פסטיבל הקולנוע ירושלים 2016: מדריך ההמלצות

  • פותח הנושא wapy
  • פורסם בתאריך

wapy

New member
פסטיבל הקולנוע ירושלים 2016: מדריך ההמלצות


פסטיבל הקולנוע ירושלים 2016: מדריך ההמלצות


קולנוע לאור ירח במחווה לרונית אלקבץ -הכניסה חופשית


בין התאריכים 7-17 ביולי. את הפסטיבל יפתח סרטו החדש של אלמודובר "חולייטה", באירוע חגיגי בבריכת הסולטן ב-7 ביולי. הסרט המסקרן שהוקרן במסגרת התחרות הרשמית בקאן, מבוסס על שלושה סיפורים קצרים של הסופרת הקנדית אליס מונרו, ועוקב אחר חולייטה בשלוש תקופות במהלך חייה, והקרנתו היא מחווה לנשות הקולנוע המקומי שאינן עמנו עוד – ליה וון ליר והיוצרת רונית אלקבץ.








תחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי


"אבינו": עובדיה רחמים הוא מאבטח במועדון "שמיים". החלום הכי גדול שלו הוא להיות אבא, והוא מוכן אפילו להרוג במטרה להגשימו. עובדיה רואה בהצעה של עבריין מזדמן, הזדמנות להתחיל טיפולי פוריות יקרים של אשתו.
במאי: מני יעיש

"היער שהיה": בדרכו ליום עמוס במקום עבודתו, מורי, איש משפחה מסור, אינו מודע לטעות הטרגית שעשה. הסרט נוגע בכשל אנושי נלתי נתפס ומעורר אימה.
במאי: גיא רז

"הרמוניה": הרמוניה היא אדפטציה מודרנית לסיפור של שרה, הגר, אברהם, ישמעאל ויצחק מספר בראשית. העלילה המלודרמטית מסופרת בעולם של התזמורת הפילהרמונית בירושלים, בה אברהם הוא המנצח הכל יכול, ושרה והגר הן נגניות נבל וקרן יער.
במאי: אורי סיון



"ירח בבית 12": לני בת ה-21 חיה בבית ילדותה במושב ומטפלת במסירות באביה החולה, שמאושפז בבית חולים. ללני אין אף אחד מלבדו. מפגש מחודש עם אחותה הגדולה, שניתקה קשר עם המשפחה לפני שנים רבות, פוער אצל שתיהן את פצעי העבר והן נאלצות להתמודד עם הנסיבות שהביאו לקרע ביניהן.
במאית: דורית חכים

"להציל את נטע": בחייו של נטע חלה תפנית והוא מחפש את המסלול מחדש. סיפורו מסופר דרך סיפוריהן של ארבע נשים, אותן הוא פוגש במהלך שנה בחייו. המפגש שלהן עם האישיות החשופה שלו משפיע על חייהן כמו שהן משפיעות עליו.
במאי: ניר ברגמן

"מעבר להרים ולגבעות": סא"ל דוד גרינבאום משתחרר מהצבא אחרי 27 שנים. הוא חוזר לביתו, ממנו היה רחוק במשך שנים ארוכות ומתחיל לעשות את צעדיו הראשונים בחברה האזרחית. כשחבר מציע לו להצטרף אליו לעסק, דוד רואה בהצעה הזדמנות לממש את עצמו. ההחלטה אט אט מסבכת אותו ואת משפחתו בסבך הכוחות הפתלתלים המושלים בישראל.
במאי: ערן קולירין

"שבוע ויום": בתום השבע העל בנו, אייל אבוד. אין לו עם מי לדבר והאורחים היחידים שנשארו בחייו הם גורי חתולים בחצר. ויקי אשתו, לעומת זאת, מנסה לחזור לשגרה בכל מחיר. היא מאמינה שזו הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אבל ומצפה מבעלה לנהוג כמוה. במהלך היום שאחרי השבעה ויקי ואייל יגלו שהעולם לא עוצר לאבלו של איש, אבל כן מספק דברים שבשבילם שווה להמשיך לחיות.
במאי: אסף פולונסקי


פסטיבל ירושלים 2016 – המלצות ואזהרות





http://e.walla.co.il/item/2974599









http://srita.net/2016/07/02/what_to_see_at_jff_2016/






קולנוע לאור ירח במחווה לרונית אלקבץ
התחנה הראשונה 20:30 הכניסה חופשית



שבעה
המשפחה יושבת שבעה. אט אט מתחילים להופיע הבקיעים שכולם מנסים לטייח כל הזמן



גט, המשפט של ויויאן אמסלם
ויויאן אמסלם רוצה להתגרש. ללא הסכמה של בעלה, היא לעולם לא תקבל גט.



ביקור התזמורת
סיפורה של תזמורת משטרה מצרית המגיעה לישראל של ראשית שנות ה-90.



שחור
רחל, צברית בת 13, צריכה להתמודד עם השדים האופפים את חיי משפחתה המרוקאית המסורתית בישראל של שנות השבעים.


http://www.jff.org.il/



ברוח החופש


מגדל


באוגוסט 1966 התבצר צלף בקומה האחרונה של מגדל האוניברסיטה של אוסטין, טקסס, ובמשך 96 דקות מסויטות הוציא לפועל טבח מזעזע, ראשון מסוגו, במוסד לימודים אמריקאי. הבמאי קית מייטלנד בוחר בטכניקת אנימציה של איור על גבי חומרי ארכיון כדי להקים לתחייה את אותו יום קודר בהיסטוריה האמריקאית, שבו אירוע מטלטל איחד קהילה שלמה, ומאוחר יותר גם את כל האומה, בניסיון להבין ולהתגבר. העדויות המצמררות של אלה ששרדו את הירי, העטופות בגישה קולנועית של מותחן פעולה, הן רק חלק מהגורמים שזיכו את הסרט בשלושת הפרסים הגדולים בפסטיבל SXSW, שהתקיים באותה אוסטין חמישים שנה לאחר התקרית.


-------------


בשביל ירושלים


ללחוץ כדי לדעת


https://www.facebook.com/wapy.land


ש.ח.ירושלים



 

wapy

New member
דרך כוכב מעל גיא בן הינום....****


"הרמוניה". בימוי ותסריט: אורי סיון - איתי שצ'רבק, דרך כוכב מעל גיא בן הינום
אדפטציה מודרנית לסיפור המקראי על אברהם ושרה - התנ"ך חוגג בירושליפ
שרה העצובה היא נגנית הנבל של התזמורת הפילהרמונית של ירושלים. היא נשואה לאברהם, המנצח הכריזמטי של התזמורת, ואין להם ילדים. כשהגר, נגנית קרן יער צעירה ממזרח ירושלים, מתקבלת לתזמורת, עולמה של שרה מתהפך. בין שתי הנשים נרקמת חברות עמוקה, והגר, שמרגישה את מצוקתה הקיומית של שרה, שלא מסוגלת להביא ילדים לעולם, מציעה להיות לה פונדקאית וללדת בשבילה ילד מאברהם. ישמעאל, שנולד להגר ולאברהם, הוא פסנתרן מחונן ופראי ששרה מגדלת כבנה. כשישמעאל מגלה את זהות אמו האמיתית עולמו מתהפך, וכך גם עולמם של אברהם, שרה והגר. סרט השומר על הדרך המיוחדת שבה ספר בראשית מספר את הסיפור הידוע, ומוסיפה לו נקודת מבט אישית וחום אנושי

משחק טלי שרון, אלון מוני אבוטבול, יאנה יוסף, עלי סלימאן, איתי שצ'רבק, טמיר תבור
אין כלל הרמוניה בין החלק הראשון לשני של הסרט - למי שיש סבלנות לעבור את חצי השעה הראשונה של הסרט - יגיע לחלק השני בו הסרט מגיע לרמה גבוה מאוד
הסרט ארוך 100 דקות - כנראה החלק הראשון נוסף כדי לקבל תקציב מהמיזם לקולנוע בירושלים - מעבר לתיאטורן ירושלים יש קטע מקסים במגדל ימק"א
מרגע שנולד איתי שצ'רבק ישמעאל בן להגר יאנה יוסף - הסרט מגיע לאוקטבות עד השמיים - בליווי מוסיקה מהפנטת אלון אבוטבול - מנצח על התזמורת
״אבינו״ של מני יעיש מכיל בתוכו רעיונות מסיפור יעקב ורחל,
ו״הרמוניה״ מבוסס על סיפור אברהם ושרה
בשביל ירושלים
ללחוץ כדי לדעת
https://www.facebook.com/wapy.land
ש.ח. ירושלים
מוריס כהן, " אבינו" דרך כוכב מעל גיא בן הינום
הבמאי מני יעיש. אמש בפסטיבל קולנוע ירושלים
עובדיה רחמים הוא המאבטח הכי חזק שיש ב"מועדון שמיים", מועדון זמר מזרחי. הוא ואשתו רחל מנסים כבר חמש שנים להיכנס להריון, אבל גם אחרי שניסו הכל – אין הצלחה. במועדון מבלה מדי ערב עבריין קטן בשם שלום רוזנטל, והוא רוצה שעובדיה יעבוד בשבילו כגובה חובות בשוק האפור ומבטיח שירוויח אצלו כסף טוב. עובדיה רואה בהצעה הזדמנות להכניס את אשתו לסדרה של טיפולי פוריות פרטיים ויקרים. בתמימותו, הוא חושב שברגע שיצליח להכניס את אשתו להריון, יעזוב את העבודה המלוכלכת של רוזנטל. אך כשהרגע מגיע, רוזנטל רוצה ממנו משימה אחת אחרונה, הכוללת בגידה בחברו הטוב ביותר. עובדיה יצטרך להילחם על החלום שלו, למען עתיד משפחתו וחייו.

רותם זיסמן-כהן, בעלה בחיים ובסרט מוריס כהן, - הרבה מכות הרבה אקשן
עם כמה רגעים מרגשים - לדעתי הסרט יצליח באקרנים - במיוחד בזכות המשחק המעולה של מוריס כהן
הבמאי מני יעיש. אמש בפסטיבל קולנוע ירושלים
מועד הקרנות הבא

יום ראשון 10/07/2016
שעה: 14:00 קוד: ב90

בשביל ירושלים

ללחוץ כדי לדעת

https://www.facebook.com/wapy.land

ש.ח. ירושלים
 
למעלה