאורך הארץ

Y4NN C0HEN

New member
טיול בטרמפים לאורך הארץ

*אני מתנצל על כפילות וטריפל הודעות ברחבי פורומי תפוז. אני משתדל להגדיל את תפוצת הקוראים והעוזרים. מעתיק הודעה מפורום תחבורה ציבורית שם פירסמתי לראשונה

מעוניין בחוות דעתכם במסע טרמפים חוצה ישראל שאני מתכנן כבר תקופה והגיע הזמן להוציא אל הפועל.

מתכנן להתחיל בחרמון (הגעה בתחבורה ציבורית. היה ולא ניתן להגיע ממש לחרמון בתחבצ אתיר לעצמי להתחיל את המסע גם ממג'דל שמס) ולסיים באילת.

התכנון הוא לא להיכנס בשום אופן לשטחים שמעבר לקו הירוק ככה שמצפון את כביש 90 אעזוב לכל המאוחר באיזור בית שאן (אחתוך ל71). בתקווה שאצליח לעבור מערבה מוקדם יותר.

לטובת המסע אני מתכנן לשריין ראשון-שישי (ייתכן וכבר ביום חמישי של לפני אותו יום ראשון אצא לצפון בתחבורה ציבורית וככה אולי ארוויח כמה ימים).
מלבד הגעה לנקודת ההתחלה הצפונית אין לי כל כוונה להשתמש בתחבורה ציבורית. כשאגיע לצומת החלטה של תחב"צ או חזרה לפני אילת הביתה-אקבל אותה. מאילת מתכנן להשתמש בתחבורה ציבורית כדי לחזור הביתה (גר במרכז)

לא פוסל כניסה ליישובים ושינה אצל אנשים (אני מלאך בעצמי ויצא לי להתארח בטיולים פה ושם אצל אנשים טובים כאלה ואחרים)

כמעט שכחתי כי זה מובן מאליו עבורי אבל אני גבר צעיר (~20), לבד.

ברשותכם אני מצרף רשימת ציוד ומי שממש משקיע יציץ בה ויחווה את דעתו הכנה והחשובה. אם מישהו כאן התנסה בטיול טרמפים חוצה ישראל אשמח לשמוע את הצעותיו.

הטיול מבחינתי מהווה איזשהו "מודל" (מתנצל. צהל לא יוצא ממני כל כך בקלות) לטיול טרמפים באירופה ושביל ישראל ברגל. ככה שזה מעין שילוב

אנא מכם
מחכה לשמוע את דעותיכם. מי שקורא אך ללא יכולת לכתוב אשמח אם יכתוב לי מייל
[email protected]
 
לא הבנתי איפה כאן הטיול

מהתיאור שלך נשמע שהטרמפים הם העיקר, ובלבד שלא לחצות את הקו הירוק (אתה מודע לכך שלא תוכל לעבור דרך לטרון?). איפה בעצם הטיול? קטעי הליכה ברגל? טיולים עירוניים?

בתחבורה ציבורית תוכל להגיע רק עד מג'דל שאמס, לא לאתר הסקי.
 

Y4NN C0HEN

New member
הטרמפים אכן הם העיקר..

תודה עמית על התגובה הזריזה
פרט ששכחתי להוסיף כי נדמה היה לי שמובן מאליו הוא שכמובן וכמובן שהטרמפים הם העיקר!
המפגש הישיר עם אנשים שונים, ההזדמנות לשמוע ולהכיר אנשים אחרים ולו לנסיעה קצרה או שהייה קצרה בבית.

העיר היחידה שחשבתי לבקר בה היא ירושלים, אבל כבר צעדתי את שביל ירושלים+עליתי אליה ברגל במסע לאורך 70 קילומטר ולול תרנגולים אחד.. אז אפשר לוותר הפעם על ביקור בה.


טיול תרמילאי במובן הבסיסי של המילה מחכה לי בפברואר שאטייל את השביל במלואו ומאחוריי כבר קילומטראז לא מבוטל של טיול תרמילאי מובהק,
פה הסיפור שונה.

ולגבי מגד'ל-תודה. מוזר לי שאין תחב"צ לאתר החרמון

אולי אתפוס טרמפ לשם, ואולי אדרים ישר ממגד'ל :)

אשמח לשמוע תובנות נוספות!
 
אני אמנם כמעט ולא משתמש בטרמפים

אבל נראה לי שיהיה לך קל יחסית להשיג טרמפים באזורים בהם התחבורה הציבורית לא טובה. לדעתי בגוש דן יהיה לך קשה להשיג טרמפ...

כמו כן, לו אני נהג שמתלבט אם לקחת טרמפיסט או לא, אעדיף לקחת מישהו שיש לו יעד מוגדר ולא מישהו שלא ברור לאן הוא רוצה להגיע.

לא נראה לי שתהיה לך שום בעיה להגיע בטרמפים לאילת, אם כי כמובן ייתכן שתיאלץ להמתין אי אילו שעות.

כיוון שכתבת שאתה מקצה למשימה 6 ימים, מציע שתקבע יעד לכל יום. נניח ביום הראשון הגעה למג'דל שאמס (סביב הצהריים) וטרמפים עד לאזור ראש פינה - קצרין. ביום השני לנסות לחצות את הגליל העליון לכיוון נהריה ואז לאזור יגור. ביום השלישי עד לאזור בית שמש, ביום הרביעי להגיע לירושלים ולחזור לכיוון בית שמש. ביום החמישי להגיע מבית שמש עד דימונה/שדה בוקר וביום האחרון להגיע עד אילת.

מציע גם שתקבע כמה עצירות ביניים אתה מוכן לעשות כל יום. למשל, מדימונה לאילת יש לך סיכוי טוב לתפוס טרמפ יחיד. מראש פינה לכיוון מחלף יגור כנראה יש סיכוי לא רע ל- 2-1 טרמפים (ונסיעה קצרה למדי) אבל אם אתה עושה זאת דרך נהריה כנראה שתצטרך יותר טרמפים.

וכמובן שהביטחון האישי חשוב ביותר (אחת הסיבות המרכזיות למה את מספר הפעמים שתפסתי טרמפ לא מתוכנן באלפי טיולים בארץ לאורך השנים, אפשר לספור על אצבעות שתי הידיים). תפעיל שיקול דעת, ונסה להימנע מהגעה למצב של טרמפים מפוקפקים, הן מבחינת מקום עצירה והן מבחינת שעות.
 

Y4NN C0HEN

New member
אחלה!

כן. יעדי cut-off הם בהחלט דבר שעלה לי לראש.
תודה על הטיפים על האיזורים בצפון. האיזור פחות מוכר לי.
אני מתנייד בטרמפים, ולו קצרים ביותר, גם היום כשיש לי רכב. לא תמיד יש לי סבלנות אליו. השליטה שלי בטרמפים באיזור הבית שנייה (ושלישית) רק למתנחלים ולחרדים.
לגבי ביטחון אישי, אני בוחר לסמוך על שיקול הדעת ולהשאיר אי אילו אמצעים בבית.
בירושלים לקחתי איתי את האקדח וחוץ ממועקה ושפשופים לא יצא לי ממנו כלום.
&nbsp
אשקיע בלימוד מחלפים וצמתים כדאיים באיזור הצפון (ובדרום אלוהים גדול..).
&nbsp
שוב תודה
 
למעלה