בעל בזבזן...

בעל בזבזן...

שלום רב,

אנחנו מצויים במצב כלכלי קשה (בהליכים משפטיים) ובעלי ממשיך להיות בזבזן מאוד. כבר אין כרטיסי אשראי וכו', אז הוא פשוט מוציא בלי הכרה מזומן מהחשבון ולא משאיר כסף לדברים שצריך לשלם. הוא לא רוצה שנלך לייעוץ בעניין ההתנהלות הכלכלית. וכל פעם אומר לי שאני צודקת אבל לא משנה את התנהגותו.
אני לא רוצה להעליב אותו או לעשות משהו שיפגע בנישואין. דיברתי אתו כמה פעמים על תקציב שיהיה לו לבזבוזים, ממנו לא יוכל לחרוג, אבל זה נשאר באוויר ואני לא באמת יודעת איך לבצע את זה כי אף פעם אין כסף 'מיותר' שאני יכולה להקציב לעניין - תמיד יש משהו שצריך לשלם ועוד לא שילמנו.
מה לעשות?
 

shomer1087

New member
תשובה לעניין הבזבזנות

תנסו לקבוע פגישה עם הרב זמיר כהן כדי שישמע את הטענה המרכזית שלך ושישמע את הטענה שלו מדוע הוא ממשיך בהתנהגות שלו אם הוא מבין שהוא טועה ואת צודקת. והרב יביא לכם כמה עצות, ואת העצות האלו תעשו הכל כדי לקיים אותם ואני חושב שהמצב ישתפר.

כמו כן לא כתבת באיזה מצב רוחני אתם אם שומרים שבת או לא שומרים שבת.
מדוע שבת חשובה?
כי אנחנו אומרים ב"לכה דודי" כל כניסת שבת כך:
"לקראת שבת לכו ונלכה - כי היא מקור הברכה"
שבת קודש היא מקור הברכה של כל דבר גשמי. הן המצב הכלכלי. והן המצב הזוגי. כששומרים שבת כראוי (דגש על כראוי) אז כל שקל ושקל יש בו ברכה. ואין ביזבוזים על שטויות כפי שאת טוענת שבעלך עושה.

לכן אם אתם לא שומרים שבת, אנא ממכם תשמרו. תקנו תירוש, חלות. תעשו קידוש. תעשו המוציא. שהבעל ילך לתפילות בשבת. ותנוחו. ותקבלו שלוות הגוף ושלוות הנפש.
אם אתם שומרים שבת - תשתדלו ללמוד את הלכות שבת. כי רבותינו אומרים שמי שלא לומד הלכות שבת אז בטוח הוא מחלל שבת בלי שהוא שם לב. כי בהלכות שבת יש המון המון הלכות ברוך השם. וחייבים לדעת ולהכיר אותם היטב.

יש חוברות הלכה נפלאות וקלות להבנה לכל אדם בהמון נושאים של הלכה. בחלק הראשון מדברים שמה על נושא 'אגדה' כלומר סיפורים והסברים על הנושא. ובחלק השני מדברים על ההלכות איך לקיים מצוות בנושא זה. ההלכות מסודרות בלשון קלה וקצרה. אין מישהו שלא יצליח להבין. אפשר להשיג את החוברות האלו בד"כ בחינם. אבל גם יש באינטרנט.
החוברות נקראות "בהלכה ובאגדה" והם עבור כל העדות כי מצוין שמה ההבדלים בין אשכנזים לספרדים.
הנה קישור לחוברת על השבת.
http://www.ateret4u.com/online/f_01819.html
 

קליט

New member
להתייעץ עם איש מקצוע

זה ממש קטע מורכב. איש מקצוע יוכל לייעץ לכם מה לעשות, גם בלי שתפגשו איתו ותשלמו כסף שאין לכם. אפשר לשקול לדבר גם עם הרב שלו, או מישהו שיש לו השפעה עליו, אולי הוא ישפיע עליו לא לגעת בכסף. יתכן שתהיו חייבים לקחת שיחות יעוץ ולהפגש עם איש מקצוע. מומלץ לפנות לאירגון ביתנו החדש. בהצלחה !
 
למעלה