לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2538825,388 עוקבים אודות עסקים

פורום טיולים וידיעת הארץ

שלום לכולנו
קהילת הטיולים שלנו, היא קהילה שחיה ונושמת את הדבר שכולנו כל כך אוהבים, והוא לטייל.
כל אחת ואחד מאיתנו, מפרש את מושג הטיול באופן שונה, כפי שהתפתח אצלו/ה במהלך השנים. חלקנו, מטייל כתחביב, וחלקנו, אף הפך את הנושא למקצוע. מטרת הקהילה המיוחדת והמדהימה שלנו, היא החלפת אינפורמציה רלוונטית בנושא.
מותר לכל אחד לשאול, ומותר לכל אחד לענות. אבל, נזכור כולנו כי רבים הם שלוקחים את האינפורמציה הכתובה כאן אצלנו, ויוצאים איתה לשטח, לכן, עלינו לתת אינפורמציה מדוייקת, עד כמה שניתן לקהל הרחב.
ניסחנו כמה כללים פשוטים, על מנת לשמור על הגלישה בפורום נעימה כמה שיותר. אנו מבקשים מגולשים חדשים שיקראו לפחות פעם אחת את הכללים כדי לשמור על פורום נעים וזורם:
 
אם הקישור לא עובד, אנא העתק/י אותו אל שורת הכתובת. 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום טיולים וידיעת הארץ

שלום לכולנו
קהילת הטיולים שלנו, היא קהילה שחיה ונושמת את הדבר שכולנו כל כך אוהבים, והוא לטייל.
כל אחת ואחד מאיתנו, מפרש את מושג הטיול באופן שונה, כפי שהתפתח אצלו/ה במהלך השנים. חלקנו, מטייל כתחביב, וחלקנו, אף הפך את הנושא למקצוע. מטרת הקהילה המיוחדת והמדהימה שלנו, היא החלפת אינפורמציה רלוונטית בנושא.
מותר לכל אחד לשאול, ומותר לכל אחד לענות. אבל, נזכור כולנו כי רבים הם שלוקחים את האינפורמציה הכתובה כאן אצלנו, ויוצאים איתה לשטח, לכן, עלינו לתת אינפורמציה מדוייקת, עד כמה שניתן לקהל הרחב.
ניסחנו כמה כללים פשוטים, על מנת לשמור על הגלישה בפורום נעימה כמה שיותר. אנו מבקשים מגולשים חדשים שיקראו לפחות פעם אחת את הכללים כדי לשמור על פורום נעים וזורם:
 
אם הקישור לא עובד, אנא העתק/י אותו אל שורת הכתובת. 
x
הודעה מהנהלת הפורום
 כללי הכתיבה בפורום מופיעים ב"אודות הפורום והנהלתו". תקנון הפורום מפורסם במאמרים. מפרסמים ללא אישור ייחסמו לאלתר! דף הפורום ברשת
תפוז טריפ
לפורום שמירת טבע טיולי תרמילאים ארכיאולוגיה מזג אויר טיולי אופניים לפורום צימרים ונופש בישראל לפורום צמחי בר לפורום הורים מטיילים
המידע והעצות בפורום אינם מהווים תחליף להדרכה מקצועית ושימוש במפות עדכניות. תפוז אנשים אינה ערבה לנכונות המידע, ולא תהיה אחראית לנזק שייגרם כתוצאה מהסתמכות עליו. ד"ע, לא נוכל לאפשר הודעות שיעודדו טיולים מסוכני ו/או לא חוקיים.
מדיניות הפרסום בפורום
המשך >>

לצפיה ב-'עדות, חסידויות, מנהגים - מעורב ירושלמי...*'
עדות, חסידויות, מנהגים - מעורב ירושלמי...*
<< ההודעה הנוכחית
18/04/2008 | 16:15
24
329
עדות, חסידויות, מנהגים...


יום רכיעי, 16/4/08י"א בניסן 16:00

"בנוסף לבתי מגורים בעלי גג כיפתי נבנו בשכונה גם בית מרחץ, בית כנסת אשכנזי גדול לעדת הפרושים - בית יהודה, תלמוד תורה, תנור שכונתי לאפיית לחם ובור מים שכונתי לאספקת מי שתייה"

בהמשך ביקור בבית רב חב"ד, בשכונת "שערי צדק",בית הכנסת 'יגל יעקב', ובישיבת "השלום" של דוד בצרי פגישה עם הבן יצחק בצרי - כל אלה ועוד הם מעורב ירושלמי - כל אחד הטעם והייחוד שלו וביחד - טעם גן עדן של ירושלים.

במהלך הסיור היה מי שסיפור שבכלל המוסג "מעורב ירושלמי" נולד מהתנור המוזכר לעיל.
הנשים היו מביאות את החמין שלהן לתנור המרכזי למשך השבת - כל אחת הייתה טועמת משל חברתה, כך התערבו להם סוגי הבשר השונים למעורב ירושלמי.
----
" בגלל המבנה המיוחד של שכונת המגורים, נרקמו בה חיי חברה עשירים. בדומה למשפחה אחת גדולה, הכירו כולם את כולם ולילדים לא חסרו מעולם חברים להרפתקאות ולמשחקים. בשכונה התגוררו אז בהרמוניה משפחות דתיות וחילוניות בני עדות שונות, אשכנזים (חסידים ופרושים), ספרדים, כורדים, עירקים ופרסים. רובם דיברו הייטב עברית אך הבינו גם את שפות האידיש, הלדינו והערבית. בני המשפחה שלנו השתלבו היטב בהווי השכונתי. "

שכונת "בית יעקב",שכונת "שערי צדק",שכונת אהל שלמה היא שכונת "אָָבּוּ אל-בּסָל"
בקישור מידע רב ומפה

שח ירושליםwapyland
יעו"ל יורדים עולים
טיולים וידיעת הארץ >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'שכונת בית יעקב, מבט מרחוב יפו'
שכונת בית יעקב, מבט מרחוב יפו
18/04/2008 | 16:16
27
לצפיה ב-'בור המים בשכונת "בית יעקב"'
בור המים בשכונת "בית יעקב"
18/04/2008 | 16:21
21
האזור מסודר לביקור עם ספסלים - בחצר, המשאבה, הדלי ועוד
טיולים וידיעת הארץ >>
לצפיה ב-'בור משאבה ודלי'
בור משאבה ודלי
18/04/2008 | 16:23
18
מקבלים הסבר מאחד המטיילים כיצד היה שואב מים במשאבה בילדותו
טיולים וידיעת הארץ >>
לצפיה ב-'בכניסה לבית הכנסת"בית יהודה" בשכונת בית יעקב'
בכניסה לבית הכנסת"בית יהודה" בשכונת בית יעקב
18/04/2008 | 16:29
17
גבאי בית הכנסת מסביר - וממשיך גם בפנים
בקישור מידע על השכונה

"בית יעקב, השכונה התשיעית שנבנתה מחוץ לחומות העיר העתיקה, בשנת 1877. השכונה במשך שנים רבות הייתה מבודדת ומרוחקת משאר שכונות העיר והקיצונית ביותר במערב העיר. השכונה ממוקמת על גבול מחנה יהודה בין הרחובות יפו ואבישר. היום השכונה התמזגה עם מחנה יהודה.
"
טיולים וידיעת הארץ >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'שכונת אהל שלמה היא שכונת "אָָבּוּ אל-בּסָל"'
שכונת אהל שלמה היא שכונת "אָָבּוּ אל-בּסָל"
18/04/2008 | 16:32
35
חלק מהבתים נהרסו כדי לאפשר את בניית הרכבת הקלה ברח' יפו
מה שנשאר כמה חזיתות של המבנים זאת כיום הרחבה של תחנת האוטובוסים מול שוק מחנה יהודה
טיולים וידיעת הארץ >>
לצפיה ב-'ישיבת מנחת יהודה'
ישיבת מנחת יהודה
18/04/2008 | 16:35
1
38
הגבאי מסביר על המקום ועל סיפור הבנייה של בית הכנסת:
היו סלעים באזור הכניסה לבית הכנסת שלא ניתן היה לפוצץ אותם (תקופה מאוחרת)
כדי לא לפגוע בשוק, הבנייה נתקעה - ואז בא לקבלן בחלום יהודה משה פתיה(שעל שמו בית הכנסת) ואמר שהסלעים לא יהיו במקום. קם אותו קבלן והגיע למקום בבוקר והנה הסלעיםנעלמו...
טיולים וידיעת הארץ >>
לצפיה ב-'"וערבה לה' מנחת יהודה וירושלים .."'
"וערבה לה' מנחת יהודה וירושלים .."
20/04/2008 | 20:06
11
"וערבה לה' מנחת יהודה וירושלים כימי עולם וכשנים קדמוניות" (מלאכי ג', ה')
בשבת קראונו את ההפטרה של "שבת הגדול"
והתברר שביקרנו בבית הכנסת ששמו לקוח מתוך ההפטרה של השבוע בו ביקרנו בו

ההפטרה בשבת הגדול
ברוב הקהילות נהוג להפטיר בפרשת "וערבה לה' מנחת יהודה וירושלים" (מלאכי ג'). ונתנו טעם לדבר (הלבוש, וכן הגר"א), שבפרשה זו מוזכרת הגאולה האחרונה על ידי אליה הנביא, כמו בגאולה הראשונה, ביציאת מצרים.
טיולים וידיעת הארץ >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'בית בשכונת שערי צדק'
בית בשכונת שערי צדק
18/04/2008 | 16:41
21
ביקרנו במקום אצל רב חב"ד - שהסביר על תפסית החיים שלו (שניאורסון=שני אור)


שכונת "שערי צדק"



א. ייסוד שכונת "שערי צדק" : החברה נוסדה בשנת תרמ"ט והשכונה בשנת תר"ן. בראש גליון היסוד של שכונת שערי צדק מופיעים הפסוקים: "פתחו לי שערי צדק אבוא בם אודה י-ה", "הרחיבי מקום אהלך ויריעות משכנותיך" 1 . (שכונה זו בנויה בצד המערבי של שכונת מחנה יהודה ובצד הצפוני של שכונת בית יעקב). ב"פנקס היסוד" מובאות תקנות החברה, ובהקדמתו מאמר מלא רעיונות ע"ד מצות בנין ירושלים וקירוב הגאולה בשיטת הגר"א ותלמידיו. * * *

התכנית היסודית של חברת שכונת "שערי צדק" היתה התכנית הגדולה ביותר בין יתר השכונות הראשונות, שנבנו בימים ההם מחוץ לחומת העיר העתיקה. תכנית זו היתה קשורה עם חברת "אלף שערים" 2 , שמטרתה היתה לא רק לבנין בתים אלא גם לשם גאולת שטחי קרקעות גדולים לבנין עוד שכונות רבות. במשך כמה שנים עסקה הנהלת החברה "שערי צדק" בעבודה זו ועלה בידה לגאול שטחי קרקעות גדולים בסביבה ההיא בהיקף רב, וחלקים חשובים מהם השתרעו עד הכפר הערבי ליפתא 4 .

ב. הועד הראשון : בפנקס היסוד של החברה חתומים : ר' יוסף ריבלין, ר' דוד פיינשטיין, ר' פנחס המבורגר, ר' דוד עמוס ור' יוסף מיוחס (חתן ר' יוסף ויטל).

בועד הפועל של השכונה השתתפו ר' שמואל ברוך כהנא, רח"מ מיכלין ור' יוסף רוזנטל. המטפל העיקרי בקניית הקרקעות היה ר' משה מאלצער קאנטרוביץ, ועוזריו בעבודה זו היו ר' אלטיר בערינבלום ור' מרדכי שולמן. בשתי השנים הראשונות נבנו בשכונת "שערי צדק" ארבעים ושנים בתי דירה 5 .



ממקור נאמן זה אנו לומדים : (א) ממציאותו של גליון היסוד וגם של פנקס היסוד של שכונת שערי צדק ; (ב) עכשיו מכירים אנחנו נימוק נוסף לבחירת השם שערי צדק לשכונה ; (ג) בתקופה זו כבר מדברים על ארבעים ושנים בתים, עם תכנית רחבה לבניית שכובות נוספות.
טיולים וידיעת הארץ >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'בית בשערי צדק'
בית בשערי צדק
18/04/2008 | 16:43
20
ולפניו רכב (כמעט מאותה תקופה)
טיולים וידיעת הארץ >>
לצפיה ב-'מתחת לעץ התות'
מתחת לעץ התות
18/04/2008 | 16:45
14
מקום טוב לשבת לנוח
טיולים וידיעת הארץ >>
לצפיה ב-'בית הכנסת "בית שלמה" כתובת הקדשה'
בית הכנסת "בית שלמה" כתובת הקדשה
18/04/2008 | 16:48
1
13
לצפיה ב-'בית הכנסת "בית שלמה" מבפנים'
בית הכנסת "בית שלמה" מבפנים
18/04/2008 | 16:52
9
לצפיה ב-'יד לקהילה שנעלמה- בית כנסת בשם "יגל יעקב"'
יד לקהילה שנעלמה- בית כנסת בשם "יגל יעקב"
18/04/2008 | 16:55
1
305
בית כנסת ירושלמי אחד מציב יד ליהודי מונסטיר, היא ביטולה שבמקדוניה, שנספו בטרבלינקה בימי ניסן


את "יום הזיכרון לשואה ולגבורה" מציינים בארץ בכ"ז בניסן, יום פרוץ מרד גטו ורשה. "יום הקדיש הכללי" נקבע לעשרה בטבת. יהודים שיודעים מתי נרצחו קרוביהם בשואה מעלים את זכרם ביום השנה. ליוצאי קהילת מונסטיר שבמקדוניה יום זיכרון ייחודי לחללי הקהילה - ערב ראש חודש ניסן.

יהודים חיו במקדוניה כבר בתקופה הרומית. בעיר מונסטיר (זה שמה היווני-טורקי; כיום היא מוכרת בשמה המקדוני והסרבי, ביטו?לה) התקיימו שתי קהילות: ק"ק אראגון וק"ק פורטוגל - שמות המעידים על מקורן בחצי האי האיברי. שפת היהודים, בנוסף על זו המקומית, היתה לדינו (ספרדית יהודית) ובסידור התפילה שולבו פיוטים בשפה הזו.

במחצית הראשונה של המאה ה-20 היתה קהילת מונסטיר קהילה ציונית מובהקת – כל ההנהגה הזדהתה עם השאיפות הציוניות, פעילות ציבורית בנושא התקיימה בבתי הכנסת ותנועות נוער פעלו בקרבה. זיקה חזקה לארץ ישראל רחשה בקהילה כבר בתקופות קדומות יותר, ותעיד על כך העובדה שכבר במאה ה-17 היה בירושלים בית דין ליוצאי מונסטיר.

הכורת הנאצי שעלה על אירופה לא פסח גם על מקדוניה. האזור, שהיה אז בשליטה בולגרית, נמסר מידי המלך בוריס השלישי לשלטון הנאצים והם לא איחרו להחיל על היהודים שבו את "הפתרון הסופי". באדר ב' תש"ג (מארס 1943) הובלו למעלה משבעת אלפי יהודי מקדוניה למפעל הטבק "מונופול" בעיר סקופיה, בירת החבל, ולאחר שנכלאו שם בצפיפות נוראה, ללא אספקה סדירה של מזון ומים, נשלחו בשלושה משלוחים למחנה ההשמדה טרבלינקה.

שמונים איש נדחסו בכל קרון בקר, חלקם לא שרדו את הנסיעה שארכה כשבוע ימים. 3,013 מבין הרוגי מקדוניה היו ממונסטיר. למעשה, הניצולים היחידים מהעיר היו כמה עשרות שברחו בעוד מועד והצטרפו לפרטיזנים, כמה תושבים שלמדו מחוץ לאזור באותה תקופה ובודדים נוספים.

עולי מונסטיר בנו בירושלים בית כנסת בשם "יגל יעקב", על שמו של הרב יעקב ישראל שהיה רב בעיר. בית הכנסת נחנך לראשונה בעיר העתיקה בשנת תרמ"ח (1888). בהמשך נבנה בית כנסת נוסף בשם זהה ברחוב אלפנדרי 26 בשכונת מקור ברוך ונחנך בתרצ"ב (1932). אחד המנהגים המעניינים שנהגו בבית הכנסת הוא אמירת קדיש נוסף בתוך התפילה לציון גירוש ספרד; זהו מנהג שמקורו עוד במונסטיר.

אחרי השואה בחרו יוצאי הקהילה בארץ להעלות את זכר הנספים בדרך מיוחדת. מדי שנה מתכנסים בני הקהילה בבית הכנסת, מתפללים תפילת מעריב ומוסיפים כמה פרקי תהילים. לאחר מכן פותחים את ה"היכל" (ארון הקודש), ואחד הנוכחים קורא את פרק ל"ז ביחזקאל, "חזון העצמות היבשות", ובו פסוק הנחמה "ונתתי רוחי בכם וחייתם וה?נחתי אתכם על אדמתכם וידעתם כי אני ה' דברתי ועשיתי נא?ם ה'" (פס' יד).

סוגרים את ההיכל, מדליקים נרות ב"מנורות ששת הקנים" הקבועות בקירות לזכר ששת מיליוני הנספים בשואה, ומסיימים בתפילת "א-ל מלא רחמים". את תפילת "א-ל מלא רחמים" מקדימה קינה קצרה, ושתיהן חרותות על גבי לוח אבן בקיר הדרומי של בית הכנסת:

אלה נזכרה ונפשנו עליהם תשתוחח / קול יללה נשמיע ומספד מר נביע
על חללי בת עמי נתאבל בדמי / אשר נערפו בידי זאבי ערב נאצים חיתו טרף
מדי שנה נשא קינה ביגון ומגינה / בערב ר"ח ניסן את נשמות אחינו נזכירה
נייליל על שברנו בהעדר אם על בנים / בחורים וזקנים נשים ועוללים עם יונקי שדים
על אלה נתאבל מרה ושחוחי קומה / לא-להי ישראל נשא כפים

א-ל מלא רחמים צור שוכן במרומים / המצא מנוחה נכונה תחת כנפי השכינה
במעלות קדושים וטהורים כזהר הרקיע מזהירים / את נשמות הורינו אחינו ואחיותינו בנינו ובנותינווכל בני מונסטיר קהלתנו / שנפלו חלל ודמם הנקי נשפך כמים
בידי זרים בני עולה טמאי ידים / על משכבם ינוחו בשלום ובגן עדן תהיה מנוחתם
זכור ה' כל מענינו והשב להם כגמולם / שפוך עליהם זעמך ונקם את נקמת דם עבדיך
וחוסה נא על שארית פליטתנו והשב את שביתנו / השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם.

מייחסים את כתיבת הקינה למר יצחק אלכסנדרוני (אליסנדרה), יליד מונסטיר, שהנהיג את האזכרה וקרא באופן קבוע את "חזון העצמות היבשות", או לחזן בית הכנסת הרב אברהם עמיאל שעל אף שלא היה ממוצא מונסטירלי שימש את בית הכנסת במשך שנים רבות.

שלמה אלבוחר, יליד מונסטיר שעלה לארץ בילדותו, טוען שאין אפשרות להוכיח דבר בשאלה מי כתב את לוח הזיכרון. אלבוחר ערך מחקר מקיף על קהילת מונסטיר במרוצת הדורות וריכז את ממצאיו בספר "מונסטיר (ביטולה) מקדוניה: עיר יהודית עתיקה שיהודים אין בה, אש טרבלינקה אכלתם" (הוצאת הספרייה הציונית, ההוצאה לאור של ההסתדרות הציונית העולמית, ירושלים תשס"ה).

הרבה צירופי מילים בקינה מבוססים על פסוקי הפורענות מישעיה וירמיה וממגילת איכה. אפשר שהכותב רצה לכלול את הצער על האסון הפרטי-קהילתי של יוצאי העיר בתוך האבל הכללי של עם ישראל. החלק הראשון לא מזכיר בכלל את שם הקהילה ונוקט ביטויים כללים: חללי בת עמי, אחינו, אם על בנים. בהמשך מוזכרים "אחינו ואחיותינו... בני מונסטיר קהילתנו", אך הפסוק החותם הוא כללי, ומוכר לכול ממגילת איכה: "השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם" (איכה ה כ"א). בכך חוזר הכותב וכולל את קהילתו בתוך עם ישראל.

מעניין ששמם של הנאצים ימ"ש מופיע במפורש ולא רק בכינויים כמו "רשעים", "בני עוולה", "טמאי ידיים". אולי הסיבה לכך נעוצה בקרבה לשורש העברי נא"ץ שמשמעותו קילל.
בסיום הטקס נוהגים לאכול "ברכות" – מיני מזונות, פירות ומשקים, שברכותיהם נאמרות בקול.

"בערב ראש חודש ניסן את נשמות אחינו נזכירה" - במשך שנים הטקס אכן נערך בערב ראש חודש ניסן בבית הכנסת "יגל יעקב" במקור ברוך. בני הקהילה בחרו להקדים את תאריך הטקס ולא לציינו בחודש ניסן עצמו, בו נספתה הקהילה, מפני שנהוג לא להתאבל ב"חודש הגאולה", החודש שבו יצא עם ישראל ממצרים.

הטקס מתקיים כבר שנים רבות ומשתתפים בו, נוסף על בני הקהילה, גם חוקרים העוסקים ביהדות מקדוניה בפרט ובשואת היהודים הספרדים בכלל. בשנים האחרונות התמעט מספר המשתתפים בשל גילם המבוגר של בני הקהילה ובשל הקושי להגיע מחוץ לעיר, והשנה צוינה שואת יהודי מקדוניה בטקס שנערך ב"יד ושם" בתאריך הלועזי שבו שולחו היהודים למחנות.

תודתי למר שלמה אלבוחר
טיולים וידיעת הארץ >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'ישיבת השלום'
ישיבת השלום
18/04/2008 | 17:00
11
נפגשנו עם הבן של המקובל דוד בצרי, יצחק, שסיפר לנו על אופי הישיבה
על מנהגים שונים לפסח - מי אוכל איזה מצה.
וכן על התכנסוית מיוחדות פעם בחודש במקום לתפילות ובקשות מיוחדות
טיולים וידיעת הארץ >>
לצפיה ב-'קבר רבי אברהם מרדכי אלתר'
קבר רבי אברהם מרדכי אלתר
18/04/2008 | 17:04
10
בנייני הישיבה וקברי האדמורי"ם
בנייני הישיבה נמצאים ברחוב שפת אמת וברחוב יוסף בן מתתיהו בירושלים. לאחרונה נוסף לה שני בנינים מתרומת ה'אחים חנציסקי' הרווקים, שקבלו את השם 'טירת חן'.

בחצר הישיבה מצויים קבריהם של שני אדמו"רי גור, רבי אברהם מרדכי אלתר שנפטר בעת מלחמת העצמאות ובנו רבי פנחס מנחם אלתר ששימש כראש הישיבה עד למינויו לאדמו"ר לאחר פטירת אחיו רבי שמחה בונים אלתר. האדמו"ר רבי אברהם מרדכי אלתר נקבר בחצר הישיבה ולא בבית קברות מסודר בגלל ההפגזות בעת מלחמת העצמאות אשר מנעו עריכת מסע לוויה לבית קברות מסודר בירושלים, והקבורה בחצר הישיבה נעשתה בחופזה בעת הפוגה לאור לפידים. בנו, האדמו"ר רבי פנחס מנחם אלתר נקבר שם עקב הבעת רצונו ברמיזה, להקבר ליד אביו. המקום מהווה אבן שואבת ליהודים הבאים להתפלל ליד קברי האדמו"רים בעוברם במרכז העיר ליד שוק מחנה יהודה.
טיולים וידיעת הארץ >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'המבנה מבחוץ'
המבנה מבחוץ
18/04/2008 | 17:06
7
לצפיה ב-'למדריכה מלכה אליהו קוסוביץ'
למדריכה מלכה אליהו קוסוביץ
18/04/2008 | 17:08
2
18
שאירגנה והדריכה את הטיול
ובמיוחד עניין התיאום עם כל האנשים המיוחדים שפגשנו
שח ירושליםwapyland
יעו"ל יורדים עולים
טיולים וידיעת הארץ >>
לצפיה ב-''
18/04/2008 | 18:11
2
תודה על הסיור המצולם .

טיולים וידיעת הארץ >>
לצפיה ב-'תודה, נראהשהיה לכם סיור מענין'
תודה, נראהשהיה לכם סיור מענין
18/04/2008 | 18:20
7
ומאד לא שיגרתי
טיולים וידיעת הארץ >>
לצפיה ב-'תודה על הדווח מהשטח,משהו משונה..'
תודה על הדווח מהשטח,משהו משונה..
18/04/2008 | 18:25
2
15
לפני שנה הצטרפתי לסיור פורים,
עכשיו כשאני קוראת את התאור שלך, עברנו בדיוק,ממש בדיוק
באותו מסלול ונפגשנו עם אותם אנשים, רק שאז חלקם היו מחופשים (בעיקר עם תרבושים וגלימות צבעוניות).

גם אז אירגנה את הסיור גברת (חרדית)
מעניין אם זו אותה גברת ..
טיולים וידיעת הארץ >>
לצפיה ב-'אותה גברת בשינוי אדרת'
אותה גברת בשינוי אדרת
21/04/2008 | 08:16
1
12
אני לא חושב שהיא " גברת (חרדית)"
ראי תמונה שלה בקישור למטה - היא מקרבת את המיקרופון לדובר ומביטה למצלמה - את מזהה?
טיולים וידיעת הארץ >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'ממש לא..כנראה שזה תוואי מוכר.'
ממש לא..כנראה שזה תוואי מוכר.
21/04/2008 | 12:22
6

הודעות אחרונות

05:27 | 11.11.18 מטייל8
14:41 | 03.11.18 אורחים בפורום
15:26 | 31.10.18 שוש פוי
15:25 | 30.10.18 אורחים בפורום
18:20 | 29.10.18 אורחים בפורום
09:23 | 26.10.18 גרופר
09:05 | 26.10.18 גרופר
15:57 | 13.10.18 אורחים בפורום
16:23 | 09.10.18 אורחים בפורום
00:41 | 09.10.18 אורחים בפורום
17:15 | 08.10.18 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ