אמרו שהיא היתה האשה היפה ביותר באירופה - בעקבות אוצר העבר

  • פותח הנושא wapy
  • פורסם בתאריך

wapy

New member
אמרו שהיא היתה האשה היפה ביותר באירופה - בעקבות אוצר העבר


סיפור רוסי על דוכסית שהתאהבה בארץ ישראל

חיי פאר, סבל רב, מעשי טרור ורצח, דתיות עמוקה וקשר מיוחד לארץ הקודש: סיפורה של הדוכסית הגדולה יליזבטה פיודורובנה

"אמרו שהיא היתה האשה היפה ביותר באירופה. כל מי שהתבונן בה נפעם מתווי פניה המעודנים, ממבט עיניה הבלתי נשכח, צווארה היפה השנהבי ובגדיה העשויים בטוב טעם. היא גם היתה אחת הנשים העשירות ביותר באירופה. ועוד אמרו שקורותיה מסמלות מבחינה דתית, היסטורית ומדינית את הקשר בין מוסקבה לירושלים בשלהי המאה ה-19 וראשית המאה ה-20. תמונה של הצייר דוד הראל, המתארת את הכנסייה הפתוחה שלה במעלה ההר בעין כרם, היא קצה החוט של סיפור חייה של הדוכסית הגדולה יליזבטה פיודורובנה, שבו גלומים חיי פאר, סבל רב, מעשי טרור ורצח, דתיות עמוקה וקשר מיוחד לארץ הקודש.













"התפקיד הממלכתי העיקרי שלה לאחר מות בעלה היה לשמש במקומו נשיאת "החברה הקיסרית האורתודוקסית הרוסית בארץ ישראל". היא פעלה בתפקיד זה ללא לאות. היא חזרה וביקרה בארץ, סיירה במוסדות הרוסיים ודאגה לחיזוק תנועת הצליינים. באחד מביקוריה התאהבה בעין כרם, שם הוקם הכפר הרוסי הקטן "המוסקוביה". היא ציוותה להקים שם לזכר בעלה כנסייה גדולה בפסגת ההר, והתכוונה שתהיה "כנסיית הכנסיות" בארץ הקודש. שמונה שנים נמשכה הבנייה בידי פועלים ערבים נוצרים מבית ג'אלה והוקם מבנה רחב ממדים וגבוה ובו חלונות גדולים וקמורים ופתח רחב, אולם הבנייה הופסקה כשפרצה מלחמת העולם הראשונה ויליזבטה חזרה לרוסיה.













הכנסייה עמדה עזובה כמעט מאה שנים, במשך כל ימי שנות השלטון הקומוניסטי ברוסיה. רק לאחר הגלסנוסט, ב-2006, הוקצו כספים לסיים את הבנייה והוקם הגג עם שש הכיפות הבצליות כמו בקרמלין. תחילה צופו הכיפות בנחושת וב-2011 הולבשו זהב."













כל הסיפור בקישור-מוסף ספרים "הארץ"




http://www.haaretz.co.il/literature/study/.premium-1.3007808













בעקבות אוצר העבר




http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/683/156141541/טיולים_ופנאי/טיולים_וידיעת_הארץ




הסיפור בקישור והשרשור




בשביל ירושלים




ללחוץ כדי לדעת




https://www.facebook.com/wapy.land




ש.ח. ירושלים




שביל ירושלים עובר בעין כרם




http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/683/120787768/טיולים_ופנאי/טיולים_וידיעת_הארץ

 
למעלה