תפילה בלב

Chloe1988

New member
תפילה בלב

שלום
רציתי לשאול האם ניתן להתפלל, לבקש ולדבר עם השם בלב כלומר לדבר ולהתפלל במחשבה או שצריך להוציא את זה בהכרח בהגייה בפה?
לא הכוונה לתפילה מוסכמת שקוראים אותה אלא לתפילה, בקשות ודיבור פנימי בלב..

תודה
 

Chloe1988

New member
אם כך אשמח אם תוכל להתייחס לזה בבקשה...

מדוע הרבה רבנים רושמים שצריך להתפלל בדיבור ולא בלב בהרהורים? האם הם מתכוונים לתפילה מוסכמת ולא הכוונה לתפילה אישית?
&nbsp
התשובה שנתן כאן הרב בנושא הזה בילבלה אותי כי יש שאומרים שמותר להתפלל ולבקש בלב ויש שאומרים שלפי ההלכה צריך לדבר בקול(בלחש):
"על פי ההלכה מחשבה אינו כדיבור לענין תפילה, וכפי שלמדו חז"ל בגמרא [ברכות לא א] מהפסוקים בתפלת חנה (שמואל א` א, יג) `וחנה היא מדברת על לבה וקולה לא ישמע רק שפתיה נעות`, מכאן למתפלל שצריך שיחתוך בשפתיו כלומר שיאמר התיבות כתיקונם, וקולה לא ישמע מכאן שלא ישמיע קולו בתפלתו, ומקרא דמדברת על לבה למדנו דהמתפלל צריך לכוין לבו כדכתיב [תהלים י, יז] תכין לבם תקשיב אזנך, אבל המתפלל בהרהור הלב בלבד לא יצא דקיי"ל הרהור לאו כדיבור דמי, וזה שהתירו לחולה שיהרהר בלבו זהו מפני שאינו יכול לדבר, ואע"פ שתפלה למדנו מן `ולעבדו בכל לבבכם` זהו לענין שצריך כונת הלב אבל בהרהור הלב בלבד לא יצא כלל.
&nbsp
ובספר הריקאנטי (פרשת וירא) כתב כך: "ודע כי יש אנשים ששואלים אחרי שהקדוש ב"ה יודע לבות בני אדם ורחמנא ליבא בעי, מדוע הצריכו רז"ל להוציא התפלה בפה ולא יספיק בה המחשבה לבד. ועל דרך הקבלה יש לך לדעת, כי כל עניני התחתונים צריכים לצאת בפועל או במעשה, דהיינו מצות המעשיות או בדיבור כגון תפלה ותלמוד תורה, ועקימת שפתיו הוי מעשה, ואינו מספיק הכוונה לבד". "אמרו בספר הזוהר [ח"ג רצד ע"א] בפסוק [קהלת י, כ] כי עוף השמים יוליך את הקול, בלשון הזה, כל מה שחושב האדם וכל מה שהוסכם בלבו, לא עושה את פעולתה עד שיוציא בשפתיו, והוא מכוון בו, ואותו מילה שהוציא מהפה בוקע באויר ועולה וטס בעולם ונעשה מזה קול, ואותו הקול נוטלים בעלי הכנפיים [המלאכים] ומעלים אותה לפני מלך מלכי המלכים הדא הוא דכתיב [דברים א, לד] וישמע יי` את קול דבריכם.
&nbsp
ולכן כל תפילה וכל בקשה שהאדם מבקש מהקב"ה צריך להוציא בשפתיים, שאם לא כן אין התפילה – תפילה, ולא הבקשה – בקשה" "ובשם רב סעדיה גאון ז"ל מצאתי, כי האותיות ביוצאם מן הפה ויפקידם ויניחם באויר, פלחוהו כפלח, ונתחדש ממנו דמויות מכוונות מפורדות מבוארות כנגד כוח כל אות מהן, הלא תראה במתן תורה הוריד השם יתעלה על ההר אש גדולה בהד והדר מוקפת ענן וערפל וחשך שחור, שנאמר [תהלים יח, יב] ישת חשך סתרו. ערבב הכל באש נראה דמותו בענן כדבר היוצא מחרט ומחוגה יש לו ניענוע התיבה באויר, וראו העם הדבור ודמות האותיות שנאמר [שמות כ, יח] וכל העם רואים את הקולות וגו`. והנה נראה האנוש ידבר ביום קר ביציאת האות מהפה יחתוך באויר ויתחרט בו דמות כדמות האותיות וכו`. ואם תתבונן במאמר זה עד תכליתו תבין עוד טעם לכמה ענינים הנעשים ע"י שם טהרה או להפך, וכבר רמזתי זה". ובמקום אחר מספר הזוהר [ח"ג רס ע"ב] כתוב:
&nbsp
"ובשעה שהתפילה מסתיימת, כל אותם מילים שהאדם הוציא מפיו באותו תפילה עולים למעלה ובוקעים רקיעים עד שהם מגיעים למקום מסויים ששם נעשה מזה כתר שמעטרים בראש המלך", עכ"ד. ובאמת שהדברים הנ"ל מרבי סעדיה גאון על הדיבורים ההופכים לאנרגיה, והכח היוצא מהאות הוא בצורת האות, הוכח היום בצורה מדעית ג"כ, ראה ספר `המהפך` של הרב זמיר כהן עמוד 88, ואיני יודע למה לא הביא הרב זמיר כהן את הנ"ל כסימוכין לדבריו הנפלאים. בהצלחה – מנשה ישראל"
 
ברור שעדיף להוציא מילים בפה.

אבל תפילה שהיא אינה מתפילות החובה,ניתן להרהר - ושומע תפילה יקבלה.
&nbsp
&nbsp
 

Chloe1988

New member
בקול רם מותר?

סליחה על ריבוי השאלות יש בי המון רצון לדעת ולהבין את הנושא.
קראתי שאמנם צריך להתפלל בלחש ולהזיז את השפתיים כדי שרק האדם עצמו שמתפלל ישמע את עצמו ושחל איסור להתפלל בקול רם. האם ניתן להתפלל בקול רם כאשר האדם המתפלל נמצא לבד בחדר ולא מפריע לאיש?
 

אופירA

New member
מנהל
כן, מותר.

וגם כשמתפללים בנוכחות אנשים, כגון תפילה בציבור או קריאת תהילים בציבור, אפשר להתפלל בקול רם. על תפילת 18 שנקראת תפילת הלחש, תיקנו שצריך לאומרה בלחש, בלי שהאחר שומע אותך.
 

קליט

New member
העיקר הוא הכוונה בתפילה, ויש בזה רמות שונות של חיבור, אהבת ה

הודיה שמחה הכנעה ועוד ועוד, בתפילות שהם חובה אז חובה לבטא את התפילה בפה
 
למעלה