שאלות ראש השנה

Perfume1

New member
שאלות ראש השנה

שאלות לגבי ראש השנה. קראתי את הכתבה באתר הדברות - אבל בגלל שכל הנושאים הרוחניים זה לא משהו שאני מתעסק איתו ביום יום אשמח אם תחדדו לי את הבנת הנקרא. לגבי הכתבה הזאת:
https://www.hidabroot.org/article/225853
שאלה ראשונה: לקרוא 2 ספרים של תהילים: הכוונה ליום חמישי ושישי כל יום ספר? כלומר ספר זה יום ראשון, שני, שלישי, רביעי, חמישי, שישי ושבת? פוו, לא קל אבל חייב את זה. אז 2 ספרים כאלה?
שאלה שניה: לקרוא פסוקי דזרמה כדי לסתום את פה המקטגרים. מה זה פסוקי דזמרה - היכן הם כתובים ואלו פסוקים מהם צריך לקרוא?
שאלה שלישית וחשובה מאוד: לקנות סכינים חדשים ולהשחיז אותם לפרנסה. לא הבנתי כלום! הולך לחנות קונה סכינים - סבבה. מה זה המילה להשחיז? איך משחיזים? צריך להשחיז סכין אחת בלבד? ואיפה צריך לטבול את הסכין?
שאלה אחרונה: יש עניין לקבוע מצווה בראש השנה ולקבל על עצמי להיות איתה במשך שנה שלמה, נכון? יש לכם עיצות למצוות כאלו בשבילי?
סליחה על הבורות - אני לא אדם דתי, זה לא התחום שלי. אני באמת שואל כי זה חשוב לי גזר הדין של ראש השנה ושאר הימים (כיפור וסוכות..)
אשמח לתשובות מאנשים עם סבלנות ואמפטיה. תודה רבה :)
 

קליט

New member
כדי לחיות עם תכלית

הכי חשוב זה ללמוד תורה ולקיים מצוות, מעולה שאתה מתחיל עם מנהגים לברכה ותפילות, היות וזה מחזק את האמונה. כדי לזכות לשנה טובה, אין כמו קבלה לעסוק בתורה, אפשר מהבית, ורצוי מאוד ללמוד אצל רב, היות ויש לנו המון שאלות בתורה במהגים ובהשקפה, הגענו לעולם הזה כדי לעדן ולשפר את התכונות שלנו ולחיות באושר ובנעימות, ואת זה משיגים על ידי שמירת התורה והמצוות. באופן כללי, אם תבין מה שאתה מתפלל אז יהיה לך קל יותר להתפלל ולקרוא תהילים, ונאמר ; אחד המרבה בתפילה, ואחד הממעיט, ובלבד שיכוון ליבו לשמיים. העיקר זה הכוונה. כל התפילה זה חשוב ופותחת לנו שערי שמיים. חשוב להרבות בחסד וצדקה, להתחזק באמונה והודיה לבורא עולם, לבקש סליחה ולסלוח, והעיקר זה לימוד תורה כדי לדעת מה תפקידנו בעולם הזה. שנה טובה ומבורכת !
 

אופירA

New member
מנהל
אין חובה הלכתית לקרוא תהילים או לקנות סכינים

כך שאינך חייב את זה.
אולי אתה מרגיש שאתה חייב, זה משהו אחר.

פסוקי דזמרה הם חלק מתפילת שחרית. מדובר בפרקי תהילים מסוימים.
בכל סידור וגם במחזור, בתפילת שחרית, כתוב בכותרת הדף אילו דפים הם הפסוקי דזמרה. הם נמצאים לפני הברכות של קריאת שמע.

רעיונות שעלו לי בנוגע לקבלות - להימנע מלנבל את הפה, להימנע מלרכל על אנשים בלי שום צורך, רק בשביל ההנאה שברכילות ובדיבור על אנשים אחרים.
תלוי לאיזה כיוון הלב שלך מושך. יש מי שיעדיף דווקא הנחת תפילין, הדלקת נרות שבת. אולי שמירה על כשרות ברמת רבנות. אולי הימנעות מאכילת בשר עם חלב.
 
למעלה