האם מותר לאכול במסעדה בערב חג?

Mor L

New member
האם מותר לאכול במסעדה בערב חג?

יש כאלו שאין להם משפחות לחגוג איתם, אז הם הולכים עם חברים למסעדות בערבי חג.
האם זה כשר לאכול במסעדה שפתוחה בערב חג?
בהנחה שלא נוסעים ברכב אלא אפשר להגיע לשם ברגל.
ומה לגבי החג עצמו? מותר לאכול שם בוקר/צהריים?
 

קליט

New member
היות והרב כאן לא נמצא

כל כך, אז תנסה לשאול רב האם יש דרך להנצל מחילול שבת וחג - אם מישהו אחר ממילא משלם, או אולי תשלם בערב שבת. ממש לא נשמע שאפשר לסמוך על כשרות של מי שמחלל שבת וחג, הרי הוא מראה שהיהדות לא מעניינת אותו. תצטרך לקבל הדרכה מרב מה כן אפשר לאכול, אם בכלל, או שתביא לך פיתה ופיצוחים מהבית. הכי טוב שתתארח אצל אנשים שומרי מצוות, יש הרבה שישמחו לארח אותך, זה הרבה יותר טוב ומומלץ מאשר לשבת בצד כמו מנודה, בלי נסיעות, בלי פון, והאוכל מגרה, ולשמור נגיעה.. ועושים עליך צחוק.. אין כמו סעודות שבת וחג כשזה נעשה על טהרת הקודש
 

Mor L

New member
אין לי ממש את מי לשאול

אני זוכרת שפעם היינו בבית מלון בפסח, ובערב החג היה סדר פסח לכל האנשים במלון עם ארוחת ליל סדר כהלכה, כשזה היה בבית עסק שעובד על חשמל ועם תנורים פועלים ועובדי מטבח שרוחצים כלים.
אז איך בית מלון זה כשר לערב חג וחג, אבל מסעדה לא?
 

אופירA

New member
מנהל
את צריכה להבין כמה דברים

זה אפשרי לעשות סדר פסח כשר כהלכה בבית מלון. כמובן שזה לא אומר שהסדר שהייתם בו היה כשר כהלכה. אבל זה אפשרי.
גם בבית חרדי סדר הפסח נעשה בסלון מואר בחשמל, ויש תנור במטבח שמפיק את המאכלים חמים, ורוחצים שם את הכלים. השאלה אם הדברים נעשים כהלכה או לא.

בבית מלון הפועל לפי ההלכה, שבו הדברים נעשים אכן כהלכה, החשמל דלוק מלפני החג, וכן גם התנורים. האוכל מוכן לפני החג, בחג עצמו מכינים את המאכלים אך ורק עפ"י כללי ההלכה, האש מועברת מאש שדלוקה לפני החג, העובדים המגישים את האוכל לא מקבלים את שכרם במיוחד עבור החג, אלא במובלע עם שכר עבודתם שבימי החול, ואיש אינו מחלל את קדושת החג.
יש למלון תעודת כשרות המעידה שהדברים נעשים בו לפי ההלכה, ומשגיח הכשרות של המלון יכול לספק לך את פרטי הפרטים איך הדברים נעשים, לבקשתך.

גם במסעדה דבר כזה אפשרי, אך לא קיימת בפועל מסעדה עם תעודת כשרות שפועלת בשבת. אף מסעדה כשרה כהלכה לא פותחת את שעריה בשבת, כי אין לזה ביקוש בקהל שלה.
לעומת זאת, כל המסעדות הפתוחות בשבת הן ללא תעודת כשרות ולא כשרות. אף אחד שם (הבעלים והעובדים) לא מכיר את כללי ההלכה, וגם אם כן, הוא אינו מעוניין לשמור שבת וחג ולקיים את כללי הכשרות.
אז איך מותר לאכול שם? לא בשבת ולא ביום חול.
 

Mor L

New member
למה בעצבים?...

לא שאלתי על שבת. שאלתי על ערב חג ועל חגים.
 

אופירA

New member
מנהל
חחח... איפה ראית עצבים? חיפשתי ולא מצאתי אפילו עצב אחד

 

אופירA

New member
מנהל
חג ושבת זה אותו דבר. שבתון

בפורים ובחנוכה, בט"ו בשבט ובל"ג בעומר - כמובן אפשר לאכול במסעדה כשרה עם תעודת כשרות והשגחה טובה, כיוון שאלו לא חגים שהם ימים טובים, כלומר שבתון.
וגם בחול המועד סוכות ובחול המועד פסח מותר. גם אלו ימי חול.
 
למעלה