תרגום לוח אור-ירח

תרגום לוח אור-ירח

שלום. באתר הבא יש לוח אור ירח רק שאני לא מבין מתי הוא זורח, שוקע ובכלל את כל המידע שרשום לגבי הירח לכל יום בשנה... יש גם קישור לאתר וגם אני מביא פה דוגמא: 2453763.5 08:47 SR06:35 SS17:13 MR05:43 MS15:50 M.P. 19:10 -27 TAVAS ReIm **** או לחילופין או לא לחילופין, טבלת אור-ירח בעברית??? תודה
 

ihtiyar

New member
פירוש

SR = Sun Rise SS= Sun Set MR = Moon Rise MS = נכון, שקיעת הירח.......
 

elimetayel

New member
זריחת הירח - בכל לוח שנה יהודי...

לקראת לילות הירח הבאים עלינו לטובה בסופ"ש זה... בכל אמצע חודש עברי = בלילה שבין י"ד לט"ו בחודש (תמוז הפעם, לדוגמא) הירח זורח בדיוק בזמן שהשמש שוקעת (שקיעת השמש = נתון שכתוב, כנ"ל, בלוחות 'יהודיים') באותו לילה הוא יאיר כל הלילה מלא, עגול, ויפה, וישקע כשהשמש תזרח, כל לילה קודם (למשל, בין י"ג לי"ד) הוא יזרח כ50 דקות מוקדם יותר (=50 דקות לפני שקיעת החמה) וישקע כ50 דקות מוקדם יותר (=50 דקות לפני זריחת החמה) (וכל לילה קודם הוא יראה קצת קטן יותר) בכל לילה מאוחר יותר מאמצע החודש (למשל בין ט"ו לט"ז) הוא יזרח 50 דקות מאוחר יותר (=50 דקות אחרי שקיעת החמה) וישקע 50 דקות מאוחר יותר (50 דקות אחרי זריחת החמה) (וכנ"ל, בכל לילה שנתרחק מאמצע החודש הוא יתקטן, עד שבראש החודש העברי הוא 'נעלם' ואז חוזר וגדל לאט לאט) באופן כללי הימים בהם אפשר לסמוך על אור הירח זה ט' בחודש העברי עד י"ט בחודש. הלילה המומלץ הוא כמובן אמצע החודש בדיוק. לדעתי, לצרכי טיול עדיפים הימים שלפני אמצע החודש שאז הירח מאיר בתחילת הלילה (ולא הימים שאחרי אמצע החודש - אז צריכים לחכות 50 דקות * מספר הימים שעברו מאמצע החודש )
 

nitsansh

New member
זה נכון בגדול, אבל לא מדויק

1. לוח השנה העברי אינו חופף למחזור הירח, ותיתכן סטייה של עד 2 ימים. 2. שעות השקיעה והזריחה של השמש משתנות לפי עונות השנה.
 
למעלה