לא ממש הבנתי את המקום של פמיניזם מודרני... תוכלו להסביר?

רמורהאז

New member
לא ממש הבנתי את המקום של פמיניזם מודרני... תוכלו להסביר?

ובכן, רק לפני כמה עשרות בודדות של שנים, נשים היו באמת ובתמים מדוכאות. אי שוויון בנישואין, במרחב הציבורי, במשפט...
אבל כל הבעיות האלו נפתרו כמעט לגמרי. כעת, האפליות היחידות שנותרו, מתחלקות, בעיניי, לשניים:
1. בעיות שקשורות בדת. הפתרון הוא הפרדת דת ומדינה, ולא ספציפית פמיניזם.
2. בעיות שקשורות בדעת הציבור על נושאים אלו ואחרים. הפתרון הוא חדירה לתקשורת וכדומה. הרי אי אפשר לכפות מחשבות על אנשים.

עד כמה שאני רואה, לא מוגזם יהיה לומר שגברים ניצבים כיום בפני בעיות שוות בגודלן ואף גדולות מהבעיות האלו (אי שוויון בגירושין, ברית מילה, התאבדויות, הציפייה לגבריות שמתבטאת במגוון דרכים...).

אז אם לא פספסתי כלום, לא נראה לי שיש עוד מקום בבמדינות עולם ראשון לתנועה פמיניסטית, אלא אולי רק לתנועה לשוויון מגדרי.
תוכלו להבהיר לי את המקום של תנועה לקידום מעמד האישה במדינות מסוגה של ישראל?

תודה מראש :)

נ.ב
אקדים תרופה למכה, ואומר שמעולם לא ראיתי מחקר מוצלח שמראה הבדלי שכר על בסיס מגדרי (שלוקח בחשבון בחירות מקצועיות ומשפחתיות).
אם אתם מתכוונים לטעון טענה כזו, אשמח אם תגבו אותה במחקר.
 

דני80

New member
ומה עם זנות וסחר בנשים? מה עם הטרדות מיניות?

מה עם זה שכאשר אשה נאנסת היא על-פי רוב לא מגישה תלונה, כי היא יודעת שאם היא תגיש אז היא תעבור אונס שני במשטרה ובבית המשפט (אם זה בכלל יגיע לבית משפט)? אתה יודע מה שאתה מדבר בכלל?
ואני לא מתכוון להמשיך לדון איתך. אני מציע שתבדוק ותלמד קצת לפני שאתה כותב את הדברים האלה...
אם מתחשק לך לומר את המילה האחרונה, שיהיה לך בכייף. אם לא בא לך, גם טוב...
אגב, מדינת ישראל היא לא ממש עולם ראשון, אם כי למרבה המזל אנחנו הולכים בכיוון הזה. עדיין יש המון מה לשפר בשירותי הרווחה. אבל זה רק הערה בסוגרים.
 

aclinova

New member
אני לא מכאן

כלומר לא מהפורום, אבל נכנסתי במקרה כי אני לגמרי פמיניסטית.
כמו שאני רואה את זה, ואשמח אם יתקנו אותי, הבעיה העיקרית שבה התנועה הפמיניסטית ניסתה להילחם היא הגישה הפטריארכלית שקובעת צורות חשיבה והתנהגות שאמורות לאפיין גברים ונשים. מי שנפגעו מהגישה הזו הן בעיקר נשים כי נקבעה להן מלכתחילה עמדה נחותה ולא שווה. בשנים האחרונות, נראה לי שגם הגברים פתאום מבינים שהם נדפקו מהשיטה אבל הם לא מבינים למה.
אני אסביר: הגישה הפטריאכלית קבעה שנשים צריכות להיות בבית ולטפל בילדים כי הן לא מסוגלות לעשות דברים אחרים בעוד שהגברים החזקים והחכמים יכולים לצאת ללמוד, לעבוד וכו'. הגישה הזו כל כך השתרשה אבל במקביל התחוללו שינויים בעולם ונשארנו תקועים עם צורת חשיבה שגויה. כלומר בעצם הגישה הפטריאכלית פוגעת גם בגברים, בעיקר כיום- גברים שרוצים להיות חלק משמעותי בגידול הילדים, אבל התפיסה המקובלת מונעת זאת מהם.
דרך אגב, זו בדיוק הסיבה שלגברים "אסור" לבכות או להביע רגשות נשיים כביכול.

לגבי בעיות אחרות- השיוויון ממש לא כאן, ואנחנו הנשים לא פחות אשמות. השכר של גברים ונשים עדיין לא שווה לגמרי ואם אתייחס לנקודה הקודמת שהעליתי- גם ההשקעה במשק הבית וגידול הילדים רחוק מלהיות שיוויוני. האשה עדיין אחראית עיקרית על נקיונות, בישולים, לקיחה לחוגים וכו'.

כשאתה מתייחס למרחב הציבורי והמשפטי- גם כאן יש עדיין בעיות. כמו בתגובה מעלי- נשים שנפגעות מינית (אונס, סחר בגוף וכו') עדיין נתפסות אצל גורמים רבים כאשמות במצב ולכן החקירה שלהן מתחילה מנקודת מוצא מאוד נמוכה. לצורך העניין, אם יגנבו לי את האייפון הסופר חדש שלי, אף אחד לא יאשים אותי בזה שנפנפתי בו יותר מידי ולכן אני אשמה שגנבו לי אותו.

הפמיניזם היום, וזה מאוד עצוב, הלך לאיבוד. נשים וגברים חושבים, כמוך, שהמהפכה הפמינסיטית עשתה מה שעשתה וזהו. עכשיו הכל בסדר ותקין ולא צריך להמשיך להיאבק ולשנות.
אבל יש עוד כל כך הרבה לתקן..
 

Berethor

New member
גברים נפגעים בעיקר מכך שעדיין מצפים מהם לשלם על הכל

וזאת למרות שלמרבית הנשים בחברה המערבית יש כסף/עבודה משלהן, בניגוד לעבר, כל העניין של לא להביע רגשות נשיים/רגשות כלל, לא ממש מרגיש חסר. פחות רגשנות עוזרת לגברים להיות יותר לוגיים. בעבר עבודות רבות דרשו כוח פיזי ניכר, אחרי המהפכה התעשייתית זה פחות כך. גברים נוטים להיות גדולים וחזקים יותר באופן טבעי, ונשים הן אלו שיולדות ומניקות, זה גם משהו שהוא טבעי, וזה דברים שלא פשוט לעשות בנוסף לעבודה. כיום בחברה המערבית גם יש ילודה נמוכה, בלא מעט מקרים נמוכה מדי, וזה אחד החסרונות של השינויים. 'הגישה הפטריאכלית' היא בעיקר קיצונית מאשר שגויה, רוב הגברים והנשים נוטים להתנהג באופן טבעי לפי הדברים שאופיינים למגדר שלהם, וככה זה גם אצל מרבית המינים של בעלי החיים, ויונקים בפרט, אבל יש גם מקרים של 'נשים גבריות', 'וגברים נשייים'.

"This is an Omnipresent Trope. It can be assumed to exist in every form of media unless otherwise stated. In most forms of human society, the assumption is that women are the more delicate of the sexes or are more suited for nurturing than the more active roles undertaken by males of the species. Women tend to be physically smaller than men, possess less musculature, and have more estrogen. All of these things, and many others besides, have created the assumption that women are less "hardy" than men".

[URL]http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/WomenAreDelicate[/URL]
 

Netta79

New member
ילודה נמוכה מידיי?

בעולם עם למעלה מ 7 מליארד בני אדם שהורסים כל חלקה טובה?
the less the marrier
 

Berethor

New member
אז מה את מקווה לזומבי אפוקליפס בכיליון עיניים?


בכל מקרה כתבתי בפרוש שהבעיה הזאת היא בחברה המערבית, וזה מבחינה מדינית, לא גלובלית.

 

Berethor

New member
כן דמוגרפיה מאוזנת זה עדיף, גם 'התפוצצות אוכלוסין' זה בעייתי

אבל זה לא סוד שהחברה המערבית 'ומתקדמת' קיימת בעיה של ילודה נמוכה מדי, וזה נורא.

"אירופה כפי שהכרנו אותה – שוקעת ונעלמת. היא לא מאמינה בהבאת חיים חדשים לעולם, ביצירת הדור הבא. בעוד ועוד מקומות ביבשת מתרחשות יותר פטירות מלידות. אפשר לקרוא לזה התאבדות דמוגרפית. בגרמניה יש ערים שבהן גני ילדים נסגרים והופכים לבתי אבות, והמקצוע המבוקש ביותר הוא רופאים גריאטריים, אבל אין צעירים שיאיישו את המשרות האלה. תהליכים רבים הובילו לכך: פירוק מוסד המשפחה, החשש מטרור, ההתרחקות מהמסורת, האינדיבידואליזם הקיצוני, הגלובליזציה, הליברליזם."

"ובמובן הזה, יש לנו ארץ נהדרת, חפצת חיים, עם שיעור ילודה אחר לגמרי. יחי ההבדל. מול אירופה המקשישה, אחת הסיסמאות הפופולריות של פוליטיקאים בישראל היא "למען עתיד ילדינו". שר האוצר מקדם במרץ תכנית שעונה לשם "נטו משפחה". והשבוע, בבית האבלים שבו ישבו שבעה על הרב בני אלון ז"ל, חבר הכנסת והשר לשעבר שהלך לעולמו, הסתובב בין המנחמים הריאיון האחרון שנתן לרבקי גולדפינגר בעיתון "בשבע"".

"אלון נשאל: מה המסר הכי חשוב שהיית רוצה להעביר כיום? זו הייתה תשובתו: "שום דבר לא יותר חשוב מן ההמשכיות המשפחתית. משרשרת הדורות המחברת חוליה לחוליה במימד העמוק, היהודי, ההיסטורי. כל אדם עושה מה שהוא יכול לעשות, אבל זמנו של היחיד תמיד מוגבל, אלא אם כן הוא חי בתודעה שהוא חלק מנצח ישראל. ולא כסיסמה, אלא כחוויה חיה שבה אני זוכר בכל עת שאני בנם של הוריי ושל זקניי, אביהם של ילדיי וסבא של נכדיי"".

[URL]https://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/16184[/URL]
 

Netta79

New member
אמממ

פחות גרמנים לא נשמע לי כמו בעיה חמורה לאנושות

הבעיה היום היא ששיעור ילודה גבוה הולך יחד ( בלי הכללות, סטטיסטית בלבד )עם סוציואקונומי נמוך או קשורה בדת (כל אחת מה 10 שישנן)כך שלא צפוי לניננו עתיד מזהיר
 

Berethor

New member
כן בהחלט שלא צפוי לנו עתיד מזהיר, על כך אנחנו מסכימים

וככל הנראה שהחברה החלונית-מערבית הולכת להיעלם, משום שיש בא מנגנון של הרס עצמי.
 
למעלה