שביל ירושלים, מי עשה?

Y4NN C0HEN

New member
אני...וכמה תובנות

**אני עשיתי הפוך מהמתואר**

אז ככה.. ניסיתי להגיע באמצעות הווייז לחניון עין חנדק מתוך מטרה להניח את הרכב ביישוב אבן ספיר אולם השער היה נעול. סמוך לשער היישוב יש חניון לרכבים לכניסה ליער עמינדב, ניתן להשאיר את הרכב שם ולהמשיך רגלית להתחלה בעין חנדק.
אני בחרתי אחרת משום שידעתי שביום השני אהיה בלחץ זמן וחששתי שההגעה לחניון הזה תיקח זמן, אז המשכתי לרחוב עין כרם והשארתי את הרכב בחניון סמוך לרחוב המעיין,
משם התחלתי את השביל.
&nbsp
אז ככה,
אני לא ירושלמי ולא הייתי ערוך לשינויים בשפה העברית כפי שמוכרת לנו בשאר חלקי הארץ. כאשר כתוב במפה/תיאור "כיכר" אל לך לצפות לכיכר. בירושלים זה פשוט אומר צומת, ואפילו לא גדולה במיוחד. סתם צומת שהחליטו לקרוא לה כיכר.
אני הלכתי אך ורק באמצעות תיאור הדרך (נוסף למפה בטלפון כשהתברברתי) והיה לא פשוט. הרחובות לא מסומנים ברוב המקומות בעיר והמעברים לא מובנים מאליהם מרחוב לרחוב (זה לא פשוט ללכת על רחוב X עד רחוב Y ושם לפנות ימינה/שמאלה).
&nbsp
ישנם הרבה חלקים שחשתי שאני מתברבר בהם והלכתי לא בדיוק לפי התיאור אלא לפי הכוונה בלבד עד הנקודה הבאה (למשל בגן הוורדים לא הגעתי לפינת השומרים, וביציאה מסאקר לא מובן עד כמה יש לעקוף את המבנים שהם חטיבה ואוניברסיטה-זה פשוט לא ברור בשטח).
&nbsp
הכי ריסקי הרגשתי כשירדתי לכיוון גיא בן הינום שמוביל לסילוואן, שזו הליכה בכביש בלי שוליים והמתח הברור שנלווה מעצם העובדה שנכנסים לסילוואן. אני לא חששתי והמעבר בסילוואן היה חלק. סך הכל זה מעבר לאורך מכולות והאנשים עצמם אלה זקני העיר, מדברים עברית ומכירים תיירים. מצד שני אני הלכתי חמוש וזה מאוד הוסיף לתחושת הביטחון.
&nbsp
עכשיו לגבי לעשות ביום אחד.
לדעתי לא, יש תחושה כשמגיעים לליפתא (עוד איזור שרק אלוהים מבין איך בסוף הגעתי לאן שהייתי צריך-ל. שום שביל ושום כלום) שכאילו אוטוטו מסיימים אבל יש עוד קילומטראז לא קטן עד הסוף בסטף. לי יצא שישנתי פיראטית מתחת לכביש 1 וביום השני נשארו לי שעתיים-שלוש של הליכה סבבה בהר חרת עד הסיום. קח בחשבון שאני הולך יחסית מהר וגם הייתי לבד כך שלא התעכבתי על שטויות (בעצם עצרתי לאכול במסעדה :) אבל כאמור יחסית לקצב ההליכה ולאין-הפסקות הקצרות, יוצא שהלכתי מהר מהממוצע).
&nbsp
לסיכום החפירה האימתנית שדפקתי פה, זה מגניב, וזה ירושלים וזו אווירה מיוחדת. ממליץ, רק להיות עירני כשאתה צועד בשכונות מסויימות: מאה שערים, סילוואן..מוזמן לשאול שאלות נוספות
&nbsp
http://shvil.wikia.com/wiki/שביל_ירושלים
מצורף האתר ממנו הדפסתי את התיאור (בכיוון מעין חנדק לסטף)
 

yosi44441

New member
ממש תודה!

למעט התברברות מובנת האם לדעתך זה מכסה את כל ירושלים? את כל המקומות המעניינים?
כמה זמן לקח לך בפועל כל המסלול?
בסילואן אתה ממש עובר בתוך השכונה או בצדדים? עובר לייד עמדות צהל?
 

Y4NN C0HEN

New member
בשמחה ובששון

לצערי זה לא כיסה את הכותל. מגיע קרוב (גם כיכר ספרא וגם הכניסה לסילוואן) ואפשר תכלס ללכת לאיזור ורק אז לחזור למסלול המקורי.
חוץ מזה אני לא מכיר יותר מדי את ירושלים אבל לטעמי זה כיסה הרבה איזורים מעניינים.
עוברים במקום שהיה ביתו של בגין (אין שילוט מיוחד, עצם הידיעה מרגשת..), כנסת ישראל, משכן הנשיא, בית המשפט, גן הורדים וגן סאקר, האוניברסיטה וכמה תצפיות מרשימות.
&nbsp
בערך 24 שעות כולל שינה וכו'... כל המסלול
בסילוואן עוברים בשכונה, אבל לא נכנסים ממש פנימה אלא הולכים 500 מטר בקצה שלה ברחוב יחסית ראשי שמוביל לשביל עפר עד להר הצופים (ובדרך יש כמה קברים מרשימים ותצפית מדהימה).
&nbsp
לא ראיתי שום עמדת צהל
 
למעלה