נחל גשרון - האם המסלול פתוח?

mic0mik

New member
נחל גשרון - האם המסלול פתוח?

רציתי לוודא שניתן לטייל במסלול נחל גשרון.
אודה לתגובה מעודכנת!
 

harhanegev

New member
בהחלט פתוח !

אם אתה מדבר על מסלול נחל גישרון בשביל ישראל, אז הוא בהחלט פתוח כבר כמה שנים. ההגבלות הבטחוניות שהיו הוסרו, כנראה בזכות השלמתה המוצלחת של הגדר החדשה בגבול עם סיני.
יש שני חלקים של נחל גישרון שהם מעבר לגדר, הנפתול האמצעי עם המורינגה הרותמית והחלק התחתון ממעלה גישרון להילטון טאבה, אך זה כבר עשרות שנים ככה ושביל ישראל (שהוא גם השביל המסומן כחול) כבר מזמן לא עובר בקטעים אלו.

מאיפה לאיפה רצית לטייל בנחל גישרון ? (אגב, אני הייתי השבוע בנחל גישרון, ממרגלות הר יואש עד מעלה יהושפט)
 
שינויי הגבול היו לפני סימון שביל ישראל

ולכן הוא מעולם לא עבר בקטעים החסומים של הנחל.
 

harhanegev

New member
אתה כמובן צודק,

השביל שהוזז עקב שינויי הגבול הוא השביל המסומן כחול, וכמה שנים אחרי שהוזז הפך להיות חלק משביל ישראל.
 

mic0mik

New member
תודה - מה המלצתך?

כפי שציינת, זכיתי לטייל במסלול הארוך מספר פעמים לפני עשרות שנים.
חשבתי על סיבוב של כ-5 שע' . להשאיר רכב אחד בחניון העליון (הר יואש) ולרדת בנחל (לא שביל ישראל) עד לנקודה שבה נוכל לחבור לרכב. אתה יכול לציין מה האפשרויות להשארת רכב באזור העיקול או מקום אחר?
המלצה אחרת?
תודה!
 

harhanegev

New member
ברוך הבא לגישרון

המסלול שציינת הוא מסלול יפה ונחמד, אבל כדי שהוא יקח 5 שעות יש צורך בעצירות רבות או באיטיות מופלגת.
מדובר במסלול של 3 שעות בנחת (או שעתיים לזריזים).
4 שעות זה כבר ממש ממש לאטטטטטט.
מצחיק שאתה מדבר על שתי מכוניות כאשר אפילו אחת לא צריך ואפשר להסתדר עם תחבורה ציבורית רגילה, אבל אם אתה כל כך רוצה שתי מכוניות אז אפרט:
למרגלות הר יואש יש מקום נוח לחנות בשוליים סמוך לקצה השביל המסומן שחור עליו אני מבין שאתה מדבר.
גם בסוף השביל השחור בכביש 12 (ליד קילומטר מספר 6 בערך) יש מקום נוח לחנות בזכות הארכת השביל בכמה מאות מטרים לצד הכביש עד לנקודה בה אפשר לשים רכב.
 

harhanegev

New member
יש אפשרויות רבות.

בהגיעך לצמת שחור-כחול/ש"י (3 במפה) תוכל להמשיך עוד 2-4 שעות (תלוי בקצב שלך) בשביל שמתחיל מתון והופך במהרה לירידה תלולה מאוד, אך בטוחה ונוחה יחסית לשבילים מסומנים תלולים אחרים, וזאת בזכות:
ברזלים במקומות רבים מאוד, רובם מקומות שהיה אפשר להסתדר יפה מאוד גם בלי.
גרניט מחוספס שעוזר מאוד באחיזה וביציבות.
מקומות אחיזה נוחים בצדדים כמעט בכל מקום תלול בדרך.
התלילות הזאת מסתיימת במקום בו פוגשים את השביל המסומן אדום "מעלה יהושפט" (7 במפה) המאפשר דרכו ודרך פניה שמאלה להמשך מסומן ירוק עליה לכביש 12 לנקודה קרובה מאוד לנקודה אליה מגיעים מנחל יואש המסומן שחור.
לא הספיק לך?
אפשר להמשיך עוד קצת הלאה בשביל נוח עם מפל תלול פה מפל תלול שם (לא נוראים מידי) העובר ליד ציורי סלע ולהגיע למעבר צפרה ממנו תעלה דרך השביל הירוק לכביש 12 לאותה נקודה שהזכרתי קודם.
גם זה לא מספיק לך ואתה רוצה להמשיך לרדת?
בבקשה, נחל גישרון יחד עם שביל ישראל ממשיך לעוד כברת דרך אחריה נחל גישרון חוצה סופית את הגבול לסיני, ושביל ישראל מעלה אותך בשביל תלול ולא קשה לאזור גבעת רחבעם משם קילומטרים בודדים של הליכה בשבילי ג'יפים יובילו אותך למטה לחוף הים מתחת לחוות הגמלים, או למעלה לכביש 12 לאזור ק"מ 5.
אם אתה עדיין לא שבע מלטייל ותמשיך עוד בשביל ישראל בלי לחזור עדיין למערכת הכבישים, תוכל להמשיך עם שביל ישראל ולעלות איתו על צוקים מרשימים ביופיים ולהמשיך בשביל נוח להר צפחות ולרדת ממנו לחוף הים ליד בי"ס שדה. אבל אז אנחנו כבר מגיעים למסלול ממש רציני, שבעלי כושר מעולה גם הם צריכים עבורו יום שלם מבוקר עד ערב כמעט בלי מנוחות.
 
למעלה